Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterUtredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Kunnskapsdepartementet

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene

Beskrivelse:

Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Prosedyreidentifikator

16826315-6002-42bd-aad1-8f94ea7a526e

Intern identifikator

24/6286

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 200 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene

Beskrivelse:

Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 200 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Skatteattest

Beskrivelse:

Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav • For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at tilbyder har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Juridisk stilling

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes totalpris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.

Vekt (prosent, presis)

10

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse hos tilbudt personell

Beskrivelse:

Utfylt bilag 4 til avtalen, Administrative bestemmelser. CVer for tilbudt personell med en beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene for hver av de tilbudte ressursene samt hvilken rolle vedkommende hadde i oppdragene. CVene bør ikke overskride 2 A4 sider pr. tilbudte ressurs.

Vekt (prosent, presis)

40

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Oppdragsforståelse

Beskrivelse:

Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.

Vekt (prosent, presis)

50

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

06.12.2024 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo Tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Kunnskapsdepartementet

Virksomhet som behandler tilbudene

Kunnskapsdepartementet

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Kunnskapsdepartementet

Registreringsnummer

872417842

Postadresse

Kirkegata 18

By

Oslo

Postnummer

0153

Land

Norge

Kontaktpunkt

Martine Løkholm

E-post

postmottak@kd.dep.no

Telefon

+47 22249090

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo Tingrett

Registreringsnummer

926725939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

Oslo

Postnummer

0125

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

aca554f6-73c5-4952-8de1-3c9df1324740 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

15.11.2024 11:19

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Kunnskapsdepartementet

Referanse
2024-116485
Kunngjøringsdato
16.11.2024
Estimert verdi
1 200 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter