Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
1

Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Statens vegvesen

Juridisk type kjøper

Statlige myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.

Beskrivelse:

Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.

Prosedyreidentifikator

cf9c35ee-f368-4c47-b6e9-2779aa3bd244

Intern identifikator

25/23099

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Forvaltning av reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

16 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0001

Tittel

Delkontrakt 1: Mediebyrå

Beskrivelse:

Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Forvaltning av reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

1+1 år

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

4 YEAR

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Pris Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring

Beskrivelse:

Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 5 CV mal

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Case

Beskrivelse:

Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.

Vekt (prosent, presis)

20

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Miljø

Beskrivelse:

I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.

Vekt (prosent, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

22.04.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

29.04.2025 12:00

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

29.04.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

5.1 Skjebne LOT-0002

Tittel

Delkontrakt 2: Reklamebyrå

Beskrivelse:

Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.

Intern identifikator

2

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Forvaltning av reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

4 YEAR

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.

Vekt (poeng, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring

Beskrivelse:

Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har erfaring fra og kunnskap om • informasjons- og holdnings-kampanjer for ikke-kommersielle formål • markedsføringstrender • mediemarkedet og kanalvalg • målgruppeinnsikt • profilering, herunder arbeidsprofilering Gjelder for alle delkontrakter

Vekt (poeng, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Case

Beskrivelse:

Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider

Vekt (poeng, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Miljø

Beskrivelse:

I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.

Vekt (poeng, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

22.04.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

29.04.2025 12:00

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

29.04.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

5.1 Skjebne LOT-0003

Tittel

Delkontrakt 3: Film og innholdsproduksjon (1)

Beskrivelse:

Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.

Intern identifikator

3

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Reklame og markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Forvaltning av reklamevirksomhet

Ytterligere klassifisering

Reklamekampanjetjenester

Ytterligere klassifisering

Markedsføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

4 YEAR

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring

Beskrivelse:

Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har erfaring fra og kunnskap om • informasjons- og holdnings-kampanjer for ikke-kommersielle formål • markedsføringstrender • mediemarkedet og kanalvalg • målgruppeinnsikt • profilering, herunder arbeidsprofilering Gjelder for alle delkontrakter

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Case

Beskrivelse:

Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.

Vekt (prosent, presis)

20

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Miljø

Beskrivelse:

I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.

Vekt (prosent, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

22.04.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

29.04.2025 12:00

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

29.04.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Statens vegvesen

Registreringsnummer

971032081

Departement

Fellesfunksjoner

Postadresse

Skoggata 19

By

Moss

Postnummer

1500

Land

Norge

Kontaktpunkt

Debra Tebogo Gunnerød

E-post

debra.tebogo.gunnerod@vegvesen.no

Telefon

+47 98402742

Internett-adresse

https://www.vegvesen.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926725939

Postadresse

C.J. Hambros plass 4

By

Oslo

Postnummer

0125

Land

Norge

Kontaktpunkt

Oslo Tingrett

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

12e6ee8e-dee0-49e0-a552-cc881995b541 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

24.03.2025 10:22

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Statens vegvesen

Referanse
2025-104677
Kunngjøringsdato
25.03.2025
Estimert verdi
16 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter