Krødsherad skole, totalentreprise med designfase og samspill
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konkurransen gjelder levering av totalentreprise for Krødsherad skole med idrettshall. Krødsherad kommune innbyr totalentreprenører til to-trinns konkurranse med forhandlinger over EØS-terskelverdi på prosjektet "Krødsherad Skole med idrettshall”. Formålet med konkurransen er å anskaffe totalentreprenør med sine kontraktmedhjelpere for prosjektering, eventuell rivning av eksisterende bygningsmasse, bygging og prøvedrift av skole. Det er valgt samspill som gjennomføringsmodell basert på «utviklingsentreprise» for prosjektet. I konkurransefasen skal kvalifiserte tilbydere levere et komplett "skisseprosjekt". Kvalifiserte tilbyderne vil bli honorert for dette. Kommunestyret i Krødsherad kommune har besluttet at det skal planlegges ny skole for 1 til 10 trinn med idrettshall på tomten der dagens skole og kommunehus ligger. Kommunehuset skal bestå, og det legges opp til sambruksfunksjoner der det er mulig.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Krødsherad kommune] ---
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Krødsherad skole, totalentreprise med designfase og samspill
Description
Konkurransen gjelder levering av totalentreprise for Krødsherad skole med idrettshall. Krødsherad kommune innbyr totalentreprenører til to-trinns konkurranse med forhandlinger over EØS-terskelverdi på prosjektet "Krødsherad Skole med idrettshall”. Formålet med konkurransen er å anskaffe totalentreprenør med sine kontraktmedhjelpere for prosjektering, eventuell rivning av eksisterende bygningsmasse, bygging og prøvedrift av skole. Det er valgt samspill som gjennomføringsmodell basert på «utviklingsentreprise» for prosjektet. I konkurransefasen skal kvalifiserte tilbydere levere et komplett "skisseprosjekt". Kvalifiserte tilbyderne vil bli honorert for dette. Kommunestyret i Krødsherad kommune har besluttet at det skal planlegges ny skole for 1 til 10 trinn med idrettshall på tomten der dagens skole og kommunehus ligger. Kommunehuset skal bestå, og det legges opp til sambruksfunksjoner der det er mulig.
Procedure identifier
2023-634284
Internal identifier
23057
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Mercell kunngjøring: https://opic.com/id/afrndrqeqt
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Krødsherad skole, totalentreprise med designfase og samspill
Description
Gammel skole kan rives hvis hensiktsmessig, men kommunestyret ønsker at det gjenbrukes hvis mulig. Med forbehold om politisk og økonomisk forankring vil Krødsherad kommune ha som intensjon å inngå samspillskontrakt med vinneren av konkurransen for utviklingsfasen, med mål om å inngå totalentreprise for gjennomføringsfasen. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 150.000.000,- eks. mva. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud. Deltilbud/grupper Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget, og ei heller alternative tilbud. Oppdragsgiver har vurdert å dele opp oppdraget, men har kommet til at det ikke er hensiktsmessig for denne anskaffelsen. Kontrakt Oppdraget er delt inn i to faser med to delkontrakter:- Fase 1: Utviklingsfasen der partene skal utvikle et forprosjekt i gjensidig samspill (Se vedlegg 4 Samspillskontrakt)- Fase 2: Gjennomføringsfasen (NS8407) Kontraktsbestemmelser for NS8407Kontraktsforholdet vil bli regulert av NS 8407:2011 med tilhørende dokumentasjon og seriøsitetsbestemmelser. Vedlegg til konkurransegrunnlaget er en del av kontraktdokumentene. Leverandøren må sette seg inn i samtlige kontraktsvilkår.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger
Additional classification
Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester
Additional classification
Byggeteknisk prosjektledelse
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Viken (NO082)
5.1.3 Estimated duration
Start date
08.09.2023
End date
31.12.2099
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Attester for skatt og MVA Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling (ESPD: Del II A.e). Dokumentasjonskrav:Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. I henhold til forskriftens §17-1(4) har ikke oppdragsgiver anledning til å be om attesten dersom han allerede har mottatt den. Dersom du har levert skatteattest til oppdragsgiver og denne fremdeles er gyldig ved tilbudsinnleveringstidspunktet for denne konkurransen, er du ikke forpliktet til å levere attest nå. Oppgi i så fall når du tidligere har levert attesten, og til hvem. Du kan uansett legge ved attesten frivillig hvis du ønsker det. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse. Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre denne kontrakten (ESPD: Del IV B.58-3). Dokumentasjonskrav:Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravetDersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette nedenfor. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende. Støttevirksomheten må i tillegg levere egen skatteattest og ESPD-skjema. Legg til eventuelle slike selskaper som du er avhengig av under steget «underleverandør» i Tendsign, og fyll ut eget ESPD-skjema for denne/disse.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner Leverandøren skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag/leveranser (ESPD: Del IV B.58-4). Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets art, entrepriseform, kontraktsform, verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravetDersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet skal det legges ved forpliktelseserklæring som viser at tilbyder har rådighet over de nødvendige ressursene. Støttevirksomheten må i tillegg levere egen skatteattest og ESPD-skjema. Legg til eventuelle slike selskaper som du er avhengig av under steget «underleverandør» i Tendsign, og fyll ut eget ESPD-skjema for denne/disse.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://tendsign.no/public/p_adformsnotice.aspx?UniqueId=afrndrqeqt ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
11.04.2023 14:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
188 DAY
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Buskerud tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Krødsherad kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Krødsherad kommune
Registration number
964 962 855
Postal address
Kommunehuset
Town
Noresund
Postcode
3536
Country
Norge
Contact point
Roy Pettersen
roy@innkjopskontoret.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Buskerud tingrett
Town
Hokksund
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-634284 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
07.03.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
07.03.2023
Krødsherad kommune
- Referanse
- 2023-634284
- Kunngjøringsdato
- 07.03.2023
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter