Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKjøp av advokattjenester til Tolletaten
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Kjøp av advokattjenester til Tolletaten

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
1

Tolletaten inviterer til åpen anbudskonkurranse for kjøp av advokattjenester. Rammeavtalen for advokattjenester er delt opp i tre delområder (delkontrakter), der det skal inngås avtale med en leverandør per delområde. Som utgangspunkt benyttes interne jurister ved juridiske spørsmål, men til tider har etaten behov for å få levert rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene nedenfor. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Formålet med rammeavtalen er derfor å sikre Tolletaten effektiv tilgang på kvalitativt gode advokattjenester ved behov, på en effektiv måte og til konkurransedyktige vilkår. Delområdene er som følger: Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Delområde 3: Offentligrettslige områder Det kan leveres tilbud på ett eller flere delområder. Hvert delområde utgjør en konkurranse og vil bli evaluert uavhengig av de øvrige delområdene. Dersom det leveres tilbud på flere delområder forutsettes det at leverandøren oppfyller krav til kvalifikasjoner og tildelingskriterier for hvert delområde.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Tolletaten

Juridisk type kjøper

Offentligrettslig organ

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Kjøp av advokattjenester til Tolletaten

Beskrivelse:

Tolletaten inviterer til åpen anbudskonkurranse for kjøp av advokattjenester. Rammeavtalen for advokattjenester er delt opp i tre delområder (delkontrakter), der det skal inngås avtale med en leverandør per delområde. Som utgangspunkt benyttes interne jurister ved juridiske spørsmål, men til tider har etaten behov for å få levert rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene nedenfor. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Formålet med rammeavtalen er derfor å sikre Tolletaten effektiv tilgang på kvalitativt gode advokattjenester ved behov, på en effektiv måte og til konkurransedyktige vilkår. Delområdene er som følger: Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Delområde 3: Offentligrettslige områder Det kan leveres tilbud på ett eller flere delområder. Hvert delområde utgjør en konkurranse og vil bli evaluert uavhengig av de øvrige delområdene. Dersom det leveres tilbud på flere delområder forutsettes det at leverandøren oppfyller krav til kvalifikasjoner og tildelingskriterier for hvert delområde.

Prosedyreidentifikator

a73ef507-4681-45e3-a642-e1ee4b079c0f

Tidligere varsel

c5a7177e-73b8-486a-aaa8-a4fd6440b1a2-01

Intern identifikator

24/04993

Type prosedyre

Åpen

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

15 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0001

Tittel

Arbeidsrett og pensjon

Beskrivelse:

Delområde 1: Arbeidsrett og pensjon Kompetanseområde: Arbeidsrett Innenfor kompetanseområdet arbeidsrett og pensjon kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Arbeidsmiljøloven og statsansatteloven Hovedavtalen i staten Hovedtariffavtalene i staten De statlige særavtalene Administrative bestemmelser på personalområdet Virksomhetsoverdragelse Pensjonspørsmål

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 500 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

Tilleggsinformasjon

Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

5.1 Skjebne LOT-0002

Tittel

Forretningsjuridiske områder

Beskrivelse:

Delområde 2: Forretningsjuridiske områder Kompetanseområde: Teknologi og digitalisering Innenfor kompetanseområdet teknologi og digitalisering kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Datasikkerhet Personvern/GDPR Informasjonssikkerhet Skytjenester Immaterialrett/IPR IT-kontrakter/-tjenester Generell kontraktsrett Kompetanseområde: Eiendomsrett  Innenfor kompetanseområdet eiendomsrett kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Bistand ved inngåelse, forlengelser og avslutning av leieforhold Utleie og fremleie Tvister i forhold til leieforhold Kjøp og salg av fast eiendom Tvister i forhold til tilgang på frie lokaler, jf. tolloven. Drift og forvaltning av eiendommer Erstatningsspørsmål Rådgivning knyttet til reguleringsplaner Rådgivning knyttet til pågående leieforhold Kompetanseområde: Offentlige anskaffelser  Innenfor kompetanseområdet offentlige anskaffelser kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Utforming/kvalitetssikring av konkurransegrunnlag og kontrakter Handlingsrom i inngåtte kontrakter / endringer Vurdering av avvik og forbehold IT-kontrakter/-tjenester, herunder Standardavtaler (Statens standardavtaler (SSA) og Dataforeningens standardavtaler Lisensiering Ulike anskaffelses- og kontraktsrettslige problemstillinger Klageprosesser

Intern identifikator

2

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

15 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

Tilleggsinformasjon

Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

5.1 Skjebne LOT-0003

Tittel

Offentligrettslige områder

Beskrivelse:

Delområde 3: Offentligrettslige områder Kompetanseområde: Alminnelig forvaltningsrett Innenfor kompetanseområdet alminnelig forvaltningsrett kan det være behov for bistand innen blant annet følgende områder: Forvaltningsrett Offentleglova Personvern/GDPR Kontrollvirksomhet (utredning av hjemmelsgrunnlag /forvaltningsrettslige, strafferettslige og sivilrettslige rammer)

Intern identifikator

3

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Land

Norge

Hvor som helst i det gitte landet

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 500 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

Tilleggsinformasjon

Anskaffelsesforskriften § 7-9 stiller en forpliktelse til å stille krav eller kriterier for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk og miljøbelastning. Forpliktelsen til å stile krav eller kriterier gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene. Arten av anskaffelsen er bistand til rådgivning, kvalitetssikring eller spesialistkompetanse innenfor de angitte delområdene. Deltakelse i forhandlinger og på møter, samt bistand innen tvisteløsning og prosedyre kan også være aktuelt innen de etterspurte delområdene. Dette innebærer en leveranse av arbeidskraft for å få gjennomført disse tjenestene. Arbeidet vil typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Nøkkelressursenes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget de jobber i og reisevirksomhet bidrar til klimaavtrykk og miljøbelastning. Tolletaten vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art. Hovedytelsen er nøkkelressursenes arbeidsinnsats. Det er vurdert til at klima- og miljøbelastningen er uvesentlig i tjenestekategorien det skal anskaffes innenfor. Tolletaten vil på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Kriterium

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

Del 6: Resultater

Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren

15 000 000 NOK

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0001

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Betalingsmiddelidentifikator

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0001

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

CMS Kluge Advokatfirma AS

Betalingsmiddelidentifikator

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0002

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Advokatfirmaet Hjort AS

Betalingsmiddelidentifikator

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0003

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

10

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

9

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

6

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0002

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Betalingsmiddelidentifikator

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0001

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

CMS Kluge Advokatfirma AS

Betalingsmiddelidentifikator

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0002

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Advokatfirmaet Hjort AS

Betalingsmiddelidentifikator

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0003

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

10

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

9

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

6

6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0003

Minst én vinner ble kåret.

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Betalingsmiddelidentifikator

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0001

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Arbeidsrett og pensjon - ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

CMS Kluge Advokatfirma AS

Betalingsmiddelidentifikator

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0002

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Forretningsjuridiske områder - CMS Kluge Advokatfirma AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.2 Informasjon om vinnere

Vinner

Offisielt navn

Advokatfirmaet Hjort AS

Betalingsmiddelidentifikator

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Identifikator for parti eller gruppe med partier

LOT-0003

Informasjon om kontrakt

Identifikator for kontrakten

Offentligrettslige områder - Advokatfirmaet Hjort AS

Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale

false

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

10

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

9

6.1.4 Statistisk informasjon

Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta

Type mottatte innleveringer

Tilbud er levert elektronisk

Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt

6

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Tolletaten

Registreringsnummer

880455702

Postadresse

Tollbugata 1A

By

OSLO

Postnummer

0152

Land

Norge

Kontaktpunkt

Hajra Kausar

E-post

hajk@toll.no

Telefon

+47 45284555

Internett-adresse

https://www.toll.no

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0001

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0002

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0003

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926725939

By

Oslo

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

22035200

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0001

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0002

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0003

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS

Registreringsnummer

982409705

Postadresse

Ruseløkkveien 30

By

Oslo

Postnummer

0251

Land

Norge

E-post

mtg@adeb.no

Telefon

+47 23894000

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0001

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0002

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0003

8.1 ORG-0004

Offisielt navn

CMS Kluge Advokatfirma AS

Registreringsnummer

913 296 117

Postadresse

Bryggegata 6

By

Oslo

Postnummer

0250

Land

Norge

E-post

julia.helle.bjorsrud@cms-kluge.com

Telefon

+47 23110000

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0001

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0002

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0003

8.1 ORG-0005

Offisielt navn

Advokatfirmaet Hjort AS

Registreringsnummer

929 191 811

Postadresse

Postboks 471 Sentrum

By

Oslo

Postnummer

0105

Land

Norge

E-post

elrog@hjort.no

Telefon

+47 22471800

Rollene til denne virksomheten

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0001

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0002

Vinner av disse delkontraktene

LOT-0003

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

ffaf9a90-75c4-4b6b-a971-25139e69267d 01

Type skjema

Resultat

Type varsel

Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime

Varsel utsendelsesdato

02.09.2024 13:27

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Tolletaten

Tildelt til:

ARNTZEN DE BESCHE ADVOKATFIRMA AS, CMS Kluge Advokatfirma AS, Advokatfirmaet Hjort AS

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 25

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2024-112496
Kunngjøringsdato
03.09.2024
Estimert verdi
15 000 000 NOK
Utførelsessted
Ikke stedbunden
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.