DO-25-01 Dovre tettstedsplan
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Dovre kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
DO-25-01 Dovre tettstedsplan
Beskrivelse:
Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.
Prosedyreidentifikator
e293d3b0-bdeb-49ba-9d66-dfee6313d3bb
Intern identifikator
DO-25-01
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Generalentreprisen vil inkludere flere ulike fagområder, herunder maskinentreprenør, gartnerarbeider, elektro, vann og avløp.Anskaffelsen gjelder etablering/utbedring av fire ulike delområder av Dovre tettsted.Delområde A: Etablering av snarveg og beplantning i trafikkøy og tiltak med heving av fortau gjennom kulvert under E6.Delområde B: Etablering av ny belyst gangveg gjennom den gamle skolegården, fjerning og flytting av eksisterende lekeapparater, etablering av forsenkning/flomveg og fordrøyningsarealer.Delområde F: Etablering av ny forplass /fortau foran Dovre samfunnshus og reetablering av kjøreareal med renneløsning for bortledning av overflatevann, nytt belysningsanlegg av fortau samt reetablering av parkeringsplasser.Opsjon:Delområde I: Etablering av forplass med integrerte trinn og markert kryssing av Kongsvegen foran kirkeporten ved Dovre kirke. Endring av adkomst til parkeringsplass og oppgradering av parkeringsplassen, flytting av flaggstanga, bytte av belysningsmaster.Det inviteres til felles tilbudsbefaring fredag 28.mars 12.00-14.00.Oppmøte Kommunestyresalen i DovreKongsvegen 4,2662 Dovre.Påmelding til tilbudsbefaringen skal skje gjennom Mercell innen klokka 15.00 onsdag 26.mars.Henviser til vedlagt orientering om prosjektet og mengdebeskrivelser.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Ytterligere klassifisering
Anleggsgartnerarbeid for veier og motorveier
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med rørledning-, kommunikasjons- og kraftlinjer for motorveier, veier, flyplasser og jernbaner; planeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med vann- og avløpsrørledninger
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
DO-25-01 Dovre tettstedsplan
Beskrivelse:
Dovre kommune har til hensikt å inngå generalentreprise kontrakt på forskjønning av Dovre tettstedFormålet med anskaffelsen er å dekke oppdragsgivers behov for utvikling av Dovre tettsted, inkludert forbedring av trafikksikkerhet, økt aktivitetsnivå, styrking av næringslivet og estetiske kvaliteter.Leverandøren skal bruke sin fagkunnskap og kompetanse for å bidra til at kontraktens formål blir ivaretatt.
Intern identifikator
DO-25-01
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Ytterligere klassifisering
Anleggsgartnerarbeid for veier og motorveier
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med rørledning-, kommunikasjons- og kraftlinjer for motorveier, veier, flyplasser og jernbaner; planeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med vann- og avløpsrørledninger
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
31.05.2025
Sluttdato
30.06.2026
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til gjennomføring av oppdraget.
Beskrivelse:
Dokumenteres med utvidet rapport fra Bisnode http://www.soliditet.no/. Rapporten skal være datert etter kunngjøringstidspunktet for konkurransen.Dersom dette ikke vedlegges, vil Abakus as innhente utvidet rapport fra Bisnode kostnadsfritt for tilbyder. Opplysningene i rapporten legges til grunn for en vurdering av tilbyders økonomiske og finansielle situasjon. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Tilbyder skal være et lovlig etablert foretak
Beskrivelse:
Norske firmaer skal dokumentere Firmaattest fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske firmaer skal dokumentere dette med attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandør er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Tilbyder skal oppfylle sine forpliktelser til innbetaling av skatter merverdiavgift og andre offentlige avgifter
Beskrivelse:
Norske leverandører skal fremlegge skatteattest for merverdiavgift og skatt. Skatteattestene skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tilbyder skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag
Beskrivelse:
Tilbyende firma skal dokumentere erfaring fra tilsvarende oppdrag siste 3 år. Dokumentasjon skal inneholde navn på oppdragsgiver, omfang, innhold og leveringstidspunkt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tilbyder skal ha et etablert kvalitetssystem
Beskrivelse:
Dokumenteres med redegjørelse for firmaets system for kvalitetssikring, inklusive helse-, miljø- og sikkerhet som er relevant for denne kontrakten. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitetsledelsessystem i henhold til ISO9001 eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tilbyder skal ha et miljøledelsessystem for å sikre en lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen.
Beskrivelse:
Dokumenteres med beskrivelse av miljøledelsessystem som minimum består av rutiner for å ivareta følgende elementer: • Virksomhetens miljømål og miljøpolitikk • Strategi på miljøområdet • Utførelse av tjenesten på en miljømessig forsvarlig måte, f.eks. avfallssortering og transport Det kan legges fram egenerklæring som beskriver hvordan rutinene gjennomføres og fungerer. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens miljøledelsessystem i henhold til Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
07.04.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
14.04.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
14.04.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Vestre Innlandet tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Dovre kommune
Registreringsnummer
939849831
Postadresse
C/O Abakus AS, Postboks 128
By
ENGERDAL
Postnummer
2440
Underenhet i land
Innlandet (NO020)
Land
Norge
E-post
post@abakus.as
Telefon
+47 47476000
Telefaks
+47 62458030
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Vestre Innlandet tingrett
Registreringsnummer
926723758
By
Gjøvik
Land
Norge
E-post
vestre.innlandet.tingrett@domstol.no
Telefon
6102020
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
581d07bb-185e-4f93-942e-6a174a9737ec 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
17.03.2025 11:20
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Dovre kommune
- Referanse
- 2025-104121
- Kunngjøringsdato
- 18.03.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Innlandet
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter