Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Renholdstjenester, 2025
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i EØS

Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ålesund kommunale eiendom KF

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Bolig og nærmiljø

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025

Beskrivelse:

Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.

Prosedyreidentifikator

db9aecb7-65be-48c9-8f76-24cfdea883b0

Intern identifikator

25/239

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Renholds- og saniteringstjenester

Ytterligere klassifisering

Rengjøring

Ytterligere klassifisering

Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av lokaler

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av bygninger

Ytterligere klassifisering

Renholdstjenester for kontor, skole og kontorutstyr

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av kontorer

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av skoler

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

49 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren: a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt, b) unnlatt å gi slike opplysninger, c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, eller d) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025

Beskrivelse:

Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.

Intern identifikator

25/239

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Renholds- og saniteringstjenester

Ytterligere klassifisering

Rengjøring

Ytterligere klassifisering

Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av lokaler

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av bygninger

Ytterligere klassifisering

Renholdstjenester for kontor, skole og kontorutstyr

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av kontorer

Ytterligere klassifisering

Rengjøring av skoler

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

2 YEAR

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

5

Beskrivelse:

Forlengelse er 12 måneder

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

49 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter

Beskrivelse:

Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Kredittvurdering

Beskrivelse:

Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Leverandøren oppfyller de angitte kvalifikasjonskravene:

Beskrivelse:

Alle nødvendige utvalgskriterier spesifisert i innkallingen eller i anskaffelsesdokumentene som er nevnt i innkallingen, er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring

Beskrivelse:

Krav: Det kreves at leverandør, eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra relevante oppdrag de siste 3 år. Med dette menes erfaring med renhold i både skole- og omsorgsbygg. Byggene skal være minimum ca. 3.000 kvm (pr. lokasjon). Med omsorgsbygg menes omsorgssenter, sykehjem eller sykehus. Dokumentasjonskrav: Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppdragsgivers kontaktperson for referanseoppdrag som oppgis, for å verifisere relevans. Dette er kun en rett og ikke en plikt. Det er leverandørs ansvar å synliggjøre relevans gjennom besvarelsen.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Se mer info i konkurransegrunnlaget.

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet

Beskrivelse:

Leverandøren bes levere sin beskrivelse og løsningsforslag for opprettholdelse av rett kvalitet, i henhold til oppgitte spesifikasjoner. Leverandør skal redegjøre for sin forståelse av renholdstjenestene som inngår i dette oppdraget, herunder rutiner og prosedyrer for å sikre god kvalitet i leveransen og organisering av oppdraget. Se mer info i konkurransegrunnlaget.

Vekt (prosent, presis)

35

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Nøkkelpersoner

Beskrivelse:

Det som evalueres i dette tildelingskriteriet er relevant kompetanse og erfaring blant nøkkelpersonene som skal benyttes på denne avtalen. Det er ønskelig at nøkkelpersoner har lang, bred og god kompetanse og erfaring innen både renhold og ledelse. Leverandør bes fylle ut vedlagte skjema "Nøkkelpersoner". Se mer info i konkurransegrunnlaget.

Vekt (prosent, presis)

20

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)

Navn

Miljø

Beskrivelse:

Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 fjerde ledd første punktum, og har erstattet tildelingskriterier etter andre ledd med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen. Det vurderes som klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt, og dette begrunnes nedenfor. Kunde har stilt krav om at renholdstjenesten skal være merket med Svanemerket eller tilsvarende merkeordninger innen 12 måneder etter kontraktsinngåelse. Svanemerkets miljøkrav til renholdstjenester omfatter hele driften av et rengjøringsbyrå, blant annet miljø- og helsekrav til kjemikalier som benyttes, reduksjon i mengden kjemikalier som benyttes, krav til effektiv transport, og krav vedrørende avfallsmengder og avfallshåndtering. Det vurderes at dette klart gir en bedre klima- og miljøeffekt enn ved bruk av tildelingskriterier. Oppdragsgiver har for øvrig likevel valgt å benytte miljø som tildelingskriterie, men med lavere vekt enn 30 %: Leverandøren får uttelling for å bruke høyest mulig andel av biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy i kontraktsperioden, i henhold til vedlagte "Kjøretøyskjema". I tillegg gis noe uttelling for fossilbiler som har hybridteknologi. Leverandøren bes fylle ut nevnte skjema og vedlegge tilbudet. Se mer info i konkurransegrunnlaget.

Vekt (prosent, presis)

15

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

25.03.2025 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=47499

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

02.04.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

90 DAY

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

02.04.2025 12:05

Sted

Ålesund

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Møre og Romsdal tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ålesund kommunale eiendom KF

Registreringsnummer

986074988

Departement

Innkjøp

Postadresse

Rådhuset

By

Ålesund

Postnummer

6025

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jonette Valaas Skare

E-post

jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no

Telefon

+47 70 16 20 00

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Møre og Romsdal tingrett

Registreringsnummer

926 723 200

Postadresse

Postboks 1354

By

Ålesund

Postnummer

6001

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

E-post

more.og.romsdal.tingrett@domstol.no

Telefon

70 33 47 00

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

99eeaf1b-d68a-4006-afa4-73f6dfa66649-01

Hovedårsak til endring

Informasjon oppdatert

Beskrivelse:

1) Tilbudsfrist, og øvrige frister, er utsatt med 1 dag. 2) Følgende nye tekst er lagt inn i konkurransegrunnlaget: "Indeksen som benyttes i denne avtalen er: Tjenester hvor arbeidskraft dominerer, uten administrerte priser (hos SSB)."

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Beskrivelse av endringer

1) Tilbudsfrist, og øvrige frister, er utsatt med 1 dag. 2) Følgende nye tekst er lagt inn i konkurransegrunnlaget: "Indeksen som benyttes i denne avtalen er: Tjenester hvor arbeidskraft dominerer, uten administrerte priser (hos SSB)."

Anskaffelsesdokumentene ble endret på

03.03.2025

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

e0280772-c8bd-4ce2-a367-1bb555504e1b 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

03.03.2025 10:08

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Ålesund kommunale eiendom KF

Referanse
2025-103240
Kunngjøringsdato
03.03.2025
Estimert verdi
49 000 000 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Bolig og nærmiljø

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter