Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterDO-25-01 Dovre tettstedsplan
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

DO-25-01 Dovre tettstedsplan

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Dovre kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

DO-25-01 Dovre tettstedsplan

Beskrivelse:

Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.

Prosedyreidentifikator

e293d3b0-bdeb-49ba-9d66-dfee6313d3bb

Intern identifikator

DO-25-01

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Generalentreprisen vil inkludere flere ulike fagområder, herunder maskinentreprenør, gartnerarbeider, elektro, vann og avløp.Anskaffelsen gjelder etablering/utbedring av fire ulike delområder av Dovre tettsted.Delområde A: Etablering av snarveg og beplantning i trafikkøy og tiltak med heving av fortau gjennom kulvert under E6.Delområde B: Etablering av ny belyst gangveg gjennom den gamle skolegården, fjerning og flytting av eksisterende lekeapparater, etablering av forsenkning/flomveg og fordrøyningsarealer.Delområde F: Etablering av ny forplass /fortau foran Dovre samfunnshus og reetablering av kjøreareal med renneløsning for bortledning av overflatevann, nytt belysningsanlegg av fortau samt reetablering av parkeringsplasser.Opsjon:Delområde I: Etablering av forplass med integrerte trinn og markert kryssing av Kongsvegen foran kirkeporten ved Dovre kirke. Endring av adkomst til parkeringsplass og oppgradering av parkeringsplassen, flytting av flaggstanga, bytte av belysningsmaster.Det inviteres til felles tilbudsbefaring fredag 28.mars 12.00-14.00.Oppmøte Kommunestyresalen i DovreKongsvegen 4,2662 Dovre.Påmelding til tilbudsbefaringen skal skje gjennom Mercell innen klokka 15.00 onsdag 26.mars.Henviser til vedlagt orientering om prosjektet og mengdebeskrivelser.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Ytterligere klassifisering

Anleggsgartnerarbeid for veier og motorveier

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med rørledning-, kommunikasjons- og kraftlinjer for motorveier, veier, flyplasser og jernbaner; planeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med vann- og avløpsrørledninger

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Innlandet (NO020)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

DO-25-01 Dovre tettstedsplan

Beskrivelse:

Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.

Intern identifikator

DO-25-01

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Ytterligere klassifisering

Anleggsgartnerarbeid for veier og motorveier

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med rørledning-, kommunikasjons- og kraftlinjer for motorveier, veier, flyplasser og jernbaner; planeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med vann- og avløpsrørledninger

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Innlandet (NO020)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

31.05.2025

Sluttdato

30.06.2026

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til gjennomføring av oppdraget.

Beskrivelse:

Dokumenteres med utvidet rapport fra Bisnode http://www.soliditet.no/. Rapporten skal være datert etter kunngjøringstidspunktet for konkurransen.Dersom dette ikke vedlegges, vil Abakus as innhente utvidet rapport fra Bisnode kostnadsfritt for tilbyder. Opplysningene i rapporten legges til grunn for en vurdering av tilbyders økonomiske og finansielle situasjon. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Tilbyder skal være et lovlig etablert foretak

Beskrivelse:

Norske firmaer skal dokumentere Firmaattest fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske firmaer skal dokumentere dette med attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandør er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Tilbyder skal oppfylle sine forpliktelser til innbetaling av skatter merverdiavgift og andre offentlige avgifter

Beskrivelse:

Norske leverandører skal fremlegge skatteattest for merverdiavgift og skatt. Skatteattestene skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tilbyder skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag

Beskrivelse:

Tilbyende firma skal dokumentere erfaring fra tilsvarende oppdrag siste 3 år. Dokumentasjon skal inneholde navn på oppdragsgiver, omfang, innhold og leveringstidspunkt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tilbyder skal ha et etablert kvalitetssystem

Beskrivelse:

Dokumenteres med redegjørelse for firmaets system for kvalitetssikring, inklusive helse-, miljø- og sikkerhet som er relevant for denne kontrakten. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitetsledelsessystem i henhold til ISO9001 eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tilbyder skal ha et miljøledelsessystem for å sikre en lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen.

Beskrivelse:

Dokumenteres med beskrivelse av miljøledelsessystem som minimum består av rutiner for å ivareta følgende elementer: • Virksomhetens miljømål og miljøpolitikk • Strategi på miljøområdet • Utførelse av tjenesten på en miljømessig forsvarlig måte, f.eks. avfallssortering og transport Det kan legges fram egenerklæring som beskriver hvordan rutinene gjennomføres og fungerer. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens miljøledelsessystem i henhold til Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

07.04.2025 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/252198353.aspx

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

14.04.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

14.04.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Vestre Innlandet tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Dovre kommune

Registreringsnummer

939849831

Postadresse

C/O Abakus AS, Postboks 128

By

ENGERDAL

Postnummer

2440

Underenhet i land

Innlandet (NO020)

Land

Norge

E-post

post@abakus.as

Telefon

+47 47476000

Telefaks

+47 62458030

Internett-adresse

http://www.abakus.as

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Vestre Innlandet tingrett

Registreringsnummer

926723758

By

Gjøvik

Land

Norge

E-post

vestre.innlandet.tingrett@domstol.no

Telefon

6102020

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

581d07bb-185e-4f93-942e-6a174a9737ec 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

17.03.2025 11:20

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Dovre kommune

Referanse
2025-104121
Kunngjøringsdato
18.03.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Innlandet
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter