Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKjøp av plantegjerder til Ruten
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Kjøp av plantegjerder til Ruten

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.

Del 1: Kjøper

1.1 Kjøper

Offisielt navn

Sandnes kommune

Juridisk type kjøper

Fylkeskommunal myndighet

Oppdragsgivers virksomhet

Alminnelig offentlig tjenesteyting

Del 2: Prosedyre

2.1 Prosedyre

Tittel

Kjøp av plantegjerder til Ruten

Beskrivelse:

Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.

Prosedyreidentifikator

44fa7c5e-fcbc-4a3f-8ab8-5fac05992e27

Intern identifikator

23/19701

Type prosedyre

andre ett-trinnsprosedyrer

Hovedtrekkene i prosedyren

Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 12. august 2016 nr. 974 del I og II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.

2.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Gjerde

Ytterligere klassifisering

Beskyttelsesutrustning

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Oppsetting av gjerde

Ytterligere klassifisering

Naturvern beskyttelse

2.1.3 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 200 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Annet

FOA § 8-3

2.1.6 Grunnlag for avvisning

Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag

Se konkurransegrunnlag

Del 5: Delkontrakt

5.1 Skjebne LOT-0000

Tittel

Kjøp av plantegjerder til Ruten

Beskrivelse:

Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.

Intern identifikator

1

5.1.1 Hensikt

Kontraktens art

Varer

Hoved klassifisering

Gjerde

Ytterligere klassifisering

Beskyttelsesutrustning

Ytterligere klassifisering

Bygge- og anleggsvirksomhet

Ytterligere klassifisering

Oppsetting av gjerde

Ytterligere klassifisering

Naturvern beskyttelse

5.1.5 Verdi

Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift

1 200 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reservert deltakelse

Ingen

Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.

5.1.9 Utvelgelseskriterier

Kriterium

Type

Økonomisk og finansiell kapasitet

Navn

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala.

Beskrivelse:

Norske foretak: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet, være basert på siste tilgjengelige regnskap og være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. For alle foretak: Dersom Leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Beskrivelse:

Norske selskaper: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Egnethet

Navn

Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan.

Beskrivelse:

Norske foretak: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder. For utenlandske leverandører: Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandør fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørs økonomidirektør/økonomiansvarlige.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

Kriterium

Type

Tekniske og faglige egenskaper

Navn

Leverandøren skal ha erfaring fra levering av tjenester som beskrevet i dette konkurransegrunnlag, hva gjelder omfang og vanskelighetsgrad.

Beskrivelse:

Dokumenteres ved å vedlegge en beskrivelse av Tilbyderens mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene innenfor sammenlignbare oppdrag. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er Tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.

Bruk av dette kriteriet

Brukt

5.1.11 Anskaffelsesdokumenter

Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige

NOR

5.1.12 Vilkår for anskaffelsen

Vilkår for innlevering

Elektronisk innlevering

Obligatorisk

Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på

norsk

Elektronisk katalog

Ikke tillatt

Varianter

Ikke tillatt

Frist for mottak av tilbud

15.02.2024 12:00:00+01:00

Vilkår for kontrakt

Elektronisk fakturering

Obligatorisk

5.1.15 Teknikker

Rammeavtale

Ingen/nei

Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen

Ingen

5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon

Virksomhet som gjennomfører klagebehandling

Sør-Rogaland tingrett

Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling

Sandnes kommune

Del 8: Virksomheter

8.1 ORG-0001

Offisielt navn

Sandnes kommune

Registreringsnummer

964965137

Postadresse

Rådhusgata 1

By

Sandnes

Postnummer

4306

Land

Norge

Kontaktpunkt

Sandra Pedersen

E-post

sandra.pedersen2@sandnes.kommune.no

Telefon

+47 48206011

Rollene til denne virksomheten

8.1 ORG-0002

Offisielt navn

Sør-Rogaland tingrett

Registreringsnummer

974 735 490

Departement

Sandnes Kommune

By

Sandnes

Land

Norge

E-post

sor-rogaland.tingrett@domstol.no

Telefon

52004600

Rollene til denne virksomheten

Kunngjøringsinformasjon

11.1 Kunngjøringsinformasjon

Varselidentifikator/-versjon

e458531d-1eac-44c8-856a-137d90131605 01

Type skjema

Konkurranse

Type varsel

Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime

Varsel utsendelsesdato

31.01.2024 15:21

Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig

norsk

Sandnes kommune

Referanse
2024-101381
Kunngjøringsdato
01.02.2024
Estimert verdi
1 200 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter