AV utstyr, rammeavtale
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale som dekker audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc. Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Behovet kan være både kjøp og leie. Oppdragsgiver opptrer på vegne av følgende, som også er oppdragsgivere i avtalen: Karmøy kommune Bokn kommune Haugesund kommune Tysvær kommune Bømlo kommune Stord kommune Kvinnherad kommune Fitjar kommune Haugaland IKT Haugalandsmuseet Haugesund Parkering Haugesund kommunale pensjonskasse Solstein Sunnhordaland legevakt IKS Karmøy kirkelige fellesråd Følgende har opsjon på avtalen: Utsira kommune Haugaland Vekst IKS Haugaland Brann og Redning IKS Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 80.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Karmøy Kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
AV utstyr, rammeavtale
Beskrivelse:
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale som dekker audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc. Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Behovet kan være både kjøp og leie. Oppdragsgiver opptrer på vegne av følgende, som også er oppdragsgivere i avtalen: Karmøy kommune Bokn kommune Haugesund kommune Tysvær kommune Bømlo kommune Stord kommune Kvinnherad kommune Fitjar kommune Haugaland IKT Haugalandsmuseet Haugesund Parkering Haugesund kommunale pensjonskasse Solstein Sunnhordaland legevakt IKS Karmøy kirkelige fellesråd Følgende har opsjon på avtalen: Utsira kommune Haugaland Vekst IKS Haugaland Brann og Redning IKS Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 80.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Prosedyreidentifikator
f7468194-7d90-4c5a-9fbe-5d3b966ccea4
Intern identifikator
330
Type prosedyre
Åpen
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Audiovisuelt (AV) utstyr
Ytterligere klassifisering
Videokonferanseutstyr
Ytterligere klassifisering
Deler til lyd- og videoutstyr
Ytterligere klassifisering
Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet PCer, kontorutstyr, telekommunikasjon og AV-utstyr
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift, Norwegian krone
40,000,000
Rammeavtalens maksimale verdi, Norwegian krone
80,000,000
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42).
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren: a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt, b) unnlatt å gi slike opplysninger, c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, eller d) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt som angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandører, som befinner seg i en slik situasjon, er gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak, når leverandør likevel er i stand til å utføre kontrakten.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag
Oppdragsgiver skal angi at i Norge foreligger det nasjonale avvisningsgrunner. Disse skal være beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Leverandøren må besvare om han er i en eller flere av de situasjonene som er beskrevet i de nasjonale avvisningsgrunnene.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0001
Tittel
AV utstyr, rammeavtale
Beskrivelse:
Konkurransen gjelder levering av rammeavtale som dekker audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc. Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet. Behovet kan være både kjøp og leie. Oppdragsgiver opptrer på vegne av følgende, som også er oppdragsgivere i avtalen: Karmøy kommune Bokn kommune Haugesund kommune Tysvær kommune Bømlo kommune Stord kommune Kvinnherad kommune Fitjar kommune Haugaland IKT Haugalandsmuseet Haugesund Parkering Haugesund kommunale pensjonskasse Solstein Sunnhordaland legevakt IKS Karmøy kirkelige fellesråd Følgende har opsjon på avtalen: Utsira kommune Haugaland Vekst IKS Haugaland Brann og Redning IKS Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 80.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Intern identifikator
374
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Audiovisuelt (AV) utstyr
Ytterligere klassifisering
Videokonferanseutstyr
Ytterligere klassifisering
Deler til lyd- og videoutstyr
Ytterligere klassifisering
Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet PCer, kontorutstyr, telekommunikasjon og AV-utstyr
5.1.3 Anslått varighet
Varighet, Måned
24
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Økonomisk og finansiell stilling
Beskrivelse:
Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten. Documentation requirements: Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet. Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Beskrivelse:
Priser og kostnader
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet
Beskrivelse:
Løsningsforslag
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Beskrivelse:
Kompetanse
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet
Beskrivelse:
Miljø - generelt
Vekt (prosent, presis)
20
Kriterium
Type
Kvalitet
Beskrivelse:
Miljø - transport
Vekt (prosent, presis)
10
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Informasjon om begrensede dokumenter er tilgjengelig på
Ad hoc-kommunikasjonskanal
Navn
e-Tendering
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
English, norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
01.04.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Gjennomføringen av kontrakten skal skje innenfor rammen av programmer for vernet sysselsetting
Nei
Betingelser knyttet til utførelsen av kontrakten
N/A
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
Finansiell ordning
N/A
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Haugaland og Sunnhordland tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Karmøy Kommune
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Artifik AS
Leverandør av innkjøpstjenester
Artifik AS
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Karmøy Kommune
Registreringsnummer
940791901
Postadresse
Statsråd Vinjes gate 25
By
Karmøy
Postnummer
4250
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Arne Hvidsten
E-post
post@karmoy.kommune.no
Telefon
+47 52857500
Internett-adresse
Kjøper profil
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Haugaland og Sunnhordland tingrett
Registreringsnummer
926723405
Postadresse
Postboks 385
By
Haugesund
Postnummer
5501
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
haugaland.og.sunnhordland.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 52701400
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Artifik AS
Registreringsnummer
925364967
Postadresse
Stortingsgata 12
By
Oslo
Postnummer
0161
Underenhet i land
Oslo (NO081)
Land
Norge
E-post
support@artifik.no
Telefon
+47 46630107
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
6600588f-d489-4427-8895-7a263e8fe0d8 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
26.02.2025 14:42
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
English, norsk
Karmøy Kommune
- Referanse
- 2025-102928
- Kunngjøringsdato
- 27.02.2025
- Estimert verdi
- 40 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Rogaland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter