Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Skansekaia 3B - Hovedentreprise Bygg, 2024
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Avlyst
Kunngjort i Norge

Anskaffelse - Skansekaia 3B - Hovedentreprise Bygg, 2024

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder. 

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ålesundregionens havnevesen

Juridisk type kjøper

Offentligrettslig organ

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse - Skansekaia 3B - Hovedentreprise Bygg, 2024

Beskrivelse:

Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder. 

Prosedyreidentifikator

7a43b663-bf90-4fb6-bd8f-3b99b526582f

Intern identifikator

24/17160

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Åpen tilbudskonkurranse

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander

Ytterligere klassifisering

Diverse bygningskonstruksjoner

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene

Ytterligere klassifisering

Spesialiserte bygge- og anleggsarbeid, unntatt takarbeid

Ytterligere klassifisering

Diverse spesialisert konstruksjonsarbeid

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Skansekaia 3B

By

Ålesund

Postnummer

6002

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

15 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Generell del

Beskrivelse:

Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder. 

Intern identifikator

24/17160

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander

Ytterligere klassifisering

Diverse bygningskonstruksjoner

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene

Ytterligere klassifisering

Spesialiserte bygge- og anleggsarbeid, unntatt takarbeid

Ytterligere klassifisering

Diverse spesialisert konstruksjonsarbeid

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Skansekaia 3B

By

Ålesund

Postnummer

6002

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

5.1.3 Anslått varighet

Annen varighet

Ukjent

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

15 000 000 NOK

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Navn

Pris

Beskrivelse:

Pris er rangert høyest. Orientering: Leverandør skal fylle ut vedlegg "00_ARK-RIB_1016.01 - Ombygging Kaihuset - Midtre del - Byggfaglig beskrivelse" i XML-format (vedlagt konkurransen som XML og PDF), samt Tilbudsskjema for bygningsmessige arbeider (se s. 6 i ovennevnte vedlegg" som skal fylles ut og leveres i PDF. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Kontraktssummen skal inkludere alle omkostninger av enhver art som er nødvendige for å utføre samtlige bygge- og installasjonsarbeider som fremgår av tilbudsdokumentene. Kontraktssummen skal også omfatte omkostninger som følge av gjeldende offentlige påbud, verne- og miljøtiltak.  Alle masser i beskrivelse er teoretiske masser.  Priser for regningsarbeider brukes ved evaluering av tilbudet, men inngår ikke i kontraktssum. Reiser: Alle utgifter i forbindelse med eventuelle reiser skal være inkludert i tilbudte pris.  Evaluering: Det vil bli lagt absolutt mest vekt på pris. Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen.  Dersom oppdragsgiver blir oppmerksom på åpenbare feil i tilbudet, skal disse rettes dersom det er utvilsomt hvordan feilen skal rettes. 

Rangert etter viktighet

1

Kriterium

Type

Kvalitet

Navn

Kompetanse og erfaring

Beskrivelse:

Orientering: Prosjektet stiller særlige krav til kompetanse hos nøkkelpersonell.  Det er relevant kompetanse og erfaring for tilbudt personell i dette prosjektet, som vil bli evaluert. Leverandør skal fylle ut skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" for de tre som leverandør anser som nøkkelpersoner (eks. byggeleder, anleggsleder, etc) i prosjektet, og legge ved tilbudet.  Utskifting av personell: Tilbudt nøkkelpersonell skal være tilgjengelig i byggeprosjektet for oppdragsgiver under hele avtalens varighet, og det skal ikke skiftes ut nøkkelpersonell uten godkjenning fra byggherre. Dersom leverandør bytter ut nøkkelpersonell i prosjektperioden skal tilbudte personell erstattes med tilsvarende eller bedre kompetanse og erfaring. Evaluering: Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av kompetanse og erfaring for leverandørs personell. Utfylt skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" benyttes til å vurdere leverandørens gjennomsnittlige kompetanse og erfaring. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. 

Rangert etter viktighet

2

Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene

Del 2-anskaffelse

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

12.12.2024 00:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://tendsign.com/doc.aspx?MeFormsNoticeId=36136

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av tilbud

19.12.2024 09:00

Frist til anbudet må være gyldig

106 DAY

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

19.12.2024 09:30

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Møre og Romsdal tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ålesundregionens havnevesen

Registreringsnummer

933239098

Departement

Innkjøp

Postadresse

Skansekaia

By

Ålesund

Postnummer

6002

Land

Norge

Kontaktpunkt

Henriette Longva

E-post

henriette.longva@alesund.kommune.no

Telefon

+47

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Møre og Romsdal tingrett

Registreringsnummer

926723200

Postadresse

Postboks 1354

By

Ålesund

Postnummer

6001

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

E-post

more.og.romsdal.tingrett@domstol.no

Telefon

70 33 47 00

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

6e5a1b64-896b-4aec-830c-99bca4fbe936-01

Hovedårsak til endring

Korreksjon offentliggjøring

Beskrivelse:

For å gi leverandører bedre tid til å utarbeidene tilbudene, har oppdragsgiver besluttet å utsette tilbudsfristen til 19.12.24. De øvrige fristene er også forlenget.

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Anskaffelsesdokumentene ble endret på

08.11.2024

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

38aeeace-09c1-4d6a-ab3c-1432c43de172 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

08.11.2024 10:14

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Ålesundregionens havnevesen

Referanse
2024-116057
Kunngjøringsdato
09.11.2024
Estimert verdi
15 000 000 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter