Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025
Versjonshistorikk
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ålesund kommunale eiendom KF
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Bolig og nærmiljø
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025
Beskrivelse:
Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.
Prosedyreidentifikator
db9aecb7-65be-48c9-8f76-24cfdea883b0
Intern identifikator
25/239
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Renholds- og saniteringstjenester
Ytterligere klassifisering
Rengjøring
Ytterligere klassifisering
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av lokaler
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av bygninger
Ytterligere klassifisering
Renholdstjenester for kontor, skole og kontorutstyr
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av kontorer
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av skoler
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
49 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren: a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt, b) unnlatt å gi slike opplysninger, c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, eller d) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse - Renholdstjenester, 2025
Beskrivelse:
Ålesund kommunale Eigedom KF, heretter kalt kunde, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale for kjøp av renholdstjenester til bygg i Ålesund kommune. Anskaffelsen omfatter kontraktsområde A (Ålesund vest ytre), og omfatter en bygningsmasse på ca. 25.000 kvm, fordelt på skoler, barnehager, omsorgssenter og andre kommunale lokasjoner.
Intern identifikator
25/239
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Renholds- og saniteringstjenester
Ytterligere klassifisering
Rengjøring
Ytterligere klassifisering
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av lokaler
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av bygninger
Ytterligere klassifisering
Renholdstjenester for kontor, skole og kontorutstyr
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av kontorer
Ytterligere klassifisering
Rengjøring av skoler
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
2 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
5
Beskrivelse:
Forlengelse er 12 måneder
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
49 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Beskrivelse:
Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Kredittvurdering
Beskrivelse:
Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Leverandøren oppfyller de angitte kvalifikasjonskravene:
Beskrivelse:
Alle nødvendige utvalgskriterier spesifisert i innkallingen eller i anskaffelsesdokumentene som er nevnt i innkallingen, er oppfylt.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring
Beskrivelse:
Krav: Det kreves at leverandør, eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra relevante oppdrag de siste 3 år. Med dette menes erfaring med renhold i både skole- og omsorgsbygg. Byggene skal være minimum ca. 3.000 kvm (pr. lokasjon). Med omsorgsbygg menes omsorgssenter, sykehjem eller sykehus. Dokumentasjonskrav: Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppdragsgivers kontaktperson for referanseoppdrag som oppgis, for å verifisere relevans. Dette er kun en rett og ikke en plikt. Det er leverandørs ansvar å synliggjøre relevans gjennom besvarelsen.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet
Beskrivelse:
Leverandøren bes levere sin beskrivelse og løsningsforslag for opprettholdelse av rett kvalitet, i henhold til oppgitte spesifikasjoner. Leverandør skal redegjøre for sin forståelse av renholdstjenestene som inngår i dette oppdraget, herunder rutiner og prosedyrer for å sikre god kvalitet i leveransen og organisering av oppdraget. Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Vekt (prosent, presis)
35
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Nøkkelpersoner
Beskrivelse:
Det som evalueres i dette tildelingskriteriet er relevant kompetanse og erfaring blant nøkkelpersonene som skal benyttes på denne avtalen. Det er ønskelig at nøkkelpersoner har lang, bred og god kompetanse og erfaring innen både renhold og ledelse. Leverandør bes fylle ut vedlagte skjema "Nøkkelpersoner". Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Miljø
Beskrivelse:
Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 fjerde ledd første punktum, og har erstattet tildelingskriterier etter andre ledd med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen. Det vurderes som klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt, og dette begrunnes nedenfor. Kunde har stilt krav om at renholdstjenesten skal være merket med Svanemerket eller tilsvarende merkeordninger innen 12 måneder etter kontraktsinngåelse. Svanemerkets miljøkrav til renholdstjenester omfatter hele driften av et rengjøringsbyrå, blant annet miljø- og helsekrav til kjemikalier som benyttes, reduksjon i mengden kjemikalier som benyttes, krav til effektiv transport, og krav vedrørende avfallsmengder og avfallshåndtering. Det vurderes at dette klart gir en bedre klima- og miljøeffekt enn ved bruk av tildelingskriterier. Oppdragsgiver har for øvrig likevel valgt å benytte miljø som tildelingskriterie, men med lavere vekt enn 30 %: Leverandøren får uttelling for å bruke høyest mulig andel av biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy i kontraktsperioden, i henhold til vedlagte "Kjøretøyskjema". I tillegg gis noe uttelling for fossilbiler som har hybridteknologi. Leverandøren bes fylle ut nevnte skjema og vedlegge tilbudet. Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Vekt (prosent, presis)
15
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
25.03.2025 00:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
02.04.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
90 DAY
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
02.04.2025 12:05
Sted
Ålesund
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Møre og Romsdal tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ålesund kommunale eiendom KF
Registreringsnummer
986074988
Departement
Innkjøp
Postadresse
Rådhuset
By
Ålesund
Postnummer
6025
Land
Norge
Kontaktpunkt
Jonette Valaas Skare
E-post
jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no
Telefon
+47 70 16 20 00
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Møre og Romsdal tingrett
Registreringsnummer
926 723 200
Postadresse
Postboks 1354
By
Ålesund
Postnummer
6001
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
E-post
more.og.romsdal.tingrett@domstol.no
Telefon
70 33 47 00
Rollene til denne virksomheten
Del 10: Endring
Versjon av forrige varsel endres
99eeaf1b-d68a-4006-afa4-73f6dfa66649-01
Hovedårsak til endring
Informasjon oppdatert
Beskrivelse:
1) Tilbudsfrist, og øvrige frister, er utsatt med 1 dag. 2) Følgende nye tekst er lagt inn i konkurransegrunnlaget: "Indeksen som benyttes i denne avtalen er: Tjenester hvor arbeidskraft dominerer, uten administrerte priser (hos SSB)."
10.1 Endring
Seksjonsidentifikator
LOT-0000
Beskrivelse av endringer
1) Tilbudsfrist, og øvrige frister, er utsatt med 1 dag. 2) Følgende nye tekst er lagt inn i konkurransegrunnlaget: "Indeksen som benyttes i denne avtalen er: Tjenester hvor arbeidskraft dominerer, uten administrerte priser (hos SSB)."
Anskaffelsesdokumentene ble endret på
03.03.2025
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
e0280772-c8bd-4ce2-a367-1bb555504e1b 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
03.03.2025 10:08
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Ålesund kommunale eiendom KF
- Referanse
- 2025-103240
- Kunngjøringsdato
- 03.03.2025
- Estimert verdi
- 49 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Bolig og nærmiljø
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter