Avtale om riving og restaurering av konvensjonsgjerde mellom Norge og Finland på strekningen Lagosjohka til Háldibákti
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen (heretter kalt Oppdrag) er en inngåelse av en kontrakt om restaurering av en delstrekning av reingjerdet mellom Norge og Finland. Reingjerdet er bygget for å støtte opp under reindriftsutøvernes vokteplikt og forhindre at rein krysser den norsk-finske riksgrensen, i tråd med konvensjonen mellom Norge og Finland
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Landbruksdirektoratet
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet, kontrollert av en statlig myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Avtale om riving og restaurering av konvensjonsgjerde mellom Norge og Finland på strekningen Lagosjohka til Háldibákti
Beskrivelse:
Anskaffelsen (heretter kalt Oppdrag) er en inngåelse av en kontrakt om restaurering av en delstrekning av reingjerdet mellom Norge og Finland. Reingjerdet er bygget for å støtte opp under reindriftsutøvernes vokteplikt og forhindre at rein krysser den norsk-finske riksgrensen, i tråd med konvensjonen mellom Norge og Finland
Prosedyreidentifikator
d7076c0d-d116-4f5f-a4d9-2dd10ddafb7b
Intern identifikator
24/68797
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
2.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Løkkeveien 111
By
Alta
Postnummer
9510
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
4 200 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Dersom der er uoverensstemmelser mellom informasjon gitt i konkurransedokumentene, og informasjon som fremgå av KGV/Doffin/TED, vil det være informasjon som fremgår av konkurransedokumentene som gjelder.
Annet
Anskaffelseforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Avtale om riving og restaurering av konvensjonsgjerde mellom Norge og Finland på strekningen Lagosjohka til Háldibákti
Beskrivelse:
Anskaffelsen (heretter kalt Oppdrag) er en inngåelse av en kontrakt om restaurering av en delstrekning av reingjerdet mellom Norge og Finland. Reingjerdet er bygget for å støtte opp under reindriftsutøvernes vokteplikt og forhindre at rein krysser den norsk-finske riksgrensen, i tråd med konvensjonen mellom Norge og Finland
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
5.1.2 Sted for gjennomføring
Postadresse
Løkkeveien 111
By
Alta
Postnummer
9510
Underenhet i land
Troms og Finnmark (NO074)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
17.02.2025
Sluttdato
01.09.2025
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
4 200 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Tilleggsinformasjon
Dersom der er uoverensstemmelser mellom informasjon gitt i konkurransedokumentene, og informasjon som fremgå av KGV/Doffin/TED, vil det være informasjon som fremgår av konkurransedokumentene som gjelder.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatt og mva.
Beskrivelse:
Leverandør skal oppfylle sine forpliktelser knyttet til innbetaling av skatt og merverdiavgift. Skatteattest. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Skatt og mva. 2
Beskrivelse:
Leverandør skal tilsvarende kreve skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelse av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500 000 kroner ekskl. mva. Skatteattest. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørs finansielle og økonomiske stilling
Beskrivelse:
Leverandør skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Årsregnskap for det siste året, samt revisors beretning (for revisjonspliktige selskap). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørs finansielle og økonomiske stilling 2
Beskrivelse:
Leverandør skal ha relevant ansvarsforsikring. Forsikringsbevis eller mottatt tilbud fra et forsikringsselskap som inneholder en ansvarsforsikring for alle ansatte. Den valgte leverandøren (vinneren av tilbudskonkurransen) skal levere kopi av gyldig forsikringsbevis til oppdragsgiver på oppstartsmøtet for prosjektet.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Kvalitetskrav
Beskrivelse:
Leverandøren skal benytte gjerdematerialer som minimum tilfredsstiller de kvalitetskrav som er angitt i Bilag 1 i forhold til tykkelser, strekkfasthet, korrosjonsbehandling, impregnering og materialvalg. Datablad som dokumenterer kvaliteten på de ulike gjerdematerialene.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Miljøkrav
Beskrivelse:
Leverandøren skal håndtere avfall slik at miljøbelastning minimeres. Avfallet skal sorteres da trykkimpregnerte stolper regnes som spesialavfall og skal leveres på godkjent avfallsdeponi. Stolpene må deklareres av leverandør på www.avfallsdeklareing.no (EAK-kode 0302).
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Leverandør organisatoriske og juridiske stilling
Beskrivelse:
Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Attest for registrering i foretaksregisteret som foreskrevet i lovgivningen i den stat der leverandøren er registrert. For leverandører registrert i Norge: firmaattest fra Brønnøysundregistrene. Attesten til leverandøren skal ikke være eldre enn 12 måneder regnet fra innleveringsdato.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandørs praktiske kapasitet til å utføre oppdraget
Beskrivelse:
Leverandør skal ha erfaring med bygging av konvensjonsgjerde mellom Norge og Finland, og erfaring med bygging av reingjerde i høyfjellsområder siste 5 år. En beskrivelse av inntil 3 relevante oppdrag som leverandøren tidligere har utført. Beskrivelsen må inkludere: • Angivelse av oppdragets art • Tidspunkt/periode og oppdragets verdi • Mottaker/kontaktperson (navn, telefon og e-post.)
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandørs praktiske kapasitet til å utføre oppdraget
Beskrivelse:
Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne og kapasitet. En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke i løpet av siste år og de redskaper, maskiner, verktøy, materiell eller teknisk utstyr som leverandøren disponerer over til gjennomføring av Oppdraget. Dersom Leverandøren vil benytte seg av innleid arbeidskraft til Oppdraget, må det oppgis navn på dem som blir leid inn, og hvilken kompetanse de har.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Kvalitet
Navn
Miljø
Beskrivelse:
Kvalitet vil bli vurdert på grunnlag av leverandørenes forpliktende beskrivelse av løsningsforslaget.
Beskrivelse:
Det vurderes i hvor stor grad leverandøren tilbyr løsninger som bidrar til å redusere negative miljøpåvirkninger under utførelsen av oppdraget.
Rangert etter viktighet
1
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Kvalitet
Navn
Miljø
Beskrivelse:
Kvalitet vil bli vurdert på grunnlag av leverandørenes forpliktende beskrivelse av løsningsforslaget.
Beskrivelse:
Det vurderes i hvor stor grad leverandøren tilbyr løsninger som bidrar til å redusere negative miljøpåvirkninger under utførelsen av oppdraget.
Rangert etter viktighet
2
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Kvalitet
Navn
Miljø
Beskrivelse:
Kvalitet vil bli vurdert på grunnlag av leverandørenes forpliktende beskrivelse av løsningsforslaget.
Beskrivelse:
Det vurderes i hvor stor grad leverandøren tilbyr løsninger som bidrar til å redusere negative miljøpåvirkninger under utførelsen av oppdraget.
Rangert etter viktighet
3
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
02.12.2024 00:00
Frist til anbudet må være gyldig
1.062025E6 DAY
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
02.12.2024 00:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Oslotingrett
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslotingrett
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres
Oslotingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Landbruksdirektoratet
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Landbruksdirektoratet
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Oslotingrett
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Landbruksdirektoratet
Virksomhet som behandler tilbudene
Landbruksdirektoratet
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Landbruksdirektoratet
Registreringsnummer
981544315
Postadresse
Stortingsgata 28
By
OSLO
Postnummer
0161
Land
Norge
Kontaktpunkt
Vladimir Milic
E-post
vladimir.milic@landbruksdirektoratet.no
Telefon
+47 99255170
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslotingrett
Registreringsnummer
926725939
By
Oslo
Land
Norge
E-post
oslo.tinrett@domstol.no
Telefon
+4722035200
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
37a24202-cc85-4a4c-b484-79b0581b81f8 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
21.08.2024 13:24
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Landbruksdirektoratet
- Referanse
- 2024-111935
- Kunngjøringsdato
- 22.08.2024
- Estimert verdi
- 4 200 000 NOK
- Utførelsessted
- Troms og Finnmark – Romsa ja Finnmárku – Tromssa ja Finmarkku
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter