Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Troms og Finnmark fylkeskommune drifter kollektivtilbudet i Finnmark under varemerket Snelandia. Dette inkluderer rutedrift med buss, hurtigbåt, ferje og bestillingstransport - Fleks. I Finnmark finnes ca. 1 200 stoppesteder, og alle skal inneholde ruteinformasjon. Tradisjonelt består dette av plakatoppslag som skiftes ut årlig av de ulike operatørene, etter avtale med fylkeskommunen. For å ivareta og sikre oppdatert informasjon på en bedre måte, ble elektroniske rutemonitorer (PAT - iPoints) faset inn fra 2014. Disse er utstasjonert på trafikale knutepunkt, og større stoppesteder. Utbyggingen av disse fortsetter fortløpende. Oppdraget består i utstasjonering/montering av disse, samt vedlikeholdsmessig oppfølging.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)
Description
Troms og Finnmark fylkeskommune drifter kollektivtilbudet i Finnmark under varemerket Snelandia. Dette inkluderer rutedrift med buss, hurtigbåt, ferje og bestillingstransport - Fleks. I Finnmark finnes ca. 1 200 stoppesteder, og alle skal inneholde ruteinformasjon. Tradisjonelt består dette av plakatoppslag som skiftes ut årlig av de ulike operatørene, etter avtale med fylkeskommunen. For å ivareta og sikre oppdatert informasjon på en bedre måte, ble elektroniske rutemonitorer (PAT - iPoints) faset inn fra 2014. Disse er utstasjonert på trafikale knutepunkt, og større stoppesteder. Utbyggingen av disse fortsetter fortløpende. Oppdraget består i utstasjonering/montering av disse, samt vedlikeholdsmessig oppfølging.
Procedure identifier
2023-601853
Internal identifier
22/14036
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Installasjon av sanntids avgangs- og ankomstskjermer eller tavler, for jernbanestasjoner
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale - montering og service på iPoints (elektronisk ruteinformasjon)
Description
Ansvar og roller Utstyr og lisenser eies av oppdragsgiver. Leverandør har ansvar for å rykke ut og utføre serviceoppdrag i henhold til gitte frister. Leverandør skal ha en serviceansvarlig som oppgis som kontakt for oppdragsgiver. Vedkommende skal være tilgjengelig på epost/telefon hverdager mellom 09:00 - 16:00 Feilmelding gis primært til leverandør pr. epost, og sendes fra oppdragsgivers kontaktpersoner eller Snelandia kundesenter. Leverandør skal innen 2 timer (forutsatt hverdager mellom 09:00 - 16:00) bekrefte mottak av feilmelding til bestiller. Eventuelle spørsmål og/eller oppdukkende utfordringer tas fortløpende mellom partene. Montering Etter hvert som oppdragsgiver ønsker etablering av nye iPoint's rundt om i Finnmark, vil leverandør bli kontaktet for gjennomføring av dette. Oppdraget vil innebære full etablering av iPoint, med montering og kabling for hardware, etablering av wifi/evt kablet internett, samt montering av eventuell aluminiumprofil. Valg av hardware tilpasses aktuelt monteringspunkt, og bestemmes av oppdragsgiver etter forslag fra leverandør. Fra bestilling sendes og hardware stilles til rådighet fra oppdragsgiver, har leverandør en frist på fem uker på etablering/ferdigstillelse. Service og vedlikehold Snelandia sine iPoints består normalt av følgende komponenter: - Rutemonitor (varierende størrelse ut fra lokasjon) - PC - Router for internett (dersom ikke innebygget i PC) - Internettkopling (trådløst Wifi, mobilnett eller kablet) - Kabinett for innbygging av monitor (varierende ut fra lokasjon) - Aluminiumprofil «Snelandia-landskap» (varierende ut fra lokasjon) - KablingSnelandia/Finnmark fylkeskommune mottar normalt feilmeldinger fra kommunene, bussoperatører, kunder eller Datagrafikk via epost. Ved behov for service og vedlikehold vil feilmelding bli videresendt til leverandørens kontakt-epost. Leverandøren skal da foreta vedlikehold i henhold til gitte responsfrister for den enkelte monitor. Monitorer skal være i drift igjen innen max. 4 virkedager. Service og vedlikehold består i å skifte ut defekte enheter, samt eventuelt enkel feilsøking/restart av utstyr i samarbeid med leverandører og/eller fylkeskommunen. Defekte enheter sendes oppdragsgiver. Leverandøren vil bli utstyrt med bytteenheter. Dersom det er feil på kabinett eller aluminiumprofil, tas det en vurdering i hvert enkelt tilfelle hvilket tiltak som skal gjennomføres. Dersom leverandør ser enklere behov for fysisk feilretting på utstyr, tas dette opp med oppdragsgiver før iverksettelse. Leverandør foreslår tiltak, og oppdragsgiver vurderer og avgjør tiltaket før iverksettelse. Reparasjonskostnader for utstyret dekkes av oppdragsgiver. Leverandør skal besitte, eller for egen regning anskaffe et oppfølgingsverktøy for oppdragene. Verktøyet skal enten ha ekstern brukertilgang eller mulighet for statusutsendelse på mail, slik at leverandør til enhver tid kan sjekke status på oppdragene. Det er ønskelig at verktøyet har følgende muligheter: - Registrering av oppdrag, med tildeling av oppdragsnummer/referansenummer for oppfølging - Registrering av enhet, med informasjon om type, merke, serienummer, kjøpsdato, garantitid og servicehistorikkLeverandør må ved innlevering av tilbud beskrive oppfølgingsverktøyets funksjonalitet og muligheter. Per øyeblikk har oppdragsgiver ca 35 iPoints ute i fylket. Det er planlagt en vesentlig utvidelse av dette.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Installasjon av sanntids avgangs- og ankomstskjermer eller tavler, for jernbanestasjoner
Additional classification
Passasjerinformasjonssystem
Additional classification
Informasjonstavler med variabel/oppdatert informasjon
Additional classification
System for passasjerinformasjon i sanntid
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Troms og Finnmark (NO074)
5.1.3 Estimated duration
Start date
28.02.2023
End date
28.02.2027
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/193775828.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Deadline for receipt of tenders
23.01.2023 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE
Registration number
922420866
Postal address
Postboks 701
Town
VADSØ
Postcode
9815
Country
Norge
Contact point
Avdeling Kollektiv Finnmark
kollektiv-ost@tffk.no
Telephone
+47 78963000
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-601853 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
04.01.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
04.01.2023
TROMS OG FINNMARK FYLKESKOMMUNE
- Referanse
- 2023-601853
- Kunngjøringsdato
- 04.01.2023
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter