Kjøp av plantegjerder til Ruten
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.
Del 1: Kjøper
1.1 Kjøper
Offisielt navn
Sandnes kommune
Juridisk type kjøper
Fylkeskommunal myndighet
Oppdragsgivers virksomhet
Alminnelig offentlig tjenesteyting
Del 2: Prosedyre
2.1 Prosedyre
Tittel
Kjøp av plantegjerder til Ruten
Beskrivelse:
Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.
Prosedyreidentifikator
44fa7c5e-fcbc-4a3f-8ab8-5fac05992e27
Intern identifikator
23/19701
Type prosedyre
andre ett-trinnsprosedyrer
Hovedtrekkene i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 12. august 2016 nr. 974 del I og II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.
2.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Gjerde
Ytterligere klassifisering
Beskyttelsesutrustning
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Oppsetting av gjerde
Ytterligere klassifisering
Naturvern beskyttelse
2.1.3 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Annet
FOA § 8-3
2.1.6 Grunnlag for avvisning
Kun nasjonale eksklusjonsgrunnlag
Se konkurransegrunnlag
Del 5: Delkontrakt
5.1 Skjebne LOT-0000
Tittel
Kjøp av plantegjerder til Ruten
Beskrivelse:
Oppdragsgiver har behov for å inngå en kjøpsavtale på levering, installasjon og montering av plantegjerder til beskyttelse av planter og blomster på Ruten i Sandnes kommune. Se «vedlegg 7 – Plantegning 3» for en mer utdypende beskrivelse. Se også «vedlegg 5 – Plantegning 1» og «vedlegg 6 – Plantegning 2» for en oversikt over hvor plantegjerdene skal monteres. Oppdragsgiver er usikker på anskaffelsens omfang, men estimerer at samlet kontraktsverdi for avtalen vil kunne være i størrelsesorden kr. 1 200.000 eks. mva. Dette er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandøren. Det tas forbehold om endringer som følge av endrede økonomiske rammevilkår, organisatoriske endringer og kommunal aktivitet.
Intern identifikator
1
5.1.1 Hensikt
Kontraktens art
Varer
Hoved klassifisering
Gjerde
Ytterligere klassifisering
Beskyttelsesutrustning
Ytterligere klassifisering
Bygge- og anleggsvirksomhet
Ytterligere klassifisering
Oppsetting av gjerde
Ytterligere klassifisering
Naturvern beskyttelse
5.1.5 Verdi
Anslått verdi eksklusiv merverdiavgift
1 200 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reservert deltakelse
Ingen
Anskaffelsesprosjekt ikke finansiert med EU-midler.
5.1.9 Utvelgelseskriterier
Kriterium
Type
Økonomisk og finansiell kapasitet
Navn
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala.
Beskrivelse:
Norske foretak: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet, være basert på siste tilgjengelige regnskap og være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. For alle foretak: Dersom Leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Beskrivelse:
Norske selskaper: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Egnethet
Navn
Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan.
Beskrivelse:
Norske foretak: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder. For utenlandske leverandører: Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandør fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørs økonomidirektør/økonomiansvarlige.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
Kriterium
Type
Tekniske og faglige egenskaper
Navn
Leverandøren skal ha erfaring fra levering av tjenester som beskrevet i dette konkurransegrunnlag, hva gjelder omfang og vanskelighetsgrad.
Beskrivelse:
Dokumenteres ved å vedlegge en beskrivelse av Tilbyderens mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene innenfor sammenlignbare oppdrag. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er Tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.
Bruk av dette kriteriet
Brukt
5.1.11 Anskaffelsesdokumenter
Språk der anskaffelsesdokumentene er offisielt tilgjengelige
NOR
Adresse på anskaffelsesdokumentene
5.1.12 Vilkår for anskaffelsen
Vilkår for innlevering
Elektronisk innlevering
Obligatorisk
Adresse for innlevering
Språk som anbud eller forespørsler om å delta kan sendes inn på
norsk
Elektronisk katalog
Ikke tillatt
Varianter
Ikke tillatt
Frist for mottak av tilbud
15.02.2024 12:00:00+01:00
Vilkår for kontrakt
Elektronisk fakturering
Obligatorisk
5.1.15 Teknikker
Rammeavtale
Ingen/nei
Informasjon om den dynamiske innkjøpsordningen
Ingen
5.1.16 Nærmere informasjon, mekling og revisjon
Virksomhet som gjennomfører klagebehandling
Sør-Rogaland tingrett
Virksomhet som gir mer informasjon om klagebehandling
Sandnes kommune
Del 8: Virksomheter
8.1 ORG-0001
Offisielt navn
Sandnes kommune
Registreringsnummer
964965137
Postadresse
Rådhusgata 1
By
Sandnes
Postnummer
4306
Land
Norge
Kontaktpunkt
Sandra Pedersen
E-post
sandra.pedersen2@sandnes.kommune.no
Telefon
+47 48206011
Rollene til denne virksomheten
8.1 ORG-0002
Offisielt navn
Sør-Rogaland tingrett
Registreringsnummer
974 735 490
Departement
Sandnes Kommune
By
Sandnes
Land
Norge
E-post
sor-rogaland.tingrett@domstol.no
Telefon
52004600
Rollene til denne virksomheten
Kunngjøringsinformasjon
11.1 Kunngjøringsinformasjon
Varselidentifikator/-versjon
e458531d-1eac-44c8-856a-137d90131605 01
Type skjema
Konkurranse
Type varsel
Melding om kontrakt eller konsesjon – standardregime
Varsel utsendelsesdato
31.01.2024 15:21
Språk der denne kunngjøringen er offisielt tilgjengelig
norsk
Sandnes kommune
- Referanse
- 2024-101381
- Kunngjøringsdato
- 01.02.2024
- Estimert verdi
- 1 200 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter