Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i Norge

Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Troms og Finnmark fylkeskommune drifter kollektivtilbudet i Finnmark under varemerket Snelandia. Dette inkluderer rutedrift med buss, hurtigbåt, ferje og bestillingstransport - Fleks. I Finnmark finnes ca. 1 200 stoppesteder, og alle skal inneholde ruteinformasjon. Tradisjonelt består dette av plakatoppslag som skiftes ut årlig av de ulike operatørene, etter avtale med fylkeskommunen. For å ivareta og sikre oppdatert informasjon på en bedre måte, ble elektroniske rutemonitorer (PAT - iPoints) faset inn fra 2014. Disse er utstasjonert på trafikale knutepunkt, og større stoppesteder. Utbyggingen av disse fortsetter fortløpende. Oppdraget består i utstasjonering/montering av disse, samt vedlikeholdsmessig oppfølging.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE] ---

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)

Description

Troms og Finnmark fylkeskommune drifter kollektivtilbudet i Finnmark under varemerket Snelandia. Dette inkluderer rutedrift med buss, hurtigbåt, ferje og bestillingstransport - Fleks. I Finnmark finnes ca. 1 200 stoppesteder, og alle skal inneholde ruteinformasjon. Tradisjonelt består dette av plakatoppslag som skiftes ut årlig av de ulike operatørene, etter avtale med fylkeskommunen. For å ivareta og sikre oppdatert informasjon på en bedre måte, ble elektroniske rutemonitorer (PAT - iPoints) faset inn fra 2014. Disse er utstasjonert på trafikale knutepunkt, og større stoppesteder. Utbyggingen av disse fortsetter fortløpende. Oppdraget består i utstasjonering/montering av disse, samt vedlikeholdsmessig oppfølging.

Procedure identifier

2023-601853

Internal identifier

22/14036

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Installasjon av sanntids avgangs- og ankomstskjermer eller tavler, for jernbanestasjoner

2.1.4 Generell informasjon

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)

Description

Ansvar og roller Utstyr og lisenser eies av oppdragsgiver. Leverandør har ansvar for å rykke ut og utføre serviceoppdrag i henhold til gitte frister. Leverandør skal ha en serviceansvarlig som oppgis som kontakt for oppdragsgiver. Vedkommende skal være tilgjengelig på epost/telefon hverdager mellom 09:00 - 16:00 Feilmelding gis primært til leverandør pr. epost, og sendes fra oppdragsgivers kontaktpersoner eller Snelandia kundesenter. Leverandør skal innen 2 timer (forutsatt hverdager mellom 09:00 - 16:00) bekrefte mottak av feilmelding til bestiller. Eventuelle spørsmål og/eller oppdukkende utfordringer tas fortløpende mellom partene. Montering Etter hvert som oppdragsgiver ønsker etablering av nye iPoint's rundt om i Finnmark, vil leverandør bli kontaktet for gjennomføring av dette. Oppdraget vil innebære full etablering av iPoint, med montering og kabling for hardware, etablering av wifi/evt kablet internett, samt montering av eventuell aluminiumprofil. Valg av hardware tilpasses aktuelt monteringspunkt, og bestemmes av oppdragsgiver etter forslag fra leverandør.  Fra bestilling sendes og hardware stilles til rådighet fra oppdragsgiver, har leverandør en frist på fem uker på etablering/ferdigstillelse. Service og vedlikehold Snelandia sine iPoints består normalt av følgende komponenter: - Rutemonitor (varierende størrelse ut fra lokasjon) - PC - Router for internett (dersom ikke innebygget i PC) - Internettkopling (trådløst Wifi, mobilnett eller kablet) - Kabinett for innbygging av monitor (varierende ut fra lokasjon) - Aluminiumprofil «Snelandia-landskap» (varierende ut fra lokasjon) - KablingSnelandia/Finnmark fylkeskommune mottar normalt feilmeldinger fra kommunene, bussoperatører, kunder eller Datagrafikk via epost. Ved behov for service og vedlikehold vil feilmelding bli videresendt til leverandørens kontakt-epost. Leverandøren skal da foreta vedlikehold i henhold til gitte responsfrister for den enkelte monitor. Monitorer skal være i drift igjen innen max. 4 virkedager. Service og vedlikehold består i å skifte ut defekte enheter, samt eventuelt enkel feilsøking/restart av utstyr i samarbeid med leverandører og/eller fylkeskommunen. Defekte enheter sendes oppdragsgiver. Leverandøren vil bli utstyrt med bytteenheter. Dersom det er feil på kabinett eller aluminiumprofil, tas det en vurdering i hvert enkelt tilfelle hvilket tiltak som skal gjennomføres. Dersom leverandør ser enklere behov for fysisk feilretting på utstyr, tas dette opp med oppdragsgiver før iverksettelse. Leverandør foreslår tiltak, og oppdragsgiver vurderer og avgjør tiltaket før iverksettelse. Reparasjonskostnader for utstyret dekkes av oppdragsgiver. Leverandør skal besitte, eller for egen regning anskaffe et oppfølgingsverktøy for oppdragene. Verktøyet skal enten ha ekstern brukertilgang eller mulighet for statusutsendelse på mail, slik at leverandør til enhver tid kan sjekke status på oppdragene. Det er ønskelig at verktøyet har følgende muligheter: - Registrering av oppdrag, med tildeling av oppdragsnummer/referansenummer for oppfølging - Registrering av enhet, med informasjon om type, merke, serienummer, kjøpsdato, garantitid og servicehistorikkLeverandør må ved innlevering av tilbud beskrive oppfølgingsverktøyets funksjonalitet og muligheter. Per øyeblikk har oppdragsgiver ca 35 iPoints ute i fylket. Det er planlagt en vesentlig utvidelse av dette.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Installasjon av sanntids avgangs- og ankomstskjermer eller tavler, for jernbanestasjoner

Additional classification

Passasjerinformasjonssystem

Additional classification

Informasjonstavler med variabel/oppdatert informasjon

Additional classification

System for passasjerinformasjon i sanntid

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Troms og Finnmark (NO074)

5.1.3 Estimated duration

Start date

28.02.2023

End date

28.02.2027

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/193775828.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Deadline for receipt of tenders

23.01.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE

Registration number

922420866

Postal address

Postboks 701

Town

VADSØ

Postcode

9815

Country

Norge

Contact point

Avdeling Kollektiv Finnmark

Email

kollektiv-ost@tffk.no

Telephone

+47 78963000

Buyer profile

http://www.tffk.no/

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-601853 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

04.01.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

04.01.2023

TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE

Referanse
2023-601853
Kunngjøringsdato
04.01.2023
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter