Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet
Oppdragsgivers virksomhet
Helse
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF
Beskrivelse:
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).
Prosedyreidentifikator
68b5dcf9-56bf-4db5-a3cb-cf6e32b18b51
Intern identifikator
2024/1575
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Arkitekt- og relaterte tjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Anskaffelsesforskriften
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Korrupsjon
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.
Deltakelse i en kriminell virksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)
Hvitevasking eller terrorfinansiering
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).
Svindel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).
Barnearbeid og andre former for menneskehandel
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).
Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag
Oppdragsgiver skal angi at i Norge foreligger det nasjonale avvisningsgrunner. Disse skal være beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Leverandøren må besvare om han er i en eller flere av de situasjonene som er beskrevet i de nasjonale avvisningsgrunnene. Får de rent nasjonale avvisningsgrunnene, som er angitt i den relevante kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, anvendelse?
Betaling av trygdeavgift
Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Betaling av skatt
Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?
Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet
Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse av rammeavtale for arkitekttjenester (ARK), Helse Stavanger HF
Beskrivelse:
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på arkitekttjenester (ARK).Formålet med rammeavtalen er å sørge for at Oppdragsgiver gjennom hele kontraktsperioden har tilgang til bistand fra gode arkitekter og tilhørende rådgivertjenester med relevant kompetanse til å dekke Oppdragsgivers løpende behov for tjenester innen arkitekttjenester og tilhørende rådgivertjenester.Rammeavtalen skal i utgangspunktet benyttes på alle typer prosjekter som er relevante for de tjenesteområdene som rammeavtalen dekker. Rammeavtalen skal dekke små, mellomstore og større vedlikeholdsprosjekter i alle prosjektfaser, og kan også benyttes ved ombygginger og nybygg i alle prosjektfaser.På større prosjekter, særskilt komplekse prosjekter, ved kontraheringsformer der bruken av rammeavtalen ikke er hensiktsmessig, eller der hvor andre forhold gjør at prosjekteier finner det formålstjenlig, kan Kunden kontrahere arkitekter, utenom rammeavtalen.Avtaleparter må belage seg på å kunne bistå oppdragsgiver i alle byggeprosjektets faser, fra oppstart til ferdigstillelse og garantioppfølging. Oppdraget kan være utredninger, grunnlag for totalentreprisekontrakter (med og uten samspill) eller delte entrepriser. Oppdragsgivers prosjekter er varierende i art, størrelse, kostnad, varighet, entrepriseform, vanskelighetsgrad og krever ressurser med team som har en helhetlig kompetanse. Oppdragene kan ha ulike størrelser alt fra mindre justeringer på eksisterende anlegg til større byggeprosjekter som går over flere år.Se utfyllende beskrivelse i vedlagte dokumenter («07 Bilag 1.1 Beskrivelse av område ARK» og «08 Bilag 2.1 Prisskjema ARK Stavanger»).
Intern identifikator
2024/1575
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Ytterligere klassifisering
Arkitekt- og relaterte tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Rogaland (NO0A1)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
06.04.2025
Sluttdato
01.11.2028
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatt og merverdiavgift
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling Dokumentasjonskrav: • Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten • Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Økonomisk og finansiell kapasitet
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: • Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente annen dokumentasjon fra leverandøren dersom dette er nødvendig for å vurdere kravet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Kvalitetssikring
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetsledelsessystem som er relevant for rammeavtalens innhold. Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av sitt kvalitetsledelsessystem, herunder leverandørens kvalitetssikringstiltak. Dokumentasjonen kan beskrive følgende punkter: a) organisasjonens kvalitetspolitikk og kvalitetsmål b) arbeidsprosessene og arbeidsprosedyrer som er relevante for kontraktens innhold c) metode som ivaretar systematisk måling av kundetilfredshet og kontinuerlig forbedring av prestasjon. Dokumentasjon kan bli etterspurt. • Alternativt: Leverandøren kan fremlegge attest for firmaets kvalitetsledelsessystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder, eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Miljøledelse
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. Alternativ 1: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårnsertifisert, er det tilstrekkelig hvis dette sertifikatet fremlegges. Alternativ 2: Hvis leverandøren har ISO14001-sertifisering (eller tilsvarende), så er det tilstrekkelig at de fremlegger sertifikatet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Firmaattest
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et faglig register i den staten der tilbyder er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for tjenester
Beskrivelse:
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kapasitet
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha god kapasitet for gjennomføring av rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for tilgjengelig arbeidsstyrke (administrativ ledelse og andre medarbeidere), som leverandøren disponerer over til gjennomføring av rammeavtalen. Kravet kan dokumenteres med: o kompetansematrise og o organisasjonskart. • Dersom tilbyder benytter underleverandører eller samarbeidspartnere, skal det oppgis en oversikt over fordelingen. Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring
Beskrivelse:
Krav: Leverandøren skal ha god erfaring med lignende oppdrag. Ved vurderingen vil vi blant annet, men ikke uttømmende, legge vekt på erfaring fra: • det aktuelle fagområde det er levert inn tilbud på (ARK). • sykehus i drift, komplekse helsebygg i drift, eller relevante oppdrag av liknende størrelse og kompleksitet. • oppgradering, eller rehabilitering av eksisterende bygningsmasse Dokumentasjonskrav: • En oversikt over de viktigste og mest relevante oppdragene fra de siste 3 årene innenfor fagområdene det er levert inn tilbud på. • Det skal leveres maksimalt tre referanseprosjekter. • Dokumentasjon gis ved å fylle ut «04 Vedlegg 4 Svarskjema erfaring». Oversikten skal angi: o En kortfattet beskrivelse av prosjektet o Type oppdrag (for eksempel oppgradering, rehabilitering av eksisterende bygningsmasse) o Leverandørens grad av involvering (angitt i antall timer) o Tid og sted for utførelse/gjennomføring o Kontaktperson (referanse) hos mottaker av oppdraget/leveransen med e-postadresse og telefonnummer o For ytelser til offentlige oppdragsgivere, skal det dokumenteres ved attester utstedt eller bekreftet av vedkommende myndighet. Dersom det gjelder ytelser til private, skal attestene utstedes eller bekreftes av denne. I mangel av dette kan en erklæring fra leverandøren godtas. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitte referanser. Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner her. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
14.02.2025 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
21.02.2025 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
21.02.2025 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre og Østre Finnmark tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Registreringsnummer
916879067
Postadresse
Postboks 40
By
VADSØ
Postnummer
9811
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Postmottak Sykehusinnkjøp
E-post
post@sykehusinnkjop.no
Telefon
+47 78950700
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Indre og Østre Finnmark tingrett
Registreringsnummer
974759357
By
Vadsø
Land
Norge
E-post
tiofpost@domstol.no
Telefon
78011700
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
e4fec262-65ea-4e25-9f3b-ff4c853de872 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
16.01.2025 10:02
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
SYKEHUSINNKJØP HF
- Referanse
- 2025-100668
- Kunngjøringsdato
- 17.01.2025
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Rogaland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter