Anskaffelse - Skansekaia 3B - Hovedentreprise Bygg, 2024
Versjonshistorikk
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ålesundregionens havnevesen
Juridisk type kjøper
Offentligrettslig organ
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse - Skansekaia 3B - Hovedentreprise Bygg, 2024
Beskrivelse:
Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder.
Prosedyreidentifikator
7a43b663-bf90-4fb6-bd8f-3b99b526582f
Intern identifikator
24/17160
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Åpen tilbudskonkurranse
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander
Ytterligere klassifisering
Diverse bygningskonstruksjoner
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene
Ytterligere klassifisering
Spesialiserte bygge- og anleggsarbeid, unntatt takarbeid
Ytterligere klassifisering
Diverse spesialisert konstruksjonsarbeid
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Skansekaia 3B
By
Ålesund
Postnummer
6002
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
15 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Generell del
Beskrivelse:
Ålesundsregionens Havnevesen (ÅRH) skal ombygge og rehabilitere Skansekaia 3B ("Kaihuset"), for utleie for kontor- og kafévirksomhet i eksisterende, vernet bebyggelse. Bygget har to fulle etasjer med et BRA på ca. 230 m2 hver, i tillegg til et loft med skråtak. Prosjektet omfatter rivning og gjenoppbygging iht. tegningsgrunnlaget. Dette innebærer blant annet utgraving i grunn, etablering av ny ringmur og fundamenter, nytt gulv på grunn, rehabilitering av eksisterende bærekonstruksjoner, utbedring av etasjeskillere, etablering av ny heis, etablering av nye takvindu, utskifting av vinduer og dører, rehabilitering av yttervegger og tak m.m. Dette innebærer også nye anlegg for VVS og elektro, som også inkluderer etablering av sprinkler- og brannalarmanlegg. Prosjektet er delt inn i en hovedentreprise, samt to delentrepriser. Det forventes at arbeidene har oppstart så snart som mulig etter kontraktsinngåelse, og at prosjektet ferdigstilles innen 9 måneder.
Intern identifikator
24/17160
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander
Ytterligere klassifisering
Diverse bygningskonstruksjoner
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Takarbeid og annet spesialarbeid innen for Bygge- og anleggsfagene
Ytterligere klassifisering
Spesialiserte bygge- og anleggsarbeid, unntatt takarbeid
Ytterligere klassifisering
Diverse spesialisert konstruksjonsarbeid
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Skansekaia 3B
By
Ålesund
Postnummer
6002
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
5.1.3 Anslått varighet
Annen varighet
Ukjent
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
15 000 000 NOK
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Navn
Pris
Beskrivelse:
Pris er rangert høyest. Orientering: Leverandør skal fylle ut vedlegg "00_ARK-RIB_1016.01 - Ombygging Kaihuset - Midtre del - Byggfaglig beskrivelse" i XML-format (vedlagt konkurransen som XML og PDF), samt Tilbudsskjema for bygningsmessige arbeider (se s. 6 i ovennevnte vedlegg" som skal fylles ut og leveres i PDF. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Kontraktssummen skal inkludere alle omkostninger av enhver art som er nødvendige for å utføre samtlige bygge- og installasjonsarbeider som fremgår av tilbudsdokumentene. Kontraktssummen skal også omfatte omkostninger som følge av gjeldende offentlige påbud, verne- og miljøtiltak. Alle masser i beskrivelse er teoretiske masser. Priser for regningsarbeider brukes ved evaluering av tilbudet, men inngår ikke i kontraktssum. Reiser: Alle utgifter i forbindelse med eventuelle reiser skal være inkludert i tilbudte pris. Evaluering: Det vil bli lagt absolutt mest vekt på pris. Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Dersom oppdragsgiver blir oppmerksom på åpenbare feil i tilbudet, skal disse rettes dersom det er utvilsomt hvordan feilen skal rettes.
Rangert etter viktighet
1
Kriterium
Type
Kvalitet
Navn
Kompetanse og erfaring
Beskrivelse:
Orientering: Prosjektet stiller særlige krav til kompetanse hos nøkkelpersonell. Det er relevant kompetanse og erfaring for tilbudt personell i dette prosjektet, som vil bli evaluert. Leverandør skal fylle ut skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" for de tre som leverandør anser som nøkkelpersoner (eks. byggeleder, anleggsleder, etc) i prosjektet, og legge ved tilbudet. Utskifting av personell: Tilbudt nøkkelpersonell skal være tilgjengelig i byggeprosjektet for oppdragsgiver under hele avtalens varighet, og det skal ikke skiftes ut nøkkelpersonell uten godkjenning fra byggherre. Dersom leverandør bytter ut nøkkelpersonell i prosjektperioden skal tilbudte personell erstattes med tilsvarende eller bedre kompetanse og erfaring. Evaluering: Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av kompetanse og erfaring for leverandørs personell. Utfylt skjema "Mal - Kompetanse og erfaring (tildelingskriterie)" benyttes til å vurdere leverandørens gjennomsnittlige kompetanse og erfaring. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning.
Rangert etter viktighet
2
Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene
Del 2-anskaffelse
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Frist for å be om tilleggsopplysninger
12.12.2024 00:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av tilbud
19.12.2024 09:00
Frist til anbudet må være gyldig
106 DAY
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
19.12.2024 09:30
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Møre og Romsdal tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ålesundregionens havnevesen
Registreringsnummer
933239098
Departement
Innkjøp
Postadresse
Skansekaia
By
Ålesund
Postnummer
6002
Land
Norge
Kontaktpunkt
Henriette Longva
E-post
henriette.longva@alesund.kommune.no
Telefon
+47
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Møre og Romsdal tingrett
Registreringsnummer
926723200
Postadresse
Postboks 1354
By
Ålesund
Postnummer
6001
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
E-post
more.og.romsdal.tingrett@domstol.no
Telefon
70 33 47 00
Rollene til denne virksomheten
Del 10: Endring
Versjon av forrige varsel endres
6e5a1b64-896b-4aec-830c-99bca4fbe936-01
Hovedårsak til endring
Korreksjon offentliggjøring
Beskrivelse:
For å gi leverandører bedre tid til å utarbeidene tilbudene, har oppdragsgiver besluttet å utsette tilbudsfristen til 19.12.24. De øvrige fristene er også forlenget.
10.1 Endring
Seksjonsidentifikator
LOT-0000
Anskaffelsesdokumentene ble endret på
08.11.2024
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
38aeeace-09c1-4d6a-ab3c-1432c43de172 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
08.11.2024 10:14
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Ålesundregionens havnevesen
- Referanse
- 2024-116057
- Kunngjøringsdato
- 09.11.2024
- Estimert verdi
- 15 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter