EPJ-løsning
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ullensvang kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
EPJ-løsning
Beskrivelse:
Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Prosedyreidentifikator
3d793441-d6f2-442b-8873-5558b2b08456
Tidligere varsel
0c1ec9d5-25e8-4879-8cfa-09dcc7fbe414-01
Intern identifikator
24087
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette kvalifiseringsgrunnlaget og konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Konkurranse med forhandlinger etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud. Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Programvare relatert til forretningsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Levering av programvare
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Generell del
Beskrivelse:
Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Intern identifikator
24087
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programvare og informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Programvare relatert til forretningsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
Ytterligere klassifisering
Programvarerelaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Levering av programvare
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
08.11.2024
Sluttdato
31.12.2024
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Navn
Priser og kostnader
Vekt (prosent, presis)
15
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Vekt (prosent, presis)
35
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Implementering
Vekt (prosent, presis)
15
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Vekt (prosent, presis)
5
Kriterium
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Miljø
Vekt (prosent, presis)
30
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett
Virksomhet som signerer kontrakten
Ullensvang kommune
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren
3 000 000 NOK
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Aidn AS
Betalingsmiddelidentifikator
Aidn AS - EPJ
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
24087-1
Tittel
Generell del-Aidn AS
Datoen da vinneren ble kåret
28.10.2024
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
Virksomhet som signerer kontrakten
Ullensvang kommune
6.1.3 Ikke vinnende tilbydere
Tilbyder
Offisielt navn
Visma Enterprise AS
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
2
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ullensvang kommune
Registreringsnummer
920500633
Departement
Innkjøp
Postadresse
Opheimsgata 31
By
Odda
Postnummer
5750
Land
Norge
Kontaktpunkt
Arne Hvidsten
E-post
arne@innkjopskontoret.no
Telefon
97558533
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett
Registreringsnummer
926 723 367
Postadresse
Postboks 7412
By
Bergen
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55 69 97 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Visma Enterprise AS
Registreringsnummer
982410339
Departement
Salg
Postadresse
Karenslyst Allé 56
By
Oslo
Postnummer
0277
Land
Norge
Kontaktpunkt
Kjartan Kleppe
E-post
Kjartan.Kleppe@visma.com
Telefon
46404000
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0004
Offisielt navn
Aidn AS
Registreringsnummer
927384302
Departement
Legal
Postadresse
Jernbaneveien 85
By
Bodø
Postnummer
8006
Land
Norge
Kontaktpunkt
Sevian Stenvig
E-post
sevian@aidn.no
Telefon
99612557
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
0ec4514d-3c42-4417-b618-45cdba883505 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
11.11.2024 08:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Ullensvang kommune
Tildelt til:
Aidn AS
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 2
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2024-116176
- Kunngjøringsdato
- 12.11.2024
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.