D0470 EFU-10747 Svartediket , retting av oppførte boligbygg - Anskaffelse av totalentreprenør
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter. I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for utbygging
Juridisk type kjøper
Offentlig virksomhet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
D0470 EFU-10747 Svartediket , retting av oppførte boligbygg - Anskaffelse av totalentreprenør
Beskrivelse:
Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter. I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.
Prosedyreidentifikator
23257e88-80cc-4610-93bc-25413862ded1
Intern identifikator
2020/29389
Type prosedyre
Åpen
Prosedyren er akselerert
No
Hovedtrekkene i prosedyren
Bergen kommune Etat for utbygging innbyr med dette til konkurranse om kontrakt for D0470 Svartediksveien retting av boligbygg - anskaffelse av totalentreprenør.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Nedrivning, forbereding og rydding av byggeplass
Ytterligere klassifisering
Nedrivningsarbeid
Ytterligere klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Arkitekt- og relaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Ytterligere klassifisering
Prosjektering
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
2.1.4 Generell informasjon
Annet
Anskaffelsesforskriften
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
D0470 EFU-10747 Svartediket - Anskaffelse av totalentreprenør
Beskrivelse:
Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter. I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.
Intern identifikator
2020/29389
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Hoved klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Nedrivning, forbereding og rydding av byggeplass
Ytterligere klassifisering
Nedrivningsarbeid
Ytterligere klassifisering
Byggearbeid
Ytterligere klassifisering
Arkitekt- og relaterte tjenester
Ytterligere klassifisering
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Ytterligere klassifisering
Prosjektering
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Vestland (NO0A2)
Land
Norge
5.1.3 Anslått varighet
Varighet
12 MONTH
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Totale" årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig årsomsetning
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
"Spesifikk årsomsetning"
Beskrivelse:
Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Gjennomsnittlig omsettning
Beskrivelse:
Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandørens etableringsdato
Beskrivelse:
Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Finansielle nøkkeltall
Beskrivelse:
Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Ansvarsforsikring
Beskrivelse:
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse:
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dokumentasjonskrav for norske foretak: Oppdragsgiver vil selv sjekke foretakets økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis og Proff Forvalt (https://forvalt.no/). (foretak som har levert regnskap til Brønnøysundregistrene er registrert gjennom Proff Forvalt) Dokumentasjonskrav utenlandske foretak: Foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres. Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse:
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres sertifikat for foretakets kvalitetsstyringssystem som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Dersom foretaket ikke innehar slikt sertifikat, skal annen gyldig dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, systemets navn, samt en konkret beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten * oversikt over innholdet og strukturen i systemet, eksempelvis kapittelinndeling som viser oversikt over kontrollplaner og/ eller sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet, herunder rutiner og planer for internkontroll (jevnlig gjennomgang) av systemet, og hvem som deltar på disse gjennomgangene * beskrivelse av rutiner for avvikshåndtering (arbeid med preventive og korrigerende tiltak) All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Annet
Navn
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Beskrivelse:
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i faglig register
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Beskrivelse:
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal være lovlig registrert. Dokumentasjonskrav: For foretak som er registrert i det norske Foretaksregisteret og Merverdiavgiftsregisteret er det ikke nødvendig å vedlegge dokumentasjon. Oppdragsgiver sjekker organisasjonsnummer i foretakets Mercell-profil. Det gjøres oppmerksom på at det er det organisasjonsnummer som fremgår av foretakets profil for denne konkurransen i Mercell som sjekkes. For foretak som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i handelsregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor foretaket er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Beskrivelse:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal ha erfaring fra relevante oppdrag. Dokumentasjonskrav: Foretakets relevante oppdrag fra de siste fem årene, utfylt i mal for referanseliste. Valgte leverandør vil bli tilsendt mal for referanseliste for å dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Der foretaket ikke selv har de nødvendige kvalifikasjoner, men hvor de støtter seg på andre leverandører for å bli kvalifisert, må tilsvarende dokumentasjon for disse fremlegges.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Teknisk personell eller tekniske enheter
Beskrivelse:
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
Beskrivelse:
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Beskrivelse:
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Undersøkelses- og forskningsfasiliteter
Beskrivelse:
Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Styring og sporing av leveransekjeden
Beskrivelse:
Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Tillatelse til kontroll
Beskrivelse:
For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Beskrivelse:
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsestiltak
Beskrivelse:
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Antall medarbeidere i ledelsen
Beskrivelse:
Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Beskrivelse:
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Redskaper, materiell og teknisk utstyr
Beskrivelse:
Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Andel av kontrakt til underleverandør
Beskrivelse:
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.
Bruk av dette kriteriet
Ikke brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Pris
Navn
Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan
Navn
Sirkularitet
Beskrivelse:
Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.
Beskrivelse:
Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Pris
Navn
Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan
Navn
Sirkularitet
Beskrivelse:
Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.
Beskrivelse:
Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet
Vekt (prosent, presis)
30
Kriterium
Type
Kvalitet
Type
Kvalitet
Type
Pris
Navn
Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan
Navn
Sirkularitet
Beskrivelse:
Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.
Beskrivelse:
Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet
Vekt (prosent, presis)
40
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
03.03.2024 23:59
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Obligatorisk
Frist for mottak av tilbud
13.03.2024 12:00
Frist til anbudet må være gyldig
6 MONTH
Informasjon om offentlig åpning
Dato/klokkeslett
14.03.2024 12:00:00+01:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Hordaland tingrett bergen
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Bergen kommune - Etat for utbygging
Registreringsnummer
964338531
Departement
Etat for utbygging
Postadresse
Postboks 7700
By
BERGEN
Postnummer
5020
Land
Norge
Kontaktpunkt
Elisabeth Skeie
E-post
elisabeth.skeie@bergen.kommune.no
Telefon
+47 05556
Internett-adresse
Kjøper profil
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Hordaland tingrett bergen
Registreringsnummer
974737418
By
Bergen
Land
Norge
E-post
hordaland.tingrett@domstol.no
Telefon
55699700
Rollene til denne virksomheten
Del 10: Endring
Versjon av forrige varsel endres
7388a905-61c9-4902-b0b5-1281b97ba577-01
10.1 Endring
Seksjonsidentifikator
LOT-0000
Beskrivelse av endringer
Utsatt tilbudsfrist
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
996a6cbd-e9f1-4c37-b0cb-b99bff833dca 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
06.03.2024 09:00
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Bergen kommune - Etat for utbygging
- Referanse
- 2024-103356
- Kunngjøringsdato
- 07.03.2024
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Utførelsessted
- Vestland
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Bygge- og anleggsvirksomhet
Bygge- og anleggsvirksomhetNedrivning, forbereding og rydding av byggeplass
Nedrivning, forbereding og rydding av byggeplassNedrivningsarbeid
NedrivningsarbeidByggearbeid
ByggearbeidArkitekt- og relaterte tjenester
Arkitekt- og relaterte tjenesterArkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenesterProsjektering
ProsjekteringForberedende anleggsarbeid
Forberedende anleggsarbeidNedrivning av bygninger og jordarbeid
Nedrivning av bygninger og jordarbeidDeler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeiderArkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenesterIngeniørtjenester
Ingeniørtjenester
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter