Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAvtale om medieovervåkning
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Avtale om medieovervåkning

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Avtale om medieovervåkning

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Prosedyreidentifikator

1039dc09-5d09-49dd-93de-ffefe067a568

Intern identifikator

01/2025

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud. Dialog i form av avklaringer av tilbudet vil gjennomføres ved behov.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Nyhetsbyråtjenester

Ytterligere klassifisering

Post- og telekommunikasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Telekommunikasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Telefon- og dataoverføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Elektroniske meldings- og informasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Rekreasjon, kultur og sport

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 299 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Avtale om medieovervåkning

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Intern identifikator

01/2025

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Nyhetsbyråtjenester

Ytterligere klassifisering

Post- og telekommunikasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Telekommunikasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Telefon- og dataoverføringstjenester

Ytterligere klassifisering

Elektroniske meldings- og informasjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Rekreasjon, kultur og sport

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 299 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Skatteattest

Beskrivelse:

Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav • For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Juridisk stilling

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Med liknende oppdrag menes medieovervåkning for offentlig oppdragsgiver, med spesielt fokus på norske medier. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes fastpris per år for tjenesten, jf. bilag 6 til avtalen.

Vekt (prosent, presis)

40

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kvalitet

Beskrivelse:

Utfylt Bilag 1 til avtalen, Kundens kravspesifikasjon, herunder • Kundens kravspesifikasjon, Vedlegg 1 til SSA-L Bilag 1. • Angitt kildeliste for avtalen, Vedlegg 2 til SSA-L Bilag 1. Leverandørens liste over de kildene de kan tilby, med spesifisering av hvilke kilder som krever abonnement/betaling for tilgang ihht. vedlegg 1 punkt 2.1, 3.1, 4.2 og 4.5. Besvarelse av krav er nødvendig under hvert kapittel i kravspesifikasjonen. Leverandøren skal i skjemaet kort beskrive hvordan kravet er oppfylt. Dersom det er behov for en utdypende beskrivelse, skal det henvises til hvor i tilbudet beskrivelsen finnes.

Vekt (prosent, presis)

60

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

28.02.2025 12:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

06.03.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo Tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Registreringsnummer

983 887 457

Postadresse

Postboks 8019 Dep

By

Oslo

Postnummer

0030

Land

Norge

Kontaktpunkt

Åsmund Eide

E-post

postmottak@aid.dep.no

Telefon

+47 22249090

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo Tingrett

Registreringsnummer

926725939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

OSLO

Postnummer

0125

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

35273dd7-b917-4c55-8275-40e86878f6c7 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

13.02.2025 08:46

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter