Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterSertifisering, service og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Sertifisering, service og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Ålesund kommune skal inngå en avtale med en leverandør som skal utføre årlige sakkyndige kontroller og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr i alle virksomheter i kommunen, inklusive kommunale foretak. I tillegg omfatter avtalen kjøp av nødvendig utstyr/materialer i forbindelse med vedlikeholdsarbeidet, herunder utskifting av deler og lignende.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Ålesund kommune v/Vatn og Avløp] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Sertifisering, service og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr

Description

Ålesund kommune skal inngå en avtale med en leverandør som skal utføre årlige sakkyndige kontroller og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr i alle virksomheter i kommunen, inklusive kommunale foretak. I tillegg omfatter avtalen kjøp av nødvendig utstyr/materialer i forbindelse med vedlikeholdsarbeidet, herunder utskifting av deler og lignende.

Procedure identifier

2023-624045

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Reparasjon og vedlikehold av løftekraner

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Sertifisering, service og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr

Description

Ålesund kommune skal inngå en avtale med en leverandør som skal utføre årlige sakkyndige kontroller og vedlikehold av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr i alle virksomheter i kommunen, inklusive kommunale foretak. I tillegg omfatter avtalen kjøp av nødvendig utstyr/materialer i forbindelse med vedlikeholdsarbeidet, herunder utskifting av deler og lignende. I Ålesund kommune er det anslagsvis 228 kraner og løfteutstyr, og 101 fallsikringsutstyr. Det er installert kran-, løfte- og fallsikringsutstyr på VA-anlegg i hele kommunen (renseanlegg, vannbehandlingsanlegg, vann- og avløpspumpestasjoner og høydebasseng). Hovedandelen av fallsikringsutstyret befinner seg derimot på Ålesund Sentrallager, Åse renseanlegg og Ålesund vannbehandlingsanlegg. For nærmere informasjon om utstyret, samt anskaffelsens omfang og innhold, vises det til Bilag 1 Oppdragsgivers kravspesifikasjon, Bilag 1.2 oversikt over utstyr og anlegg, og Vedlegg 4 Kart som viser plassering av utstyr.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Reparasjon og vedlikehold av løftekraner

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av kraner

Additional classification

Sertifiseringstjenester

Additional classification

Tekniske kontrolltjenester

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Oppdragsgiver har opsjon på å kunne forlengeavtalen i ytterligere 1+1 år, slik at total avtalevarighet kan bli totalt 4 år.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Ålesund kommune

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å kunne forlengeavtalen i ytterligere 1+1 år, slik at total avtalevarighet kan bli totalt 4 år.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. DOKUMENTASJONSKRAV: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører:Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. DOKUMENTASJONSKRAV: Norske leverandører: Firmaattest. For norske leverandører henter oppdragsgiver firmaattest fra Brønnøysundregisteret. De norske leverandørene skal derfor ikke levere firmaattest. Utenlandske leverandører: Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal ha finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. DOKUMENTASJONSKRAV: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra 2021 og 2022. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian.Finansiell styrke vurderes ut ifra omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha erfaring fra relevante og sammenlignbare leveranser, et dokumentert kvalitetsledelsessystem, og et dokumentert HMS-system.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal ha erfaring fra relevante og sammenlignbare leveranser. Med relevante og sammenlignbare leveranser menes sertifisering, eventuelt resertifisering, av kraner, løfteutstyr og fallsikringsutstyr. Referansene skal samlet sett vise relevant erfaring fra de tre nevnte utstyrskategoriene. DOKUMENTASJONSKRAV: En oversikt over inntil 3 relevante og sammenlignbare leveranser leverandøren har utført de siste 3 årene. Oversikten over leveransene skal minimum inneholde følgende: Navn på oppdragsgiver, tidsrom for utførelse, omfang av leveranse i beløp og/eller timer, beskrivelse av oppdraget.Fyll ut vedlegg 3 Referansebeskrivelser som dokumentasjon. KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal ha et dokumentert kvalitetsledelsessystem. DOKUMENTASJONSKRAV: En kort beskrivelse av leverandørens kvalitetsledelsessystem som viser at leverandøren har dette implementert. Dersom leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. KVALIFIKASJONSKRAV: Leverandøren skal ha et dokumentert HMS-system. DOKUMENTASJONSKRAV: Leverandøren skal levere innholdsfortegnelsen på sitt HMS-system og det må fremkomme av denne og eventuelt utfyllende beskrivelse at systemet vil tilfredsstille kravene i Internkontrollforskriften.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/207429660.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

22.08.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

70 DAY

Information about public opening

Date/time

22.08.2023 12:01:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Møre og Romsdal tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Ålesund kommune v/Vatn og Avløp ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Ålesund kommune v/Vatn og Avløp

Registration number

920415288

Postal address

Postboks 1521

Town

Ålesund

Postcode

6025

Country

Norge

Contact point

Hilde Olsen

Email

hilde.olsen@inventura.no

Telephone

+47 90784703

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Møre og Romsdal tingrett

Town

Ålesund

Postcode

6001

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-624045 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

29.06.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

29.06.2023

Ålesund kommune v/Vatn og Avløp

Referanse
2023-624045
Kunngjøringsdato
29.06.2023
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter