Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Målet med anskaffelsen er å sikre tilgang til strategisk digitaliseringskompetanse samt kapasitet til våre produktteam. For mer informasjon om Den norske kirkes Digitaliseringsstrategi, og mål for digitaliseringsarbeidet, se www.kirken.no/digitalisering

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Den norske kirke /ved Kirkerådet] ---

Activity of the contracting authority

Recreation, culture and religion

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester

Description

Målet med anskaffelsen er å sikre tilgang til strategisk digitaliseringskompetanse samt kapasitet til våre produktteam. For mer informasjon om Den norske kirkes Digitaliseringsstrategi, og mål for digitaliseringsarbeidet, se www.kirken.no/digitalisering

Procedure identifier

2023-323300

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

320 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale digitaliserings- og utviklingstjenester

Description

De siste årene har kirken etablert flere nye fellesløsninger og produktteam, og står midt oppe i et viktig arbeid for å videreutvikle, fornye og samordne enda flere løsninger. Det krever rådgivningsbistand til ledernivået som styrer arbeidet, støtte for å etablere felles arkitektur og arkitekturprinsipper og ressurser for å dekke ulike digitaliseringsdisipliner til støtte for utvikling og gjennomføring. Det er en utfordring for Den norske kirke å utnytte de systemene som hver enkelt sokn bruker i daglig arbeid. Informasjon som skapes lokalt i kirken, må samordnes bedre enn i dag for å sikre gjenbruk av data og mer automatiserte prosesser. Det krever at Den norske kirke arbeider etter felles arkitekturprinsipper og bygger opp en felles infrastruktur som mottar, lagrer, bearbeider og tilgjengeliggjør data. Kirken jobber nå med flere slike prosjekt. Det er også initiert en egen prosess for å utvikle konsept og å anskaffe (eget anbud) en fellesløsning som håndterer hele arbeidsflyten rundt planlegging, gjennomføring og oppfølging av kirkelige handlinger og aktiviteter (lokalt fagsystem). Det jobbes også med endring av regelverk, felles standarder og praksis slik at det understøtter digitalt førstevalg og høy datakvalitet. Kirken er også opptatt av å kanalisere mer ressurser til kjerneoppgaver, god ressursforvaltning, ivaretakelse av FNs bærekrafts mål og universell utforming slik at kirken gjør seg tilgjengelig for alle. Videre er målet med anskaffelsen å sikre tilgang til nødvendig kapasitet og kompetanse for operativ produktutvikling. Leverandøren skal tilby ressurser for å fylle roller i produktteam. Arbeidsoppgaver vil bestå av å være en del av henholdsvis etablerte og nye produkttteam, hvor man arbeider smidig. Pågående produktteam som leverandøren skal bistå i, er kirkens felles ansatt- og organisasjonsregister (ANSORG), Medlemsregisteret, kirkens felles nettsider «kirken.no», arrangementsportalen «skjerikirken.no», «kirka vår» samlet plan for arbeidet i soknet, «beredskapsløsningen» bruk av prester ved dødsbudskap med mer. Man vil også inngå i produktteam der Kirkepartner har driftsansvar, som Azure-plattformteam, Kirkens lokale skrivebord (MS 365), Azure AD og IAM-løsning. For nærmere informasjon om anskaffelsens formål og krav til leveransen vises det til Bilag 1 med vedlegg.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Additional classification

Programmering av software og rådgivning

Additional classification

Utviklingstjenester relatert til Nettverks, internett og intranett programvare

Additional classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Additional classification

Datatjenester

Additional classification

Internettutviklingsstjenester

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

36 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Opsjon med forlengelse 1 år.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

320 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravene til leverandørens økonomiske og finansielle stilling og til tekniske og faglige kvalifikasjoner. Med «andre foretak» menes for eksempel morselskap, samarbeidspartner, underleverandør, andre foretak i samme konsern og lignende. Leverandøren må i så fall opplyse om på hvilke krav han ønsker å benytte seg av støttende foretaks kapasitet. I tillegg må leverandøren levere separat egenerklæringsskjema (ESPD) utfylt av de foretakene han vil støtte seg på. De støttende foretak bekrefter ved innsending av ESPD at de aktuelle kravene oppfylles av hovedleverandør og støttende foretak i fellesskap. I tillegg må støttende foretak levere dokumentasjon iht. pkt. 8.3.3 og 8.3.4 i dette dokumentet. Videre gjelder krav til dokumentasjon på selvstendig oppfyllelse av det/de aktuelle kvalifikasjonskravene hovedleverandøren skal støtte seg på underleverandør for å oppfylle. Leverandøren må bevise at den vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra de støttende foretak i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (benytt mal i Vedlegg 2 Mal forpliktelseserklæring), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentert:

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra 2020, 2021 og 2022. Dersom det foreligger grunner som gjør at det ikke kan vedlegges foreløpig årsregnskap, skal leverandøren dokumentere finansiell styrke på annen egnet måte. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. For norske leverandører henter oppdragsgiver reviderte årsregnskap fra Brønnøysundregisteret. De norske leverandørene skal derfor ikke levere reviderte årsregnskap.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha erfaring fra relevante og sammenlignbare leveranser. Med relevante og sammenlignbare leveranser menes lignende oppdrag for større og komplekse organisasjoner. Dokumentert: En oversikt over inntil 3 relevante leveranser som leverandøren har utført de siste 3 årene. Oversikten over leveransene skal minimum inneholde følgende: Navn på oppdragsgiver Kort beskrivelse av oppdraget Tidspunkt for gjennomføring

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/210503029.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

25.09.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

25.09.2023 12:01:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Den norske kirke /ved Kirkerådet ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Den norske kirke /ved Kirkerådet

Registration number

818066872

Postal address

Rådhusgaten 1-3

Town

OSLO

Postcode

0130

Country

Norge

Contact point

Bjarne Neerland

Email

bn586@kirken.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-323300 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

24.08.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

24.08.2023

Den norske kirke /ved Kirkerådet

Referanse
2023-323300
Kunngjøringsdato
24.08.2023
Estimert verdi
320 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter