Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7
Versjonshistorikk
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Bolig og nærmiljø
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7
Beskrivelse:
Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.
Prosedyreidentifikator
75b4b79c-0049-4dde-94ae-58d7a8c792b3
Intern identifikator
25/477
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 (FOA) del I og II, samt de bestemmelser som framgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte Leverandører levere tilbud.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Byggeplassarbeid
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til sosialomsorg
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pensjonisthjem
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Beboelseshjem
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Olav Bjaalands vei 7
By
Oslo
Postnummer
0379
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7
Beskrivelse:
Olav Bjaalands gate 7 er en omsorgsbolig bestående av 18 enheter som ble ferdigstilt i 2020. Bygget er 2500 kvadratmeter og leilighetene er fordelt på tre og fire etasjer i tre sammenhengende volumer. Boligbygg Oslo KF har kjøpt eiendommen som nå skal benyttes til kommunale omsorgsboliger med kognitiv svikt. Det skal nå gjøres en ombygging slik at boligen vil bestå av totalt 21 enheter. Ombyggingen innebærer blant annet oppdeling av og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner. Det er inntatt en rekke opsjoner, herunder skap under servant på alle beboerbad, brannvarsling av ansatte på mobilenheter, alarm og adgangskontrollanlegg, trykkløsningssystem og bestykning av urørte rom. Det stilles en absolutt frist om oppstart på byggeplass senest den 06.06.2025. Ferdigstillelse bør være innen desember 2025. Dette skyldes at de oppgitte frister er satt som vilkår for tilskudd fra Husbanken. Dersom tilskudd bortfaller, foreligger det ikke finansiering for gjennomføring av prosjektet.
Intern identifikator
25/477
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Byggeplassarbeid
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom
Ytterligere klassifisering
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til sosialomsorg
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pensjonisthjem
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Beboelseshjem
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Olav Bjaalands vei 7
By
Oslo
Postnummer
0379
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
7 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Økonomisk og finansiell kapasitet
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Lovlig etablert foretak
Beskrivelse:
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring fra tilsvarende oppdrag
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kapasitet til å gjennomføre kontrakt
Beskrivelse:
Leverandøren skal kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kvalitetssikringssystem
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv
Beskrivelse:
Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen tre måneder etter signering av kontrakt. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Navn
Pris
Beskrivelse:
Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse og fremdriftsplan
Beskrivelse:
Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet • Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr • Rigg og drift på byggeplass • Logistikk og utfordringer på byggeplass • Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering • Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder Fremdriftsplan • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres. Snarlig oppstart etter signering av kontrakt og ferdigstilling innen desember 2025 vil vektlegges positivt.
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse og tilstedeværelse
Beskrivelse:
Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Unntak fra krav om miljø som tildelingskriterium
Beskrivelse:
I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksisterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader. Videre innebærer gjennomføringen av denne kontrakten ikke grunnarbeider og der er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport. På bakgrunn av dette vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Det stilles krav til bruk av nullutslipps- eller biogasskjøretøy som i større grad enn tildelingskriterier vil sikre reduksjon av klimagassutslipp fra transport i kontraktsperioden. Videre stilles det krav til at entreprenør skal utføre og utarbeide egen rapport for miljøkartlegging og ombrukskartlegging. Det er vurdert at krav i større grad sikrer at den ønskede miljøeffekten oppnås, ettersom kravene er obligatoriske i motsetning til tildelingskriterier. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.
Vekt (prosent, presis)
0
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
28.03.2025 16:00
Frist til anbudet må være gyldig
25 WEEK
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
28.03.2025 16:05
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
KOFA
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Oslo tingrett
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Virksomhet som behandler tilbudene
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
Registreringsnummer
974 780 747
Postadresse
Postboks 1192 Sentrum
By
Oslo
Postnummer
0107
Land
Norge
Kontaktpunkt
Andrea Knapstad
E-post
andrea.knapstad@bby.oslo.kommune.no
Telefon
+47 47806331
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
Oslo
Postnummer
0125
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
KOFA
Registreringsnummer
918 195 548
Postadresse
Zander Kaaes gate 7
By
Bergen
Postnummer
5015
Land
Norge
E-post
post@knse.no
Telefon
+47 55193000
Rollene til denne virksomheten
Del 10: Endring
Versjon av forrige varsel endres
0961dd68-983d-494f-84b4-814ef0e8c28d-01
10.1 Endring
Seksjonsidentifikator
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
9745d69b-20e5-43fc-9da7-f21e92cd0a1e 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
11.03.2025 10:46
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF
- Referanse
- 2025-103768
- Kunngjøringsdato
- 12.03.2025
- Estimert verdi
- 16 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Oslo
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Bolig og nærmiljø
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter