Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Kunnskapsdepartementet
Juridisk type kjøper
Sentral statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene
Beskrivelse:
Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Prosedyreidentifikator
16826315-6002-42bd-aad1-8f94ea7a526e
Intern identifikator
24/6286
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Utredning om finansiering av praksis i profesjonsutdanningene
Beskrivelse:
Formålet med utredningen er å få kartlagt hvordan praksis blir finansiert og organisert i ulike profesjonsutdanninger, og fordeler og ulemper ved modellene. Utredningen skal gi departementet et grunnlag for å vurdere om finansieringen av praksis bør endres. En eventuell senere endring skal ta utgangspunkt i at statens samlede utgifter ikke bør økes. Oppdraget har en varighet fra kontraktsinngåelse i 2025 til avlevering av sluttrapport 1. september 2025, og har en økonomisk ramme på 1,2 millioner kroner ekskl. mva. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatteattest
Beskrivelse:
Krav Betaling av skatter og avgifter. Dokumentasjonskrav • For norske leverandører: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at tilbyder har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Hvis dette ikke er mulig så kan den bestilles hos skatteoppkrever eller skatteetaten. Attesten er elektronisk godkjent og er derfor ikke signert. For ytterligere opplysninger, se skatteetaten.no.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Juridisk stilling
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. Dokumentasjonskrav • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag som beskrevet i bilag 1 til kontrakt. Dokumentasjonskrav • Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes totalpris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.
Vekt (prosent, presis)
10
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse hos tilbudt personell
Beskrivelse:
Utfylt bilag 4 til avtalen, Administrative bestemmelser. CVer for tilbudt personell med en beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene for hver av de tilbudte ressursene samt hvilken rolle vedkommende hadde i oppdragene. CVene bør ikke overskride 2 A4 sider pr. tilbudte ressurs.
Vekt (prosent, presis)
40
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Oppdragsforståelse
Beskrivelse:
Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.
Vekt (prosent, presis)
50
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
06.12.2024 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Kunnskapsdepartementet
Virksomhet som behandler tilbudene
Kunnskapsdepartementet
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Kunnskapsdepartementet
Registreringsnummer
872417842
Postadresse
Kirkegata 18
By
Oslo
Postnummer
0153
Land
Norge
Kontaktpunkt
Martine Løkholm
E-post
postmottak@kd.dep.no
Telefon
+47 22249090
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926725939
Postadresse
Postboks 2106 Vika
By
Oslo
Postnummer
0125
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
aca554f6-73c5-4952-8de1-3c9df1324740 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
15.11.2024 11:19
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Kunnskapsdepartementet
- Referanse
- 2024-116485
- Kunngjøringsdato
- 16.11.2024
- Estimert verdi
- 1 200 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter