Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterEPJ-løsning
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

EPJ-løsning

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ullensvang kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

EPJ-løsning

Beskrivelse:

Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Prosedyreidentifikator

3d793441-d6f2-442b-8873-5558b2b08456

Tidligere varsel

0c1ec9d5-25e8-4879-8cfa-09dcc7fbe414-01

Intern identifikator

24087

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette kvalifiseringsgrunnlaget og konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Konkurranse med forhandlinger etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud. Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Programvare relatert til forretningsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Programmering av software og rådgivning

Ytterligere klassifisering

System- og støttetjenester

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Levering av programvare

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Generell del

Beskrivelse:

Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter. Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.

Intern identifikator

24087

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Programvare og informasjonssystemer

Ytterligere klassifisering

Programvare relatert til forretningsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon

Ytterligere klassifisering

Programmering av software og rådgivning

Ytterligere klassifisering

System- og støttetjenester

Ytterligere klassifisering

Programvarerelaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Levering av programvare

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Startdato

08.11.2024

Sluttdato

31.12.2024

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kostnad

Navn

Priser og kostnader

Vekt (prosent, presis)

15

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet

Vekt (prosent, presis)

35

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Implementering

Vekt (prosent, presis)

15

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Service og oppdragsspesifikk kompetanse

Vekt (prosent, presis)

5

Kriterium

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Miljø

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett

Virksomhet som signerer kontrakten

Ullensvang kommune

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren

3 000 000 NOK

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Aidn AS

Betalingsmiddelidentifikator

Aidn AS - EPJ

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0000

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

24087-1

Tittel

Generell del-Aidn AS

Datoen da vinneren ble kåret

28.10.2024

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

Virksomhet som signerer kontrakten

Ullensvang kommune

6.1.3 Ikke vinnende tilbydere

Tilbyder

Offisielt navn

Visma Enterprise AS

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

2

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ullensvang kommune

Registreringsnummer

920500633

Departement

Innkjøp

Postadresse

Opheimsgata 31

By

Odda

Postnummer

5750

Land

Norge

Kontaktpunkt

Arne Hvidsten

E-post

arne@innkjopskontoret.no

Telefon

97558533

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland tingrett

Registreringsnummer

926 723 367

Postadresse

Postboks 7412

By

Bergen

Postnummer

5020

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55 69 97 00

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Visma Enterprise AS

Registreringsnummer

982410339

Departement

Salg

Postadresse

Karenslyst Allé 56

By

Oslo

Postnummer

0277

Land

Norge

Kontaktpunkt

Kjartan Kleppe

E-post

Kjartan.Kleppe@visma.com

Telefon

46404000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0004

Offisielt navn

Aidn AS

Registreringsnummer

927384302

Departement

Legal

Postadresse

Jernbaneveien 85

By

Bodø

Postnummer

8006

Land

Norge

Kontaktpunkt

Sevian Stenvig

E-post

sevian@aidn.no

Telefon

99612557

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

0ec4514d-3c42-4417-b618-45cdba883505 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

11.11.2024 08:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Ullensvang kommune

Tildelt til:

Aidn AS

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 2

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2024-116176
Kunngjøringsdato
12.11.2024
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.