Avtale om medieovervåkning
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Avtale om medieovervåkning
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Prosedyreidentifikator
1039dc09-5d09-49dd-93de-ffefe067a568
Intern identifikator
01/2025
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud. Dialog i form av avklaringer av tilbudet vil gjennomføres ved behov.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Nyhetsbyråtjenester
Ytterligere klassifisering
Post- og telekommunikasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Telekommunikasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Telefon- og dataoverføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Elektroniske meldings- og informasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Rekreasjon, kultur og sport
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 299 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Avtale om medieovervåkning
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål og omfang AID er avhengig av kontinuerlig medieovervåkning for å sikre god oversikt over omtale av egen virksomhet i mediebildet og i sosiale medier. Anskaffelsen gjelder en løpende tjenesteavtale som skal dekke AIDs behov for medieovervåkning og -analyse, samt relaterte tjenester. Med medier menes her alle relevante kildetyper. Medieovervåkningen skal bidra til å holde oversikt over hva som skrives/sies om og av andre aktører innenfor relevante og aktuelle politiske områder, saksområder etc. Oversikten utgjør viktig og nødvendig ledelses- og styringsinformasjon for departementet. Tjenesten skal senest leveres fra og med 01.04.2025. Avtalen opphører når avtalens verdi har nådd kroner 1 299 000 ekskl. mva. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Intern identifikator
01/2025
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Nyhetsbyråtjenester
Ytterligere klassifisering
Post- og telekommunikasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Telekommunikasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Telefon- og dataoverføringstjenester
Ytterligere klassifisering
Elektroniske meldings- og informasjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Rekreasjon, kultur og sport
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 299 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav • For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Juridisk stilling
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Med liknende oppdrag menes medieovervåkning for offentlig oppdragsgiver, med spesielt fokus på norske medier. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes fastpris per år for tjenesten, jf. bilag 6 til avtalen.
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kvalitet
Beskrivelse:
Utfylt Bilag 1 til avtalen, Kundens kravspesifikasjon, herunder • Kundens kravspesifikasjon, Vedlegg 1 til SSA-L Bilag 1. • Angitt kildeliste for avtalen, Vedlegg 2 til SSA-L Bilag 1. Leverandørens liste over de kildene de kan tilby, med spesifisering av hvilke kilder som krever abonnement/betaling for tilgang ihht. vedlegg 1 punkt 2.1, 3.1, 4.2 og 4.5. Besvarelse av krav er nødvendig under hvert kapittel i kravspesifikasjonen. Leverandøren skal i skjemaet kort beskrive hvordan kravet er oppfylt. Dersom det er behov for en utdypende beskrivelse, skal det henvises til hvor i tilbudet beskrivelsen finnes.
Vekt (prosent, presis)
60
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
28.02.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
06.03.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Registreringsnummer
983 887 457
Postadresse
Postboks 8019 Dep
By
Oslo
Postnummer
0030
Land
Norge
Kontaktpunkt
Åsmund Eide
E-post
postmottak@aid.dep.no
Telefon
+47 22249090
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
OSLO
Postnummer
0125
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
35273dd7-b917-4c55-8275-40e86878f6c7 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
13.02.2025 08:46
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
- Referanse
- 2025-102119
- Kunngjøringsdato
- 14.02.2025
- Estimert verdi
- 1 299 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Nyhetsbyråtjenester
NyhetsbyråtjenesterPost- og telekommunikasjonstjenester
Post- og telekommunikasjonstjenesterTelekommunikasjonstjenester
TelekommunikasjonstjenesterTelefon- og dataoverføringstjenester
Telefon- og dataoverføringstjenesterElektroniske meldings- og informasjonstjenester
Elektroniske meldings- og informasjonstjenesterRekreasjon, kultur og sport
Rekreasjon, kultur og sport
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter