Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 06.07.2024
Kunngjort i Norge

Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Sortland kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter

Beskrivelse:

Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.

Prosedyreidentifikator

37ab76fd-d268-4aad-b692-2c52e650532e

Intern identifikator

2024/2969

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Vårt behovRigge tjenesten etter samfunnsutviklingen ved at 2G nettet slås av.Større frihet for brukerGod og trygg kvalitet i tjenestenØke omsorgskapasiteten ved å ta i bruk velferdsteknologi i hjemmetRessursbesparelser for utøvende tjenesteHelsevesenet står ovenfor store utfordringer i årene som kommer. Det vil være færre hender til å utføre omsorgen, og oppgavene vil bli mer komplekse. Det er derfor behov for løsninger som gir innbyggerne våre den friheten, mestringen og tryggheten de trenger for å leve sine liv slik de ønsker. I tillegg må personalressursene brukes rett, med rett kompetanse på rett sted. Vi ønsker å benytte velferdsteknologi der vi kan, slik at helsepersonell frigjøres til å hjelpe de som trenger fysisk hjelp.De fleste av trygghetsalarmene våre er på 2G og må byttes ut. Anskaffelsen skal erstatte og utvide dagens funksjonalitet for å møte dagens og fremtidens behov for trygghet der innbygger er. Vi ønsker videre et responssenter, som på en ressursbesparende måte kan håndtere og sortere ut innkomne alarmer fra ikke bare trygghetsalarmer, men også annen velferdsteknologi.Ny avtale skal oppfylle våre krav til kvalitet, herunder funksjonalitet, brukervennlighet, drift og forvaltning. I tillegg skal nye avtaler oppfylle lovpålagte krav til personvern og informasjonssikkerhet.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Alarmovervåkningstjenester

Ytterligere klassifisering

Datautstyr og -materiell

Ytterligere klassifisering

Medisinsk utstyr

Ytterligere klassifisering

Pasientovervåkningssystem

Ytterligere klassifisering

Medisinske hjelpemidler

Ytterligere klassifisering

Hjelpemidler til eldre

Ytterligere klassifisering

Hjelpemidler til handikappede

Ytterligere klassifisering

Nød- og sikkerhetsutstyr

Ytterligere klassifisering

Overvåknings- og sikkerhetssystemer og redskap

Ytterligere klassifisering

Sikringsutstyr

Ytterligere klassifisering

Overvåkningssystem

Ytterligere klassifisering

Sensorer

Ytterligere klassifisering

Vakttjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Nordland (NO071)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

13 500 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

13 500 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter

Beskrivelse:

Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.

Intern identifikator

2024/2969

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Alarmovervåkningstjenester

Ytterligere klassifisering

Datautstyr og -materiell

Ytterligere klassifisering

Medisinsk utstyr

Ytterligere klassifisering

Pasientovervåkningssystem

Ytterligere klassifisering

Medisinske hjelpemidler

Ytterligere klassifisering

Hjelpemidler til eldre

Ytterligere klassifisering

Hjelpemidler til handikappede

Ytterligere klassifisering

Nød- og sikkerhetsutstyr

Ytterligere klassifisering

Overvåknings- og sikkerhetssystemer og redskap

Ytterligere klassifisering

Sikringsutstyr

Ytterligere klassifisering

Overvåkningssystem

Ytterligere klassifisering

Sensorer

Ytterligere klassifisering

Vakttjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Nordland (NO071)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

48 MONTH

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse:

1+1 år

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

13 500 000 NOK

Rammeavtalens maksimale verdi

13 500 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for tjenester

Beskrivelse:

Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

23.08.2024 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/233532719.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

30.08.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

6 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

30.08.2024 12:00

Sted

Vesterålsgata 57, 8400 Sortland

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Klagenemdsekretatiatet

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Klagenemdsekretatiatet

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres

Klagenemdsekretatiatet

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for miljøvern som gjelder der kontrakten skal utføres

Klagenemdsekretatiatet

Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for stillingsvern og arbeidsvilkår som gjelder der kontrakten skal utføres

Klagenemdsekretatiatet

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Sortland kommune

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Sortland kommune

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Sortland kommune

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Sortland kommune

Virksomhet som behandler tilbudene

Sortland kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Sortland kommune

Registreringsnummer

847737492

Postadresse

Postboks 117

By

SORTLAND

Postnummer

8401

Underenhet i land

Nordland (NO071)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Ken Magne Kristoffersen

E-post

ken.kristoffersen@sortland.kommune.no

Telefon

+47 76109000

Telefaks

+47 76109132

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Klagenemdsekretatiatet

Registreringsnummer

918195548

By

Bergen

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

Kontaktpunkt

KOFA

E-post

post@knse.no

Telefon

55193000

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

a32469df-9583-4429-88a0-5e4ee48e0e43 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

05.07.2024 13:42

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Sortland kommune

Referanse
2024-110527
Estimert verdi
13 500 000 NOK
Utførelsessted
Nordland/Nordlánnda
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter