Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oslo kommune v/ Oslobygg KF, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester. Det vil bli inngått avtale med to leverandører. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å inngå rammeavtale med én leverandør dersom det kun blir levert ett tilfredsstillende tilbud.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/ Oslobygg KF] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester

Description

Oslo kommune v/ Oslobygg KF, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester. Det vil bli inngått avtale med to leverandører. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å inngå rammeavtale med én leverandør dersom det kun blir levert ett tilfredsstillende tilbud.

Procedure identifier

2023-625448

Internal identifier

23/1119

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

ENØK-rådgivning

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

26 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester

Description

Oppdrag som vil gjelde på rammeavtalen: - ENØK-kartlegging - Energimerking - Rådgivning ved vurdering og gjennomføring av ENØK-tiltak Rammeavtalen er begrenset til Oslobyggs eiendommer. Oppdragene vil gjelde for eksisterende bygg, og det vil være forskjeller i omfang og kostnad for det enkelt bygg. Det anslås at oppdragsgiver årlig vil ha behov for mellom 15 og 30 ENØK-kartlegginger, og 400 rådgivningstimer. Estimert behov for energiattester vil være 200 over fire år, hvor behovet vil være størst de første to årene. Rammeavtalen omfatter ikke detaljprosjektering av nye anlegg eller større ombygninger. Energivurderinger av tekniske anlegg er også unntatt fra rammeavtalen. Se konkurransegrunnlaget for en ytterligere beskrivelse av anskaffelsen.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

ENØK-rådgivning

Additional classification

Arbeid i forbindelse med miljøforbedring

Additional classification

Rådgivning i forbindelse med miljøteknikk

Additional classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Additional classification

Tjenester i forbindelse med miljø

Additional classification

Miljøstandarder, bortsett fra bygge- og anleggsarbeid

Additional classification

Rådgivningstjenester relatert til miljø

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

26 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak: • Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attest bestilles og hentes i Altinn. • For utenlandske leverandører skal det fremlegges attest fra tilsvarende myndigheter.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget: • Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. • Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente årsregnskap eller annen dokumentasjon dersom dette er nødvendig for å evaluere kravet. • Leverandøren kan fremlegge all dokumentasjon som de mener er relevant for vurderingen av deres økonomiske kapasitet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig og relevant faglig kapasitet til å utføre kontrakten: • Leverandøren skal oppgi antall ansatte med nødvendig kompetanse og erfaring Leverandøren skal ha god erfaring fra oppdrag av tilsvarende art, størrelse og kompleksitet. Med tilsvarende menes erfaring med ENØK-kartlegging og energimerking av formålsbygg eller bygg med tilsvarende kompleksitet, herunder komplekse varme/ventilasjonssystemer, varmepumper og SD/automasjonsanlegg: • En oversikt over de viktigste leveranser de siste 3 år med overføringsverdi for denne rammeavtalen. Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem for tjenestene som skal leveres: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak. Leverandøren skal vedlegge prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende kvalitetssikring av leveransen/tjenestene. Eller • Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=355347&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

13.04.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

13.04.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

2

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemndssekretariatet ] ---

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Oslobygg KF ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/ Oslobygg KF

Registration number

924 599 545

Postal address

Grenseveien 78C

Town

Oslo

Postcode

0661

Country

Norge

Contact point

Kasper Johns

Email

kasper.johns@obf.oslo.kommune.no

Telephone

+47 46796437

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo Tingrett

Postal address

C. J. Hambros plass 4

Town

Oslo

Postcode

0164

Country

Norge

Telephone

+47 22035200

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Klagenemndssekretariatet

Postal address

Zander Kaaes gate 7

Town

BERGEN

Postcode

5015

Country

Norge

Email

post@knse.no

Telephone

+47 55193000

Roles of this organisation

8.1 ORG-0004

Official name

Oslobygg KF

Postal address

Grenseveien 78 C

Town

OSLO

Postcode

0663

Country

Norge

Email

postmottak@obf.oslo.kommune.no

Telephone

+47 21802180

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-625448 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

06.03.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

06.03.2023

Oslo kommune v/ Oslobygg KF

Referanse
2023-625448
Kunngjøringsdato
06.03.2023
Estimert verdi
26 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter