Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRenholds-, plast- og papirprodukter - rammeavtale
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Renholds-, plast- og papirprodukter - rammeavtale

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsen gjelder rammeavtale for renholds-, plast-, og papirprodukter. Unntatt fra rammeavtalen er - virksomheter som har så små behov at antallet produkter i minste salgsforpakning blir for store kjøp. - renholdsprodukter under driftskontrakter for renhold av kommunens bygningsmasse. Renhold av 50% eller ca. 170 000 m2 av kommunens bygningsmasse er satt bort på egne driftskontrakter. - renholdskjemi til Drammensbadet KF. Drammensbadet KF har egen avtale for renholdskjemi og verneutstyr.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[DRAMMEN KOMMUNE] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Renholds-, plast- og papirprodukter - rammeavtale

Description

Anskaffelsen gjelder rammeavtale for renholds-, plast-, og papirprodukter. Unntatt fra rammeavtalen er - virksomheter som har så små behov at antallet produkter i minste salgsforpakning blir for store kjøp. - renholdsprodukter under driftskontrakter for renhold av kommunens bygningsmasse. Renhold av 50% eller ca. 170 000 m2 av kommunens bygningsmasse er satt bort på egne driftskontrakter. - renholdskjemi til Drammensbadet KF. Drammensbadet KF har egen avtale for renholdskjemi og verneutstyr.

Procedure identifier

2023-368397

Internal identifier

23/31826

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Rengjøringsmidler

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

46 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Renholds-, plast- og papirprodukter - rammeavtale

Description

Bakgrunn Drammen kommunes ambisjoner i det grønne skiftet Drammen har ambisjoner om å bli Norges grønneste kommune - et sirkulært og klimarobust lavutslippssamfunn der det er naturlig å velge miljøvennlig. Det skal settes i gang tiltak knyttet til redusert forbruk, økt gjenbruk og gjenvinning. Miljøbelastningen skal reduseres gjennom bruk av miljømerkede produkter, mindre avfall og miljøvennlig varelevering. Produktene denne rammeavtalen gjelder er forbruksartikler som gir miljøbelastning i form av blant annet mye transport og avfall. Drammen kommune ønsker derfor samarbeid med en leverandør som er opptatt av å redusere klima- og miljøbelastningen anskaffelsen medfører. Det regionale prosjektet - varelogistikk i E18 Vestkorridoren Drammen kommune er deltaker i det regionale prosjektet - varelogistikk i E18 Vestkorridoren (VIV). Prosjektets formål er å teste og utvikle innovative og bærekraftige løsninger for varelogistikken langs E18 Vestkorridoren. Løsningene skal bidra til at nasjonale klimamål nås og redusere transportkostnadene gjennom bedre kapasitetsutnyttelse, mer bruk av IKT og utvikling av nye logistikksystemer. VIV-prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom kommunene Asker, Bærum, Drammen og Oslo, samt Statens vegvesen og Viken fylkeskommune. Oppdragsgiver ønsker å samarbeide med leverandør om å finne løsninger som reduserer antall varetransporter i kommunen.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Rengjøringsmidler

Additional classification

Plastprodukter

Additional classification

Polyetylen søppelposer og -bager

Additional classification

Håndsåpe

Additional classification

Toalettpapir, lommetørkler, håndklær og servietter

Additional classification

Toalettpapir

Additional classification

Koster og børster og andre artikler til husrengjøring

Additional classification

Rengjøringskluter

Additional classification

Renholds- og boningsartikler

Additional classification

Vaskemidler

Additional classification

Rengjøringspreparater

Additional classification

Oppvaskmaskinprodukter

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Oppdragsgiver har ensidig rett til å prolongere avtalen i 1+ 1 år.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Viken (NO082)

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

46 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. I. Registrering i handelsregister (Forskrift om offentlige anskaffelser FOR-2016-08-12-974 § 16-2 (1)). Det er registrert i handelsregistre som føres i medlemsstaten der det er etablert, som beskrevet i vedlegg XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan måtte oppfylle andre krav fastsatt i vedlegget. 1. Firmaattest Ustedt av: Brønnøysundregistrene

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

KRAV: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dette oppfylles ved at leverandør er kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse med minimum kredittscore A iht. vurdering foretatt i CreditPro fra kredittopplysningsbyrået Bisnode as. DOKUMENTASJONSKRAV: Oppdragsgiver innhenter kredittrapport fra Bisnode CreditPro. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning , negative betalingsanmerkninger, regnskap og kreditthistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall for Bisnode. For selskap som ikke kredittvurderes i Bisnode CreditPro (dette gjelder stiftelser o.l.) skal godkjente regnskapstall vise tilsvarende kredittverdighet og økonomisk gjennomføringsevne. Eventuelt fremlegges annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag i løpet av de siste tre årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Det kreves at leverandøren er sertifisert for miljøledelse, i form av EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-organer, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn. Oppdragsgiveren vil godta annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/210105026.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

22.09.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

22.09.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Drammen Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ DRAMMEN KOMMUNE ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

DRAMMEN KOMMUNE

Registration number

921234554

Postal address

Engene 1

Town

DRAMMEN

Postcode

3008

Country

Norge

Contact point

Kirsten Nordhøy

Email

kirsten.nordhoy@drammen.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Drammen Tingrett

Town

Drammen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-368397 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

19.08.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2023/S 111-346932

Publication date

19.08.2023

DRAMMEN KOMMUNE

Referanse
2023-368397
Kunngjøringsdato
19.08.2023
Estimert verdi
46 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter