Kjøp av byggelederoppdrag
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av hovedbyggeleder til E136 Breivika-Lerstad- Lerstadtunnelen i 100% stilling. Oppstart av oppdraget er snarest mulig og senest innen 01.05.2025. Oppdraget varer i 3 år med mulighet til opsjon i 6mnd+6mnd+6mnd+6mnd. Frist for innløsning av opsjoner er 01.06.2027. Opsjonsprisen inngår i tilbudssummen ved evaluering av tilbudene, men blir ikke en del av kontraktssummen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Statens vegvesen
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet, kontrollert av en statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Kjøp av byggelederoppdrag
Beskrivelse:
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av hovedbyggeleder til E136 Breivika-Lerstad- Lerstadtunnelen i 100% stilling. Oppstart av oppdraget er snarest mulig og senest innen 01.05.2025. Oppdraget varer i 3 år med mulighet til opsjon i 6mnd+6mnd+6mnd+6mnd. Frist for innløsning av opsjoner er 01.06.2027. Opsjonsprisen inngår i tilbudssummen ved evaluering av tilbudene, men blir ikke en del av kontraktssummen.
Prosedyreidentifikator
f19bbbc1-a5fc-4533-8826-7792b61619d3
Tidligere varsel
2ca6c5bc-9fe3-4357-8545-1f477045a279-01
Intern identifikator
24/327785
Type prosedyre
Åpen
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsrelaterte tjenesteytelser
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
12 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Statens vegvesen vil på bakgrunn av vår vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriftens § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Statens vegvesen er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø 30 % eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene. Begrunnelse - avlysning av konkurransen Ved tilbudsfristens utløp forelå det 3 tilbud. Blant de 3 tilbudene var det ingen av tilbyderne som hadde dokumentert oppfyllelse av minstekravene til personell, jf. D2 punkt 1.2.2. Samtlige tilbud i konkurransen er derfor avvist med hjemmel i FOA § 24-8 andre ledd bokstav a). I henhold til FOA § 25-4 første ledd kan oppdragsgiver avlyse konkurransen dersom det foreligger saklig grunn. Da alle tilbudene i konkurransen er avvist foreligger det saklig grunn til å avlyse konkurransen. Oppdragsgiver har ikke per nå besluttet hvorvidt det vil kunngjøres en ny konkurranse om den samme anskaffelsen.
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Kjøp av Byggelederoppdrag Honoreres etter medgått tid
Beskrivelse:
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av hovedbyggeleder til E136 Breivika-Lerstad- Lerstadtunnelen i 100% stilling. Oppstart av oppdraget er snarest mulig og senest innen 01.05.2025. Oppdraget varer i 3 år med mulighet til opsjon i 6mnd+6mnd+6mnd+6mnd. Frist for innløsning av opsjoner er 01.06.2027. Opsjonsprisen inngår i tilbudssummen ved evaluering av tilbudene, men blir ikke en del av kontraktssummen.
Intern identifikator
24/327785
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsrelaterte tjenesteytelser
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Oppdraget varer i 3 år med mulighet til opsjon i 6mnd+6mnd+6mnd+6mnd.
5.1.2 Sted for gjennomføring
Tilleggsinformasjon
E136 Breivika-Lerstad-Lerstadtunnelen
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
3 YEAR
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
12 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Statens vegvesen vil på bakgrunn av vår vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriftens § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Statens vegvesen er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø 30 % eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene. Begrunnelse - avlysning av konkurransen Ved tilbudsfristens utløp forelå det 3 tilbud. Blant de 3 tilbudene var det ingen av tilbyderne som hadde dokumentert oppfyllelse av minstekravene til personell, jf. D2 punkt 1.2.2. Samtlige tilbud i konkurransen er derfor avvist med hjemmel i FOA § 24-8 andre ledd bokstav a). I henhold til FOA § 25-4 første ledd kan oppdragsgiver avlyse konkurransen dersom det foreligger saklig grunn. Da alle tilbudene i konkurransen er avvist foreligger det saklig grunn til å avlyse konkurransen. Oppdragsgiver har ikke per nå besluttet hvorvidt det vil kunngjøres en ny konkurranse om den samme anskaffelsen.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
B3 2 Kriteriet K2 kompetanse
Beskrivelse:
For K2 Kompetanse vil tilbudt persons kompetanse vurderes. Følgende forhold vil vurderes: - Formell kompetanse. - Relevant yrkeserfaring. Erfaring fra samferdselsprosjekt og spesielt kontraktsoppfølging iht. vegvesenets kontraktsmal vil bli vektlagt.
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
B3 3 Kriteriet K3 Personlig egnethet
Beskrivelse:
Intervju (60%) Referanser (40%) Tidligere oppdragsgivere kan kontaktes, herunder kan Statens vegvesens egne erfaringer vektlegges. Tidligere oppdragsgiveres opplysninger om utført oppdragsledelse, leveransekvalitet, faglig kvalitet, tilgjengelighet og samarbeidsevner vil være relevant.
Beskrivelse av metoden som skal benyttes dersom vektingen ikke kan uttrykkes ved kriterier
Kontrakten tildeles den leverandøren som har det beste forholdet mellom pris og kvalitet og dermed oppnår lavest konkurransesum. Konkurransesum for hvert enkelt tilbud er tilbudssum, fratrukket verdien av de øvrige tildelingskriteriene. Konkurransesum S = T- K2- K3 der • T Tilbudssum, basert på pris i tilbudsskjemaet • K2 Tilbudt kompetanse i prosjektet • K3 Personlig egnethet Dokumentasjon for tildelingskriteriene skal gis med redigering og struktur som angitt i konkurransegrunnlagets kapittel E.
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
Del 6: Resultater
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Ingen vinner ble kåret og konkurransen er avsluttet.
Årsaken til at en vinner ikke ble valgt
Alle tilbud, forespørsler å delta eller prosjekter ble trukket tilbake eller funnet "inadmissible" (?)
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
3
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Statens vegvesen
Registreringsnummer
971032081
Departement
Fellesfunksjoner
Postadresse
Skoggata 19
By
Moss
Postnummer
1500
Land
Norge
Kontaktpunkt
Tatiana Maia Pinto Liknes
E-post
tatiana.liknes@vegvesen.no
Telefon
+47 41521827
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
C.J. Hambros plass 4
By
Oslo
Postnummer
0125
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
a54b119e-4084-4bdd-a446-e9b8b275b2f6 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
24.01.2025 09:49
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Statens vegvesen
- Referanse
- 2025-101088
- Kunngjøringsdato
- 27.01.2025
- Estimert verdi
- 12 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.