Frittståande arkivkjerne, Kvam herad
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med innkjøpet er å inngå kontrakt om kjøp av frittståande arkivkjerne.Anskaffinga skal sikra ei framtidsretta løysing for kommunen, samt i størst mogleg grad bidra til å forenkla og effektivisera kvardagen for alle brukarar av løysinga. Løysinga skal vera tilrettelagt for bevaring og tilgjengeleggjering av data frå ulike system og datakjelder. Det kan verta aktuelt for Kunden å migrera data frå andre avslutta system ved behov. Løysinga skal kunna integrerast med aktive fagsystem i kommunen sin systemportefølje for jamleg arkivering og journalføring.Tilbydd løysing må vera førebudd på nye tenester, vera i utvikling og kommunen skal tilbydast nye teknologiar etter kvart som dei vert tilgjengelege og interessante. Funksjonalitet skal vera tilgjengeleg etter enklast mogleg prismodell som ikkje avgrensar utvikling, og med størst mogleg integrasjon mellom ulike tenester og teknologiar.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Kvam kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Frittståande arkivkjerne, Kvam herad
Beskrivelse:
Formålet med innkjøpet er å inngå kontrakt om kjøp av frittståande arkivkjerne.Anskaffinga skal sikra ei framtidsretta løysing for kommunen, samt i størst mogleg grad bidra til å forenkla og effektivisera kvardagen for alle brukarar av løysinga. Løysinga skal vera tilrettelagt for bevaring og tilgjengeleggjering av data frå ulike system og datakjelder. Det kan verta aktuelt for Kunden å migrera data frå andre avslutta system ved behov. Løysinga skal kunna integrerast med aktive fagsystem i kommunen sin systemportefølje for jamleg arkivering og journalføring.Tilbydd løysing må vera førebudd på nye tenester, vera i utvikling og kommunen skal tilbydast nye teknologiar etter kvart som dei vert tilgjengelege og interessante. Funksjonalitet skal vera tilgjengeleg etter enklast mogleg prismodell som ikkje avgrensar utvikling, og med størst mogleg integrasjon mellom ulike tenester og teknologiar.
Prosedyreidentifikator
32c9eb9c-050b-404f-9fc6-94325bae4020
Intern identifikator
2024/1348
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Innkjøpet vert gjennomført i samsvar med lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974 del I og del II. Kontraktstildeling vil bli gjennomført etter prosedyren open tilbodskonkurranse jf. FOA §§ 8-3 og 9-2.Oppdragsgjevar planlegg å gjennomføra dialog gjennom forhandlingar med ein eller fleire av leverandørane som gjev tilbod i konkurransen. Forhandlingane kan gjelda alle sider av tilboda. Utveljinga av kven det vil forhandlast med vil bli gjennomført etter ei vurdering av tildelingskriteria. Det vert planlagt å ha forhandlingar med maksimalt 3 leverandørar.Forhandlingar vert ikkje gjennomførte dersom oppdragsgjevar, etter at tilboda er mottekne, vurderer at forhandlingar ikkje er formålstenleg. Dialog i form av rettingar/avklaringar vert gjennomførte ved behov.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentopprettelse, tegning, bilde, tidsplanlegging og produktivitet
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentfremstilling
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentadministrasjon
Ytterligere klassifisering
Dokumenthåndteringssystem
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Frittståande arkivkjerne, Kvam herad
Beskrivelse:
Formålet med innkjøpet er å inngå kontrakt om kjøp av frittståande arkivkjerne.Anskaffinga skal sikra ei framtidsretta løysing for kommunen, samt i størst mogleg grad bidra til å forenkla og effektivisera kvardagen for alle brukarar av løysinga. Løysinga skal vera tilrettelagt for bevaring og tilgjengeleggjering av data frå ulike system og datakjelder. Det kan verta aktuelt for Kunden å migrera data frå andre avslutta system ved behov. Løysinga skal kunna integrerast med aktive fagsystem i kommunen sin systemportefølje for jamleg arkivering og journalføring.Tilbydd løysing må vera førebudd på nye tenester, vera i utvikling og kommunen skal tilbydast nye teknologiar etter kvart som dei vert tilgjengelege og interessante. Funksjonalitet skal vera tilgjengeleg etter enklast mogleg prismodell som ikkje avgrensar utvikling, og med størst mogleg integrasjon mellom ulike tenester og teknologiar.
Intern identifikator
2024/1348
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentopprettelse, tegning, bilde, tidsplanlegging og produktivitet
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentfremstilling
Ytterligere klassifisering
Programvare for dokumentadministrasjon
Ytterligere klassifisering
Dokumenthåndteringssystem
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
72 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 500 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for tjenester
Beskrivelse:
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
28.03.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
11.04.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
11.04.2025 12:30
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Kvam kommune
Registreringsnummer
944233199
Postadresse
Rådhuset
By
Norheimsund
Postnummer
5600
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Eivind Dyrøy
E-post
eivdyr@kvam.kommune.no
Telefon
56553000
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett
Registreringsnummer
926723367
Departement
Lofthus
By
Lofthus
Postnummer
5781
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55699700
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
bf796125-aa64-4b86-b229-683bfd271291 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
10.03.2025 15:07
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Kvam kommune
- Referanse
- 2025-103728
- Kunngjøringsdato
- 11.03.2025
- Estimert verdi
- 1 500 000 NOK
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter