Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Juridisk type kjøper
Offentligrettslig organ
Oppdragsgivers virksomhet
Helse
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.
Prosedyreidentifikator
eeea0351-5f08-449a-904e-8fc8814925c3
Intern identifikator
2023/1744
Type prosedyre
Begrenset
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.Med egnet lokalisering menes tilgang på et kjørbart veinettverk med mulighet for tilfredsstillende responstid innenfor anbefalingene, hvor gang- og sykkelveinett, fartsgrenser, trafikkreguleringer og veirestriksjoner vil være vurderingstema.Ambulansestasjonen klassifiseres som en 2-bil stasjon med aktiv og hvilende vakt, hvor det total skal være stasjonert 5 ambulansebiler på hovedstasjon og 1 på satellittstasjon. Stasjonen skal dimensjoneres for 30 personer i operativ stilling pluss seksjonsleder tilknyttet til Ålesund ambulansestasjon. I tillegg er det tilknyttet 5 faste vikarer, samt andre vikarer som jobber jevnlig ved seksjonen fra andre stasjoner.Det er til enhver tid 4 personer på vakt, samt lærlinger og hospitanter slik at det ofte er 6 personer samtidig på hoved- og satellittstasjonen. Seksjonsleder har kontortid på dagtid.Når personalet er skiftet og klar for vakt på hovedstasjonen drar halve vaktlaget til satellittstasjonen. Det vil si at 3 av 6 ansatte har sin base på hovedstasjonen og 3 av 6 ansatte har base på satellittstasjonen.Se vedlegg TF2a Funksjonsbeskrivelse og romprogram/kravspesifikasjon punkt 5.3 arealregnskap.Oppdragsgiver ser for seg at dette kan løses på to måter: Enten ved at noen tilbyr seg å tilpasse/ombygge et allerede eksisterende lokaler, eller ved at noen tilbyr seg å sette opp nybygg. I begge tilfellene skal den løsning som tilbys tilfredsstille oppdragsgivers krav og ønsker, som fremgår av funksjonsbeskrivelsen med dens vedlegg.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet
Ytterligere klassifisering
Utleie eller leasing av egen fast eiendom
Ytterligere klassifisering
Leie eller salg av bygninger
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
51 837 500 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0001
Tittel
Leieavtale Hovedstasjon ambulanse Ålesund – Holen til Breivika
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika.
Intern identifikator
2023/1744
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet
Ytterligere klassifisering
Utleie eller leasing av egen fast eiendom
Ytterligere klassifisering
Leie eller salg av bygninger
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
300 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
42 050 000 NOK
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
14.10.2024 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre- og Østre Finnmark tingrett
5.1 Skjebne LOT-0002
Tittel
Leieavtale Satellittstasjon ambulanse Ålesund - Kipervika til Nørvevika
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Kipervika til Nørvevika.
Intern identifikator
2023/1744
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet
Ytterligere klassifisering
Utleie eller leasing av egen fast eiendom
Ytterligere klassifisering
Leie eller salg av bygninger
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
300 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
9 787 500 NOK
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
14.10.2024 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre- og Østre Finnmark tingrett
5.1 Skjebne LOT-0003
Tittel
Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal
Beskrivelse:
Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.
Intern identifikator
2023/1744
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet
Ytterligere klassifisering
Utleie eller leasing av egen fast eiendom
Ytterligere klassifisering
Leie eller salg av bygninger
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
300 MONTH
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
51 837 500 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Frist for mottak av anmodninger om deltakelse
14.10.2024 12:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Indre- og Østre Finnmark tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
SYKEHUSINNKJØP HF
Registreringsnummer
916879067
Postadresse
Postboks 40
By
VADSØ
Postnummer
9811
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Postmottak Sykehusinnkjøp
E-post
post@sykehusinnkjop.no
Telefon
+47 78950700
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Indre- og Østre Finnmark tingrett
Registreringsnummer
926722840
Postadresse
Postboks 54
By
VADSØ
Postnummer
9811
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
E-post
indre.og.ostre.finnmark.tingrett@domstol.no
Telefon
78 01 17 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
9f63051e-4ba7-48b3-aa2d-d741b40b098d 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
24.09.2024 12:20
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
SYKEHUSINNKJØP HF
- Referanse
- 2024-113622
- Kunngjøringsdato
- 25.09.2024
- Estimert verdi
- 51 837 500 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter