Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Arendal kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Offentlig orden og trygghet
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug
Beskrivelse:
Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.
Prosedyreidentifikator
ea11923c-b96d-4662-956c-f99e910591af
Intern identifikator
25/5107
Type prosedyre
Åpen
Hovedtrekkene i prosedyren
Åpen anbudskonkurranse
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Gamle Songevei 14
By
Arendal
Postnummer
4841
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Det planlegges tilbudsbefaring 3 uker før tilbudsfrist. Planlagt dato er 13.03.2025 Ref. rammer i KGV. Påmelding gjøres til prosjektleder Håvard Stø per epost havard.sto@arendal.kommune.no innen 2 dager før planlagt tilbudsbefaring.
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
80 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug
Beskrivelse:
Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.
Intern identifikator
25/5107
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Gamle Songevei 14
By
Arendal
Postnummer
4841
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Det planlegges tilbudsbefaring 3 uker før tilbudsfrist. Planlagt dato er 13.03.2025 Ref. rammer i KGV. Påmelding gjøres til prosjektleder Håvard Stø per epost havard.sto@arendal.kommune.no innen 2 dager før planlagt tilbudsbefaring.
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
01.05.2025
Sluttdato
31.12.2026
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
80 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. • Oppdragsgiver tar forbehold om selv å innhente ytterligere kredittrating eller annen økonomisk informasjon som, men ikke begrenset til, årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Norske leverandører skal ha ordnende forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Totalentreprenør skal tilsvarende kreve skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelse av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500.000 ekskl. mva. Dokumentasjon • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. • Skatteattest for underleverandører med kontraktsverdi på 500.000 ekskl. mva skal dokumenteres på forespørsel fra oppdragsgiver.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Firmaattest
Beskrivelse:
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes erfaring som totalentreprenør og sammenlignbare prosjektgjennomføringer mtp omfang og kompleksitet. Beskrivelse av leverandørens 2 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kvalitetssikringssystem
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset leveransens kompleksitet, risiko og målsetting. Eksempelvis for å sikre at prosjektet vil oppnå tilskudd og grunnlån fra Husbanken. Dokumentasjon En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelse
Beskrivelse:
Leverandør skal ha et bevist forhold til hvordan deres bedrift påvirker miljø. Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn eller tilsvarende, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat under forutsetning av at miljøledelsestiltakene er omfattet av sertifiseringsordningen.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Navn
Pris
Beskrivelse:
Grunnlag for evaluering av pris er summen av: • Alle tilbudte poster som er omfattet i prisskjemaet, inkludert opsjoner. • Entreprenørens tilbud på Byggherrens stipulerte omfang av regnings arbeider.
Vekt (prosent, presis)
70
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Klima og miljøhensyn
Beskrivelse:
Denne bygg og anleggsanskaffelsen følger reglene i anskaffelsesforskriften (FOA) del III. Hovedregelen fra 1.1.2024 er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30% . Det fremgår likevel av FOA §7-9(4) at oppdragsgiver kan erstatte klima- og miljøhensyn i tildelingskriteriene med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, dersom der er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. For denne anskaffelsen har oppdragsgiver valgt å stille en rekke krav i kravspesifikasjonen som direkte bidrar til å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning, og som man risikerer at en entreprenør velger bort dersom det ikke gjøres obligatorisk for utførelsen. I tillegg til minimumskravene er miljø vektet med 20% som tildelingskriterium i konkurransen. Miljøkrav 1 - sorteringsgrad avfall Miljøkrav 2 - Utslipp av Co2 fra utvalgte bygningsmaterialer. En slik kombinert bruk av tildelingskriterium og minstekrav ble godtatt av kofa i sak 2024/639 fordi dette ville gi en bedre klimaeffekt enn å bare benytte tildelingskriterium. Vi vurderer at kombinasjonen av miljøkrav som minstekrav, holdt sammen med et tildelingskriterium om miljø på 20%, gir en bedre klima- og miljøeffekt enn å anvende de aktuelle kravene som tildelingskriterier med 30% vekting.
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Tilbyder skal levere oppdragsforståelse på gjennomføring av oppdraget spesielt med tanke på kompleksiteten til byggeplass i et bygg med beboere, HMS og de overordnede føringene som ligger til grunn. Beskrivelsen skal blant annet ta for seg gjennomføringen med minst mulig forstyrrelser for beboerne, ansatte, besøkende, naboer og andre aktører. Beskrivelsen skal også ta hensyn til alle risikoer i prosjektet og hvilke risikoreduserende tiltak tilbyder planlegger å gjennomføre.
Vekt (prosent, presis)
10
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
07.04.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
6 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
07.04.2025 12:00
Sted
EU Supply
Tilleggsinformasjon
Det vil ikke være offentlig tilbudsåpning
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Agder tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Arendal kommune
Registreringsnummer
940 493 021
Postadresse
Arendal kommune
By
Grimstad
Postnummer
4891
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Marie Thorstensen
E-post
marie.christine.thorstensen@arendal.kommune.no
Telefon
+47 98644060
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Agder tingrett
Registreringsnummer
926 723 480
By
Kristiansand
Underenhet i land
Agder (NO092)
Land
Norge
E-post
agder.tingrett@domstol.no
Telefon
38176300
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
0067041f-e93a-49d7-a159-5ba7a6e92ea5 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
28.02.2025 21:49
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Arendal kommune
- Referanse
- 2025-103277
- Kunngjøringsdato
- 04.03.2025
- Estimert verdi
- 80 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Agder
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- pub-os
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter