Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale. 

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Fjellinjen AS] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester

Description

Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale. 

Procedure identifier

2023-613851

Internal identifier

2022-22

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Inkassovirksomhet

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

141 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester

Description

Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å si opp deler av avtalen i henhold til kontrakten. Det vil si at eksempelvis fakturadistribusjon kan bortfalle, samtidig som avtaleforholdet om inkassotjenester fortsetter. Anskaffelsens verdi for distribusjon av faktura og lagring i fakturahotell, anslås til ca. 2 500 000 kroner (ekskl. mva.) årlig, totalt 15 000 000 kroner over seks år. Anskaffelsens verdi av inkassotjenester (salær) er beregnet til 21 000 000 kroner årlig, totalt 126 000 000 kroner over seks år. Beregningen har stor usikkerhet knyttet til seg, og er basert på Fjellinjens oversendelse til inkasso i 2022. I 2022 var antallet fakturaer som gikk til inkasso 134 594, hvorav 18 164 var til næringsvirksomhet, og 116 430 til private. Gjennomsnittlig beløp som går til inkasso, var 908 kroner (794 kroner for private og 1638 kroner for næringsvirksomhet). Det understrekes at beregningen av anskaffelsens totale verdi på 141 000 000 er et anslag, og ikke vil være forpliktende for oppdragsgiver. Oppdragsgiver tar risiko for alle offentlige gebyrer tilknyttet inkasso. For en nærmere beskrivelse av anskaffelsen, vises det til bilag 1.Oppdragsgivers kravspesifikasjon.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Inkassovirksomhet

Additional classification

Faktureringstjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Kontraktsperioden, altså den perioden partene skal levere ytelser under kontrakten, vil være fra 1. oktober 2023 (oppstartsdag) til 1. oktober 2026, med en opsjon om å forlenge kontraktsperioden med 1+1+1 år. Testperioden kommer i tillegg.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo og Viken (NO08)

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.10.2023

End date

01.10.2026

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kontrakten har en opsjon om forlengelse med 1+1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

141 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold når det gjelder betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatt som ikke er eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Utenlandske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt tilsvarende som for norske selskap. Dersom leverandørens hjemstat ikke utsteder slike attester, kan de erstattes av en erklæring fra en retts- eller forvaltningsmyndighet i hjemstaten eller nåværende oppholdsstat. Det skal følge med en norsk oversettelse av alle slike attester og/eller erklæringer. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Firmaattesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere tilbud. Utenlandske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt tilsvarende som for norske selskap. Dersom leverandørens hjemstat ikke utsteder slike attester, kan de erstattes av en erklæring fra en retts- eller forvaltningsmyndighet i hjemstaten eller nåværende oppholdsstat. Det skal følge med en norsk oversettelse av alle slike attester og/eller erklæringer.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav:Leverandøren skal ha tilstrekkelig og solid økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittrating. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Ratingen skal være basert på siste kjente regnskapstall. Godkjent årsregnskap for de siste to årene (2020 og 2021, eventuelt 2022 dersom det foreligger) inkludert styrets beretning, noter og revisors beretning.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren skal ha norsk inkassobevilling Dokumentasjonskrav: Inkassobevilling Krav:Leverandøren skal ha relevant og god erfaring med fakturadistribusjon og inkassotjenester. For å bli kvalifisert må foretaket ha hatt oppdrag med volum og leveranser av tilsvarende omfang. Dokumentasjonskrav: En liste med oversikt over foretakets viktigste leveranser (de siste tre år) for sammenlignbare/tilsvarende tjenester som de prosedyredokumentet omfatter. For minimum to av referanseoppdragene skal det redegjøres nærmere for kontraktens innhold og omfang (antall krav/verdi), samt opplyses om kundens kontaktperson (inkl. telefonnummer og e-postadresse). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitt kontaktperson. Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende system for ivaretakelse av informasjonssikkerhet. Dokumentasjonskrav: Attest for firmaets system for informasjonssikkerhetssystem som viser at leverandøren ivaretar informasjonssikkerhet, ISO/IEC 27001 eller tilsvarende, eller Annen dokumentasjon som viser at leverandøren har et velfungerende system for ivaretakelse av informasjonssikkerhet. Systemet kan være integrert i kvalitetssystemet.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/197067265.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

09.05.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

104 DAY

Information about public opening

Date/time

09.05.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Fjellinjen AS ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Fjellinjen AS

Registration number

941856543

Postal address

Schweigaardsgt.16

Town

Oslo

Postcode

0191

Country

Norge

Contact point

Terje Lunde Kværhellen

Email

terje.kvaerhellen@fjellinjen.no

Telephone

+47 97020067

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Postal address

C.J. Hambros plass 4

Town

0164 Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-613851 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

30.03.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

30.03.2023

Fjellinjen AS

Referanse
2023-613851
Kunngjøringsdato
30.03.2023
Estimert verdi
141 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter