Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterTotalentrereprise for videreutvikling av Solhaug
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Arendal kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Offentlig orden og trygghet

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug

Beskrivelse:

Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.

Prosedyreidentifikator

ea11923c-b96d-4662-956c-f99e910591af

Intern identifikator

25/5107

Type prosedyre

Åpen

Hovedtrekkene i prosedyren

Åpen anbudskonkurranse

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Gamle Songevei 14

By

Arendal

Postnummer

4841

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Det planlegges tilbudsbefaring 3 uker før tilbudsfrist. Planlagt dato er 13.03.2025 Ref. rammer i KGV. Påmelding gjøres til prosjektleder Håvard Stø per epost havard.sto@arendal.kommune.no innen 2 dager før planlagt tilbudsbefaring.

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

80 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Totalentrereprise for videreutvikling av Solhaug

Beskrivelse:

Anskaffelsen gjelder videreutvikling og ombygging av Solhaug omsorgssenter. Eksisterende bygg skal gjenbrukes i så størst mulig grad. Prosjektet skal gjennomføres uten større inngrep i bærekonstruksjon eller fasade/klimaskall. Dagens leiligheter i 1. til 4. etasje skal fortsette å være i bruk gjennom hele byggeperiode. Tekniske anlegg og infrastruktur som må kunne fungere i byggeperiode og integreres i de nye leilighetene. I 5., 6. og 7. etasje skal realiseres 26 bolig enheter som ivaretar Husbankens krav til utforming, samt felles areal i hver etasje, og lager og vaskerom i 6. og 7. etasje. I 5. etasje skal utvides arealer til dagsenter med flere aktivitetsrom, kontor, toaletter, hvilerom, spisesal, og mottakskjøkken med tilhørende areal. For å tilfredsstille plan- og bygningslovens krav til bod skal det gjøres endringer i 4 etasje. Det er også satt av areal til personalbase og en utleie hybel med toalett i 4. etasje. Anskaffelsen gjennomføres som en totalentreprise iht. NS8407, basert på fast pris. Endelig ferdigstillelse alle arbeider skal skje innen 2026. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.

Intern identifikator

25/5107

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med omsorgs- og pleieboliger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Gamle Songevei 14

By

Arendal

Postnummer

4841

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Det planlegges tilbudsbefaring 3 uker før tilbudsfrist. Planlagt dato er 13.03.2025 Ref. rammer i KGV. Påmelding gjøres til prosjektleder Håvard Stø per epost havard.sto@arendal.kommune.no innen 2 dager før planlagt tilbudsbefaring.

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

01.05.2025

Sluttdato

31.12.2026

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

80 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. • Oppdragsgiver tar forbehold om selv å innhente ytterligere kredittrating eller annen økonomisk informasjon som, men ikke begrenset til, årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Skatteattest

Beskrivelse:

Norske leverandører skal ha ordnende forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Totalentreprenør skal tilsvarende kreve skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelse av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500.000 ekskl. mva. Dokumentasjon • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. • Skatteattest for underleverandører med kontraktsverdi på 500.000 ekskl. mva skal dokumenteres på forespørsel fra oppdragsgiver.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Firmaattest

Beskrivelse:

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes erfaring som totalentreprenør og sammenlignbare prosjektgjennomføringer mtp omfang og kompleksitet. Beskrivelse av leverandørens 2 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kvalitetssikringssystem

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset leveransens kompleksitet, risiko og målsetting. Eksempelvis for å sikre at prosjektet vil oppnå tilskudd og grunnlån fra Husbanken. Dokumentasjon En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelse

Beskrivelse:

Leverandør skal ha et bevist forhold til hvordan deres bedrift påvirker miljø. Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn eller tilsvarende, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat under forutsetning av at miljøledelsestiltakene er omfattet av sertifiseringsordningen.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kostnad

Navn

Pris

Beskrivelse:

Grunnlag for evaluering av pris er summen av: • Alle tilbudte poster som er omfattet i prisskjemaet, inkludert opsjoner. • Entreprenørens tilbud på Byggherrens stipulerte omfang av regnings arbeider.

Vekt (prosent, presis)

70

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)

Navn

Klima og miljøhensyn

Beskrivelse:

Denne bygg og anleggsanskaffelsen følger reglene i anskaffelsesforskriften (FOA) del III. Hovedregelen fra 1.1.2024 er at klima- og miljøhensyn skal vektes med minimum 30% . Det fremgår likevel av FOA §7-9(4) at oppdragsgiver kan erstatte klima- og miljøhensyn i tildelingskriteriene med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, dersom der er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. For denne anskaffelsen har oppdragsgiver valgt å stille en rekke krav i kravspesifikasjonen som direkte bidrar til å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning, og som man risikerer at en entreprenør velger bort dersom det ikke gjøres obligatorisk for utførelsen. I tillegg til minimumskravene er miljø vektet med 20% som tildelingskriterium i konkurransen. Miljøkrav 1 - sorteringsgrad avfall Miljøkrav 2 - Utslipp av Co2 fra utvalgte bygningsmaterialer. En slik kombinert bruk av tildelingskriterium og minstekrav ble godtatt av kofa i sak 2024/639 fordi dette ville gi en bedre klimaeffekt enn å bare benytte tildelingskriterium. Vi vurderer at kombinasjonen av miljøkrav som minstekrav, holdt sammen med et tildelingskriterium om miljø på 20%, gir en bedre klima- og miljøeffekt enn å anvende de aktuelle kravene som tildelingskriterier med 30% vekting.

Vekt (prosent, presis)

20

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Tilbyder skal levere oppdragsforståelse på gjennomføring av oppdraget spesielt med tanke på kompleksiteten til byggeplass i et bygg med beboere, HMS og de overordnede føringene som ligger til grunn. Beskrivelsen skal blant annet ta for seg gjennomføringen med minst mulig forstyrrelser for beboerne, ansatte, besøkende, naboer og andre aktører. Beskrivelsen skal også ta hensyn til alle risikoer i prosjektet og hvilke risikoreduserende tiltak tilbyder planlegger å gjennomføre.

Vekt (prosent, presis)

10

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

07.04.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

6 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

07.04.2025 12:00

Sted

EU Supply

Tilleggsinformasjon

Det vil ikke være offentlig tilbudsåpning

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Agder tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Arendal kommune

Registreringsnummer

940 493 021

Postadresse

Arendal kommune

By

Grimstad

Postnummer

4891

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Marie Thorstensen

E-post

marie.christine.thorstensen@arendal.kommune.no

Telefon

+47 98644060

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Agder tingrett

Registreringsnummer

926 723 480

By

Kristiansand

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

E-post

agder.tingrett@domstol.no

Telefon

38176300

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

0067041f-e93a-49d7-a159-5ba7a6e92ea5 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

28.02.2025 21:49

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Arendal kommune

Referanse
2025-103277
Kunngjøringsdato
04.03.2025
Estimert verdi
80 000 000 NOK
Utførelsessted
Agder
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
pub-os

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter