2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Fjellinjen AS] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester
Description
Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale.
Procedure identifier
2023-613851
Internal identifier
2022-22
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Inkassovirksomhet
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
141 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
2022-22 Fakturadistribusjon, purre- og inkassotjenester
Description
Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for ytelser knyttet til fakturadistribusjon og inkassotjenester. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å distribuere fakturaer, og en rett til å forestå inndrivelse av ubetalte krav fra norske kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å si opp deler av avtalen i henhold til kontrakten. Det vil si at eksempelvis fakturadistribusjon kan bortfalle, samtidig som avtaleforholdet om inkassotjenester fortsetter. Anskaffelsens verdi for distribusjon av faktura og lagring i fakturahotell, anslås til ca. 2 500 000 kroner (ekskl. mva.) årlig, totalt 15 000 000 kroner over seks år. Anskaffelsens verdi av inkassotjenester (salær) er beregnet til 21 000 000 kroner årlig, totalt 126 000 000 kroner over seks år. Beregningen har stor usikkerhet knyttet til seg, og er basert på Fjellinjens oversendelse til inkasso i 2022. I 2022 var antallet fakturaer som gikk til inkasso 134 594, hvorav 18 164 var til næringsvirksomhet, og 116 430 til private. Gjennomsnittlig beløp som går til inkasso, var 908 kroner (794 kroner for private og 1638 kroner for næringsvirksomhet). Det understrekes at beregningen av anskaffelsens totale verdi på 141 000 000 er et anslag, og ikke vil være forpliktende for oppdragsgiver. Oppdragsgiver tar risiko for alle offentlige gebyrer tilknyttet inkasso. For en nærmere beskrivelse av anskaffelsen, vises det til bilag 1.Oppdragsgivers kravspesifikasjon.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Inkassovirksomhet
Additional classification
Faktureringstjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Kontraktsperioden, altså den perioden partene skal levere ytelser under kontrakten, vil være fra 1. oktober 2023 (oppstartsdag) til 1. oktober 2026, med en opsjon om å forlenge kontraktsperioden med 1+1+1 år. Testperioden kommer i tillegg.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo og Viken (NO08)
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.10.2023
End date
01.10.2026
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontrakten har en opsjon om forlengelse med 1+1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
141 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold når det gjelder betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatt som ikke er eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Utenlandske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt tilsvarende som for norske selskap. Dersom leverandørens hjemstat ikke utsteder slike attester, kan de erstattes av en erklæring fra en retts- eller forvaltningsmyndighet i hjemstaten eller nåværende oppholdsstat. Det skal følge med en norsk oversettelse av alle slike attester og/eller erklæringer. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Firmaattesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere tilbud. Utenlandske selskaper: Skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt tilsvarende som for norske selskap. Dersom leverandørens hjemstat ikke utsteder slike attester, kan de erstattes av en erklæring fra en retts- eller forvaltningsmyndighet i hjemstaten eller nåværende oppholdsstat. Det skal følge med en norsk oversettelse av alle slike attester og/eller erklæringer.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav:Leverandøren skal ha tilstrekkelig og solid økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittrating. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Ratingen skal være basert på siste kjente regnskapstall. Godkjent årsregnskap for de siste to årene (2020 og 2021, eventuelt 2022 dersom det foreligger) inkludert styrets beretning, noter og revisors beretning.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha norsk inkassobevilling Dokumentasjonskrav: Inkassobevilling Krav:Leverandøren skal ha relevant og god erfaring med fakturadistribusjon og inkassotjenester. For å bli kvalifisert må foretaket ha hatt oppdrag med volum og leveranser av tilsvarende omfang. Dokumentasjonskrav: En liste med oversikt over foretakets viktigste leveranser (de siste tre år) for sammenlignbare/tilsvarende tjenester som de prosedyredokumentet omfatter. For minimum to av referanseoppdragene skal det redegjøres nærmere for kontraktens innhold og omfang (antall krav/verdi), samt opplyses om kundens kontaktperson (inkl. telefonnummer og e-postadresse). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitt kontaktperson. Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende system for ivaretakelse av informasjonssikkerhet. Dokumentasjonskrav: Attest for firmaets system for informasjonssikkerhetssystem som viser at leverandøren ivaretar informasjonssikkerhet, ISO/IEC 27001 eller tilsvarende, eller Annen dokumentasjon som viser at leverandøren har et velfungerende system for ivaretakelse av informasjonssikkerhet. Systemet kan være integrert i kvalitetssystemet.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/197067265.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
09.05.2023 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
104 DAY
Information about public opening
Date/time
09.05.2023 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Fjellinjen AS ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Fjellinjen AS
Registration number
941856543
Postal address
Schweigaardsgt.16
Town
Oslo
Postcode
0191
Country
Norge
Contact point
Terje Lunde Kværhellen
terje.kvaerhellen@fjellinjen.no
Telephone
+47 97020067
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Postal address
C.J. Hambros plass 4
Town
0164 Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-613851 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
30.03.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
30.03.2023
Fjellinjen AS
- Referanse
- 2023-613851
- Kunngjøringsdato
- 30.03.2023
- Estimert verdi
- 141 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter