Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterBøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14 - Rehabilitering av våtrom
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i Norge

Bøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14 - Rehabilitering av våtrom

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Kontrakten gjelder totalentreprise for våtromsrehabilitering i 36 leiligheter. Prosjektet omfatter totalrehabilitering av våtrom, hvorav noen leiligheter også krever ombygging av to våtrom til ett. Alle vann og avløpsstammer skal skiftes, og det skal gjøres mindre utbedringer på eksisterende ventilasjonsanlegg. Videre skal det gjennomføres en rehabilitering av mellom 5 til 10 kjøkken. Det vil foretas befaringer sammen med valgt leverandør for å kartlegge hvilke kjøkken som skal rehabiliteres ved prosjektoppstart. Rehabilitering av kjøkken skjer som endringer etter timer og medgått tid. I prisskjema skal påslag for kjøkkeninnredning angis sammen med hvilken leverandør av kjøkken som kommer til å bli brukt. I tillegg er det inntatt en opsjon på rehabilitering av ventilasjon i kjeller, garasje og menighetssal. Det er ønskelig at prosjektet er ferdigstilt i løpet av 2024.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet, kontrollert av en kommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Bøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14 - Rehabilitering av våtrom

Beskrivelse:

Kontrakten gjelder totalentreprise for våtromsrehabilitering i 36 leiligheter. Prosjektet omfatter totalrehabilitering av våtrom, hvorav noen leiligheter også krever ombygging av to våtrom til ett. Alle vann og avløpsstammer skal skiftes, og det skal gjøres mindre utbedringer på eksisterende ventilasjonsanlegg. Videre skal det gjennomføres en rehabilitering av mellom 5 til 10 kjøkken. Det vil foretas befaringer sammen med valgt leverandør for å kartlegge hvilke kjøkken som skal rehabiliteres ved prosjektoppstart. Rehabilitering av kjøkken skjer som endringer etter timer og medgått tid. I prisskjema skal påslag for kjøkkeninnredning angis sammen med hvilken leverandør av kjøkken som kommer til å bli brukt. I tillegg er det inntatt en opsjon på rehabilitering av ventilasjon i kjeller, garasje og menighetssal. Det er ønskelig at prosjektet er ferdigstilt i løpet av 2024.

Prosedyreidentifikator

d5116a27-1bfd-4dfc-8236-da27455fe775

Intern identifikator

24/621

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Konkurransen gjennomføres i henhold til lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 del I og II, samt de bestemmelser som framgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Ytterligere klassifisering

Byggningsinnstallasjonsarbeid

Ytterligere klassifisering

Blikkenslager og rørleggerarbeid

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Bøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14

By

Oslo

Postnummer

0655

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

23 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelseforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Bøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14 - Rehabilitering av våtrom

Beskrivelse:

Kontrakten gjelder totalentreprise for våtromsrehabilitering i 36 leiligheter. Prosjektet omfatter totalrehabilitering av våtrom, hvorav noen leiligheter også krever ombygging av to våtrom til ett. Alle vann og avløpsstammer skal skiftes, og det skal gjøres mindre utbedringer på eksisterende ventilasjonsanlegg. Videre skal det gjennomføres en rehabilitering av mellom 5 til 10 kjøkken. Det vil foretas befaringer sammen med valgt leverandør for å kartlegge hvilke kjøkken som skal rehabiliteres ved prosjektoppstart. Rehabilitering av kjøkken skjer som endringer etter timer og medgått tid. I prisskjema skal påslag for kjøkkeninnredning angis sammen med hvilken leverandør av kjøkken som kommer til å bli brukt. I tillegg er det inntatt en opsjon på rehabilitering av ventilasjon i kjeller, garasje og menighetssal. Det er ønskelig at prosjektet er ferdigstilt i løpet av 2024.

Intern identifikator

24/621

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Baderom

Ytterligere klassifisering

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Ytterligere klassifisering

Byggningsinnstallasjonsarbeid

Ytterligere klassifisering

Blikkenslager og rørleggerarbeid

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Bøgata 15-17 og Skedsmogata 10-14

By

Oslo

Postnummer

0655

Underenhet i land

Oslo (NO081)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

10 MONTH

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

23 000 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv

Beskrivelse:

Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen oppstart av kontrakt, jf. kontraktens pkt. 25 Plikt til å utføre forenklet aktsomhetsvurdering. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Lovlig etablert foretak

Beskrivelse:

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring fra tilsvarende oppdrag

Beskrivelse:

Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag/leveranser, det vil si oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Navn

Kompetanse

Navn

Begrunnelse for at miljø ikke benyttes som tildelingskriterium

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 5 sider. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder beskrivelse av bl.a. • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre at riktig kvalitet oppnås, spesielt forhold knyttet til: - Planlegging og vurdering av leveringstider hva gjelder materiell og utstyr - Rigg og drift på byggeplass - Logistikk og utfordringer på byggeplass - Beboerhåndtering og varsling for tilgang til leiligheter • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler og kritisk linje presenteres. • Hvordan leverandørens prosjektleder og byggeleder sine ansvarsområder og oppgaver ivaretas.

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. 1 prosjektleder og 1 byggeleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider.  Vedlegg 10 - Mal for CV skal benyttes. Prosjektleders og byggeleders kompetanse og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres.   I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. 

Beskrivelse:

Det fremkommer av FOA § 7-9 at oppdragsgiver som hovedregel skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30%. Etter bestemmelsen femte ledd kan gjøres det unntak i tilfeller hvor anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.  Et slikt unntak skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene. I denne anskaffelsen skal det gjennomføres en totalrehabilitering av 36 våtrom, hvor bruk av maskiner, kjøretøy og massetransport vil være svært begrenset. Da prosjektets omfang er av mindre skala, legges det til grunn at oppdraget vil være gjennomført innen relativt kort tid. På bakgrunn av dette vurderes det at rehabilitering medfører en minimal miljøbelastning, og en kan følgelig ikke se at det vil være verken hensiktsmessig, eller forholdsmessig å benytte miljø som et tildelingskriterium for å identifisere det beste tilbudet.  Det gjøres oppmerksom på at hensynet til klima- og miljø er ivaretatt både i Oslo-modellen og i kravspesifikasjonen. Dette ved at det stilles krav til både ombruk, avfallshåndtering, valg av materialer, utslippsfri byggeplass o.l.   

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Navn

Kompetanse

Navn

Begrunnelse for at miljø ikke benyttes som tildelingskriterium

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 5 sider. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder beskrivelse av bl.a. • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre at riktig kvalitet oppnås, spesielt forhold knyttet til: - Planlegging og vurdering av leveringstider hva gjelder materiell og utstyr - Rigg og drift på byggeplass - Logistikk og utfordringer på byggeplass - Beboerhåndtering og varsling for tilgang til leiligheter • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler og kritisk linje presenteres. • Hvordan leverandørens prosjektleder og byggeleder sine ansvarsområder og oppgaver ivaretas.

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. 1 prosjektleder og 1 byggeleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider.  Vedlegg 10 - Mal for CV skal benyttes. Prosjektleders og byggeleders kompetanse og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres.   I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. 

Beskrivelse:

Det fremkommer av FOA § 7-9 at oppdragsgiver som hovedregel skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30%. Etter bestemmelsen femte ledd kan gjøres det unntak i tilfeller hvor anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.  Et slikt unntak skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene. I denne anskaffelsen skal det gjennomføres en totalrehabilitering av 36 våtrom, hvor bruk av maskiner, kjøretøy og massetransport vil være svært begrenset. Da prosjektets omfang er av mindre skala, legges det til grunn at oppdraget vil være gjennomført innen relativt kort tid. På bakgrunn av dette vurderes det at rehabilitering medfører en minimal miljøbelastning, og en kan følgelig ikke se at det vil være verken hensiktsmessig, eller forholdsmessig å benytte miljø som et tildelingskriterium for å identifisere det beste tilbudet.  Det gjøres oppmerksom på at hensynet til klima- og miljø er ivaretatt både i Oslo-modellen og i kravspesifikasjonen. Dette ved at det stilles krav til både ombruk, avfallshåndtering, valg av materialer, utslippsfri byggeplass o.l.   

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Navn

Kompetanse

Navn

Begrunnelse for at miljø ikke benyttes som tildelingskriterium

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 5 sider. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder beskrivelse av bl.a. • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre at riktig kvalitet oppnås, spesielt forhold knyttet til: - Planlegging og vurdering av leveringstider hva gjelder materiell og utstyr - Rigg og drift på byggeplass - Logistikk og utfordringer på byggeplass - Beboerhåndtering og varsling for tilgang til leiligheter • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler og kritisk linje presenteres. • Hvordan leverandørens prosjektleder og byggeleder sine ansvarsområder og oppgaver ivaretas.

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. 1 prosjektleder og 1 byggeleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider.  Vedlegg 10 - Mal for CV skal benyttes. Prosjektleders og byggeleders kompetanse og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres.   I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. 

Beskrivelse:

Det fremkommer av FOA § 7-9 at oppdragsgiver som hovedregel skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30%. Etter bestemmelsen femte ledd kan gjøres det unntak i tilfeller hvor anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.  Et slikt unntak skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene. I denne anskaffelsen skal det gjennomføres en totalrehabilitering av 36 våtrom, hvor bruk av maskiner, kjøretøy og massetransport vil være svært begrenset. Da prosjektets omfang er av mindre skala, legges det til grunn at oppdraget vil være gjennomført innen relativt kort tid. På bakgrunn av dette vurderes det at rehabilitering medfører en minimal miljøbelastning, og en kan følgelig ikke se at det vil være verken hensiktsmessig, eller forholdsmessig å benytte miljø som et tildelingskriterium for å identifisere det beste tilbudet.  Det gjøres oppmerksom på at hensynet til klima- og miljø er ivaretatt både i Oslo-modellen og i kravspesifikasjonen. Dette ved at det stilles krav til både ombruk, avfallshåndtering, valg av materialer, utslippsfri byggeplass o.l.   

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet – uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning (begrunnes under)

Type

Pris

Navn

Oppdragsforståelse og fremdriftsplan

Navn

Kompetanse

Navn

Begrunnelse for at miljø ikke benyttes som tildelingskriterium

Navn

Pris

Beskrivelse:

Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 5 sider. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder beskrivelse av bl.a. • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre at riktig kvalitet oppnås, spesielt forhold knyttet til: - Planlegging og vurdering av leveringstider hva gjelder materiell og utstyr - Rigg og drift på byggeplass - Logistikk og utfordringer på byggeplass - Beboerhåndtering og varsling for tilgang til leiligheter • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler og kritisk linje presenteres. • Hvordan leverandørens prosjektleder og byggeleder sine ansvarsområder og oppgaver ivaretas.

Beskrivelse:

Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. 1 prosjektleder og 1 byggeleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider.  Vedlegg 10 - Mal for CV skal benyttes. Prosjektleders og byggeleders kompetanse og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres.   I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. 

Beskrivelse:

Det fremkommer av FOA § 7-9 at oppdragsgiver som hovedregel skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum 30%. Etter bestemmelsen femte ledd kan gjøres det unntak i tilfeller hvor anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.  Et slikt unntak skal begrunnes i anskaffelsesdokumentene. I denne anskaffelsen skal det gjennomføres en totalrehabilitering av 36 våtrom, hvor bruk av maskiner, kjøretøy og massetransport vil være svært begrenset. Da prosjektets omfang er av mindre skala, legges det til grunn at oppdraget vil være gjennomført innen relativt kort tid. På bakgrunn av dette vurderes det at rehabilitering medfører en minimal miljøbelastning, og en kan følgelig ikke se at det vil være verken hensiktsmessig, eller forholdsmessig å benytte miljø som et tildelingskriterium for å identifisere det beste tilbudet.  Det gjøres oppmerksom på at hensynet til klima- og miljø er ivaretatt både i Oslo-modellen og i kravspesifikasjonen. Dette ved at det stilles krav til både ombruk, avfallshåndtering, valg av materialer, utslippsfri byggeplass o.l.   

Vekt (prosent, presis)

40

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

12.04.2024 12:00:00+02:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Meklingsvirksomhet

Oslo tingrett

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Oslo tingrett

Virksomhet som gir tilleggsinformasjon om anskaffelsesprosedyren

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som gir tilgang til anskaffelsesdokumentene

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Oslo tingrett

Virksomhet som mottar forespørsler om å delta

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Virksomhet som behandler tilbudene

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Registreringsnummer

974 780 747

Postadresse

Postboks 1192 Sentrum

By

Oslo

Postnummer

0107

Land

Norge

Kontaktpunkt

Helene Dinesen

E-post

helene.dinesen@bby.oslo.kommune.no

Telefon

+47 41573108

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Oslo tingrett

Registreringsnummer

926 725 939

Postadresse

Postboks 2106 Vika

By

Oslo

Postnummer

0125

Land

Norge

E-post

oslo.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 22035200

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

6e9e84c7-c3c5-43fe-bcc3-0af6a654ce52-01

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

1e23f8cd-feed-4f61-943c-db8d1abe5e31 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

11.03.2024 13:53

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Oslo kommune v/ Boligbygg Oslo KF

Referanse
2024-103632
Kunngjøringsdato
12.03.2024
Estimert verdi
23 000 000 NOK
Utførelsessted
Oslo
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter