Markedsdialog print as a service
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Utlysning av markedsdialog for anskaffelsen Print as a service for Vestfold fylkeskommune og Telemark Fylkeskommune. Målsetning: Gi oppdragsgiver et realistisk bilde av markedet for denne typen tjenester. Bidra til at oppdragsgiver lager en best mulig utlysning av konkurransen. Innhold: Vi ønsker at leverandøren presenterer seg selv og sitt produkt samt svarer opp noen spørsmål vi har utarbeidet på forhånd. Dialog underveis. Formålet med markedsdialogen Vestfold fylkeskommune og Telemark fylkeskommune planlegger å gjennomføre konkurranse på levering av "utskrift som en tjeneste" ("print as a service") som omfatter en fremtidsrettet, brukervennlig og sikker løsning for produksjon av print, kopi og scanning. Løsningen skal ivareta samtlige administrative prosesser knyttet til forvaltning av produktområdet. Med multifunksjonsmaskiner menes maskiner som primært har mulighet for følgende funksjoner: kopier, printer, skanner. Opsjoner er beskrevet i behovsbeskrivelse. Definisjon av tjenesten: leverandøren tar totalansvar for hele systemkjeden inkludert servere, skrivere, vedlikehold og tjenestedrift for alle VFK sine lokasjoner, også omtalt som Print-As-A-Service. Tjenesten skal tilby sikker utskrift og skanning med follow-me funksjonalitet basert på ansatt- og studentkort. Daglig vedlikehold som påfyll av papir, bytte av toner og papirstopp håndteres av lokal servicedesk på lokasjon. Oppdragsgiver planlegger å bytte alt, både maskiner og "Follow you" løsning sommeren 2025 Vestfold fylkeskommune har i dag 180 multifunksjonsmaskiner 22 lokasjoner 1800 ansatte 10.000 elever Alle brukere ligger i Entra ID Løsningen skal fullt ut støtte Single SignOn med OpenID Connect og OAuth 2.0 ( https://openid.net/connect/) eller SAML 2.0 som autentisering og autorisasjonsprotokoll. Vi benytter Microsoft Entra ID som primær autentiseringsmekanisme i Vestfold. Applikasjoner og system som skal støttes: • Public 360 som arkivsystem • Benytter M365 i høy grad. • Opus dental • Visma flyt skole Telemark fylkeskommune har omtrent de samme forutsetningene, bare noen færre maskiner i drift. Praktisk om markedsdialogen Leverandørene inviteres til å presentere sine system og løsninger i en-til-en Teamsmøter med varighet på 1,5 timer. Tidspunkt for disse møtene avtales med den enkelte leverandør etter påmeldingsfristen. Gjennomføring av markedsdialogen Dialogmøtene avholdes 6. og 7. Mars. Påmeldte leverandører vil få tilsendt møtelenke i forkant. Leverandørene vil få lik tid, 1,5 timer, til presentasjon av sine løsninger. Vi sender ut agenda, sammen med møtetidspunktet senest fredag 28.02.25. Alle leverandørene vil få den samme agendaen. Påmelding Frist for påmelding: 26.02.25 kl. 15.00. Vennligst oppgi firmanavn, navn og e-postadresse på deltakere til markedsdialogen ved påmelding. Leverandører vil deretter motta en møteinvitasjon per e-post. Påmelding sendes på epost til: innkjop@vestfoldfylke.no med kopi til knut.eikeland@vestfoldfylke.no Spørsmål til markedsdialogen kan dette rettes til Knut Eikeland tlf. 46615019 Kostnader Eventuelle kostnader tilknyttet markedsdialogen vil ikke dekkes av oppdragsgiver. Leverandør må dekke alle sine kostnader selv. Bruk av informasjon og konfidensialitet Informasjon som har kommet frem i markedsdialogen vil brukes i det videre arbeidet med utforming av en kravspesifikasjon. Oppdragsgiver plikter å hindre at andre får tilgang til eller kjennskap til opplysninger om tekniske innretninger, fremgangsmåte eller drifts- og forretningshemmeligheter som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, jf. Forvaltningsloven § 13 og Offentleglova § 13.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Vestfold fylkeskommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Telemark Fylkeskommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Markedsdialog print as a service
Beskrivelse:
Utlysning av markedsdialog for anskaffelsen Print as a service for Vestfold fylkeskommune og Telemark Fylkeskommune. Målsetning: Gi oppdragsgiver et realistisk bilde av markedet for denne typen tjenester. Bidra til at oppdragsgiver lager en best mulig utlysning av konkurransen. Innhold: Vi ønsker at leverandøren presenterer seg selv og sitt produkt samt svarer opp noen spørsmål vi har utarbeidet på forhånd. Dialog underveis. Formålet med markedsdialogen Vestfold fylkeskommune og Telemark fylkeskommune planlegger å gjennomføre konkurranse på levering av "utskrift som en tjeneste" ("print as a service") som omfatter en fremtidsrettet, brukervennlig og sikker løsning for produksjon av print, kopi og scanning. Løsningen skal ivareta samtlige administrative prosesser knyttet til forvaltning av produktområdet. Med multifunksjonsmaskiner menes maskiner som primært har mulighet for følgende funksjoner: kopier, printer, skanner. Opsjoner er beskrevet i behovsbeskrivelse. Definisjon av tjenesten: leverandøren tar totalansvar for hele systemkjeden inkludert servere, skrivere, vedlikehold og tjenestedrift for alle VFK sine lokasjoner, også omtalt som Print-As-A-Service. Tjenesten skal tilby sikker utskrift og skanning med follow-me funksjonalitet basert på ansatt- og studentkort. Daglig vedlikehold som påfyll av papir, bytte av toner og papirstopp håndteres av lokal servicedesk på lokasjon. Oppdragsgiver planlegger å bytte alt, både maskiner og "Follow you" løsning sommeren 2025 Vestfold fylkeskommune har i dag 180 multifunksjonsmaskiner 22 lokasjoner 1800 ansatte 10.000 elever Alle brukere ligger i Entra ID Løsningen skal fullt ut støtte Single SignOn med OpenID Connect og OAuth 2.0 ( https://openid.net/connect/) eller SAML 2.0 som autentisering og autorisasjonsprotokoll. Vi benytter Microsoft Entra ID som primær autentiseringsmekanisme i Vestfold. Applikasjoner og system som skal støttes: • Public 360 som arkivsystem • Benytter M365 i høy grad. • Opus dental • Visma flyt skole Telemark fylkeskommune har omtrent de samme forutsetningene, bare noen færre maskiner i drift. Praktisk om markedsdialogen Leverandørene inviteres til å presentere sine system og løsninger i en-til-en Teamsmøter med varighet på 1,5 timer. Tidspunkt for disse møtene avtales med den enkelte leverandør etter påmeldingsfristen. Gjennomføring av markedsdialogen Dialogmøtene avholdes 6. og 7. Mars. Påmeldte leverandører vil få tilsendt møtelenke i forkant. Leverandørene vil få lik tid, 1,5 timer, til presentasjon av sine løsninger. Vi sender ut agenda, sammen med møtetidspunktet senest fredag 28.02.25. Alle leverandørene vil få den samme agendaen. Påmelding Frist for påmelding: 26.02.25 kl. 15.00. Vennligst oppgi firmanavn, navn og e-postadresse på deltakere til markedsdialogen ved påmelding. Leverandører vil deretter motta en møteinvitasjon per e-post. Påmelding sendes på epost til: innkjop@vestfoldfylke.no med kopi til knut.eikeland@vestfoldfylke.no Spørsmål til markedsdialogen kan dette rettes til Knut Eikeland tlf. 46615019 Kostnader Eventuelle kostnader tilknyttet markedsdialogen vil ikke dekkes av oppdragsgiver. Leverandør må dekke alle sine kostnader selv. Bruk av informasjon og konfidensialitet Informasjon som har kommet frem i markedsdialogen vil brukes i det videre arbeidet med utforming av en kravspesifikasjon. Oppdragsgiver plikter å hindre at andre får tilgang til eller kjennskap til opplysninger om tekniske innretninger, fremgangsmåte eller drifts- og forretningshemmeligheter som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, jf. Forvaltningsloven § 13 og Offentleglova § 13.
Intern identifikator
170225
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Skrivere og plottere
Ytterligere klassifisering
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Utstyr relatert til datamaskiner
Ytterligere klassifisering
Eksternt utstyr (til PCer)
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold og reparasjon av kontormaskiner
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Markedsdialogene vil bli gjennomført på Teams
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 3: Del
3.1 Del PAR-0000
Tittel
Markedsdialog print as a service
Beskrivelse:
Utlysning av markedsdialog for anskaffelsen Print as a service for Vestfold fylkeskommune og Telemark Fylkeskommune. Målsetning: Gi oppdragsgiver et realistisk bilde av markedet for denne typen tjenester. Bidra til at oppdragsgiver lager en best mulig utlysning av konkurransen. Innhold: Vi ønsker at leverandøren presenterer seg selv og sitt produkt samt svarer opp noen spørsmål vi har utarbeidet på forhånd. Dialog underveis. Formålet med markedsdialogen Vestfold fylkeskommune og Telemark fylkeskommune planlegger å gjennomføre konkurranse på levering av "utskrift som en tjeneste" ("print as a service") som omfatter en fremtidsrettet, brukervennlig og sikker løsning for produksjon av print, kopi og scanning. Løsningen skal ivareta samtlige administrative prosesser knyttet til forvaltning av produktområdet. Med multifunksjonsmaskiner menes maskiner som primært har mulighet for følgende funksjoner: kopier, printer, skanner. Opsjoner er beskrevet i behovsbeskrivelse. Definisjon av tjenesten: leverandøren tar totalansvar for hele systemkjeden inkludert servere, skrivere, vedlikehold og tjenestedrift for alle VFK sine lokasjoner, også omtalt som Print-As-A-Service. Tjenesten skal tilby sikker utskrift og skanning med follow-me funksjonalitet basert på ansatt- og studentkort. Daglig vedlikehold som påfyll av papir, bytte av toner og papirstopp håndteres av lokal servicedesk på lokasjon. Oppdragsgiver planlegger å bytte alt, både maskiner og "Follow you" løsning sommeren 2025 Vestfold fylkeskommune har i dag 180 multifunksjonsmaskiner 22 lokasjoner 1800 ansatte 10.000 elever Alle brukere ligger i Entra ID Løsningen skal fullt ut støtte Single SignOn med OpenID Connect og OAuth 2.0 ( https://openid.net/connect/) eller SAML 2.0 som autentisering og autorisasjonsprotokoll. Vi benytter Microsoft Entra ID som primær autentiseringsmekanisme i Vestfold. Applikasjoner og system som skal støttes: • Public 360 som arkivsystem • Benytter M365 i høy grad. • Opus dental • Visma flyt skole Telemark fylkeskommune har omtrent de samme forutsetningene, bare noen færre maskiner i drift. Praktisk om markedsdialogen Leverandørene inviteres til å presentere sine system og løsninger i en-til-en Teamsmøter med varighet på 1,5 timer. Tidspunkt for disse møtene avtales med den enkelte leverandør etter påmeldingsfristen. Gjennomføring av markedsdialogen Dialogmøtene avholdes 6. og 7. Mars. Påmeldte leverandører vil få tilsendt møtelenke i forkant. Leverandørene vil få lik tid, 1,5 timer, til presentasjon av sine løsninger. Vi sender ut agenda, sammen med møtetidspunktet senest fredag 28.02.25. Alle leverandørene vil få den samme agendaen. Påmelding Frist for påmelding: 26.02.25 kl. 15.00. Vennligst oppgi firmanavn, navn og e-postadresse på deltakere til markedsdialogen ved påmelding. Leverandører vil deretter motta en møteinvitasjon per e-post. Påmelding sendes på epost til: innkjop@vestfoldfylke.no med kopi til knut.eikeland@vestfoldfylke.no Spørsmål til markedsdialogen kan dette rettes til Knut Eikeland tlf. 46615019 Kostnader Eventuelle kostnader tilknyttet markedsdialogen vil ikke dekkes av oppdragsgiver. Leverandør må dekke alle sine kostnader selv. Bruk av informasjon og konfidensialitet Informasjon som har kommet frem i markedsdialogen vil brukes i det videre arbeidet med utforming av en kravspesifikasjon. Oppdragsgiver plikter å hindre at andre får tilgang til eller kjennskap til opplysninger om tekniske innretninger, fremgangsmåte eller drifts- og forretningshemmeligheter som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, jf. Forvaltningsloven § 13 og Offentleglova § 13.
Intern identifikator
170225
3.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Skrivere og plottere
Ytterligere klassifisering
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Utstyr relatert til datamaskiner
Ytterligere klassifisering
Eksternt utstyr (til PCer)
Ytterligere klassifisering
Vedlikehold og reparasjon av kontormaskiner
3.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
Tilleggsinformasjon
Markedsdialogene vil bli gjennomført på Teams
3.1.9 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Vestfold tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Vestfold fylkeskommune
Registreringsnummer
929882385
Departement
Anskaffelser
Postadresse
Svend Foyns gate 9
By
TØNSBERG
Postnummer
3126
Underenhet i land
Vestfold og Telemark (NO091)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Knut Eikeland
E-post
knut.eikeland@vestfoldfylke.no
Telefon
+47
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kjøper
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Vestfold tingrett
Registreringsnummer
926 723 618
Postadresse
Postboks 2013
By
Tønsberg
Postnummer
3103
Underenhet i land
Vestfold og Telemark (NO091)
Land
Norge
E-post
vestfold.tingrett@domstol.no
Telefon
33 20 67 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Telemark Fylkeskommune
Registreringsnummer
929882989
Postadresse
Torggata 18
By
SKIEN
Postnummer
3717
Underenhet i land
Vestfold og Telemark (NO091)
Land
Norge
E-post
post@telemarkfylke.no
Telefon
35 91 70 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
2031d440-711c-4780-8389-f925e6fd4447 01
Type skjema
Planlegging
Type varsel
Forhåndsvarsel eller en periodisk veiledende melding som bare brukes til informasjon
Varsel utsendelsesdato
17.02.2025 12:11
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
11.2 Informasjon om publisering
Anslått dato for offentliggjøring av en kunngjøring av en kontrakt innenfor denne prosedyren
18.02.2025
Vestfold fylkeskommune, Telemark Fylkeskommune
- Referanse
- 2025-102368
- Kunngjøringsdato
- 18.02.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Veiledende kunngjøring
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.