Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterA0650 EFU-10884 Bergen inkluderingssenter, midlertidige arbeidsplasser - anskaffelse av totalentreprenør
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Avlyst
Kunngjort i Norge

A0650 EFU-10884 Bergen inkluderingssenter, midlertidige arbeidsplasser - anskaffelse av totalentreprenør

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

I november 2022 ba IMDi alle norske kommuner om å ta imot til sammen 35 000 Ukrainske flyktninger i 2023. Bergen kommune ble da tildelt 1 000 nye flyktninger, som utløser ca. 400 nye deltakere. Etat for inkludering har et behov på i overkant av 100 arbeidsplasser utover det som det er plass til ved Bergen inkluderingssenter for å oppfylle sitt samfunnsoppdrag. Arbeidsplassbehovet som er oppstått må derfor løses ved å etablere en midlertidig paviljong.På Sydneshaugen er de plassert 2-etasjet paviljong som frem til 2023 ble brukt som midlertidig skolelokale. Det er besluttet å flytte deler av paviljongen til Landåssvingen 15 for å dekke behovet for arbeidsplasser.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

A0650 EFU-10884 Bergen inkluderingssenter, midlertidige arbeidsplasser - anskaffelse av totalentreprenør

Beskrivelse:

I november 2022 ba IMDi alle norske kommuner om å ta imot til sammen 35 000 Ukrainske flyktninger i 2023. Bergen kommune ble da tildelt 1 000 nye flyktninger, som utløser ca. 400 nye deltakere. Etat for inkludering har et behov på i overkant av 100 arbeidsplasser utover det som det er plass til ved Bergen inkluderingssenter for å oppfylle sitt samfunnsoppdrag. Arbeidsplassbehovet som er oppstått må derfor løses ved å etablere en midlertidig paviljong.På Sydneshaugen er de plassert 2-etasjet paviljong som frem til 2023 ble brukt som midlertidig skolelokale. Det er besluttet å flytte deler av paviljongen til Landåssvingen 15 for å dekke behovet for arbeidsplasser.

Prosedyreidentifikator

2a5c8eca-f07a-4d4d-b5f9-46fe76382f6c

Intern identifikator

2023/254126

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Bergen kommune Etat for utbygging innbyr med dette til konkurranse om kontrakt for A0650 Bergen inkluderingssenter, midlertidige arbeidsplasser - anskaffelse av totalentreprenør.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

A0650 EFU-10884 Bergen inkluderingssenter, midlertidige arbeidsplasser - anskaffelse av totalentreprenør

Beskrivelse:

I november 2022 ba IMDi alle norske kommuner om å ta imot til sammen 35 000 Ukrainske flyktninger i 2023. Bergen kommune ble da tildelt 1 000 nye flyktninger, som utløser ca. 400 nye deltakere. Etat for inkludering har et behov på i overkant av 100 arbeidsplasser utover det som det er plass til ved Bergen inkluderingssenter for å oppfylle sitt samfunnsoppdrag. Arbeidsplassbehovet som er oppstått må derfor løses ved å etablere en midlertidig paviljong.På Sydneshaugen er de plassert 2-etasjet paviljong som frem til 2023 ble brukt som midlertidig skolelokale. Det er besluttet å flytte deler av paviljongen til Landåssvingen 15 for å dekke behovet for arbeidsplasser.

Intern identifikator

2023/254126

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Nr Navn Beskrivelse Pris 01 Himlingsplate Tilsvarende eksisterende eksisterende systemhimling i bygget; pris for 200 m2. Byggherre gies mulighet til å avregne enhetspris i sin helt vist det blir aktuelt med videre utskifting 02 Gulvbelegg Tilsvarende eksisterende eksisterende gulvbelegg i bygget; pris for 200 m2. Byggherre gies mulighet til å avregne enhetspris i sin helt vist det blir aktuelt med videre utskifting 03 Romaggregat Airmaster 500. Enhetspris skal oppgis. 04 Romaggregat Airmaster 800. Enhetspris skal oppgis. 05 Lys Det er forventet at noen utskifting vil være nødvendig slik at det skal medtas en pris i tilbudet for utskifting av 15.stk armaturer som et substitutt av armatur montert i eksisterende klasserom. Enhetespriser skal oppgis, Byggherre gies mulighet til å avregne enhetspris i sin helt vist det blir aktuelt med videre utskifting. 06 Nødlys Det er forventet at noen utskifting vil være nødvendig slik at det skal medtas en pris i tilbudet for utskifting av 5.stk lede- og 5.stk markeringslys som et substitutt av armatur montert i eksisterende moduler. Enhetespriser skal oppgis, Byggherre gies mulighet til å avregne enhetspris i sin helt vist det blir aktuelt med videre utskifting.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

6 MONTH

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.   Dokumentasjonskrav for norske foretak: Oppdragsgiver vil selv sjekke foretakets økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis og Proff Forvalt (https://forvalt.no/). (foretak som har levert regnskap til Brønnøysundregistrene er registrert gjennom Proff Forvalt) Dokumentasjonskrav utenlandske foretak: Foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.  Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres sertifikat for foretakets kvalitetsstyringssystem som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Dersom foretaket ikke innehar slikt sertifikat, skal annen gyldig dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, systemets navn, samt en konkret beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten * oversikt over innholdet og strukturen i systemet, eksempelvis kapittelinndeling som viser oversikt over kontrollplaner og/ eller sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet, herunder rutiner og planer for internkontroll (jevnlig gjennomgang) av systemet, og hvem som deltar på disse gjennomgangene * beskrivelse av rutiner for avvikshåndtering (arbeid med preventive og korrigerende tiltak) All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal være lovlig registrert. Dokumentasjonskrav: For foretak som er registrert i det norske Foretaksregisteret og Merverdiavgiftsregisteret er det ikke nødvendig å vedlegge dokumentasjon. Oppdragsgiver sjekker organisasjonsnummer i foretakets Mercell-profil. Det gjøres oppmerksom på at det er det organisasjonsnummer som fremgår av foretakets profil for denne konkurransen i Mercell som sjekkes. For foretak som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i handelsregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor foretaket er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal ha erfaring fra relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes: • Demontert-flyttet-montert midlertidige brakker i flere etasjer ( min 2 etasjer) • Vært totalentreprenør Dokumentasjonskrav: Foretakets relevante oppdrag fra de siste fem årene, utfylt i mal for referanseliste. Valgte leverandør vil bli tilsendt mal for referanseliste for å dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Der foretaket ikke selv har de nødvendige kvalifikasjoner, men hvor de støtter seg på andre leverandører for å bli kvalifisert, må tilsvarende dokumentasjon for disse fremlegges.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

07.05.2024 12:00

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/224500994.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Obligatorisk

Frist for mottak av tilbud

15.05.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

6 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

16.05.2024 00:00:00+02:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett bergen

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Registreringsnummer

964338531

Departement

Etat for utbygging

Postadresse

Postboks 7700

By

BERGEN

Postnummer

5020

Land

Norge

Kontaktpunkt

Elisabeth Skeie

E-post

elisabeth.skeie@bergen.kommune.no

Telefon

+47 05556

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland tingrett bergen

Registreringsnummer

974737418

By

Bergen

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55699700

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

3bea2883-9d0b-472f-8357-0c978fe4b8f6-01

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

909b7d1a-0263-48a4-8676-ed86c60a178f 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

19.04.2024 14:57

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Bergen kommune - Etat for utbygging

Referanse
2024-105684
Kunngjøringsdato
20.04.2024
Estimert verdi
Ikke angitt
Utførelsessted
Vestland
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter