Anskaffelse - Vegoppmerking, 2024
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Ålesund kommune
Juridisk type kjøper
Lokal styresmakt
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Anskaffelse - Vegoppmerking, 2024
Beskrivelse:
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.
Prosedyreidentifikator
8f3739c6-e5d1-48cd-a22a-c6d22c0867fa
Intern identifikator
24/99
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Kontraktens ytterligere art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Veimarkeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Veimerkinger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid, fundamentering og overflatearbeid i forb.med anlegg av veier
Ytterligere klassifisering
Diverse overflatearbeid
Ytterligere klassifisering
Overflatearbeid på veier
2.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune.
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 400 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
FOA § 8-3
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Generell del
Beskrivelse:
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vegoppmerking av kommunale veger. Dette omfatter vegoppmerkingstjenester inkludert tilhørende vegoppmerkingsmateriell. Avtalen gjelder manuell håndlegging termoplast. Avtalen gjelder i all hovedsak ordinære gangfelt, men noen opphøyde gangfelt, kjørefeltspiler og -linjer og lignende kan også forekomme. Avtalen gjelder hovedsakelig vedlikehold/rehabilitering av eksisterende oppmerking, men noen nyetableringer kan også forekomme. Ved vedlikehold/rehabilitering skal leverandør kun legge etter behov, basert på det som er slitt.
Intern identifikator
24/99
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Bygge- og anleggsarbeid
Kontraktens ytterligere art
Tjenester
Kontraktens ytterligere art
Varer
Hoved klassifisering
Veimarkeringsarbeid
Ytterligere klassifisering
Veimerkinger
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsarbeid, fundamentering og overflatearbeid i forb.med anlegg av veier
Ytterligere klassifisering
Diverse overflatearbeid
Ytterligere klassifisering
Overflatearbeid på veier
Alternativer
Kjøper forbeholder seg retten til tilleggskjøp fra entreprenøren, som beskrevet her
Opsjon: vegoppmerking ifm. sykkelfelt.
5.1.2 Sted for gjennomføring
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
Tilleggsinformasjon
Ålesund kommune.
5.1.3 Anslått varighet
Annen varighet
Ubegrenset
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 400 000 NOK
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Beskrivelse:
Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og mva. i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Kravet gjelder bare for norske leverandører. Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Leverandør kan bestille slik attest via Skatteetaten sine nettsider. Attesten skal ikke være eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Kredittvurdering
Beskrivelse:
Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Kvalitetsstyringssystem
Beskrivelse:
Det kreves at leverandør har et tredjepartssertifisert kvalitetsstyringssystem, som ISO 9001 eller tilsvarende. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer som dokumenterer at ovenstående krav er oppfylt.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Miljøledelsesssystem
Beskrivelse:
Det kreves at leverandør har et tredjepartssertifisert miljøledelsesssystem, som ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende. Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer som dokumenterer at ovenstående krav er oppfylt.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Erfaring
Beskrivelse:
Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 2 sammenlignbare oppdrag de siste 3 år. Med sammenlignbare oppdrag menes her leveranse av vegoppmerkingstjenester inkl. materiell, knyttet til oppmerking av gangfelt, med en verdi på minimum NOK 150.000 ekskl. mva. pr. oppdrag (pr. år dersom flerårig avtale). Dersom leverandør beskriver oppdrag som også omfatter andre typer vegoppmerking enn gangfelt, må det fremkomme hvor stor del av kontraktsverdien som gjelder gangfelt. Besvarelsen må gjøre oppdragsgiver i stand til å vurdere om kravet er oppfylt. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon. Oppdragsgiver kan velge å kontakte "oppdragsgivers kontaktperson", som leverandør oppgir for referanseoppdragene, for verifisering av relevans. Det er imidlertid leverandørs ansvar å dokumentere relevans gjennom besvarelsen alene.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.10 Tildelingskriterier
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Miljø
Rangert etter viktighet
1
Kriterium
Type
Pris
Type
Kvalitet – klima- og miljøkriterium
Navn
Pris
Navn
Miljø
Rangert etter viktighet
2
Begrunnelse for ikke å angi vektingen av tildelingskriteriene
Del II, FOA § 8-11 (1).
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Frist for å be om tilleggsopplysninger
25.03.2024 00:00:00+01:00
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
02.04.2024 12:00:58+02:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Møre og Romsdal tingrett
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Ålesund kommune
Registreringsnummer
929911709
Departement
Innkjøp
Postadresse
Keiser Wilhelms gate 11
By
Ålesund
Postnummer
6003
Land
Norge
Kontaktpunkt
Jonette Valaas Skare
E-post
jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no
Telefon
+4770162000
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Møre og Romsdal tingrett
Registreringsnummer
929911709
Postadresse
Postboks 1354
By
Ålesund
Postnummer
6001
Underenhet i land
Møre og Romsdal (NO0A3)
Land
Norge
E-post
more.og.romsdal.tingrett@domstol.no
Telefon
70 33 47 00
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
f9d7cfab-94c5-47af-9ed0-76c2d5ebaaa6 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
05.03.2024 00:31
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Ålesund kommune
- Referanse
- 2024-103218
- Kunngjøringsdato
- 05.03.2024
- Estimert verdi
- 1 400 000 NOK
- Utførelsessted
- Møre og Romsdal
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter