Transport av tekniske hjelpemidler for NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Denne anskaffelsen gjelder transport av tekniske hjelpemidler i Rogaland fylke etter ulike oppsatte kjøreruter.Frist for innlevering av tilbud er 28.02.2025. kl 12:00.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Transport av tekniske hjelpemidler for NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland
Beskrivelse:
Denne anskaffelsen gjelder transport av tekniske hjelpemidler i Rogaland fylke etter ulike oppsatte kjøreruter.Frist for innlevering av tilbud er 28.02.2025. kl 12:00.
Prosedyreidentifikator
a11f2243-3cba-4dd3-bc34-757bf7e87907
Intern identifikator
24/26934
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Målet med anskaffelsen er å inngå en avtale med en leverandør som skal transportere tekniske hjelpemidler fra NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland sitt hovedlager på Forus (Koppholen 16) og kommunale mottakssteder i Rogaland fylke, samt retur av hjelpemidler fra kommunale mottakssteder til NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland sitt hovedlager på Forus.De fleste hjelpemidler er ferdig monterte, slik at det kan være vanskelig å stable i høyden. De største hjelpemidler pr i dag er senger, mens volumvarene er rullestoler, rullatorer etc. Noen hjelpemidler vil veie opp mot ca. 180 kg. (senger/rullestoler)Kontraktsverdi er estimert til ca. NOK 13,8 millioner, basert på en kontraktslengde på maksimalt 2 år + 1 år + 1 år + 1år +1 år = 6 år.Frist for innlevering av tilbud er 28.02.2025. kl 12:00.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Veitransporttjenester
Ytterligere klassifisering
Transport på offentlig vei
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Det følger av FOA § 7-9 fjerde ledd at: “Tildelingskriterier etter andre og tredje ledd kan erstattes med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Dersom oppdragsgiver ikke prioriterer i tråd med tredje ledd, skal det stilles klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, og dette skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene”. Med andre ord kan oppdragsgiver stille klima- og miljøkrav istedenfor tildelingskriterium om klima- og miljø, dersom det er klart at dette gir bedre klima- og miljøeffekt. I denne anskaffelsen har Nav kommet til at krav gir en bedre effekt enn tildelingskriterium, og dette vil begrunnes i det følgende. Forut for denne anskaffelsen har Nav hatt en Markedsundersøkelse (RFI) med følgende spørsmål: 1. Hvilke av disse rutene vil kunne kjøres med el-lastebil (som spesifisert i "Beskrivelse"), også på vinterføre, basert på deres bilpark? Vennligst spesifiser hvilke(n) av rutene som vil kunne gjennomføres med el-lastebil på en lading. 2. Hvilke av disse rutene vil kunne kjøres med biogassbil (som spesifisert i "Beskrivelse"), også på vinterføre, basert på deres bilpark? Vennligst spesifiser hvilke(n) av rutene som vil kunne gjennomføres med biogassbil (en tank). Nav mottok to svar på markedsundersøkelsen hvorav den ene svarte at dette var mulig for alle rutene, dog med forbehold om at noen av rutene ville kunne kreve påfyll. Den andre tilbakemeldingen ønsket ikke å svare ut dette, da de mente at sektoren har stort fokus på bærekraft generelt og samlasting er en del av løsningen. I denne konkurransen valgte NAV til slutt å stille krav om at 3 av de 7 kjørerutene må benytte el-kjøretøy eller kjøretøy på biodrivstoff. Miljødirektoratet skriver at bruk av biodrivstoff kan føre til mindre utslipp av klimagasser, sammenliknet med fossilt drivstoff. Norge har et omsetningskrav for biodrivstoff til veitransport. Hovedkravet innebærer at de som selger drivstoff (omsettere) må sørge for at 19 volumprosent av drivstoffet de omsetter til veitrafikk i 2024 er biodrivstoff. I det nasjonale klimagassregnskapet bokføres utslipp av CO2 fra forbrenning av biomasse som null i energisektoren. Dette gjelder også biodrivstoff til transport. Dette vurderes da som et mer miljøvennlig alternativt til kjøretøy på fossile drivstoff. Ifølge DFØs veileder punkt 10.3.1 vil det i de fleste tilfeller være klart at det gir bedre klima- og miljøeffekt å stille krav om utslippsfrie biler og varebiler enn å premiere utslippsfrie løsninger. Dette skyldes at du gjennom krav vil være garantert å få utslippsfrie kjøretøy, forutsatt at markedet er relativt modent, og det er tilgang på ladeinfrastruktur og tilstrekkelig kapasitet i strømnettet. Ved å premiere utslippsfrie kjøretøy gjennom tildelingskriterium, har du derimot ingen garanti mot at pris vil trumfe miljøkriteriet og bli utslagsgivende for hvilke kjøretøy du vil få levert. Vilkåret for å erstatte tildelingskriterium med krav etter § 7-9 fjerde ledd første punktum er derfor oppfylt. Det vises også til DFØs veileder punkt 10.3.2 hvor det heter: “Tildelingskriterier som fremmer lav- og nullutslippskjøretøy, bør brukes ved anskaffelser av transporttjenester, slik som anskaffelsestype 2 og 3 i tabell 5, der det ikke er tilstrekkelig modenhet i markedet til å stille krav (som vil sikre en større klima- og miljøeffekt)”. NAV anså at det var tilstrekkelig modenhet i markedet til å stille krav om lav- og nullutslippskjøretøy. Vilkåret for å erstatte tildelingskriterium med krav etter § 7-9 fjerde ledd første punktum er derfor oppfylt. På denne bakgrunn stiller Nav krav om at 3 av 7 kjørerutene må benytte el-kjøretøy eller kjøretøy på biodrivstoff.
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Konkurs
Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Avtale med kreditorer
Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen
Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?
Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Eiendeler administreres av likvidator
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren
Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?
Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren
Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren
Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?
Skyld for grov yrkesmessig forseelse
Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.
Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner
Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?
Brudd på forpliktelser innen sosialrett
Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Forretningsaktiviteter er suspendert
Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Transport av tekniske hjelpemidler for NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland
Beskrivelse:
Denne anskaffelsen gjelder transport av tekniske hjelpemidler i Rogaland fylke etter ulike oppsatte kjøreruter.Frist for innlevering av tilbud er 28.02.2025. kl 12:00.
Intern identifikator
24/26934
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Veitransporttjenester
Ytterligere klassifisering
Transport på offentlig vei
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
72 MONTH
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
4
Beskrivelse:
1 år + 1 år + 1 år + 1 år
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Det følger av FOA § 7-9 fjerde ledd at: “Tildelingskriterier etter andre og tredje ledd kan erstattes med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Dersom oppdragsgiver ikke prioriterer i tråd med tredje ledd, skal det stilles klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, og dette skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene”. Med andre ord kan oppdragsgiver stille klima- og miljøkrav istedenfor tildelingskriterium om klima- og miljø, dersom det er klart at dette gir bedre klima- og miljøeffekt. I denne anskaffelsen har Nav kommet til at krav gir en bedre effekt enn tildelingskriterium, og dette vil begrunnes i det følgende. Forut for denne anskaffelsen har Nav hatt en Markedsundersøkelse (RFI) med følgende spørsmål: 1. Hvilke av disse rutene vil kunne kjøres med el-lastebil (som spesifisert i "Beskrivelse"), også på vinterføre, basert på deres bilpark? Vennligst spesifiser hvilke(n) av rutene som vil kunne gjennomføres med el-lastebil på en lading. 2. Hvilke av disse rutene vil kunne kjøres med biogassbil (som spesifisert i "Beskrivelse"), også på vinterføre, basert på deres bilpark? Vennligst spesifiser hvilke(n) av rutene som vil kunne gjennomføres med biogassbil (en tank). Nav mottok to svar på markedsundersøkelsen hvorav den ene svarte at dette var mulig for alle rutene, dog med forbehold om at noen av rutene ville kunne kreve påfyll. Den andre tilbakemeldingen ønsket ikke å svare ut dette, da de mente at sektoren har stort fokus på bærekraft generelt og samlasting er en del av løsningen. I denne konkurransen valgte NAV til slutt å stille krav om at 3 av de 7 kjørerutene må benytte el-kjøretøy eller kjøretøy på biodrivstoff. Miljødirektoratet skriver at bruk av biodrivstoff kan føre til mindre utslipp av klimagasser, sammenliknet med fossilt drivstoff. Norge har et omsetningskrav for biodrivstoff til veitransport. Hovedkravet innebærer at de som selger drivstoff (omsettere) må sørge for at 19 volumprosent av drivstoffet de omsetter til veitrafikk i 2024 er biodrivstoff. I det nasjonale klimagassregnskapet bokføres utslipp av CO2 fra forbrenning av biomasse som null i energisektoren. Dette gjelder også biodrivstoff til transport. Dette vurderes da som et mer miljøvennlig alternativt til kjøretøy på fossile drivstoff. Ifølge DFØs veileder punkt 10.3.1 vil det i de fleste tilfeller være klart at det gir bedre klima- og miljøeffekt å stille krav om utslippsfrie biler og varebiler enn å premiere utslippsfrie løsninger. Dette skyldes at du gjennom krav vil være garantert å få utslippsfrie kjøretøy, forutsatt at markedet er relativt modent, og det er tilgang på ladeinfrastruktur og tilstrekkelig kapasitet i strømnettet. Ved å premiere utslippsfrie kjøretøy gjennom tildelingskriterium, har du derimot ingen garanti mot at pris vil trumfe miljøkriteriet og bli utslagsgivende for hvilke kjøretøy du vil få levert. Vilkåret for å erstatte tildelingskriterium med krav etter § 7-9 fjerde ledd første punktum er derfor oppfylt. Det vises også til DFØs veileder punkt 10.3.2 hvor det heter: “Tildelingskriterier som fremmer lav- og nullutslippskjøretøy, bør brukes ved anskaffelser av transporttjenester, slik som anskaffelsestype 2 og 3 i tabell 5, der det ikke er tilstrekkelig modenhet i markedet til å stille krav (som vil sikre en større klima- og miljøeffekt)”. NAV anså at det var tilstrekkelig modenhet i markedet til å stille krav om lav- og nullutslippskjøretøy. Vilkåret for å erstatte tildelingskriterium med krav etter § 7-9 fjerde ledd første punktum er derfor oppfylt. På denne bakgrunn stiller Nav krav om at 3 av 7 kjørerutene må benytte el-kjøretøy eller kjøretøy på biodrivstoff.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Oppdragsgiver innhenter selv kredittvurdering gjennomført av Experian, se www.experian.no. Dersom leverandøren mener kredittvurderingen ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med tilbudet.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Dokumenteres med: • Utenlandske leverandører: Attest for registrering i foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert • For norske leverandører vil firmaattest fra Brønnøysundregisteret innhentes gjennom eBevis-tjenesten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for tjenester
Beskrivelse:
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Det kreves erfaring fra lignende leveranser. Dokumenteres med beskrivelse av leverandørens viktigste leveranser de siste 3 årene, inkludert en beskrivelse av oppdraget, deres verdi, tidspunkt og mottaker. Besvarelsen skrives inn her.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem. Dokumenteres med: En beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak/metoder for kvalitetssikring. Besvarelsen skrives inn her.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves god gjennomføringsevne. Beskrivelse av leverandørens tekniske kapasitet og faglige kvalifikasjoner. Vedrørende kapasitet bes om en beskrivelse av relevante enheter hos leverandøren. Vedrørende kvalifikasjoner bes om en kortfattet oversikt over generell relevant kompetanse hos leverandøren. Det skal ikke angis hvilke personer som vil tilbys og det skal ikke leveres inn CV- er. Beskrivelse av redskaper, materiell og teknisk utstyr som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Besvarelsen skrives inn her.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
28.02.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
28.02.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
Registreringsnummer
889640782
Postadresse
Postboks 354
By
Mo i Rana
Postnummer
8601
Underenhet i land
Nordland (NO071)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Marianne Urdal
E-post
marianne.urdal@nav.no
Telefon
00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926725939
By
Oslo
Land
Norge
E-post
Oslo.Tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
14cad100-6860-4777-b3b1-09950858f571 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
27.01.2025 10:29
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
- Referanse
- 2025-101175
- Kunngjøringsdato
- 28.01.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Rogaland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter