Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterTotalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i Norge

Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Bolig og nærmiljø

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7

Beskrivelse:

Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.

Prosedyreidentifikator

75b4b79c-0049-4dde-94ae-58d7a8c792b3

Intern identifikator

25/477

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres i henhold til lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 (FOA) del I og II, samt de bestemmelser som framgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte Leverandører levere tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Byggeplassarbeid

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til sosialomsorg

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pensjonisthjem

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Beboelseshjem

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Olav Bjaalands vei 7

By

Oslo

Postnummer

0379

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7

Beskrivelse:

Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.

Intern identifikator

25/477

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Byggeplassarbeid

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til sosialomsorg

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pensjonisthjem

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Beboelseshjem

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Olav Bjaalands vei 7

By

Oslo

Postnummer

0379

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

7 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Økonomisk og finansiell kapasitet

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Lovlig etablert foretak

Beskrivelse:

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring fra tilsvarende oppdrag

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kapasitet til å gjennomføre kontrakt

Beskrivelse:

Leverandøren skal kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kvalitetssikringssystem

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv

Beskrivelse:

Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen tre måneder etter signering av kontrakt. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kostnad

Navn

Pris

Beskrivelse:

Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.

Vekt (prosent, presis)

40

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet • Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr • Rigg og drift på byggeplass • Logistikk og utfordringer på byggeplass • Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering • Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder Fremdriftsplan • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres. Snarlig oppstart etter signering av kontrakt og ferdigstilling innen desember 2025 vil vektlegges positivt.

Vekt (prosent, presis)

40

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse og tilstedeværelse

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.

Vekt (prosent, presis)

20

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)

Navn

Unntak fra krav om miljø som tildelingskriterium

Beskrivelse:

I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksisterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader. Videre innebærer gjennomføringen av denne kontrakten ikke grunnarbeider og der er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport. På bakgrunn av dette vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Det stilles krav til bruk av nullutslipps- eller biogasskjøretøy som i større grad enn tildelingskriterier vil sikre reduksjon av klimagassutslipp fra transport i kontraktsperioden. Videre stilles det krav til at entreprenør skal utføre og utarbeide egen rapport for miljøkartlegging og ombrukskartlegging. Det er vurdert at krav i større grad sikrer at den ønskede miljøeffekten oppnås, ettersom kravene er obligatoriske i motsetning til tildelingskriterier. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.

Vekt (prosent, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

28.03.2025 16:00

Frist til anbudet må være gyldig

25 WEEK

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

28.03.2025 16:05

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

KOFA

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Oslo tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som behandler tilbudene

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Registreringsnummer

974 780 747

Postadresse

Postboks 1192 Sentrum

By

Oslo

Postnummer

0107

Land

Norge

Kontaktpunkt

Andrea Knapstad

E-post

andrea.knapstad@bby.oslo.kommune.no

Telefon

+47 47806331

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

Oslo

Postnummer

0125

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

KOFA

Registreringsnummer

918 195 548

Postadresse

Zander Kaaes gate 7

By

Bergen

Postnummer

5015

Land

Norge

E-post

post@knse.no

Telefon

+47 55193000

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

0961dd68-983d-494f-84b4-814ef0e8c28d-01

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

9745d69b-20e5-43fc-9da7-f21e92cd0a1e 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

11.03.2025 10:46

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Referanse
2025-103768
Kunngjøringsdato
12.03.2025
Estimert verdi
16 000 000 NOK
Utførelsessted
Oslo
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Bolig og nærmiljø

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter