Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterD0470 EFU-10747 Svartediket , retting av oppførte boligbygg - Anskaffelse av totalentreprenør
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

D0470 EFU-10747 Svartediket , retting av oppførte boligbygg - Anskaffelse av totalentreprenør

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter.  I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Juridisk type kjøper

Offentlig virksomhet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

D0470 EFU-10747 Svartediket , retting av oppførte boligbygg - Anskaffelse av totalentreprenør

Beskrivelse:

Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter.  I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.

Prosedyreidentifikator

23257e88-80cc-4610-93bc-25413862ded1

Intern identifikator

2020/29389

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

Hovedtrekkene i prosedyren

Bergen kommune Etat for utbygging innbyr med dette til konkurranse om kontrakt for D0470 Svartediksveien retting av boligbygg - anskaffelse av totalentreprenør.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Nedrivning, forbereding og rydding av byggeplass

Ytterligere klassifisering

Nedrivningsarbeid

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Arkitekt- og relaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

2.1.4 Generell informasjon

Annet

Anskaffelsesforskriften

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

D0470 EFU-10747 Svartediket - Anskaffelse av totalentreprenør

Beskrivelse:

Arbeidene innbefatter komplett demontering-/rivearbeid inkludert all transport og deponiavgift, samt reetablering/gjenoppbygging av bygningene med tilhørende funksjoner og kvaliteter.  I blokk C skal 2 av 3 leiligheter rives, inkludert tilhørende del av heis og trappehus. Toppetasjen i blokk D skal demonteres i sin helhet, inkludert tilhørende del av trappehus.Leilighetene som skal rives står uten formell godkjenning og Bergen kommune har fattet vedtak om retting, herunder demontering/riving. Utbygger har mottatt pålegg om å utføre rettingsarbeidet, men etter manglende imøtekommelse gjennomfører Bergen kommune retting gjennom tvangsfullbyrdelse.

Intern identifikator

2020/29389

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Hoved klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Nedrivning, forbereding og rydding av byggeplass

Ytterligere klassifisering

Nedrivningsarbeid

Ytterligere klassifisering

Byggearbeid

Ytterligere klassifisering

Arkitekt- og relaterte tjenester

Ytterligere klassifisering

Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester

Ytterligere klassifisering

Prosjektering

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Vestland (NO0A2)

Land

Norge

5.1.3 Anslått varighet

Varighet

12 MONTH

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Totale" årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig årsomsetning

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årsomsetning for det antall år som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

"Spesifikk årsomsetning"

Beskrivelse:

Er leverandørens ("spesifikke") årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Gjennomsnittlig omsettning

Beskrivelse:

Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandørens etableringsdato

Beskrivelse:

Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Finansielle nøkkeltall

Beskrivelse:

Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Ansvarsforsikring

Beskrivelse:

Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Øvrige økonomiske og finansielle krav

Beskrivelse:

Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.   Dokumentasjonskrav for norske foretak: Oppdragsgiver vil selv sjekke foretakets økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis og Proff Forvalt (https://forvalt.no/). (foretak som har levert regnskap til Brønnøysundregistrene er registrert gjennom Proff Forvalt) Dokumentasjonskrav utenlandske foretak: Foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.  Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder

Beskrivelse:

Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres sertifikat for foretakets kvalitetsstyringssystem som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Dersom foretaket ikke innehar slikt sertifikat, skal annen gyldig dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, systemets navn, samt en konkret beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten * oversikt over innholdet og strukturen i systemet, eksempelvis kapittelinndeling som viser oversikt over kontrollplaner og/ eller sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet, herunder rutiner og planer for internkontroll (jevnlig gjennomgang) av systemet, og hvem som deltar på disse gjennomgangene * beskrivelse av rutiner for avvikshåndtering (arbeid med preventive og korrigerende tiltak) All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Annet

Navn

Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder

Beskrivelse:

Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i faglig register

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Registrert i handelsregister eller foretaksregister

Beskrivelse:

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal være lovlig registrert. Dokumentasjonskrav: For foretak som er registrert i det norske Foretaksregisteret og Merverdiavgiftsregisteret er det ikke nødvendig å vedlegge dokumentasjon. Oppdragsgiver sjekker organisasjonsnummer i foretakets Mercell-profil. Det gjøres oppmerksom på at det er det organisasjonsnummer som fremgår av foretakets profil for denne konkurransen i Mercell som sjekkes. For foretak som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i handelsregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor foretaket er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Bare for bygg- og anleggsarbeider:

Beskrivelse:

Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Foretaket skal ha erfaring fra relevante oppdrag. Dokumentasjonskrav: Foretakets relevante oppdrag fra de siste fem årene, utfylt i mal for referanseliste. Valgte leverandør vil bli tilsendt mal for referanseliste for å dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Der foretaket ikke selv har de nødvendige kvalifikasjoner, men hvor de støtter seg på andre leverandører for å bli kvalifisert, må tilsvarende dokumentasjon for disse fremlegges.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Teknisk personell eller tekniske enheter

Beskrivelse:

Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet

Beskrivelse:

I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak

Beskrivelse:

Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Undersøkelses- og forskningsfasiliteter

Beskrivelse:

Leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Styring og sporing av leveransekjeden

Beskrivelse:

Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Tillatelse til kontroll

Beskrivelse:

For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Utdanning og faglige kvalifikasjoner

Beskrivelse:

Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsestiltak

Beskrivelse:

Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Antall medarbeidere i ledelsen

Beskrivelse:

Leverandørens antall medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene var som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke

Beskrivelse:

Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Redskaper, materiell og teknisk utstyr

Beskrivelse:

Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten:

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Andel av kontrakt til underleverandør

Beskrivelse:

Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Pris

Navn

Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan

Navn

Sirkularitet

Beskrivelse:

Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.

Beskrivelse:

Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Pris

Navn

Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan

Navn

Sirkularitet

Beskrivelse:

Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.

Beskrivelse:

Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet

Vekt (prosent, presis)

30

Kriterium

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Type

Pris

Navn

Oppgaveforståelse og gjennomføringsplan

Navn

Sirkularitet

Beskrivelse:

Tilbyder skal redegjøre for hvordan de planlegger å gjennomføre utvalgte, men svært sentrale deler av prosjektet, særlig knyttet til SHA og hensynet til naboer og beboerne i sameiet. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1200 ord (ca 3 A4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde følgende: Kort beskrivelse av sammensetning av nøkkelpersonell og hvordan disse skal medvirke og ivareta hensynet til beboere og sameiet når det gjelder kommunikasjon etc. Tilbyders forståelse av prosjektets HMS- og SHA-utfordringer herunder særlig hensynet til beboere. Hvordan tilbyder skal gjennomføre prosjektet uten å ta i bruk heis og trappehus for uttransport etc. Hvordan tilbyder planlegger å sikre underliggende leiligheter og arealer mot vannlekkasjer i de forskjellige fasene. Det er ønskelig at tilbyder beskriver tidspunkt, metoder etc. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, tydelige planer for gjennomføring av de punkter som er angitt over, som ivaretar de hensyn som er nevnt over på en best mulig måte.

Beskrivelse:

Som en konsekvens av kontraktsarbeidenes karakter vil prosjektet genere store mengder avfall. Oppdragsgiver ønsker at minst mulig avfall deponeres hos godkjent avfallsdeponi eller leveres til energi- eller materialgjenvinning, at så mye som mulig av avfallet som oppstår som følge av kontraktsarbeidene ombrukes. Med ombruk menes å benytte brukte komponenter og materialer på nytt, uten grunnleggende endringer. Det regnes fortsatt som ombruk hvis komponentene og materialene rengjøres, repareres, kappes, tilpasses eller overflatebehandles før de brukes på nytt. Den nye bruken kan tilsvare tidligere bruk eller til et annet formål. Med materialgjenvinning menes å benytte materialene i avfallet som råvare til å lage nye produkter eller materialer. Det er som en del av forberedelsene til konkurransen utarbeidet en ombrukskartlegging som angir hvilke bygningsdeler som har potensiale for ombruk. For byggherren er det ønskelig at lett-tak elementer, stålbøyler, stålbjelker, ventilasjonskanaler og eksisterende kjøkkeninnredning i leilighetene ombrukes. Dokumentasjonskrav: Det skal leveres en redegjørelse på 1600 ord ( ca. 4 a4 sider) som angir hvordan dette konkrete oppdraget tenkes gjennomført. Besvarelsen bør inneholde: En gjennomføringsplan som viser hvilke av bygningsdelene nevnt over som tilbyderen forplikter seg til å ombruke. Konkrete beskrivelser for hvordan og hvor tilbyderen forplikter seg til å ombruke de aktuelle bygningsdelene. Beskrive hvordan de vil måle oppnåelsen av de forpliktelsene tilbyderen påtar seg i tilbudet og hvordan tilbyderen vil sørge for effektive kontrollmuligheter for byggherren til å vurdere oppfyllelse. Evalueringen av tildelingskriteriet vil bli gjennomført på bakgrunn av en helhetsvurdering av hvilke bygningsdeler som tilbyderen forplikter seg til å ombruke sammenholdt med beskrivelsene for hvordan disse vil bli ombrukt. Tilbyderne vil bli premiert for å ha konkrete, realistiske og målbare planer for materialene, herunder kunne vise konkret til hvor og hva de skal benyttes til. Samtidig vil det bli lagt vekt på at det enkelt og effektivt kan dokumenteres og kontrolleres at planene er gjennomført. Forpliktelser om å lagre materialene for å senere finne annen bruk til disse vil i veldig liten grad bli premiert. Bruk som fyllmasser vil ikke gi uttelling i evalueringen. Når det gjelder forholdet mellom de ulike bygningsdelene vil ombruk bli premiert i følgende rekkefølge: Lettak-elementer Stålbjelker og søyler Ventilasjonskanaler Kjøkkeninnredning Det er naturligvis ønskelig for byggherren at så stor grad som mulig av avfallet fra våre byggeprosjekter ombrukes. Siden både byggherren og markedet for øvrig har liten erfaring med ombruk av bygningsmaterialer vil evalueringen bli begrenset til bygningsdelene nevnt over. Dette innebærer at eventuelle forpliktelser om ombruk av øvrige bygningsdeler enn de nevnt over ikke blir vektlagt. Se prosjektspesifikke avvik og tillegg til NS 8407 for nærmere informasjon om sanksjoner mv som følge av manglende oppfyllelse av forpliktelsene gitt i tilbudet

Vekt (prosent, presis)

40

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

03.03.2024 23:59

Adresse på anskaffelsesdokumentene

https://permalink.mercell.com/222264388.aspx,

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Obligatorisk

Frist for mottak av tilbud

13.03.2024 12:00

Frist til anbudet må være gyldig

6 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

14.03.2024 12:00:00+01:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Hordaland tingrett bergen

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Bergen kommune - Etat for utbygging

Registreringsnummer

964338531

Departement

Etat for utbygging

Postadresse

Postboks 7700

By

BERGEN

Postnummer

5020

Land

Norge

Kontaktpunkt

Elisabeth Skeie

E-post

elisabeth.skeie@bergen.kommune.no

Telefon

+47 05556

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Hordaland tingrett bergen

Registreringsnummer

974737418

By

Bergen

Land

Norge

E-post

hordaland.tingrett@domstol.no

Telefon

55699700

Rollene til denne virksomheten

Del 10: Endring

Versjon av forrige varsel endres

7388a905-61c9-4902-b0b5-1281b97ba577-01

10.1 Endring

Seksjonsidentifikator

LOT-0000

Beskrivelse av endringer

Utsatt tilbudsfrist

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

996a6cbd-e9f1-4c37-b0cb-b99bff833dca 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

06.03.2024 09:00

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter