Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterEBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler.  Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder.For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-

Beskrivelse:

Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler.  Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder.For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.

Prosedyreidentifikator

17aff6d9-9840-476f-a41b-8cb33357f031

Intern identifikator

2024/142693

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til bestemmelsen i anskaffelsesloven og anskaffelsesforskriften del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, og dette innebærer at alle interesserte leverandører kan levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurdere det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Utstyr til parker og lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Forberedende anleggsarbeid

Ytterligere klassifisering

Nedrivning av bygninger og jordarbeid

Ytterligere klassifisering

Forbereding og rydding av byggeplass

Ytterligere klassifisering

Utgravning og fjerning av jord

Ytterligere klassifisering

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Ytterligere klassifisering

Utformning av grøntområder

Ytterligere klassifisering

Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder

Ytterligere klassifisering

Utformning av lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Planeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Prosjektering av anleggsarbeid

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

40 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

56 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Tilleggsinformasjon

Kontrakten inneholder krav om lønns- og arbeidsvilkår, arbeidsinkludering og krav til bruk av lærlinger.

Annet

Anskaffelsesforskriften

2.1.5 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Maksimalt antall partier som en tilbyder kan inngi tilbud på

2

Vilkår for kontrakt

Maksimalt antall partier som kontrakter kan tildeles én tilbyder for

1

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0001

Tittel

Delkontrakt 1 - Anleggsgartnertjenester for Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna

Beskrivelse:

For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom (EBE) til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum - dvs. omtrent 4,8 - 6,0 MNOK per år (ekskl. mva.)Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Rammeavtalen vil omfatte levering av en rekke ulike typer tjenester med tilhørende materialer og utstyr som er relevante for vedlikehold og oppgraderinger av EBEs eksisterende uteområder samt opparbeiding av nye uteområder, herunder blant annet:Terrengarbeider, herunder masseutskifting og oppbygning av bærelagTilkjøring og utlegging av vekstjord og ferdigplenFelling og fjerning av trær og busker, nyplanting av trær og andre veksterTrepleiertjenesterArboristtjenesterLegging av brostein/belegningsstein/skifter, setting av kantstein, med merStøp av kantavgrensinger og støttemurer, ulike materialerUtskifting, supplering og fresing av fallsingel og sandbasseng og andre støtdempende underlagSkifte rammer og etablere nye sandkasserInnkjøp, montering og fundamentering av leke- og aktivitetsapparater/fjerne gamle apparater, rette registrerte avvik etter gjennomført lekeplasskontrollLegging og reparasjon av diverse fallunderlag/utendørsbeleggSikring av anleggsområder, og sperring og dirigering langs vei ved behovMindre asfalteringsarbeidDreneringsarbeidUtskifting av kummer og rør, graving og trekking av kablerKjøp og transport av materiale som jord, bark, grus, sand, asfalt, betong, ulike typer gjerder, lekeutstyr, fallunderlag, trær og planter, med merLandmåling og levering av rapporter etter gjennomførte prosjekter (for eksempel etablering av ny kum eller dreneringsrør)Transport av masser og utstyr til godkjent deponiDrifts- og vedlikeholdsoppgaver som for eksempel gressklipping, ugressluking, kosting osv.Skjøtsel av uteområder etter utløpet av prøvedrift/garantiperiode (for entrepriser)Oppdragsgiver har inngått rammeavtaler som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Oppdragsgiver har blant annet inngått to nye rammeavtaler for grunn- og betongarbeider i 2023.Dersom det i forbindelse med avrop på anleggsgartneravtalen samtidig er behov for noe grunn- og betongarbeider for å få oppgradert et uteområde, er hovedregelen at grunn- og betongarbeider, herunder materiale, kjøpes via anleggsgartneravtalen (denne avtalen).Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.

Intern identifikator

2024/142693

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Utstyr til parker og lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Forberedende anleggsarbeid

Ytterligere klassifisering

Nedrivning av bygninger og jordarbeid

Ytterligere klassifisering

Forbereding og rydding av byggeplass

Ytterligere klassifisering

Utgravning og fjerning av jord

Ytterligere klassifisering

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Ytterligere klassifisering

Utformning av grøntområder

Ytterligere klassifisering

Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder

Ytterligere klassifisering

Utformning av lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Planeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Prosjektering av anleggsarbeid

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

48 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

24 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

33 600 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfatts av denne rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 3 relevante referanser (i form av utførte oppdrag på tilsvarende rammeavtaler, eller fra gjennomføring av flere enkeltprosjekter av lignende art og omfang som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen, eller en kombinasjon av disse). Referansene kan leggs direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform. Oversikten skal inneholde kortfattet oversikt over personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Klima og miljø - caseløsning

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Vekt (prosent, presis)

70

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Klima og miljø - caseløsning

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

10.10.2024 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/236281984.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

18.10.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

20.10.2024 00:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Vil bli oppgitt i Melding om tildeling

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Virksomhet som behandler tilbudene

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

5.1 Skjebne LOT-0002

Tittel

Delkontrakt 2 - Anleggsgartnertjenester Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen

Beskrivelse:

For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom (EBE) til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum – dvs. omtrent 3,2 – 4,0 MNOK per år (ekskl. mva.)Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Rammeavtalen vil omfatte levering av en rekke ulike typer tjenester med tilhørende materialer og utstyr som er relevante for vedlikehold og oppgraderinger av EBEs eksisterende uteområder samt opparbeiding av nye uteområder, herunder blant annet:Terrengarbeider, herunder masseutskifting og oppbygning av bærelagTilkjøring og utlegging av vekstjord og ferdigplenFelling og fjerning av trær og busker, nyplanting av trær og andre veksterTrepleiertjenesterArboristtjenesterLegging av brostein/belegningsstein/skifter, setting av kantstein, med merStøp av kantavgrensinger og støttemurer, ulike materialerUtskifting, supplering og fresing av fallsingel og sandbasseng og andre støtdempende underlagSkifte rammer og etablere nye sandkasserInnkjøp, montering og fundamentering av leke- og aktivitetsapparater/fjerne gamle apparater, rette registrerte avvik etter gjennomført lekeplasskontrollLegging og reparasjon av diverse fallunderlag/utendørsbeleggSikring av anleggsområder, og sperring og dirigering langs vei ved behovMindre asfalteringsarbeidDreneringsarbeidUtskifting av kummer og rør, graving og trekking av kablerKjøp og transport av materiale som jord, bark, grus, sand, asfalt, betong, ulike typer gjerder, lekeutstyr, fallunderlag, trær og planter, med merLandmåling og levering av rapporter etter gjennomførte prosjekter (for eksempel etablering av ny kum eller dreneringsrør)Transport av masser og utstyr til godkjent deponiDrifts- og vedlikeholdsoppgaver som for eksempel gressklipping, ugressluking, kosting osv.Skjøtsel av uteområder etter utløpet av prøvedrift/garantiperiode (for entrepriser)Oppdragsgiver har inngått rammeavtaler som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Oppdragsgiver har blant annet inngått to nye rammeavtaler for grunn- og betongarbeider i 2023.Dersom det i forbindelse med avrop på anleggsgartneravtalen samtidig er behov for noe grunn- og betongarbeider for å få oppgradert et uteområde, er hovedregelen at grunn- og betongarbeider, herunder materiale, kjøpes via anleggsgartneravtalen (denne avtalen).Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.

Intern identifikator

2024/142693

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Utstyr til parker og lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Forberedende anleggsarbeid

Ytterligere klassifisering

Nedrivning av bygninger og jordarbeid

Ytterligere klassifisering

Forbereding og rydding av byggeplass

Ytterligere klassifisering

Utgravning og fjerning av jord

Ytterligere klassifisering

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Ytterligere klassifisering

Utformning av grøntområder

Ytterligere klassifisering

Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder

Ytterligere klassifisering

Utformning av lekeplasser

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Planeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Prosjektering av anleggsarbeid

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

48 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

16 000 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

22 400 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfatts av denne rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 3 relevante referanser (i form av utførte oppdrag på tilsvarende rammeavtaler, eller fra gjennomføring av flere enkeltprosjekter av lignende art og omfang som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen, eller en kombinasjon av disse). Referansene kan leggs direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform. Oversikten skal inneholde kortfattet oversikt over personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Klima og miljø - caseløsning

Beskrivelse:

Se Konkurransegrunnlag

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Vekt (prosent, presis)

70

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Klima og miljø - caseløsning

Beskrivelse:

Se Konkurransegrunnlag

Beskrivelse:

Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Vekt (prosent, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

10.10.2024 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/236281984.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

18.10.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

20.10.2024 00:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

Informasjon om tidsfrister for gjennomgang

Vil bli oppgitt i Melding om tildeling

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Virksomhet som behandler tilbudene

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Registreringsnummer

964338531

Departement

Etat for bygg og eiendom

Postadresse

Postboks 7700

By

BERGEN

Postnummer

5020

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Gry Loftesnes

E-post

gry@odinprosjekt.no

Telefon

+47 47396115

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland tingrett

Registreringsnummer

926723367

By

Bergen

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55193000

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

50fade3b-78fd-4abb-a71b-d9051d00ed00 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

25.09.2024 12:46

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom

Referanse
2024-113709
Kunngjøringsdato
26.09.2024
Estimert verdi
40 000 000 NOK
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter