Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Målet med anskaffelsen er å sikre tilgang til strategisk digitaliseringskompetanse samt kapasitet til våre produktteam. For mer informasjon om Den norske kirkes Digitaliseringsstrategi, og mål for digitaliseringsarbeidet, se www.kirken.no/digitalisering
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Den norske kirke /ved Kirkerådet] ---
Activity of the contracting authority
Recreation, culture and religion
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester
Description
Målet med anskaffelsen er å sikre tilgang til strategisk digitaliseringskompetanse samt kapasitet til våre produktteam. For mer informasjon om Den norske kirkes Digitaliseringsstrategi, og mål for digitaliseringsarbeidet, se www.kirken.no/digitalisering
Procedure identifier
2023-323300
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
320 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester
Description
De siste årene har kirken etablert flere nye fellesløsninger og produktteam, og står midt oppe i et viktig arbeid for å videreutvikle, fornye og samordne enda flere løsninger. Det krever rådgivningsbistand til ledernivået som styrer arbeidet, støtte for å etablere felles arkitektur og arkitekturprinsipper og ressurser for å dekke ulike digitaliseringsdisipliner til støtte for utvikling og gjennomføring. Det er en utfordring for Den norske kirke å utnytte de systemene som hver enkelt sokn bruker i daglig arbeid. Informasjon som skapes lokalt i kirken, må samordnes bedre enn i dag for å sikre gjenbruk av data og mer automatiserte prosesser. Det krever at Den norske kirke arbeider etter felles arkitekturprinsipper og bygger opp en felles infrastruktur som mottar, lagrer, bearbeider og tilgjengeliggjør data. Kirken jobber nå med flere slike prosjekt. Det er også initiert en egen prosess for å utvikle konsept og å anskaffe (eget anbud) en fellesløsning som håndterer hele arbeidsflyten rundt planlegging, gjennomføring og oppfølging av kirkelige handlinger og aktiviteter (lokalt fagsystem). Det jobbes også med endring av regelverk, felles standarder og praksis slik at det understøtter digitalt førstevalg og høy datakvalitet. Kirken er også opptatt av å kanalisere mer ressurser til kjerneoppgaver, god ressursforvaltning, ivaretakelse av FNs bærekrafts mål og universell utforming slik at kirken gjør seg tilgjengelig for alle. Videre er målet med anskaffelsen å sikre tilgang til nødvendig kapasitet og kompetanse for operativ produktutvikling. Leverandøren skal tilby ressurser for å fylle roller i produktteam. Arbeidsoppgaver vil bestå av å være en del av henholdsvis etablerte og nye produkttteam, hvor man arbeider smidig. Pågående produktteam som leverandøren skal bistå i, er kirkens felles ansatt- og organisasjonsregister (ANSORG), Medlemsregisteret, kirkens felles nettsider «kirken.no», arrangementsportalen «skjerikirken.no», «kirka vår» samlet plan for arbeidet i soknet, «beredskapsløsningen» bruk av prester ved dødsbudskap med mer. Man vil også inngå i produktteam der Kirkepartner har driftsansvar, som Azure-plattformteam, Kirkens lokale skrivebord (MS 365), Azure AD og IAM-løsning. For nærmere informasjon om anskaffelsens formål og krav til leveransen vises det til Bilag 1 med vedlegg.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Programmering av software og rådgivning
Additional classification
Utviklingstjenester relatert til Nettverks, internett og intranett programvare
Additional classification
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Additional classification
Datatjenester
Additional classification
Internettutviklingsstjenester
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Opsjon med forlengelse 1 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
320 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravene til leverandørens økonomiske og finansielle stilling og til tekniske og faglige kvalifikasjoner. Med «andre foretak» menes for eksempel morselskap, samarbeidspartner, underleverandør, andre foretak i samme konsern og lignende. Leverandøren må i så fall opplyse om på hvilke krav han ønsker å benytte seg av støttende foretaks kapasitet. I tillegg må leverandøren levere separat egenerklæringsskjema (ESPD) utfylt av de foretakene han vil støtte seg på. De støttende foretak bekrefter ved innsending av ESPD at de aktuelle kravene oppfylles av hovedleverandør og støttende foretak i fellesskap. I tillegg må støttende foretak levere dokumentasjon iht. pkt. 8.3.3 og 8.3.4 i dette dokumentet. Videre gjelder krav til dokumentasjon på selvstendig oppfyllelse av det/de aktuelle kvalifikasjonskravene hovedleverandøren skal støtte seg på underleverandør for å oppfylle. Leverandøren må bevise at den vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra de støttende foretak i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (benytt mal i Vedlegg 2 Mal forpliktelseserklæring), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentert:
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra 2020, 2021 og 2022. Dersom det foreligger grunner som gjør at det ikke kan vedlegges foreløpig årsregnskap, skal leverandøren dokumentere finansiell styrke på annen egnet måte. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. For norske leverandører henter oppdragsgiver reviderte årsregnskap fra Brønnøysundregisteret. De norske leverandørene skal derfor ikke levere reviderte årsregnskap.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha erfaring fra relevante og sammenlignbare leveranser. Med relevante og sammenlignbare leveranser menes lignende oppdrag for større og komplekse organisasjoner. Dokumentert: En oversikt over inntil 3 relevante leveranser som leverandøren har utført de siste 3 årene. Oversikten over leveransene skal minimum inneholde følgende: Navn på oppdragsgiver Kort beskrivelse av oppdraget Tidspunkt for gjennomføring
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/210503029.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
25.09.2023 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
25.09.2023 12:01:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Den norske kirke /ved Kirkerådet ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Den norske kirke /ved Kirkerådet
Registration number
818066872
Postal address
Rådhusgaten 1-3
Town
OSLO
Postcode
0130
Country
Norge
Contact point
Bjarne Neerland
bn586@kirken.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-323300 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
24.08.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
24.08.2023
Den norske kirke /ved Kirkerådet
- Referanse
- 2023-323300
- Kunngjøringsdato
- 24.08.2023
- Estimert verdi
- 320 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Fritid, kultur og religion
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter