Utgått
Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Sortland kommune
Juridisk type kjøper
Kommunale myndigheter
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter
Beskrivelse:
Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.
Prosedyreidentifikator
37ab76fd-d268-4aad-b692-2c52e650532e
Intern identifikator
2024/2969
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Vårt behovRigge tjenesten etter samfunnsutviklingen ved at 2G nettet slås av.Større frihet for brukerGod og trygg kvalitet i tjenestenØke omsorgskapasiteten ved å ta i bruk velferdsteknologi i hjemmetRessursbesparelser for utøvende tjenesteHelsevesenet står ovenfor store utfordringer i årene som kommer. Det vil være færre hender til å utføre omsorgen, og oppgavene vil bli mer komplekse. Det er derfor behov for løsninger som gir innbyggerne våre den friheten, mestringen og tryggheten de trenger for å leve sine liv slik de ønsker. I tillegg må personalressursene brukes rett, med rett kompetanse på rett sted. Vi ønsker å benytte velferdsteknologi der vi kan, slik at helsepersonell frigjøres til å hjelpe de som trenger fysisk hjelp.De fleste av trygghetsalarmene våre er på 2G og må byttes ut. Anskaffelsen skal erstatte og utvide dagens funksjonalitet for å møte dagens og fremtidens behov for trygghet der innbygger er. Vi ønsker videre et responssenter, som på en ressursbesparende måte kan håndtere og sortere ut innkomne alarmer fra ikke bare trygghetsalarmer, men også annen velferdsteknologi.Ny avtale skal oppfylle våre krav til kvalitet, herunder funksjonalitet, brukervennlighet, drift og forvaltning. I tillegg skal nye avtaler oppfylle lovpålagte krav til personvern og informasjonssikkerhet.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Alarmovervåkningstjenester
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr
Ytterligere klassifisering
Pasientovervåkningssystem
Ytterligere klassifisering
Medisinske hjelpemidler
Ytterligere klassifisering
Hjelpemidler til eldre
Ytterligere klassifisering
Hjelpemidler til handikappede
Ytterligere klassifisering
Nød- og sikkerhetsutstyr
Ytterligere klassifisering
Overvåknings- og sikkerhetssystemer og redskap
Ytterligere klassifisering
Sikringsutstyr
Ytterligere klassifisering
Overvåkningssystem
Ytterligere klassifisering
Sensorer
Ytterligere klassifisering
Vakttjenester
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Nordland (NO071)
Land
Norge
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
13 500 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
13 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Rammeavtale Trygghetsalarmer og responssenter
Beskrivelse:
Sortland kommune stiller som vertskommune i en felles anskaffelse for Vesterålen og Lødingen. 2G nettet er varslet avslått i løpet av 2025, og det er behov for å erstatte mange av dagens trygghetsalarmer.Det er ca. 700 trygghetsalarmer som må byttes ut, fordelt på følgende kommuner;Sortland 200 stk.Hadsel 170 stk.Andøy 150 stk.Bø 100 stk. Lødingen 50 stk.Øksnes har i dag kun mobile trygghetsalarmer hvor utøvende tjeneste er direktemottaker av alarmene. Men de ønsker å stå med opsjon på anbudet.Sortland, Andøy og Bø ønsker å se helhetlig på hva vi trenger av et responssenter og konkurranseutsette denne tjenesten.Hadsel og Lødingen har i dag leverandør på responssenter, men ønsker å delta på delen av anbudet som omhandler kjøp av trygghetsalarmer og tilhørende sensorikk. Trygghetsalarmene må være kompatibel med Hepro og HT Safe sin plattform.
Intern identifikator
2024/2969
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Alarmovervåkningstjenester
Ytterligere klassifisering
Datautstyr og -materiell
Ytterligere klassifisering
Medisinsk utstyr
Ytterligere klassifisering
Pasientovervåkningssystem
Ytterligere klassifisering
Medisinske hjelpemidler
Ytterligere klassifisering
Hjelpemidler til eldre
Ytterligere klassifisering
Hjelpemidler til handikappede
Ytterligere klassifisering
Nød- og sikkerhetsutstyr
Ytterligere klassifisering
Overvåknings- og sikkerhetssystemer og redskap
Ytterligere klassifisering
Sikringsutstyr
Ytterligere klassifisering
Overvåkningssystem
Ytterligere klassifisering
Sensorer
Ytterligere klassifisering
Vakttjenester
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Nordland (NO071)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
48 MONTH
5.1.4 Fornyelse
Maksimal fornyelse
2
Beskrivelse:
1+1 år
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
13 500 000 NOK
Rammeavtalens maksimale verdi
13 500 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig
Beskrivelse:
Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for tjenester
Beskrivelse:
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
23.08.2024 12:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
30.08.2024 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
6 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
30.08.2024 12:00
Sted
Vesterålsgata 57, 8400 Sortland
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Meklingsvirksomhet
Klagenemdsekretatiatet
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Klagenemdsekretatiatet
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for skatter som gjelder på stedet der kontrakten skal utføres
Klagenemdsekretatiatet
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for miljøvern som gjelder der kontrakten skal utføres
Klagenemdsekretatiatet
Virksomhet som gir informasjon om det generelle regelverket for stillingsvern og arbeidsvilkår som gjelder der kontrakten skal utføres
Klagenemdsekretatiatet
Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren
Sortland kommune
Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene
Sortland kommune
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Sortland kommune
Virksomhet som mottar forespørsler om å delta
Sortland kommune
Virksomhet som behandler tilbudene
Sortland kommune
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Sortland kommune
Registreringsnummer
847737492
Postadresse
Postboks 117
By
SORTLAND
Postnummer
8401
Underenhet i land
Nordland (NO071)
Land
Norge
Kontaktpunkt
Ken Magne Kristoffersen
E-post
ken.kristoffersen@sortland.kommune.no
Telefon
+47 76109000
Telefaks
+47 76109132
Internett-adresse
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Klagenemdsekretatiatet
Registreringsnummer
918195548
By
Bergen
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
Kontaktpunkt
KOFA
E-post
post@knse.no
Telefon
55193000
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
a32469df-9583-4429-88a0-5e4ee48e0e43 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
05.07.2024 13:42
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Sortland kommune
- Referanse
- 2024-110527
- Estimert verdi
- 13 500 000 NOK
- Utførelsessted
- Nordland/Nordlánnda
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter