ERP-løsning for kommunene i Hallingdal
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver er Gol kommune på vegne av regionens kommuner Flå, Nesbyen, Gol, Hemsedal, Ål og Hol og alle tilknyttede selskaper som kommunene fører regnskap for til enhver tid (eks. Kirkelige fellesråd/sokn, KF og IKS). I de 6 kommunene er det ca. 2500 ansatte totalt. Regionen Hallingdal har i da ca. 22000 innbyggere. Kunden skal anskaffe et nytt fremtidsrettet og innovativt ERP-system. Det skal etableres avtale med én leverandør. Leverandøren av nevnte tjeneste skal ha et sterkt fokus på å effektivisere kundens arbeidsprosesser, og et nytt ERP-system skal understøtte nettopp dette. Systemet skal ha en god og åpen integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunene, slik at dobbeltregistreringer og overflødige arbeidsprosesser kan fjernes. Leverandør må ha til hensikt å adaptere ny teknologi som kan bidra til å effektivisere kundens arbeidsflyt. Kunden forplikter seg ikke til å ta i bruk all funksjonalitet som forespørres og tilbys. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Gol kommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
ERP-løsning for kommunene i Hallingdal
Beskrivelse:
Oppdragsgiver er Gol kommune på vegne av regionens kommuner Flå, Nesbyen, Gol, Hemsedal, Ål og Hol og alle tilknyttede selskaper som kommunene fører regnskap for til enhver tid (eks. Kirkelige fellesråd/sokn, KF og IKS). I de 6 kommunene er det ca. 2500 ansatte totalt. Regionen Hallingdal har i da ca. 22000 innbyggere. Kunden skal anskaffe et nytt fremtidsrettet og innovativt ERP-system. Det skal etableres avtale med én leverandør. Leverandøren av nevnte tjeneste skal ha et sterkt fokus på å effektivisere kundens arbeidsprosesser, og et nytt ERP-system skal understøtte nettopp dette. Systemet skal ha en god og åpen integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunene, slik at dobbeltregistreringer og overflødige arbeidsprosesser kan fjernes. Leverandør må ha til hensikt å adaptere ny teknologi som kan bidra til å effektivisere kundens arbeidsflyt. Kunden forplikter seg ikke til å ta i bruk all funksjonalitet som forespørres og tilbys. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.
Prosedyreidentifikator
8869ae41-e318-44fe-80db-e93fecb8ffc8
Tidligere varsel
0d31cd27-759c-4226-be6d-5fa6d44473b9-01
Intern identifikator
23308
Type prosedyre
Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Om denne fasen (TRINN 1): Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette kvalifiseringsgrunnlaget og konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Konkurranse med forhandlinger etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud. Om den senere tilbudsfasen (TRINN 2): Det vil kunne skje en første reduksjon av antall tilbud før forhandlingene på bakgrunn av de tildelingskriteriene som er oppgitt i punkt 1.3 i trinn 2, med den vektingen som er oppgitt der. Forhandlinger vil kun bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Leverandøren må derfor levere inn sitt beste tilbud, og kan ikke forvente å bli invitert til forhandlinger. Det vil kunne forhandles om alle sider ved tilbudet og det vil bli ført referat fra forhandlingene. Revidert tilbud må inngis skriftlig. Oppdragsgiver har satt av tid til forhandlinger fredag 07.06.2024. Tilbydere bes om å holde av dagen. Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Levering av programvare
Ytterligere klassifisering
Programvare relatert til forretningsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Økonomiske informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Direktiv 2014/24/EU
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Generell del (1)
Beskrivelse:
Oppdragsgiver er Gol kommune på vegne av regionens kommuner Flå, Nesbyen, Gol, Hemsedal, Ål og Hol og alle tilknyttede selskaper som kommunene fører regnskap for til enhver tid (eks. Kirkelige fellesråd/sokn, KF og IKS). I de 6 kommunene er det ca. 2500 ansatte totalt. Regionen Hallingdal har i da ca. 22000 innbyggere. Kunden skal anskaffe et nytt fremtidsrettet og innovativt ERP-system. Det skal etableres avtale med én leverandør. Leverandøren av nevnte tjeneste skal ha et sterkt fokus på å effektivisere kundens arbeidsprosesser, og et nytt ERP-system skal understøtte nettopp dette. Systemet skal ha en god og åpen integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunene, slik at dobbeltregistreringer og overflødige arbeidsprosesser kan fjernes. Leverandør må ha til hensikt å adaptere ny teknologi som kan bidra til å effektivisere kundens arbeidsflyt. Kunden forplikter seg ikke til å ta i bruk all funksjonalitet som forespørres og tilbys. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.
Intern identifikator
23308
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Hoved klassifisering
Levering av programvare
Ytterligere klassifisering
Programvare relatert til forretningsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Ytterligere klassifisering
Økonomiske informasjonssystemer
Ytterligere klassifisering
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Ytterligere klassifisering
Programmering av software og rådgivning
Ytterligere klassifisering
System- og støttetjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Startdato
30.06.2024
Sluttdato
02.07.2024
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kostnad
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Navn
Priser og kostnader
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Navn
Implementering
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Navn
Miljø
Vekt (poeng, presis)
15
Kriterium
Type
Kostnad
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Navn
Priser og kostnader
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Navn
Implementering
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Navn
Miljø
Vekt (poeng, presis)
35
Kriterium
Type
Kostnad
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Navn
Priser og kostnader
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Navn
Implementering
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Navn
Miljø
Vekt (poeng, presis)
10
Kriterium
Type
Kostnad
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Navn
Priser og kostnader
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Navn
Implementering
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Navn
Miljø
Vekt (poeng, presis)
10
Kriterium
Type
Kostnad
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Navn
Priser og kostnader
Navn
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Navn
Implementering
Navn
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Navn
Miljø
Vekt (poeng, presis)
30
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Buskerud tingrett
Virksomhet som signerer kontrakten
Gol kommune
Del 6: Resultater
Verdien av alle kontrakter tildelt i denne prosedyren
2 600 000 NOK
6.1 Identifikator for resultatparti LOT-0000
Minst én vinner ble kåret.
6.1.2 Informasjon om vinnere
Vinner
Offisielt navn
Visma Enterprise AS
Betalingsmiddelidentifikator
ERP Hallingdal
Identifikator for parti eller gruppe med partier
LOT-0000
Informasjon om kontrakt
Identifikator for kontrakten
23308-1
Tittel
Generell del (1)-Visma Enterprise AS
Datoen da vinneren ble kåret
26.06.2024
Kontrakten tildeles innenfor en rammeavtale
false
Virksomhet som signerer kontrakten
Gol kommune
6.1.4 Statistisk informasjon
Mottatte tilbud eller forespørsler om å delta
Type mottatte innleveringer
Tilbud er levert elektronisk
Antall anbud eller forespørsler om å delta mottatt
1
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Gol kommune
Registreringsnummer
964952612
Departement
Innkjøp
Postadresse
Gamlevegen 4
By
Gol
Postnummer
3550
Land
Norge
Kontaktpunkt
Roy Pettersen
E-post
roy@innkjopskontoret.no
Telefon
+47 32 02 90 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Buskerud tingrett
Registreringsnummer
826 726 342
Postadresse
Postboks 1066 Bragernes
By
Drammen
Postnummer
3001
Underenhet i land
Viken (NO082)
Land
Norge
E-post
buskerud.tingrett@domstol.no
Telefon
32 21 16 00
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Offisielt navn
Visma Enterprise AS
Registreringsnummer
982410339
Departement
Salg
Postadresse
Karenslyst Allé 56
By
Oslo
Postnummer
0277
Land
Norge
Kontaktpunkt
Håkon Storm
E-post
hakon.storm@visma.com
Telefon
46404000
Rollene til denne virksomheten
Vinner av disse delkontraktene
LOT-0000
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
706b0523-c580-4721-a8f3-83644c038266 01
Type skjema
Resultat
Type varsel
Kunngjøring om kontrakt eller konsesjonstildeling – standardregime
Varsel utsendelsesdato
05.08.2024 10:45
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk, English
Gol kommune
Tildelt til:
Visma Enterprise AS
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 1
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2024-111327
- Kunngjøringsdato
- 06.08.2024
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Viken
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Levering av programvare
Levering av programvareProgramvare relatert til forretningsvirksomhet
Programvare relatert til forretningsvirksomhetProgramvare for tidsregistrering og personaladministrasjon
Programvare for tidsregistrering og personaladministrasjonØkonomiske informasjonssystemer
Økonomiske informasjonssystemerDatatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtteProgrammering av software og rådgivning
Programmering av software og rådgivningSystem- og støttetjenester
System- og støttetjenesterProgramvarerelaterte tjenester
Programvarerelaterte tjenesterProgramvare og informasjonssystemer
Programvare og informasjonssystemerInformasjonssystemer og servere
Informasjonssystemer og servereInformasjonssystemer
Informasjonssystemer
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.