Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for juridiske tjenester

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 04.04.2024
Kunngjort i Norge

Rammeavtale for juridiske tjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtale med én leverandør. Avtalen skal dekke skolens primære behov for juridiske tjenester innen områder som angitt under. Avtalen er ikke eksklusiv, så ved behov for ekstraordinær spisskompetanse, og der det av ulike årsaker vurderes som mest hensiktsmessig å benytte andre advokatfirma, kan Oppdragsgiver gjøre dette. Tilbudte advokater skal være advokater med gyldig norsk advokatbevilling. Minst en av de tilbudte ressursene skal ha god erfaring med arbeidsrettslige problemstillinger i det offentlige fra staten, fortrinnsvis fra universitets- og høyskolesektoren. Det ønskes også kompetanse innenfor de nevnte fagområdene: • Personvern • Forvaltningsrett • Kontraktsrett Se ytterligere informasjon om anskaffelsens formål i Bilag 1.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Norges Handelshøyskole

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Utdanning

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Rammeavtale for juridiske tjenester

Beskrivelse:

Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtale med én leverandør. Avtalen skal dekke skolens primære behov for juridiske tjenester innen områder som angitt under. Avtalen er ikke eksklusiv, så ved behov for ekstraordinær spisskompetanse, og der det av ulike årsaker vurderes som mest hensiktsmessig å benytte andre advokatfirma, kan Oppdragsgiver gjøre dette. Tilbudte advokater skal være advokater med gyldig norsk advokatbevilling. Minst en av de tilbudte ressursene skal ha god erfaring med arbeidsrettslige problemstillinger i det offentlige fra staten, fortrinnsvis fra universitets- og høyskolesektoren. Det ønskes også kompetanse innenfor de nevnte fagområdene: • Personvern • Forvaltningsrett • Kontraktsrett Se ytterligere informasjon om anskaffelsens formål i Bilag 1.

Prosedyreidentifikator

49ecc1a5-c964-4ebb-a746-6a482e1b11b0

Intern identifikator

23/06373

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974 del I og del II om særlige tjenester over EØS terskelverdi. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å gjennomføre dialog gjennom forhandlinger med opp til tre av leverandørene som inngir tilbud i konkurransen. Forhandlingene vil kunne gjelde alle sider av tilbudene. Utvelgelsen av hvem det vil forhandles med vil bli foretatt etter en vurdering av tildelingskriteriene og kan skje i forkant av dialogen. Det planlegges å ha forhandlinger med maksimalt 3 leverandører. Forhandlinger blir ikke gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer at forhandlinger ikke er hensiktsmessig. Dialog i form av rettinger/avklaringer gjennomføres ved behov.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og representasjon

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med patenter og opphavsrett

Ytterligere klassifisering

Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og informasjonstjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Tilleggsinformasjon

Verdien av rammeavtalen inkludert alle opsjoner er anslått til NOK 2 000 000 ekskl. mva. Anslaget er ikke forpliktende for oppdragsgiver, og uttaket av tjenester vil erfaringsmessig variere fra år til år. Maksimalverdi for rammeavtalen er 4 000 000 ekskl. mva.

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Rammeavtale for juridiske tjenester

Beskrivelse:

Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtale med én leverandør. Avtalen skal dekke skolens primære behov for juridiske tjenester innen områder som angitt under. Avtalen er ikke eksklusiv, så ved behov for ekstraordinær spisskompetanse, og der det av ulike årsaker vurderes som mest hensiktsmessig å benytte andre advokatfirma, kan Oppdragsgiver gjøre dette. Tilbudte advokater skal være advokater med gyldig norsk advokatbevilling. Minst en av de tilbudte ressursene skal ha god erfaring med arbeidsrettslige problemstillinger i det offentlige fra staten, fortrinnsvis fra universitets- og høyskolesektoren. Det ønskes også kompetanse innenfor de nevnte fagområdene: • Personvern • Forvaltningsrett • Kontraktsrett Se ytterligere informasjon om anskaffelsens formål i Bilag 1.

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Juridiske tjenester

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og representasjon

Ytterligere klassifisering

Konsulentvirksomhet i forbindelse med patenter og opphavsrett

Ytterligere klassifisering

Utstedelse av juridisk dokumentasjon og sertifisering

Ytterligere klassifisering

Juridisk rådgivning og informasjonstjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Hvor som helst

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

2 YEAR

5.1.4 Fornyelse

Maksimal fornyelse

2

Beskrivelse:

Rammeavtalens varighet vil være 2 år. Oppdragsgiver skal ha opsjon på forlengelse av rammeavtalen i ytterligere 1+1 år, med en maksimal avtaleperiode på 4 år. Opsjonen kommer kun til anvendelse dersom oppdragsgiver har gitt skriftlig beskjed om dette senest 2 måneder før rammeavtalens utløp.

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Tilleggsinformasjon

Verdien av rammeavtalen inkludert alle opsjoner er anslått til NOK 2 000 000 ekskl. mva. Anslaget er ikke forpliktende for oppdragsgiver, og uttaket av tjenester vil erfaringsmessig variere fra år til år. Maksimalverdi for rammeavtalen er 4 000 000 ekskl. mva.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Annet

Navn

Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling

Beskrivelse:

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest. Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Pris

Navn

Tilbudt kompetanse

Navn

Løsningsbeskrivelse og responstid

Beskrivelse:

Begrunnelse for at det ikke evalueres på klima og miljø: Anskaffelsen gjelder juridiske tjenester. Hovedytelsen er arbeidsinnsats. Det er følgelig tale om en anskaffelse som etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, jf. FOA § 7-9 (5), jf. også DFØ sin veileder til regler om klima og miljøhensyn i offentlige anskaffelser. NHH er derfor unntatt forpliktelsene om å evaluere på klima og miljø.

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Pris

Navn

Tilbudt kompetanse

Navn

Løsningsbeskrivelse og responstid

Beskrivelse:

Begrunnelse for at det ikke evalueres på klima og miljø: Anskaffelsen gjelder juridiske tjenester. Hovedytelsen er arbeidsinnsats. Det er følgelig tale om en anskaffelse som etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, jf. FOA § 7-9 (5), jf. også DFØ sin veileder til regler om klima og miljøhensyn i offentlige anskaffelser. NHH er derfor unntatt forpliktelsene om å evaluere på klima og miljø.

Vekt (prosent, presis)

50

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Pris

Navn

Tilbudt kompetanse

Navn

Løsningsbeskrivelse og responstid

Beskrivelse:

Begrunnelse for at det ikke evalueres på klima og miljø: Anskaffelsen gjelder juridiske tjenester. Hovedytelsen er arbeidsinnsats. Det er følgelig tale om en anskaffelse som etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, jf. FOA § 7-9 (5), jf. også DFØ sin veileder til regler om klima og miljøhensyn i offentlige anskaffelser. NHH er derfor unntatt forpliktelsene om å evaluere på klima og miljø.

Vekt (prosent, presis)

25

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Navn

Pris

Navn

Tilbudt kompetanse

Navn

Løsningsbeskrivelse og responstid

Beskrivelse:

Begrunnelse for at det ikke evalueres på klima og miljø: Anskaffelsen gjelder juridiske tjenester. Hovedytelsen er arbeidsinnsats. Det er følgelig tale om en anskaffelse som etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, jf. FOA § 7-9 (5), jf. også DFØ sin veileder til regler om klima og miljøhensyn i offentlige anskaffelser. NHH er derfor unntatt forpliktelsene om å evaluere på klima og miljø.

Vekt (prosent, presis)

0

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Frist for å be om tilleggsopplysninger

17.04.2024 12:00:00+02:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Frist for mottak av tilbud

30.04.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

4 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

02.05.2024 00:00:00+02:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Rammeavtale uten gjenåpning av konkurransen

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Odin Prosjekt AS

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Odin Prosjekt AS

Registreringsnummer

994950967

Postadresse

Fabrikkgaten 6

By

BERGEN

Postnummer

5059

Land

Norge

Kontaktpunkt

Paul Davanger

E-post

paul@odinprosjekt.no

Telefon

+47 971 39 301

Internett-adresse

https://odinprosjekt.no

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Norges Handelshøyskole

Registreringsnummer

974 789 523

By

Bergen

Land

Norge

E-post

postmottak@nhh.no

Telefon

55959000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0003

Offisielt navn

Hordaland tingrett

Registreringsnummer

926 723 367

By

Bergen

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55 69 97 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

1420e21b-93fa-4214-b01e-1e313eaba06a 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

03.04.2024 13:41

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter