Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse - Vegoppmerking, 2024
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Tildelt
Kunngjort i Norge

Anskaffelse - Vegoppmerking, 2024

Informasjonen på denne siden kan være utdatert

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Ålesund kommune

Juridisk type kjøper

Lokal styresmakt

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse - Vegoppmerking, 2024

Beskrivelse:

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.

Prosedyreidentifikator

8f3739c6-e5d1-48cd-a22a-c6d22c0867fa

Intern identifikator

24/99

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Veimarkeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Veimerkinger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid, fundamentering og overflatearbeid i forb.med anlegg av veier

Ytterligere klassifisering

Diverse overflatearbeid

Ytterligere klassifisering

Overflatearbeid på veier

2.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune.

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 400 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

FOA § 8-3

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Generell del

Beskrivelse:

Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.

Intern identifikator

24/99

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Bygge- og anleggsarbeid

Kontraktens ytterligere art

Tjenester

Kontraktens ytterligere art

Varer

Hoved klassifisering

Veimarkeringsarbeid

Ytterligere klassifisering

Veimerkinger

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsarbeid, fundamentering og overflatearbeid i forb.med anlegg av veier

Ytterligere klassifisering

Diverse overflatearbeid

Ytterligere klassifisering

Overflatearbeid på veier

Alternativer

Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her

Opsjon: vegoppmerking ifm. sykkelfelt.

5.1.2 Sted for gjennomføring

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

Tilleggsinformasjon

Ålesund kommune.

5.1.3 Anslått varighet

Annen varighet

Ubegrenset

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 400 000 NOK

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter

Beskrivelse:

Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og mva. i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Kravet gjelder bare for norske leverandører. Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Leverandør kan bestille slik attest via Skatteetaten sine nettsider. Attesten skal ikke være eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Kredittvurdering

Beskrivelse:

Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Kvalitetsstyringssystem

Beskrivelse:

Det kreves at leverandør har et tredjepartssertifisert kvalitetsstyringssystem, som ISO 9001 eller tilsvarende. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer som dokumenterer at ovenstående krav er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Miljøledelsesssystem

Beskrivelse:

Det kreves at leverandør har et tredjepartssertifisert miljøledelsesssystem, som ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer som dokumenterer at ovenstående krav er oppfylt.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Erfaring

Beskrivelse:

Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 2 sammenlignbare oppdrag de siste 3 år. Med sammenlignbare oppdrag menes her leveranse av vegoppmerkingstjenester inkl. materiell, knyttet til oppmerking av gangfelt, med en verdi på minimum NOK 150.000 ekskl. mva. pr. oppdrag (pr. år dersom flerårig avtale). Dersom leverandør beskriver oppdrag som også omfatter andre typer vegoppmerking enn gangfelt, må det fremkomme hvor stor del av kontraktsverdien som gjelder gangfelt. Besvarelsen må gjøre oppdragsgiver i stand til å vurdere om kravet er oppfylt. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon. Oppdragsgiver kan velge å kontakte "oppdragsgivers kontaktperson", som leverandør oppgir for referanseoppdragene, for verifisering av relevans. Det er imidlertid leverandørs ansvar å dokumentere relevans gjennom besvarelsen alene.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Miljø

Rangert etter viktighet

1

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet – klima- og miljøkriterium

Navn

Pris

Navn

Miljø

Rangert etter viktighet

2

Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene

Del II, FOA § 8-11 (1).

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

25.03.2024 00:00:00+01:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

02.04.2024 12:00:58+02:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Møre og Romsdal tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Ålesund kommune

Registreringsnummer

929911709

Departement

Innkjøp

Postadresse

Keiser Wilhelms gate 11

By

Ålesund

Postnummer

6003

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jonette Valaas Skare

E-post

jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no

Telefon

+4770162000

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Møre og Romsdal tingrett

Registreringsnummer

929911709

Postadresse

Postboks 1354

By

Ålesund

Postnummer

6001

Underenhet i land

Møre og Romsdal (NO0A3)

Land

Norge

E-post

more.og.romsdal.tingrett@domstol.no

Telefon

70 33 47 00

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

f9d7cfab-94c5-47af-9ed0-76c2d5ebaaa6 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

05.03.2024 00:31

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Ålesund kommune

Referanse
2024-103218
Kunngjøringsdato
05.03.2024
Estimert verdi
1 400 000 NOK
Utførelsessted
Møre og Romsdal
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter