EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder.For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-
Beskrivelse:
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder.For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.
Prosedyreidentifikator
17aff6d9-9840-476f-a41b-8cb33357f031
Intern identifikator
2024/142693
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til bestemmelsen i anskaffelsesloven og anskaffelsesforskriften del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, og dette innebærer at alle interesserte leverandører kan levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurdere det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Utstyr til parker og lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Forberedende anleggsarbeid
Ytterligere klassifisering
Nedrivning av bygninger og jordarbeid
Ytterligere klassifisering
Forbereding og rydding av byggeplass
Ytterligere klassifisering
Utgravning og fjerning av jord
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Ytterligere klassifisering
Utformning av grøntområder
Ytterligere klassifisering
Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder
Ytterligere klassifisering
Utformning av lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Planeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Prosjektering av anleggsarbeid
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
40 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
56 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Kontrakten inneholder krav om lønns- og arbeidsvilkår, arbeidsinkludering og krav til bruk av lærlinger.
Annet
Anskaffelsesforskriften
2.1.5 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Maksimalt antall partier som en tilbyder kan inngi tilbud på
2
Vilkår for kontrakt
Maksimalt antall partier som kontrakter kan tildeles én tilbyder for
1
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0001
Tittel
Delkontrakt 1 - Anleggsgartnertjenester for Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna
Beskrivelse:
For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom (EBE) til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum - dvs. omtrent 4,8 - 6,0 MNOK per år (ekskl. mva.)Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Rammeavtalen vil omfatte levering av en rekke ulike typer tjenester med tilhørende materialer og utstyr som er relevante for vedlikehold og oppgraderinger av EBEs eksisterende uteområder samt opparbeiding av nye uteområder, herunder blant annet:Terrengarbeider, herunder masseutskifting og oppbygning av bærelagTilkjøring og utlegging av vekstjord og ferdigplenFelling og fjerning av trær og busker, nyplanting av trær og andre veksterTrepleiertjenesterArboristtjenesterLegging av brostein/belegningsstein/skifter, setting av kantstein, med merStøp av kantavgrensinger og støttemurer, ulike materialerUtskifting, supplering og fresing av fallsingel og sandbasseng og andre støtdempende underlagSkifte rammer og etablere nye sandkasserInnkjøp, montering og fundamentering av leke- og aktivitetsapparater/fjerne gamle apparater, rette registrerte avvik etter gjennomført lekeplasskontrollLegging og reparasjon av diverse fallunderlag/utendørsbeleggSikring av anleggsområder, og sperring og dirigering langs vei ved behovMindre asfalteringsarbeidDreneringsarbeidUtskifting av kummer og rør, graving og trekking av kablerKjøp og transport av materiale som jord, bark, grus, sand, asfalt, betong, ulike typer gjerder, lekeutstyr, fallunderlag, trær og planter, med merLandmåling og levering av rapporter etter gjennomførte prosjekter (for eksempel etablering av ny kum eller dreneringsrør)Transport av masser og utstyr til godkjent deponiDrifts- og vedlikeholdsoppgaver som for eksempel gressklipping, ugressluking, kosting osv.Skjøtsel av uteområder etter utløpet av prøvedrift/garantiperiode (for entrepriser)Oppdragsgiver har inngått rammeavtaler som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Oppdragsgiver har blant annet inngått to nye rammeavtaler for grunn- og betongarbeider i 2023.Dersom det i forbindelse med avrop på anleggsgartneravtalen samtidig er behov for noe grunn- og betongarbeider for å få oppgradert et uteområde, er hovedregelen at grunn- og betongarbeider, herunder materiale, kjøpes via anleggsgartneravtalen (denne avtalen).Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.
Intern identifikator
2024/142693
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Utstyr til parker og lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Forberedende anleggsarbeid
Ytterligere klassifisering
Nedrivning av bygninger og jordarbeid
Ytterligere klassifisering
Forbereding og rydding av byggeplass
Ytterligere klassifisering
Utgravning og fjerning av jord
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Ytterligere klassifisering
Utformning av grøntområder
Ytterligere klassifisering
Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder
Ytterligere klassifisering
Utformning av lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Planeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Prosjektering av anleggsarbeid
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
48 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
24 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
33 600 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfatts av denne rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 3 relevante referanser (i form av utførte oppdrag på tilsvarende rammeavtaler, eller fra gjennomføring av flere enkeltprosjekter av lignende art og omfang som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen, eller en kombinasjon av disse). Referansene kan leggs direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform. Oversikten skal inneholde kortfattet oversikt over personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Klima og miljø - caseløsning
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Vekt (prosent, presis)
70
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Klima og miljø - caseløsning
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Vekt (prosent, presis)
30
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
10.10.2024 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
18.10.2024 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
20.10.2024 00:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Vil bli oppgitt i Melding om tildeling
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Virksomhet som behandler tilbudene
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
5.1 Skjebne LOT-0002
Tittel
Delkontrakt 2 - Anleggsgartnertjenester Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen
Beskrivelse:
For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom (EBE) til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum – dvs. omtrent 3,2 – 4,0 MNOK per år (ekskl. mva.)Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Rammeavtalen vil omfatte levering av en rekke ulike typer tjenester med tilhørende materialer og utstyr som er relevante for vedlikehold og oppgraderinger av EBEs eksisterende uteområder samt opparbeiding av nye uteområder, herunder blant annet:Terrengarbeider, herunder masseutskifting og oppbygning av bærelagTilkjøring og utlegging av vekstjord og ferdigplenFelling og fjerning av trær og busker, nyplanting av trær og andre veksterTrepleiertjenesterArboristtjenesterLegging av brostein/belegningsstein/skifter, setting av kantstein, med merStøp av kantavgrensinger og støttemurer, ulike materialerUtskifting, supplering og fresing av fallsingel og sandbasseng og andre støtdempende underlagSkifte rammer og etablere nye sandkasserInnkjøp, montering og fundamentering av leke- og aktivitetsapparater/fjerne gamle apparater, rette registrerte avvik etter gjennomført lekeplasskontrollLegging og reparasjon av diverse fallunderlag/utendørsbeleggSikring av anleggsområder, og sperring og dirigering langs vei ved behovMindre asfalteringsarbeidDreneringsarbeidUtskifting av kummer og rør, graving og trekking av kablerKjøp og transport av materiale som jord, bark, grus, sand, asfalt, betong, ulike typer gjerder, lekeutstyr, fallunderlag, trær og planter, med merLandmåling og levering av rapporter etter gjennomførte prosjekter (for eksempel etablering av ny kum eller dreneringsrør)Transport av masser og utstyr til godkjent deponiDrifts- og vedlikeholdsoppgaver som for eksempel gressklipping, ugressluking, kosting osv.Skjøtsel av uteområder etter utløpet av prøvedrift/garantiperiode (for entrepriser)Oppdragsgiver har inngått rammeavtaler som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Oppdragsgiver har blant annet inngått to nye rammeavtaler for grunn- og betongarbeider i 2023.Dersom det i forbindelse med avrop på anleggsgartneravtalen samtidig er behov for noe grunn- og betongarbeider for å få oppgradert et uteområde, er hovedregelen at grunn- og betongarbeider, herunder materiale, kjøpes via anleggsgartneravtalen (denne avtalen).Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.
Intern identifikator
2024/142693
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Utstyr til parker og lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Forberedende anleggsarbeid
Ytterligere klassifisering
Nedrivning av bygninger og jordarbeid
Ytterligere klassifisering
Forbereding og rydding av byggeplass
Ytterligere klassifisering
Utgravning og fjerning av jord
Ytterligere klassifisering
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Ytterligere klassifisering
Utformning av grøntområder
Ytterligere klassifisering
Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder
Ytterligere klassifisering
Utformning av lekeplasser
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Planeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Prosjektering av anleggsarbeid
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
48 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 000 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
22 400 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfatts av denne rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 3 relevante referanser (i form av utførte oppdrag på tilsvarende rammeavtaler, eller fra gjennomføring av flere enkeltprosjekter av lignende art og omfang som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen, eller en kombinasjon av disse). Referansene kan leggs direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform. Oversikten skal inneholde kortfattet oversikt over personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Klima og miljø - caseløsning
Beskrivelse:
Se Konkurransegrunnlag
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Vekt (prosent, presis)
70
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Klima og miljø - caseløsning
Beskrivelse:
Se Konkurransegrunnlag
Beskrivelse:
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Vekt (prosent, presis)
30
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
10.10.2024 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
18.10.2024 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
3 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
20.10.2024 00:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
Informasjon om tidsfrister for gjennomgang
Vil bli oppgitt i Melding om tildeling
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Virksomhet som behandler tilbudene
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Registreringsnummer
964338531
Departement
Etat for bygg og eiendom
Postadresse
Postboks 7700
By
BERGEN
Postnummer
5020
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Gry Loftesnes
E-post
gry@odinprosjekt.no
Telefon
+47 47396115
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett
Registreringsnummer
926723367
By
Bergen
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55193000
Endepunkt for informasjonsutveksling (URL)
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
50fade3b-78fd-4abb-a71b-d9051d00ed00 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
25.09.2024 12:46
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
- Referanse
- 2024-113709
- Kunngjøringsdato
- 26.09.2024
- Estimert verdi
- 40 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter