Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKvalifisering - Kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Kvalifisering - Kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Bærum kommune, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling (prosedyre i to trinn/faser) i forbindelse med inngåelse av SSA-D, IT tjenestekontrakt for kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur.Oppdragsgiver er åpen for at leverandører som ikke tilbyr fullstendige løsninger kan benytte underleverandører eller inngå partnerskap for å tilby den beste løsning til Bærum kommune. Oppdragsgiver vil inngå kontrakt med en driftsleverandør.Vi oppfordrer derfor leverandører som kun leverer deler av omfanget til å ta kontakt med andre mulige aktører, slik at de sammen kan levere omfanget innenfor Konkurranselovgivningens rammer.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bærum kommune

Juridisk type kjøper

Kommunale myndigheter

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Kvalifisering - Kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur

Beskrivelse:

Bærum kommune, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling (prosedyre i to trinn/faser) i forbindelse med inngåelse av SSA-D, IT tjenestekontrakt for kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur.Oppdragsgiver er åpen for at leverandører som ikke tilbyr fullstendige løsninger kan benytte underleverandører eller inngå partnerskap for å tilby den beste løsning til Bærum kommune. Oppdragsgiver vil inngå kontrakt med en driftsleverandør.Vi oppfordrer derfor leverandører som kun leverer deler av omfanget til å ta kontakt med andre mulige aktører, slik at de sammen kan levere omfanget innenfor Konkurranselovgivningens rammer.

Prosedyreidentifikator

36b6dc27-a382-4c58-bf32-3b4075230a1c

Intern identifikator

2024/12929

Type prosedyre

Konkurranse med forhandling med forhåndskunngjøring/ konkurranse med forhandling

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Bærum kommune er en av Norges største kommuner. Både innbyggere og ansatte har høye forventninger til kommunens IT-løsninger, både når det gjelder respons, tilgjengelighet, informasjons-sikkerhet, kostnadseffektivitet samt evne til å innføre nye funksjoner raskt og effektivt.I henhold til Bærum Kommunes digitaliseringsstrategi skal kommunens ansatte og innbyggere oppleve «Ett Bærum – digitalt førstevalg» via blant annet tilgang til beste og riktige praksis i tjenesteleveranser, tilgang til prosess-støtte og teknologi for å forenkle egen hverdag og få bedre verktøy for samhandling, saksbehandling og tjenesteproduksjon.Bærum kommune har de siste årene oppdatert sine hybride datasentre. Formålet med inneværende konkurranse er å inngå avtale med en leverandør for å sikre en ny driftspartner for drift av Kundens egne datasentre inkl. backup-løsning(er) og virtuelt nettverk/infrastruktur med bruk av Kundens lokaler, infrastruktur, programvare og utstyr. Anskaffelsen omfatter også opsjoner.Dagens avtale med driftsleverandør av Bærum kommunes datasentre opphører i første kvartal 2025. Bytte av driftsleverandør til ny driftspartner av datasentre skal fortrinnsvis skje uten opplevd nedetid for brukerne (ansatte, innbyggere og næringsliv) av de kommunale applikasjonene og tilhørende data, kombinert med lavest mulig gjennomføringsrisiko, gitt den begrensede tid som er til rådighet.Anskaffelsens omfang Kundens enhet for IT Drift har i dag ansvaret for å drifte kommunens datasentre. Drift av løsningen gjøres i dag av ekstern leverandør. Det er behov for anskaffelse av ny driftsleverandør for kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur.Anskaffelsen er delt inn i følgende hovedområder:Del A: Drift av Kundens løsning Bistand til drift av kundens datasentre (plattform) inkl. back up løsning på kundens lokasjoner med bruk av kundens løsning*VirtualizationServers (servere)Storage (lagring)Disaster Recovery på kundens lokasjoner med bruk avInfrastrukturBackup-servereFysiske og virtuelle nettverkEtableringsprosjektet: Etablering og produksjonssetting av Kundens eksisterende datasentre med ny leverandør, inkl. definering og etablering av alle relaterte grensesnitt/prosesser/prosedyrer/ kvalitetssikring etc. mellom Leverandør og KundeOpplæring og dokumentasjon av det som skal leveres av IT driftstjenester for drift av Kundens datasentre (plattform) og Disaster RecoveryService og vedlikehold for drift av Kundens løsning under del ABrukerstøtte og support – utover 2 linje på IT driftstjenester under del A*Omfang for bistand drift under Del A av kundens datasentre (bistand) er estimert til 1 årsverk per år i kontraktsperioden.Del B: Opsjoner til IT driftstjenesterUtvidet kjøp av bistand av IT driftstjenester som omfatter bistand på datasentre, backup-løsning, nettverk/infrastruktur inkl. forebygge og proaktivt bistå til utvikling av driftsløsningen Innenfor: Utvidet driftsbistand for Kundens egne datasenter tjenester inkl. backup-tjenesterVirtuelle nettverk i datasentreFysisk kjernenettverkFysisk distribusjonsnettverk – basert på Cisco (Distro node)MPLSMulticastFysisk aksess – basert på Cisco (eks. lokasjoner som skoler, sykehjem osv.)ISE (Sentralisert identifisering, overvåkning og styring av maskiner)Cisco Catalyst CenterBistand til sikkerhetsrelaterte produkter – AV på servere og klient, brannmur og microsegmentering, SIEMKjøp av inntil 2 - 5 årsverk per år i kontraktsperioden.Del C: Øvrige opsjonerBistand til gradvis utfasing og/eller endringer av deler av datasentre (plattformen) (f.eks. noe utstyr vil i kontraktsperioden kunne ha «end of support»)Bistand til gradvis overgang til digitalplattform (sky) gjennom kontraktsperiodenBistand til flytting av datasenter lokasjon 2 innen 2028 (starter planleggingen i 2024)Bistand drift og/eller IT driftstjenester av interkommunale tjenesterBistand forvaltningsprosjekter for driftBistand overvåkning 24/7/365Opsjonene ovenfor under Del C vil vurderes konkurranseutsatt i forkant av evt. uttak av opsjon(er). Kjøp av inntil 2500 - 3500 timer per år i kontraktsperioden for alle opsjoner under Del C.Oppdragsgiver vil være ansvarlig for tilrettelegging av nettverksutstyr og god infrastruktur. Det skal som en hovedregel ikke kjøpes inn utstyr og/eller programvare på denne Avtalen. Vi har per i dag utstyrsavtaler med aktører.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Drift av dataanlegg

Ytterligere klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Rådgivning vedrørende maskinvare

Ytterligere klassifisering

Datamaskinrelaterte driftstjenester

Ytterligere klassifisering

Profesjonell servicevirksomhet i forbindelse med edb

Ytterligere klassifisering

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

Ytterligere klassifisering

Datamaskin nettverktjenester

Ytterligere klassifisering

Tjenester i forbindelse med Back-up av data og Konvertering av datamaskinkatalog

Ytterligere klassifisering

Sikkerhetstjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Viken (NO082)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

140 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

Anskaffelsesforskriften

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren:a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,b) unnlatt å gi slike opplysninger,c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, ellerd) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder? Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Kvalifisering - Kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur

Beskrivelse:

Bærum kommune, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling (prosedyre i to trinn/faser) i forbindelse med inngåelse av SSA-D, IT tjenestekontrakt for kjøp av IT driftstjenester av kundens datasentre med lagring og nettverk/infrastruktur.Oppdragsgiver er åpen for at leverandører som ikke tilbyr fullstendige løsninger kan benytte underleverandører eller inngå partnerskap for å tilby den beste løsning til Bærum kommune. Oppdragsgiver vil inngå kontrakt med en driftsleverandør.Vi oppfordrer derfor leverandører som kun leverer deler av omfanget til å ta kontakt med andre mulige aktører, slik at de sammen kan levere omfanget innenfor Konkurranselovgivningens rammer.

Intern identifikator

2024/12929

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Drift av dataanlegg

Ytterligere klassifisering

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Ytterligere klassifisering

Rådgivning vedrørende maskinvare

Ytterligere klassifisering

Datamaskinrelaterte driftstjenester

Ytterligere klassifisering

Profesjonell servicevirksomhet i forbindelse med edb

Ytterligere klassifisering

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

Ytterligere klassifisering

Datamaskin nettverktjenester

Ytterligere klassifisering

Tjenester i forbindelse med Back-up av data og Konvertering av datamaskinkatalog

Ytterligere klassifisering

Sikkerhetstjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Viken (NO082)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

84 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

140 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

Informasjon om tidligere kunngjøring

Identifikator for forrige melding

106394-2024

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 3 – Økonomi. Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Dokumentasjonskrav • Utvidet kredittvurdering/totalrapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kreditt-vurderingsselskap, med karakteren A (kreditt-verdig) eller tilsvarende eller bedre rating. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysund-registrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 6 – Kvalitetsstyringssystem. Det kreves et velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitets-forbedring og datasikkerhet. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, eller kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 7 – Miljøledelsessystem. Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet • ytelsens klimapåvirkning. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem, eller kopi av sertifikat for miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende sertifikat.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 2 – Registrert i handelsregister eller foretaksregister. Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Autorisasjoner fra en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med en bestemt autorisasjon fra en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Ved tjenestekontrakter: Medlemskap i en bestemt organisasjon nødvendig

Beskrivelse:

Er det nødvendig med et bestemt medlemsskap i en bestemt organisasjon for å kunne utføre tjenesten i leverandørens hjemland?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for tjenester

Beskrivelse:

Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 5 – Erfaring. Det kreves erfaring fra relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag/prosjekter med tilsvarende størrelse og behov. Det kreves relevant erfaring av tilstrekkelig og sammenlignbar art- og tjenestekvalitet som beskrevet for ytelse. Se SSA – D Bilag 1 Kundens Kravspesifikasjon. Dokumentasjonskrav: • En liste med beskrivelse av de 2-3 viktigste leveranser/prosjekter for IT driftstjenester som leverandøren har gjennomført og som har vært pågående i løpet av de siste tre årene. Oppdrag kan være påstartet før 3 år. Herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, underleverandører samt navn på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for eventuell referanseinnhenting.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav 4 –Gjennomføringsevne. Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav • En beskrivelse av leverandørens driftspersonell og relevant personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Navn

Totalpris

Navn

Kvalitet

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Navn

Totalpris

Navn

Kvalitet

Vekt (prosent, presis)

70

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/230045980.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av anmodninger om deltakelse

09.08.2024 12:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Ringerike, Asker og Bærum tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bærum kommune

Registreringsnummer

935478715

Postadresse

Postboks 700

By

SANDVIKA

Postnummer

1304

Underenhet i land

Viken (NO082)

Land

Norge

Kontaktpunkt

Tor Inge Stokke

E-post

tor.stokke@baerum.kommune.no

Telefon

+47 67504050

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Ringerike, Asker og Bærum tingrett

Registreringsnummer

926725963

Departement

Sandvika

By

Sandvika

Underenhet i land

Viken (NO082)

Land

Norge

E-post

trabpost@domstol.no

Telefon

67 57 65 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

0b9e5d55-83c3-4472-a8d2-909211de25b3 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

21.06.2024 13:41

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Bærum kommune

Referanse
2024-109603
Kunngjøringsdato
25.06.2024
Estimert verdi
140 000 000 NOK
Utførelsessted
Viken
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter