Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse av vaktmestertjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Anskaffelse av vaktmestertjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med anskaffelsen er å sikre at Nkoms eiendomsmasse blir ettersett og fulgt opp slik at byggenes og eiendommens tilstand ikke forringes. Videre ønsker Nkom at tekniske anlegg fungerer som forutsatt, og at bygg og tomt ikke utsettes for skader og mangler uten at dette blir korrigert med nødvendige tiltak. Det forutsettes at skader/mangler, som ikke kan repareres av vaktmesteroppdraget, skal meddeles oppdragsgiver for nærmere oppfølging og eventuell bestilling/anskaffelse. Kontrakten gjelder for 2 – to år fra signeringstidspunkt av kontrakt, med opsjon til å forlenge kontrakten for inntil ytterligere 1+1 år. Ønsket oppstart vil være 03.04.2024. Nærmere beskrivelse av leveransen følger av Bilag 1- Kravspesifikasjon. Estimert økonomisk ramme per år er på NOK 850.000 inkl. mva. Oppdragsgiver er ikke forpliktet til å benytte seg av hele rammen. Budsjettramme for hele kontraktsperioden er NOK 3.400.000 inkl. mva.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Juridisk type kjøper

Sentral statlig myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Anskaffelse av vaktmestertjenester

Beskrivelse:

Formålet med anskaffelsen er å sikre at Nkoms eiendomsmasse blir ettersett og fulgt opp slik at byggenes og eiendommens tilstand ikke forringes. Videre ønsker Nkom at tekniske anlegg fungerer som forutsatt, og at bygg og tomt ikke utsettes for skader og mangler uten at dette blir korrigert med nødvendige tiltak. Det forutsettes at skader/mangler, som ikke kan repareres av vaktmesteroppdraget, skal meddeles oppdragsgiver for nærmere oppfølging og eventuell bestilling/anskaffelse. Kontrakten gjelder for 2 – to år fra signeringstidspunkt av kontrakt, med opsjon til å forlenge kontrakten for inntil ytterligere 1+1 år. Ønsket oppstart vil være 03.04.2024. Nærmere beskrivelse av leveransen følger av Bilag 1- Kravspesifikasjon. Estimert økonomisk ramme per år er på NOK 850.000 inkl. mva. Oppdragsgiver er ikke forpliktet til å benytte seg av hele rammen. Budsjettramme for hele kontraktsperioden er NOK 3.400.000 inkl. mva.

Prosedyreidentifikator

e8585fe4-1ce2-4f29-9be3-95991cdff9ed

Intern identifikator

2313108

Type prosedyre

Åpen

Prosedyren er akselerert

No

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Vaktmestertjenester

Ytterligere klassifisering

Vaktmestertjenester

2.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Nygård 1

Postnummer

4790

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 720 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Direktiv 2014/24/EU

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Analog situasjon som konkurs etter nasjonal lov

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Konkurs

Er leverandøren i en konkurssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Korrupsjon

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for korrupsjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p>Korrupsjon som definert i artikkel 3 i konvensjonen om bekjempelse av korrupsjon, som involverer tjenestemenn i De Europeiske Fellesskapene eller i Den Europeiske Unions medlemsstater (EUT C 195 av 25.6.1997, s. 1), og i artikkel 2, stk. 1, i Rådets rammeavgjørelse 2003/568/RIA av 22. juli 2003 om bekjempelse av korrupsjon i den private sektor (EUT L 192 av 31.7.2003, s. 54). Denne avvisningsgrunnen omfatter også korrupsjon som definert i nasjonal rett for oppdragsgiveren eller leverandøren.</p>

Avtale med kreditorer

Er leverandøren i en situasjon hvor han har fått tvungen gjeldsordning? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Deltakelse i en kriminell virksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for deltakelse i en kriminell organisasjon ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p> Deltakelse i en kriminell organisasjon som definert i artikkel 2 i Rådets rammeavgjørelse 2008/841/RIA av 24. oktober 2008 om bekjempelse av organisert kriminalitet (EUT L 300 av 11.11.2008, s. 42)</p>

Avtaler med andre økonomiske aktører som har til hensikt å forvrenge konkurransen

Har leverandør inngått avtale(r) med andre leverandører med hensikt å vri konkurransen?

Brudd på forpliktelser innenfor miljølovgivning

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om miljø slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Hvitevasking eller terrorfinansiering

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p>Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorismeSom definert i artikkel 1 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF av 26. oktober 2005 om forebyggende tiltak mot bruk av det finansielle system til hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme (EUT L 309 av 25.11.2005, s. 15).</p>

Svindel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for bedrageri ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p>Bedrageri som omhandlet i artikkel 1 i konvensjonen om beskyttelse av De Europeiske Fellesskapenes finansielle interesser (EFT C 316 av 27.11.1995, s. 48).</p>

Barnearbeid og andre former for menneskehandel

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for barnearbeid og andre former for menneskehandel ved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p>Barnearbeid og andre former for menneskehandel som definert i artikkel 2 i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU av 5. april 2011 om forebygging og bekjempelse av menneskehandel og beskyttelse av dets ofre, og om erstatning av Rådets rammeavgjørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 av 15.4.2011, s. 1).</p>

Insolvens

Er leverandøren i en insolvenssituasjon? Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Brudd på forpliktelser innenfor arbeidsretten

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om arbeidsforhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Eiendeler administreres av likvidator

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Skyldig i feilaktig fremstilling, tilbakeholdt informasjon, ute av stand til å gi nødvendige dokumenter og innhentet konfidensiell informasjon om denne prosedyren

Har leverandøren:<p>a) gitt grovt uriktige opplysninger ved meddelelsen av opplysningene som kreves for å kontrollere at det ikke er grunnlag for avvisning, eller av at kvalifikasjonskravene er oppfylt,</p><p>b) unnlatt å gi slike opplysninger,</p><p>c) tatt forbehold om straks å fremlegge de støttedokumenter som oppdragsgiver anmoder om, eller</p><p>d) urettmessig påvirket oppdragsgivers beslutningsprosess for å tilegne seg konfidensiell informasjon som kan gi denne en urettmessig fordel i forbindelse med konkurransen, eller uaktsomt har gitt misvisende opplysninger som kan få vesentlig innflytelse på beslutninger om avvisning, utvelgelse eller tildeling?</p>

Interessekonflikt på grunn av deltakelse i anskaffelsesprosedyren

Er leverandør oppmerksom på en interessekonflikt slik denne er angitt i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene?

Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen av denne anskaffelsesprosedyren

Har leverandør eller en virksomhet tilknyttet leverandøren gitt råd til oppdragsgiver eller på annen måte vært involvert i planleggingen av konkurransen?

Skyld for grov yrkesmessig forseelse

Har leverandøren begått alvorlige feil i yrkesutøvelsen? Hvis det er relevant, se definisjoner i nasjonal rett, den relevante kunngjøring eller anskaffelsesdokumentene.

Tidlig oppsigelse, erstatning eller andre sammenlignbare sanksjoner

Har leverandør begått vesentlig kontraktsbrudd i forbindelse med oppfyllelsen av en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en offentlig oppdragsgiver eller en tidligere konsesjonskontrakt, der bruddet har ført til heving av kontrakten, erstatning eller andre lignende sanksjoner?

Brudd på forpliktelser innen sosialrett

Er leverandøren kjent med å ha begått brudd på bestemmelser om sosiale forhold slik som de fremgår av nasjonal rett, den relevante kunngjøringen eller anskaffelsesdokumentene eller artikkel 18 (2) i direktiv 2014/24/EU.

Betaling av trygdeavgift

Har leverandør unnlatt å oppfylle alle sine forpliktelser til å betale trygdeavgifter både i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Forretningsaktiviteter er suspendert

Angi hvorfor man under nevnte omstendigheter likevel er i stand til å utføre kontrakten, tatt i betraktning gjeldende nasjonale bestemmelser og tiltak vedrørende fortsettelse av forretningsaktivitetene? Det er ikke nødvendig å angi disse opplysningene hvis avvisning av leverandørerer gjort obligatorisk i henhold til gjeldende nasjonal rett uten mulighet for unntak.

Betaling av skatt

Har leverandøren unnlatt å oppfylle sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter i det land han er etablert i, og i oppdragsgivers medlemsstat, hvis dette er et annet land enn det han er etablert i?

Terrorhandlinger eller lovbrudd knyttet til terrorvirksomhet

Er leverandøren selv eller en person, som er medlem av leverandørens administrasjons-, ledelses- eller kontrollorgan eller har kompetanse til å representere eller kontrollere eller treffe beslutninger i slike organer, ved rettskraftig dom blitt dømt for terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetved en dom avsagt for ikke mer enn fem år siden, eller en avvisningsperiode fastsatt direkte i dommen som fortsatt gjelder?<p> Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som definert i artikkel 1 og 3 i Rådets rammeavgjørelse 2002/475/RIA av 13. juni 2002 om bekjempelse av terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne avvisningsgrunnen omfatter også oppfordring til, medvirkning til eller forsøk på å begå slike handlinger som omhandlet i artikkel 4 i nevnte rammeavgjørelse.</p>

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Anskaffelse av vaktmestertjenester

Beskrivelse:

Formålet med anskaffelsen er å sikre at Nkoms eiendomsmasse blir ettersett og fulgt opp slik at byggenes og eiendommens tilstand ikke forringes. Videre ønsker Nkom at tekniske anlegg fungerer som forutsatt, og at bygg og tomt ikke utsettes for skader og mangler uten at dette blir korrigert med nødvendige tiltak. Det forutsettes at skader/mangler, som ikke kan repareres av vaktmesteroppdraget, skal meddeles oppdragsgiver for nærmere oppfølging og eventuell bestilling/anskaffelse. Kontrakten gjelder for 2 – to år fra signeringstidspunkt av kontrakt, med opsjon til å forlenge kontrakten for inntil ytterligere 1+1 år. Ønsket oppstart vil være 03.04.2024. Nærmere beskrivelse av leveransen følger av Bilag 1- Kravspesifikasjon. Estimert økonomisk ramme per år er på NOK 850.000 inkl. mva. Oppdragsgiver er ikke forpliktet til å benytte seg av hele rammen. Budsjettramme for hele kontraktsperioden er NOK 3.400.000 inkl. mva.

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Tjenester

Hoved klassifisering

Vaktmestertjenester

5.1.2 Sted for gjennomføring

Postadresse

Nygård 1

Postnummer

4790

Underenhet i land

Agder (NO092)

Land

Norge

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

2 720 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Bruk av dette kriteriet

Ikke brukt

5.1.10 Tildelingskriterier

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Navn

Timespris

Navn

Kvalitet - leveringssikkerhet, organisering, kompetanse og erfaring

Navn

Miljø - Miljøplan

Vekt (poeng, presis)

30

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Navn

Timespris

Navn

Kvalitet - leveringssikkerhet, organisering, kompetanse og erfaring

Navn

Miljø - Miljøplan

Vekt (poeng, presis)

40

Kriterium

Type

Pris

Type

Kvalitet

Type

Kvalitet

Navn

Timespris

Navn

Kvalitet - leveringssikkerhet, organisering, kompetanse og erfaring

Navn

Miljø - Miljøplan

Vekt (poeng, presis)

30

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

Frist for å be om tilleggsopplysninger

04.03.2024 12:00:00+01:00

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

18.03.2024 11:00:00+01:00

Frist til anbudet må være gyldig

3 MONTH

Informasjon om offentlig åpning

Dato/klokkeslett

18.03.2024 12:00:00+01:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Agder tingrett

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Registreringsnummer

974446871

Postadresse

Nygård 1

By

LILLESAND

Postnummer

4790

Land

Norge

Kontaktpunkt

Jannike Brurud Høseth

E-post

JAH@NKOM.NO

Telefon

+47 22824600

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Agder tingrett

Registreringsnummer

926723480

Postadresse

Kristiansand

By

Kristiansand

Land

Norge

E-post

agder.tingrett@domstol.no

Telefon

+47 38176300

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

66efbcf3-23f9-4e8e-aa7f-aac120848c19 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

12.02.2024 14:42

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk, English

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Referanse
2024-102054
Kunngjøringsdato
14.02.2024
Estimert verdi
2 720 000 NOK
Utførelsessted
Agder
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter