Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKonsulenttjenester innen KI-modul for Enkelthenvendelser - Arkivslurpen
Resultat
Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
Kunngjort i Norge

Konsulenttjenester innen KI-modul for Enkelthenvendelser - Arkivslurpen

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det på en effektiv måte bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige boliger og bygg, og at kravene til byggverk blir fulgt. Direktoratet er et forvaltningsorgan som er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD). Vårt arbeid er rettet mot kommunene, aktørene i byggeprosessen og byggevaremarkedet. DiBK har 87 årsverk, har kontoret sentralt i Oslo og på Gjøvik.DiBK forvalter det byggtekniske regelverket og informerer og veileder om bruk av regelverket på vårt ansvarsområde. En viktig oppgave er å øke kunnskapen i samfunnet - spesielt i byggenæringen og kommunene – om byggeregler, byggkvalitet og byggesaksprosess. Det er etablert en svartjeneste hvor saksbehandlere i DiBK håndterer skriftlige og muntlige spørsmål om fortolkning av byggereglene og om ordningen med sentral godkjenning.I 2024 har DiBK jobbet med å utvikle en kunstig intelligens (KI) løsning for å hente ut nøkkelinformasjon fra gjelendende regelverk og arkiverte spørsmål og besvarelser, såkalt Arkivslurpen. Det foreligger nå en løsning som skal settes i produksjon i Beta-versjon og det er behov bistand til å lansere, forbedre og videreutvikle KI-tjenesten basert på erfaringer fra bruk. Arkivslurpen tilrettelegges som en modul i DiBKs Azure infrastruktur og for KI-basert uttrekk av data fra Documaster API og innhold fra DIBK.no. I første omgang skal den testes av interne ressurser i deres prosesser for å håndtere enkelthenvendelser fra publikum og kommuner. Gjennom 2025 vil løsningen videreutvikles til å håndtere flere innholdskilder og prosesser mot kommuner og KDD.Behovet for bistand gjelder for fasen med produksjonssetting og tilbakemeldinger på bruk 2024/25 samt videreutvikling i 2025.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Direktoratet for byggkvalitet

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Konsulenttjenester innen KI-modul for Enkelthenvendelser - Arkivslurpen

Beskrivelse:

Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det på en effektiv måte bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige boliger og bygg, og at kravene til byggverk blir fulgt. Direktoratet er et forvaltningsorgan som er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD). Vårt arbeid er rettet mot kommunene, aktørene i byggeprosessen og byggevaremarkedet. DiBK har 87 årsverk, har kontoret sentralt i Oslo og på Gjøvik.DiBK forvalter det byggtekniske regelverket og informerer og veileder om bruk av regelverket på vårt ansvarsområde. En viktig oppgave er å øke kunnskapen i samfunnet - spesielt i byggenæringen og kommunene – om byggeregler, byggkvalitet og byggesaksprosess. Det er etablert en svartjeneste hvor saksbehandlere i DiBK håndterer skriftlige og muntlige spørsmål om fortolkning av byggereglene og om ordningen med sentral godkjenning.I 2024 har DiBK jobbet med å utvikle en kunstig intelligens (KI) løsning for å hente ut nøkkelinformasjon fra gjelendende regelverk og arkiverte spørsmål og besvarelser, såkalt Arkivslurpen. Det foreligger nå en løsning som skal settes i produksjon i Beta-versjon og det er behov bistand til å lansere, forbedre og videreutvikle KI-tjenesten basert på erfaringer fra bruk. Arkivslurpen tilrettelegges som en modul i DiBKs Azure infrastruktur og for KI-basert uttrekk av data fra Documaster API og innhold fra DIBK.no. I første omgang skal den testes av interne ressurser i deres prosesser for å håndtere enkelthenvendelser fra publikum og kommuner. Gjennom 2025 vil løsningen videreutvikles til å håndtere flere innholdskilder og prosesser mot kommuner og KDD.Behovet for bistand gjelder for fasen med produksjonssetting og tilbakemeldinger på bruk 2024/25 samt videreutvikling i 2025.

Prosedyreidentifikator

12afe454-d9d5-41b5-b1d8-57d361c36e00

Tidligere varsel

e4acb267-1a93-49dc-bb6e-eae6bd851f1b-01

Intern identifikator

2024/11869

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

I 2024 har DiBK jobbet med å utvikle en kunstig intelligens (KI) løsning for å hente ut nøkkelinformasjon fra gjelendende regelverk og arkiverte spørsmål og besvarelser, såkalt Arkivslurpen. Det foreligger nå en løsning som skal settes i produksjon i Beta-versjon og det er behov bistand til å lansere, forbedre og videreutvikle KI-tjenesten basert på erfaringer fra bruk. Arkivslurpen tilrettelegges som en modul i DiBKs Azure infrastruktur og for KI-basert uttrekk av data fra Documaster API og innhold fra DIBK.no. I første omgang skal den testes av interne ressurser i deres prosesser for å håndtere enkelthenvendelser fra publikum og kommuner. Gjennom 2025 vil løsningen videreutvikles til å håndtere flere innholdskilder og prosesser mot kommuner og KDD.Behovet for bistand gjelder for fasen med produksjonssetting og tilbakemeldinger på bruk 2024/25 samt videreutvikling i 2025.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Programmering av software og rådgivning

Ytterligere klassifisering

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Utvikling av kundespesifisert programvare

Ytterligere klassifisering

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Rammeavtalens maksimale verdi

500 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Konsulenttjenester innen KI-modul for Enkelthenvendelser - Arkivslurpen

Beskrivelse:

Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det på en effektiv måte bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige boliger og bygg, og at kravene til byggverk blir fulgt. Direktoratet er et forvaltningsorgan som er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD). Vårt arbeid er rettet mot kommunene, aktørene i byggeprosessen og byggevaremarkedet. DiBK har 87 årsverk, har kontoret sentralt i Oslo og på Gjøvik.DiBK forvalter det byggtekniske regelverket og informerer og veileder om bruk av regelverket på vårt ansvarsområde. En viktig oppgave er å øke kunnskapen i samfunnet - spesielt i byggenæringen og kommunene – om byggeregler, byggkvalitet og byggesaksprosess. Det er etablert en svartjeneste hvor saksbehandlere i DiBK håndterer skriftlige og muntlige spørsmål om fortolkning av byggereglene og om ordningen med sentral godkjenning.I 2024 har DiBK jobbet med å utvikle en kunstig intelligens (KI) løsning for å hente ut nøkkelinformasjon fra gjelendende regelverk og arkiverte spørsmål og besvarelser, såkalt Arkivslurpen. Det foreligger nå en løsning som skal settes i produksjon i Beta-versjon og det er behov bistand til å lansere, forbedre og videreutvikle KI-tjenesten basert på erfaringer fra bruk. Arkivslurpen tilrettelegges som en modul i DiBKs Azure infrastruktur og for KI-basert uttrekk av data fra Documaster API og innhold fra DIBK.no. I første omgang skal den testes av interne ressurser i deres prosesser for å håndtere enkelthenvendelser fra publikum og kommuner. Gjennom 2025 vil løsningen videreutvikles til å håndtere flere innholdskilder og prosesser mot kommuner og KDD.Behovet for bistand gjelder for fasen med produksjonssetting og tilbakemeldinger på bruk 2024/25 samt videreutvikling i 2025.

Intern identifikator

2024/11869

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Programmering av software og rådgivning

Ytterligere klassifisering

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Ytterligere klassifisering

Utvikling av kundespesifisert programvare

Ytterligere klassifisering

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kostnad

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

Del 6: Resultater

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Ingen vinner ble kåret og konkurransen er avsluttet.

Årsaken til at en vinner ikke ble valgt

Alle tilbud, forespørsler å delta eller prosjekter ble trukket tilbake eller funnet "inadmissible" (?)

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Direktoratet for byggkvalitet

Registreringsnummer

974760223

Postadresse

Mariboesgate 13

By

OSLO

Postnummer

0179

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Olaug Hana Nesheim

E-post

ohn@dibk.no

Telefon

+47 22475600

Internett-adresse

http://www.dibk.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

By

Oslo

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

22 03 52 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

7ba1ec9d-3b89-4321-b8b3-213cfa51309b 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

02.12.2024 09:29

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Direktoratet for byggkvalitet

Referanse
2024-117296
Kunngjøringsdato
03.12.2024
Estimert verdi
500 000 NOK
Utførelsessted
Oslo
Type kunngjøring
Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.