Anskaffelse av multifaktor autentiseringsenheter
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune har besluttet å innføre multifaktor autentisering for ansatte, som må gjøres for å styrke IT-sikkerheten til Oslo kommune. Autentiseringsteknologien som benyttes i Oslo kommune i dag er Microsoft Entra ID. Multifaktormetodene som er kompatible og i samsvar med sikkerhetskravene med denne teknologien er Microsoft Authenticator, SMS og FIDO2. Formålet med denne anskaffelsen er å anskaffe autentiseringsenheter som støtter Oslo kommunes teknologivalg. For flere detaljer se konkurransegrunnlaget
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Utviklings- og kompetanseetaten
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse av multifaktor autentiseringsenheter
Beskrivelse:
Oslo kommune har besluttet å innføre multifaktor autentisering for ansatte, som må gjøres for å styrke IT-sikkerheten til Oslo kommune. Autentiseringsteknologien som benyttes i Oslo kommune i dag er Microsoft Entra ID. Multifaktormetodene som er kompatible og i samsvar med sikkerhetskravene med denne teknologien er Microsoft Authenticator, SMS og FIDO2. Formålet med denne anskaffelsen er å anskaffe autentiseringsenheter som støtter Oslo kommunes teknologivalg. For flere detaljer se konkurransegrunnlaget
Prosedyreidentifikator
dd7b68fe-831f-4550-a4be-a67f3374dd4e
Tidligere varsel
9ece95e4-cca4-46e7-a469-5f704d0a7a62-01
Intern identifikator
24/1821
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Adgangskontrollsystemer
2.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 500 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
16 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Anskaffelse av multifaktor autentiseringsenheter
Beskrivelse:
Oslo kommune har besluttet å innføre multifaktor autentisering for ansatte, som må gjøres for å styrke IT-sikkerheten til Oslo kommune. Autentiseringsteknologien som benyttes i Oslo kommune i dag er Microsoft Entra ID. Multifaktormetodene som er kompatible og i samsvar med sikkerhetskravene med denne teknologien er Microsoft Authenticator, SMS og FIDO2. Formålet med denne anskaffelsen er å anskaffe autentiseringsenheter som støtter Oslo kommunes teknologivalg. For flere detaljer se konkurransegrunnlaget
Intern identifikator
24/1821
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Adgangskontrollsystemer
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Ja, se konkurransegrunnlag for detaljer
5.1.2 Sted for gjennomføring
Land
Norge
Hvor som helst i det gitte landet
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
1 YEAR
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
3
Beskrivelse:
Se konkurransegrunnlag for detaljer
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
16 500 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
16 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.7 Strategiske anskaffelser
Grønne anskaffelseskriterier
Andre kriterier for grønne offentlige anskaffelser
Samfunnsmål fremmes
Aktsomhetsvurderinger for (å identifisere risiko og forhindre brudd på) menneskerettigheter i globale leverandørkjeder
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Samlet vektet pris
Navn
Miljø vektes ikke
Beskrivelse:
Se konkurransegrunnlag for detaljer
Beskrivelse:
Miljø vektes ikke som tildelingskriterium da det er tatt inn minstekrav som er vurdert å gi en bedre miljøgevinst enn å vekte miljø som et tildelingskriterium. For anskaffelsen anses det det som mest relevant å sikre miljø og bærekraftig distribusjon og avhending. At leverandørene må etterleve kontrakten ved bruk av nullutslippskjøretøy og håndtere retur og avhending av brukte enheter på en miljøvennlig måte gir en betydelig miljøgevinst i siste ledd av distribusjonen av brikkene. Det anses at disse minstekravene er de mest effektive virkemiddelene for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning. Det er vurdert at å stille disse minimumskravene har større effekt enn å vekte et tildelingskriterium på miljø 30%. Samlet er vurderingen til oppdragsgiver at det ved bruk av tildelingskriterium for miljø ikke vil være sikkert at de nevnte klima- og miljøhensynene ikke blir utkonkurrert av andre tildelingskriterier, som pris. Unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 fjerde ledd vil derfor komme til anvendelse i denne anskaffelsen.
Fast verdi (totalt)
1
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Navn
Samlet vektet pris
Navn
Miljø vektes ikke
Beskrivelse:
Se konkurransegrunnlag for detaljer
Beskrivelse:
Miljø vektes ikke som tildelingskriterium da det er tatt inn minstekrav som er vurdert å gi en bedre miljøgevinst enn å vekte miljø som et tildelingskriterium. For anskaffelsen anses det det som mest relevant å sikre miljø og bærekraftig distribusjon og avhending. At leverandørene må etterleve kontrakten ved bruk av nullutslippskjøretøy og håndtere retur og avhending av brukte enheter på en miljøvennlig måte gir en betydelig miljøgevinst i siste ledd av distribusjonen av brikkene. Det anses at disse minstekravene er de mest effektive virkemiddelene for å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning. Det er vurdert at å stille disse minimumskravene har større effekt enn å vekte et tildelingskriterium på miljø 30%. Samlet er vurderingen til oppdragsgiver at det ved bruk av tildelingskriterium for miljø ikke vil være sikkert at de nevnte klima- og miljøhensynene ikke blir utkonkurrert av andre tildelingskriterier, som pris. Unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 fjerde ledd vil derfor komme til anvendelse i denne anskaffelsen.
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Oslo Tingrett
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for miljøvern som gjelder der kontrakten skal utføres
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for stillingsvern og arbeidsvilkår som gjelder der kontrakten skal utføres
Oslo Tingrett
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Oslo kommune v/ Utviklings- og kompetanseetaten
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Oslo kommune v/ Utviklings- og kompetanseetaten
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Oslo Tingrett
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren
16 500 000 NOK
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
Rammeavtale
Rammeavtalens maksimale verdi
16 500 000 NOK
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Buypass AS
Betalingsmiddelidentifikator
Anskaffelse av multifaktor autentiseringsenheter - Buypass AS
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
Anskaffelse av multifaktor autentiseringsenheter - Buypass AS
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud fra mellomstore tilbydere/mellomstore bedrifter
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
1
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Oslo kommune v/ Utviklings- og kompetanseetaten
Registreringsnummer
971183675
Departement
Innkjøpstjenester
Postadresse
Grensesvingen 6
By
Oslo
Postnummer
0663
Land
Norge
Kontaktpunkt
Thomas Fichtner
E-post
thomas.fichtner@uke.oslo.kommune.no
Telefon
+47 95808089
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Oslo Tingrett
Registreringsnummer
926 725 939
Postadresse
C. J. Hambros plass 4
By
Oslo
Postnummer
0164
Land
Norge
E-post
oslo.tingrett@domstol.no
Telefon
+47 22035200
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Buypass AS
Registreringsnummer
983163327
Postadresse
Postboks 4364 Nydalen
By
Oslo
Postnummer
0402
Land
Norge
E-post
pal.muller@buypass.no
Telefon
+47 23145900
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
142857de-ee55-4d36-a09e-00cbb54deda4 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
06.08.2024 09:10
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Oslo kommune v/ Utviklings- og kompetanseetaten
Tildelt til:
Buypass AS
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2024-111367
- Kunngjøringsdato
- 07.08.2024
- Estimert verdi
- 16 500 000 NOK
- Utførelsessted
- Ikke stedbunden
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.