Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Statens vegvesen
Juridisk type kjøper
Statlige myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.
Beskrivelse:
Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.
Prosedyreidentifikator
cf9c35ee-f368-4c47-b6e9-2779aa3bd244
Intern identifikator
25/23099
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Forvaltning av reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
16 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0001
Tittel
Delkontrakt 1: Mediebyrå
Beskrivelse:
Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Forvaltning av reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
1+1 år
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
4 YEAR
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Pris Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 5 CV mal
Vekt (prosent, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Case
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider
Vekt (prosent, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Navn
Miljø
Beskrivelse:
I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.
Vekt (prosent, presis)
0
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
22.04.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
29.04.2025 12:00
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
29.04.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
5.1 Skjebne LOT-0002
Tittel
Delkontrakt 2: Reklamebyrå
Beskrivelse:
Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.
Intern identifikator
2
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Forvaltning av reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
4 YEAR
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.
Vekt (poeng, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring
Beskrivelse:
Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har erfaring fra og kunnskap om • informasjons- og holdnings-kampanjer for ikke-kommersielle formål • markedsføringstrender • mediemarkedet og kanalvalg • målgruppeinnsikt • profilering, herunder arbeidsprofilering Gjelder for alle delkontrakter
Vekt (poeng, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Case
Beskrivelse:
Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider
Vekt (poeng, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Navn
Miljø
Beskrivelse:
I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.
Vekt (poeng, presis)
0
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
22.04.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
29.04.2025 12:00
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
29.04.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
5.1 Skjebne LOT-0003
Tittel
Delkontrakt 3: Film og innholdsproduksjon (1)
Beskrivelse:
Statens vegvesen, Kommunikasjonsavdelingen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker tilbud på levering av byråtjenester for kortsiktige kampanjer og ulike sesongbetonte aktiviteter som ikke andre rammeavtaler dekker. Kommunikasjon har det overordnede ansvaret for virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon, og er ansvarlig redaktør for virksomhetens kanaler. Statens vegvesen ønsker samarbeidspartner(e) med fagekspertise på konsept- og kampanjeplanlegging, mediekjøp, innholdsproduksjon og arbeidsgiverprofilering. Hensikten er at Statens vegvesen skal fremstå som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i alle relevante kanaler.
Intern identifikator
3
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Reklame og markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Forvaltning av reklamevirksomhet
Ytterligere klassifisering
Reklamekampanjetjenester
Ytterligere klassifisering
Markedsføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
4 YEAR
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Leverandøren skal legge ved utfylt Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt som leverandør gir tilbud på.
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring
Beskrivelse:
Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har erfaring fra og kunnskap om • informasjons- og holdnings-kampanjer for ikke-kommersielle formål • markedsføringstrender • mediemarkedet og kanalvalg • målgruppeinnsikt • profilering, herunder arbeidsprofilering Gjelder for alle delkontrakter
Vekt (prosent, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Case
Beskrivelse:
Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av case, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Vi oppfordrer alle til å levere kort og presis inntil maks 3 sider
Vekt (prosent, presis)
25
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført.
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Navn
Miljø
Beskrivelse:
I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet.
Vekt (prosent, presis)
0
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
22.04.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
29.04.2025 12:00
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
29.04.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Statens vegvesen
Registreringsnummer
971032081
Departement
Fellesfunksjoner
Postadresse
Skoggata 19
By
Moss
Postnummer
1500
Land
Norge
Kontaktpunkt
Debra Tebogo Gunnerød
E-post
debra.tebogo.gunnerod@vegvesen.no
Telefon
+47 98402742
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
C.J. Hambros plass 4
By
Oslo
Postnummer
0125
Land
Norge
Kontaktpunkt
Oslo Tingrett
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
12e6ee8e-dee0-49e0-a552-cc881995b541 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
24.03.2025 10:22
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Statens vegvesen
- Referanse
- 2025-104677
- Kunngjøringsdato
- 25.03.2025
- Estimert verdi
- 16 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter