Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterLeieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Juridisk type kjøper

Offentligrettslig organ

Oppdragsgivers virksomhet

Helse

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.

Prosedyreidentifikator

eeea0351-5f08-449a-904e-8fc8814925c3

Intern identifikator

2023/1744

Type prosedyre

Begrenset

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.Med egnet lokalisering menes tilgang på et kjørbart veinettverk med mulighet for tilfredsstillende responstid innenfor anbefalingene, hvor gang- og sykkelveinett, fartsgrenser, trafikkreguleringer og veirestriksjoner vil være vurderingstema.Ambulansestasjonen klassifiseres som en 2-bil stasjon med aktiv og hvilende vakt, hvor det total skal være stasjonert 5 ambulansebiler på hovedstasjon og 1 på satellittstasjon. Stasjonen skal dimensjoneres for 30 personer i operativ stilling pluss seksjonsleder tilknyttet til Ålesund ambulansestasjon. I tillegg er det tilknyttet 5 faste vikarer, samt andre vikarer som jobber jevnlig ved seksjonen fra andre stasjoner.Det er til enhver tid 4 personer på vakt, samt lærlinger og hospitanter slik at det ofte er 6 personer samtidig på hoved- og satellittstasjonen. Seksjonsleder har kontortid på dagtid.Når personalet er skiftet og klar for vakt på hovedstasjonen drar halve vaktlaget til satellittstasjonen. Det vil si at 3 av 6 ansatte har sin base på hovedstasjonen og 3 av 6 ansatte har base på satellittstasjonen.Se vedlegg TF2a Funksjonsbeskrivelse og romprogram/kravspesifikasjon punkt 5.3 arealregnskap.Oppdragsgiver ser for seg at dette kan løses på to måter: Enten ved at noen tilbyr seg å tilpasse/ombygge et allerede eksisterende lokaler, eller ved at noen tilbyr seg å sette opp nybygg. I begge tilfellene skal den løsning som tilbys tilfredsstille oppdragsgivers krav og ønsker, som fremgår av funksjonsbeskrivelsen med dens vedlegg.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom

Ytterligere klassifisering

Leie eller salg av bygninger

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

51 837 500 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0001

Tittel

Leieavtale Hovedstasjon ambulanse Ålesund – Holen til Breivika

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika.

Intern identifikator

2023/1744

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom

Ytterligere klassifisering

Leie eller salg av bygninger

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

300 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

42 050 000 NOK

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/238917822.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

14.10.2024 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Indre- og Østre Finnmark tingrett

5.1 Skjebne LOT-0002

Tittel

Leieavtale Satellittstasjon ambulanse Ålesund - Kipervika til Nørvevika

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Kipervika til Nørvevika.

Intern identifikator

2023/1744

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom

Ytterligere klassifisering

Leie eller salg av bygninger

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

300 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

9 787 500 NOK

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/238917822.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

14.10.2024 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Indre- og Østre Finnmark tingrett

5.1 Skjebne LOT-0003

Tittel

Leieavtaler ambulansestasjoner Ålesund til Helse Møre og Romsdal

Beskrivelse:

Anskaffelsens formål er inngåelse av langsiktig leieavtale inklusive relevante drifts- og vedlikeholdsoppgaver på egnede lokaler med egnet lokalisering for ambulansestasjoner i områdene Holen til Breivika og Kipervika til Nørvevika.

Intern identifikator

2023/1744

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Ambulansestasjon

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med bygninger til helsevesenet

Ytterligere klassifisering

Utleie eller leasing av egen fast eiendom

Ytterligere klassifisering

Leie eller salg av bygninger

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

300 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

51 837 500 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/238917822.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

14.10.2024 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Indre- og Østre Finnmark tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

SYKEHUSINNKJØP HF

Registreringsnummer

916879067

Postadresse

Postboks 40

By

VADSØ

Postnummer

9811

Underenhet i land

Troms og Finnmark (NO074)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Postmottak Sykehusinnkjøp

E-post

post@sykehusinnkjop.no

Telefon

+47 78950700

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Indre- og Østre Finnmark tingrett

Registreringsnummer

926722840

Postadresse

Postboks 54

By

VADSØ

Postnummer

9811

Underenhet i land

Troms og Finnmark (NO074)

Land

Norge

E-post

indre.og.ostre.finnmark.tingrett@domstol.no

Telefon

78 01 17 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

9f63051e-4ba7-48b3-aa2d-d741b40b098d 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

24.09.2024 12:20

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

SYKEHUSINNKJØP HF

Referanse
2024-113622
Kunngjøringsdato
25.09.2024
Estimert verdi
51 837 500 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Helse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter