EBE 20 - 2023 Haukeland skole - Ventilasjon og følgearbeider
Versjonshistorikk
Informasjonen på denne siden kan være utdatert
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Barneskolen Haukeland skole i Årstad bydel ble oppført høsten 1973 og er i dag ute av drift grunnet følgende planlagte/pågående byggeprosjekter på lokasjon: - Nytt ventilasjonsanlegg med tilhørende følgearbeider - Utskiftning av heis i eksisterende bygg - Oppføring av nybygg Arbeidet med oppføring av nybygget er igangsatt, mens arbeidet med utskiftning av heis er lyst ut i egen konkurranse september 2023, og er planlagt gjennomført sent 2023, tidlig 2024. Prosjektet Haukeland skole - Ventilasjon og følgearbeider er planlagt utført i en totalentreprise, med oppstart januar 2024. I hovedsak innebefatter oppdraget følgende : - Oppgradering av ventilasjonsanlegg, samt tilhørende følge arbeider. Dette omfatter utskifting av eksisterende ventilasjonsaggregater i både hovedbygget og gymsalen. - Bruksendring av enkelte rom. Dagens skolekjøkken i 1.etg. flyttes opp til 2.etg rett ved gangaksen mot planlagt nybygg. Nye kjøkkenet utvides ved å innlemme et tilstøtende grupperom (rom 227). Eksisterende skolekjøkken (rom 135) blir endret til klasserom. - Utskifting av utvalgte dører i plan 1 og nytt gulvbelegg i plan 2. - Koordineringsarbeid mot andre prosjekter/entrepriser på skolen. I tillegg til oppføring av nybygg er det igangsatt et prosjekt for utskifting av heis i eksisterende bygg. - Oppdatere brannkonseptet og sammenstille det med nybygget sitt brannkonsept. Det er planlagt fullskalatest i august/september 2024. Det er derfor særlig viktig at entreprenørens arbeid er planlagt og samkjørt med datoer satt i hovedfremdriftsplan for nybygg. Det er planlagt tilbudsbefaring på lokasjon mandag 16.10.2023 kl. 09:00-11:00, med påmeldingsfrist via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen fredag 13.10.2023 kl.12:00
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
EBE 20 - 2023 Haukeland skole - Ventilasjon og følgearbeider
Description
Barneskolen Haukeland skole i Årstad bydel ble oppført høsten 1973 og er i dag ute av drift grunnet følgende planlagte/pågående byggeprosjekter på lokasjon: - Nytt ventilasjonsanlegg med tilhørende følgearbeider - Utskiftning av heis i eksisterende bygg - Oppføring av nybygg Arbeidet med oppføring av nybygget er igangsatt, mens arbeidet med utskiftning av heis er lyst ut i egen konkurranse september 2023, og er planlagt gjennomført sent 2023, tidlig 2024. Prosjektet Haukeland skole - Ventilasjon og følgearbeider er planlagt utført i en totalentreprise, med oppstart januar 2024. I hovedsak innebefatter oppdraget følgende : - Oppgradering av ventilasjonsanlegg, samt tilhørende følge arbeider. Dette omfatter utskifting av eksisterende ventilasjonsaggregater i både hovedbygget og gymsalen. - Bruksendring av enkelte rom. Dagens skolekjøkken i 1.etg. flyttes opp til 2.etg rett ved gangaksen mot planlagt nybygg. Nye kjøkkenet utvides ved å innlemme et tilstøtende grupperom (rom 227). Eksisterende skolekjøkken (rom 135) blir endret til klasserom. - Utskifting av utvalgte dører i plan 1 og nytt gulvbelegg i plan 2. - Koordineringsarbeid mot andre prosjekter/entrepriser på skolen. I tillegg til oppføring av nybygg er det igangsatt et prosjekt for utskifting av heis i eksisterende bygg. - Oppdatere brannkonseptet og sammenstille det med nybygget sitt brannkonsept. Det er planlagt fullskalatest i august/september 2024. Det er derfor særlig viktig at entreprenørens arbeid er planlagt og samkjørt med datoer satt i hovedfremdriftsplan for nybygg. Det er planlagt tilbudsbefaring på lokasjon mandag 16.10.2023 kl. 09:00-11:00, med påmeldingsfrist via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen fredag 13.10.2023 kl.12:00
Procedure identifier
2023-622886
Internal identifier
2023/230036
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
EBE 20 - 2023 Haukeland skole - Ventilasjon og følgearbeider
Description
Det skal etableres nye ventilasjonsaggregat i hovedbygg og gymsal. Disse skal erstatte de eksisterende aggregatene i skolen. Et grupperom og et klasserom skal bli slått sammen til nytt skolekjøkken i plan 2 som erstatter eksisterende skolekjøkken i plan 1. Eksisterende skolekjøkken skal endres til klasserom. Som følge av nye ventilasjonskanaler, blir store deler av byggets himlinger byttet ut og det vil bli en innkasset kanal over inngangene til flere av klasserommene. Et utvalg dører i 1.etg og 2.etg byttes pga manglende branndokumentasjon. Varierende mengde gulvbelegg skal byttes ut i samtlige etasjer. Asbest fra et fritthengende skjørt/ventilasjonsplate i senteret skal saneres og det skal monteres opp et nytt skjørt. Asbest fra teknisk areal i 3.etg, samt asbestfug på ventilasjon skal også saneres. Det skal gjøres diverse små tiltak rundt om i bygget, for eksempel tette hull i gipsvegger og renoveringsarbeider på flere toaletter. I prosjektet er det krav til branntetting ved gjennomføringer eller hull i vegg/ takkonstruksjoner. Dokumentasjon av utført arbeid er påkrevd. I tillegg til overnevnte arbeid ønsker Oppdragsgiver opsjon på følgende to forhold: (1) Brannvarslingsanlegg (2) Etablering av et felles SD-anlegg for eksisterende skole og tilbygg, levert av EM-systemer.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Ventilasjonsutstyr
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Arbeid i forbindelse med ventilasjonsanlegg
Additional classification
Byggmester, tømrere- og snekker arbeid
5.1.2 Place of performance
Postal address
Bergen
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.12.2023
End date
01.12.2024
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/212076143.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Deadline for receipt of tenders
30.10.2023 10:00:00+01:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
Registration number
964338531
Postal address
Postboks 7700
Town
BERGEN
Postcode
5020
Country
Norge
Contact point
Vanasha Kazm Urstad
vanasha.urstad@bergen.kommune.no
Telephone
+47 41352122
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-622886 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
09.10.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
09.10.2023
Bergen kommune - Etat for bygg og eiendom
- Referanse
- 2023-622886
- Kunngjøringsdato
- 09.10.2023
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter