Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Helse

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF

Beskrivelse:

Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).

Prosedyreidentifikator

68b5dcf9-56bf-4db5-a3cb-cf6e32b18b51

Intern identifikator

2024/1575

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Arkitekt- og relaterte tjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Anskaffelsesforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag

Oppdragsgiver skal angi at i Norge foreligger det nasjonale avvisningsgrunner. Disse skal være beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Leverandøren må besvare om han er i en eller flere av de situasjonene som er beskrevet i de nasjonale avvisningsgrunnene. Får de rent nasjonale avvisningsgrunnene, som er angitt i den relevante kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, anvendelse?

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF

Beskrivelse:

Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).

Intern identifikator

2024/1575

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

Ytterligere klassifisering

Arkitekt- og relaterte tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Rogaland (NO0A1)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

06.04.2025

Sluttdato

01.11.2028

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Skatt og merverdiavgift

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling Dokumentasjonskrav: • Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten • Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Økonomisk og finansiell kapasitet

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: • Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente annen dokumentasjon fra leverandøren dersom dette er nødvendig for å vurdere kravet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Kvalitetssikring

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetsledelsessystem som er relevant for rammeavtalens innhold. Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av sitt kvalitetsledelsessystem, herunder leverandørens kvalitetssikringstiltak. Dokumentasjonen kan beskrive følgende punkter: a) organisasjonens kvalitetspolitikk og kvalitetsmål b) arbeidsprosessene og arbeidsprosedyrer som er relevante for kontraktens innhold c) metode som ivaretar systematisk måling av kundetilfredshet og kontinuerlig forbedring av prestasjon. Dokumentasjon kan bli etterspurt. • Alternativt: Leverandøren kan fremlegge attest for firmaets kvalitetsledelsessystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder, eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Miljøledelse

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. Alternativ 1: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårnsertifisert, er det tilstrekkelig hvis dette sertifikatet fremlegges. Alternativ 2: Hvis leverandøren har ISO14001-sertifisering (eller tilsvarende), så er det tilstrekkelig at de fremlegger sertifikatet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Firmaattest

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et faglig register i den staten der tilbyder er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for tjenester

Beskrivelse:

Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kapasitet

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha god kapasitet for gjennomføring av rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for tilgjengelig arbeidsstyrke (administrativ ledelse og andre medarbeidere), som leverandøren disponerer over til gjennomføring av rammeavtalen. Kravet kan dokumenteres med: o kompetansematrise og o organisasjonskart. • Dersom tilbyder benytter underleverandører eller samarbeidspartnere, skal det oppgis en oversikt over fordelingen. Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal ha god erfaring med lignende oppdrag. Ved vurderingen vil vi blant annet, men ikke uttømmende, legge vekt på erfaring fra: • det aktuelle fagområde det er levert inn tilbud på (ARK). • sykehus i drift, komplekse helsebygg i drift, eller relevante oppdrag av liknende størrelse og kompleksitet. • oppgradering, eller rehabilitering av eksisterende bygningsmasse Dokumentasjonskrav: • En oversikt over de viktigste og mest relevante oppdragene fra de siste 3 årene innenfor fagområdene det er levert inn tilbud på. • Det skal leveres maksimalt tre referanseprosjekter. • Dokumentasjon gis ved å fylle ut «04 Vedlegg 4 Svarskjema erfaring». Oversikten skal angi: o En kortfattet beskrivelse av prosjektet o Type oppdrag (for eksempel oppgradering, rehabilitering av eksisterende bygningsmasse) o Leverandørens grad av involvering (angitt i antall timer) o Tid og sted for utførelse/gjennomføring o Kontaktperson (referanse) hos mottaker av oppdraget/leveransen med e-postadresse og telefonnummer o For ytelser til offentlige oppdragsgivere, skal det dokumenteres ved attester utstedt eller bekreftet av vedkommende myndighet. Dersom det gjelder ytelser til private, skal attestene utstedes eller bekreftes av denne. I mangel av dette kan en erklæring fra leverandøren godtas. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitte referanser. Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner her. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

14.02.2025 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/247223189.aspx

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

21.02.2025 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

21.02.2025 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Indre og Østre Finnmark tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Registreringsnummer

916879067

Postadresse

Postboks 40

By

VADSØ

Postnummer

9811

Underenhet i land

Troms og Finnmark (NO074)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Postmottak Sykehusinnkjøp

E-post

post@sykehusinnkjop.no

Telefon

+47 78950700

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Indre og Østre Finnmark tingrett

Registreringsnummer

974759357

By

Vadsø

Land

Norge

E-post

tiofpost@domstol.no

Telefon

78011700

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

e4fec262-65ea-4e25-9f3b-ff4c853de872 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

16.01.2025 10:02

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

SYKEHUSINNKJØP HF

Referanse
2025-100668
Kunngjøringsdato
17.01.2025
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Rogaland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Helse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter