Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune v/ Oslobygg KF, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester. Det vil bli inngått avtale med to leverandører. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å inngå rammeavtale med én leverandør dersom det kun blir levert ett tilfredsstillende tilbud.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Oslobygg KF] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester
Description
Oslo kommune v/ Oslobygg KF, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester. Det vil bli inngått avtale med to leverandører. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å inngå rammeavtale med én leverandør dersom det kun blir levert ett tilfredsstillende tilbud.
Procedure identifier
2023-625448
Internal identifier
23/1119
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
ENØK-rådgivning
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
26 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for ENØK-kartlegging, energimerking og tilhørende rådgivertjenester
Description
Oppdrag som vil gjelde på rammeavtalen: - ENØK-kartlegging - Energimerking - Rådgivning ved vurdering og gjennomføring av ENØK-tiltak Rammeavtalen er begrenset til Oslobyggs eiendommer. Oppdragene vil gjelde for eksisterende bygg, og det vil være forskjeller i omfang og kostnad for det enkelt bygg. Det anslås at oppdragsgiver årlig vil ha behov for mellom 15 og 30 ENØK-kartlegginger, og 400 rådgivningstimer. Estimert behov for energiattester vil være 200 over fire år, hvor behovet vil være størst de første to årene. Rammeavtalen omfatter ikke detaljprosjektering av nye anlegg eller større ombygninger. Energivurderinger av tekniske anlegg er også unntatt fra rammeavtalen. Se konkurransegrunnlaget for en ytterligere beskrivelse av anskaffelsen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
ENØK-rådgivning
Additional classification
Arbeid i forbindelse med miljøforbedring
Additional classification
Rådgivning i forbindelse med miljøteknikk
Additional classification
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Additional classification
Tjenester i forbindelse med miljø
Additional classification
Miljøstandarder, bortsett fra bygge- og anleggsarbeid
Additional classification
Rådgivningstjenester relatert til miljø
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
48 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
26 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak: • Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attest bestilles og hentes i Altinn. • For utenlandske leverandører skal det fremlegges attest fra tilsvarende myndigheter.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget: • Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. • Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente årsregnskap eller annen dokumentasjon dersom dette er nødvendig for å evaluere kravet. • Leverandøren kan fremlegge all dokumentasjon som de mener er relevant for vurderingen av deres økonomiske kapasitet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig og relevant faglig kapasitet til å utføre kontrakten: • Leverandøren skal oppgi antall ansatte med nødvendig kompetanse og erfaring Leverandøren skal ha god erfaring fra oppdrag av tilsvarende art, størrelse og kompleksitet. Med tilsvarende menes erfaring med ENØK-kartlegging og energimerking av formålsbygg eller bygg med tilsvarende kompleksitet, herunder komplekse varme/ventilasjonssystemer, varmepumper og SD/automasjonsanlegg: • En oversikt over de viktigste leveranser de siste 3 år med overføringsverdi for denne rammeavtalen. Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem for tjenestene som skal leveres: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak. Leverandøren skal vedlegge prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende kvalitetssikring av leveransen/tjenestene. Eller • Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=355347&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
13.04.2023 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
13.04.2023 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
2
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemndssekretariatet ] ---
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Oslobygg KF ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Oslobygg KF
Registration number
924 599 545
Postal address
Grenseveien 78C
Town
Oslo
Postcode
0661
Country
Norge
Contact point
Kasper Johns
kasper.johns@obf.oslo.kommune.no
Telephone
+47 46796437
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Postal address
C. J. Hambros plass 4
Town
Oslo
Postcode
0164
Country
Norge
Telephone
+47 22035200
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klagenemndssekretariatet
Postal address
Zander Kaaes gate 7
Town
BERGEN
Postcode
5015
Country
Norge
post@knse.no
Telephone
+47 55193000
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Oslobygg KF
Postal address
Grenseveien 78 C
Town
OSLO
Postcode
0663
Country
Norge
postmottak@obf.oslo.kommune.no
Telephone
+47 21802180
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-625448 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
06.03.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
06.03.2023
Oslo kommune v/ Oslobygg KF
- Referanse
- 2023-625448
- Kunngjøringsdato
- 06.03.2023
- Estimert verdi
- 26 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter