Kjøp av advokattjenester til Tolletaten
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Tolletaten inviterer til åpen anbudskonkurranse for kjøp av advokattjenester. Rammeavtalen for advokattjenester er delt opp i tre delområder (delkontrakter), der det skal inngås avtale med en leverandør per delområde. Som utgangspunkt benyttes interne jurister ved juridiske spørsmål, men til tider har etaten behov for å få levert rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene nedenfor. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Formålet med rammeavtalen er derfor å sikre Tolletaten effektiv tilgang på kvalitativt gode advokattjenester ved behov, på en effektiv måte og til konkurransedyktige vilkår. Delområdene er som følger: Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Delområde 3: Offentligrettslige områder Det kan leveres tilbud på ett eller flere delområder. Hvert delområde utgjør en konkurranse og vil bli evaluert uavhengig av de øvrige delområdene. Dersom det leveres tilbud på flere delområder forutsettes det at leverandøren oppfyller krav til kvalifikasjoner og tildelingskriterier for hvert delområde.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Tolletaten
Juridisk type kjøper
Offentligrettslig organ
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Kjøp av advokattjenester til Tolletaten
Beskrivelse:
Tolletaten inviterer til åpen anbudskonkurranse for kjøp av advokattjenester. Rammeavtalen for advokattjenester er delt opp i tre delområder (delkontrakter), der det skal inngås avtale med en leverandør per delområde. Som utgangspunkt benyttes interne jurister ved juridiske spørsmål, men til tider har etaten behov for å få levert rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene nedenfor. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Formålet med rammeavtalen er derfor å sikre Tolletaten effektiv tilgang på kvalitativt gode advokattjenester ved behov, på en effektiv måte og til konkurransedyktige vilkår. Delområdene er som følger: Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Delområde 3: Offentligrettslige områder Det kan leveres tilbud på ett eller flere delområder. Hvert delområde utgjør en konkurranse og vil bli evaluert uavhengig av de øvrige delområdene. Dersom det leveres tilbud på flere delområder forutsettes det at leverandøren oppfyller krav til kvalifikasjoner og tildelingskriterier for hvert delområde.
Prosedyreidentifikator
a73ef507-4681-45e3-a642-e1ee4b079c0f
Tidligere varsel
c5a7177e-73b8-486a-aaa8-a4fd6440b1a2-01
Intern identifikator
24/04993
Type prosedyre
Åpen
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Hvor som helst
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
15 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0001
Tittel
Arbeidsrett og pensjon
Beskrivelse:
Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Kompetanseområde: Arbeidsrett Innenfor kompetanseområdet arbeidsrett og pensjon kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Arbeidsmiljøloven og statsansatteloven Hovedavtalen i staten Hovedtariffavtalene i staten De statlige særavtalene Administrative bestemmelser på personalområdet Virksomhetsoverdragelse Pensjonspørsmål
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
5.1 Skjebne LOT-0002
Tittel
Forretningsjuridiske områder
Beskrivelse:
Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Kompetanseområde: Teknologi og digitalisering Innenfor kompetanseområdet teknologi og digitalisering kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Datasikkerhet Personvern/GDPR Informasjonssikkerhet Skytjenester Immaterialrett/IPR IT-kontrakter/-tjenester Generell kontraktsrett Kompetanseområde: Eiendomsrett Innenfor kompetanseområdet eiendomsrett kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Bistand ved inngåelse, forlengelser og avslutning av leieforhold Utleie og fremleie Tvister i forhold til leieforhold Kjøp og salg av fast eiendom Tvister i forhold til tilgang på frie lokaler, jf. tolloven. Drift og forvaltning av eiendommer Erstatningsspørsmål Rådgivning knyttet til reguleringsplaner Rådgivning knyttet til pågående leieforhold Kompetanseområde: Offentlige anskaffelser Innenfor kompetanseområdet offentlige anskaffelser kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Utforming/kvalitetssikring av konkurransegrunnlag og kontrakter Handlingsrom i inngåtte kontrakter / endringer Vurdering av avvik og forbehold IT-kontrakter/-tjenester, herunder Standardavtaler (Statens standardavtaler (SSA) og Dataforeningens standardavtaler Lisensiering Ulike anskaffelses- og kontraktsrettslige problemstillinger Klageprosesser
Intern identifikator
2
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
15 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
5.1 Skjebne LOT-0003
Tittel
Offentligrettslige områder
Beskrivelse:
Delområde 3: Offentligrettslige områder Kompetanseområde: Alminnelig forvaltningsrett Innenfor kompetanseområdet alminnelig forvaltningsrett kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Forvaltningsrett Offentleglova Personvern/GDPR Kontrollvirksomhet (utredning av hjemmelsgrunnlag /forvaltningsrettslige, strafferettslige og sivilrettslige rammer)
Intern identifikator
3
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Juridiske tjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
Tilleggsinformasjon
Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
Kriterium
Type
Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)
Type
Pris
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo tingrett
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren
15 000 000 NOK
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0001
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Betalingsmiddelidentifikator
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0001
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
CMS Kluge Advokatfirma AS
Betalingsmiddelidentifikator
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0002
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Advokatfirmaet Hjort AS
Betalingsmiddelidentifikator
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0003
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
10
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
9
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
6
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0002
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Betalingsmiddelidentifikator
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0001
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
CMS Kluge Advokatfirma AS
Betalingsmiddelidentifikator
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0002
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Advokatfirmaet Hjort AS
Betalingsmiddelidentifikator
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0003
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
10
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
9
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
6
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0003
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Betalingsmiddelidentifikator
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0001
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
CMS Kluge Advokatfirma AS
Betalingsmiddelidentifikator
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0002
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Advokatfirmaet Hjort AS
Betalingsmiddelidentifikator
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0003
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
10
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
9
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
6
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Tolletaten
Registreringsnummer
880455702
Postadresse
Tollbugata 1A
By
OSLO
Postnummer
0152
Land
Norge
Kontaktpunkt
Hajra Kausar
E-post
hajk@toll.no
Telefon
+47 45284555
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0001
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0002
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0003
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo tingrett
Registreringsnummer
926725939
By
Oslo
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
22035200
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0001
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0002
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0003
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS
Registreringsnummer
982409705
Postadresse
Ruseløkkveien 30
By
Oslo
Postnummer
0251
Land
Norge
E-post
mtg@adeb.no
Telefon
+47 23894000
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0001
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0002
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0003
8.1 ORG-0004
Offisielt navn
CMS Kluge Advokatfirma AS
Registreringsnummer
913 296 117
Postadresse
Bryggegata 6
By
Oslo
Postnummer
0250
Land
Norge
E-post
julia.helle.bjorsrud@cms-kluge.com
Telefon
+47 23110000
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0001
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0002
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0003
8.1 ORG-0005
Offisielt navn
Advokatfirmaet Hjort AS
Registreringsnummer
929 191 811
Postadresse
Postboks 471 Sentrum
By
Oslo
Postnummer
0105
Land
Norge
E-post
elrog@hjort.no
Telefon
+47 22471800
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0001
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0002
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0003
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
ffaf9a90-75c4-4b6b-a971-25139e69267d 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
02.09.2024 13:27
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Tolletaten
Tildelt til:
ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS, CMS Kluge Advokatfirma AS, Advokatfirmaet Hjort AS
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 25
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2024-112496
- Kunngjøringsdato
- 03.09.2024
- Estimert verdi
- 15 000 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.