Rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Sandnes kommune har behov for å inngå avtale med én leverandør for utvendige rengjøringstjenester til kommunale bygg og boliger i kommunen. Anskaffelsen omfatter rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask. Oppdraget vil hovedsakelig bestå av følgende: - Fasadevask av alle typer fasader - Utvendig vindusvask - Rens av tak/takrenner - Vask av solceller og solfangere på taket
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Sandnes kommune] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a local authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask
Description
Sandnes kommune har behov for å inngå avtale med én leverandør for utvendige rengjøringstjenester til kommunale bygg og boliger i kommunen. Anskaffelsen omfatter rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask. Oppdraget vil hovedsakelig bestå av følgende: - Fasadevask av alle typer fasader - Utvendig vindusvask - Rens av tak/takrenner - Vask av solceller og solfangere på taket
Procedure identifier
71e15bbc-008b-4aa0-bba0-69f6e36f8840
Internal identifier
23/17992
Type of procedure
Open
The procedure is accelerated
No
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Rengjøring av bygninger
Additional classification
Utvendig rengjøring av bygninger
Additional classification
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
Additional classification
Vinduspussing
Additional classification
Vask og rensing
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
8 000 000 NOK
Maximum value of the framework agreement
10 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
2.1.6 Grounds for exclusion
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Description
[ Ref. ESPD-skjema. ] ---
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask
Description
Sandnes kommune har behov for å inngå avtale med én leverandør for utvendige rengjøringstjenester til kommunale bygg og boliger i kommunen. Anskaffelsen omfatter rammeavtale for fasade-, tak-, og vindusvask. Oppdraget vil hovedsakelig bestå av følgende: - Fasadevask av alle typer fasader - Utvendig vindusvask - Rens av tak/takrenner - Vask av solceller og solfangere på taket
Internal identifier
1
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Rengjøring av bygninger
Additional classification
Utvendig rengjøring av bygninger
Additional classification
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
Additional classification
Vinduspussing
Additional classification
Vask og rensing
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
8 000 000 NOK
Maximum value of the framework agreement
10 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Economic and financial standing
Name
Krav knyttet til økonomisk og finansiell kapasitet
Description
Krav: Leverandør skal ha ordnede økonomiske forhold og økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjon: Norske foretak: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Alternativt kan Leverandør ved innlevering av tilbud selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at tilbyder oppnår tilsvarende kredittnivå. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet og være basert på siste tilgjengelige regnskap. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et anerkjent kreditt¬vurderings-selskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kreditt¬vurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet, være basert på siste tilgjengelige regnskap og være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. For alle foretak: Dersom Leverandøren har saklig grunn (f.eks. nystartet foretak) til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Name
Firmaattest
Description
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske foretak: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Name
Attest for skatt og merverdiavgift
Description
Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan Dokumentasjon: Norske foretak: Skatte- og merverdiavgiftsattest, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp (https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Attestbestilling/) Utenlandske foretak: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at foretaket har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatte- og merverdiavgiftinnbetalinger. Attest skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Name
Krav knyttet til gjennomføringsevne
Description
Krav: Oppdragsgiver krever at leverandør skal ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne til å utføre antatt oppdragsmengde, som beskrevet i dette konkurransegrunnlag. Dokumentasjon: Beskrivelse av leverandørens personell, enheter og maskiner/utstyr som leverandøren råder over til å utføre kontrakten, dvs. personell, enheter og maskiner/utstyr i eget foretak, og dersom aktuelt, personell, enheter og maskiner/utstyr til andre foretak som leverandør støtter seg på for å oppfylle tekniske og faglige kvalifikasjoner, ref. punkt 5.1, første avsnitt.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Name
Krav til Erfaring
Description
Krav: Leverandør skal ha erfaring fra minst tre sammenlignbare oppdrag for levering av utvendige rengjøringstjenester de siste tre år, som beskrevet i dette konkurransegrunnlag, når det gjelder omfang og kompleksitet. Dokumentasjon: Oppdragsgiver har utarbeidet et skjema som tilbyderen skal benytte for å besvare dette kvalifikasjonskravet, se Konkurransegrunnlaget del II Kontraktsgrunnlaget, kap. H, vedlegg 5. Skjema om krav knyttet til leverandørens erfaring. Flere mindre, relevante oppdrag innenfor samme tidsrom kan samlet gi leverandøren en tilsvarende kvalifikasjon. I tillegg skal leverandør vedlegge en liste over alle relevante oppdrag.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Name
Krav til kvalitetssikringstiltak
Description
Krav: Det er et krav at leverandør har kvalitetssikringssystem tilpasset leveransens kompleksitet, risiko og målsetting Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Det må minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Name
Krav knyttet til miljøledelsestiltak
Description
Krav: Det er et krav at leverandør har miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Leverandøren skal fremlegge en kortfattet redegjørelse, som oppgir Leverandørens uttalte miljømål, status for miljøarbeid i egen virksomhet og planlagte tiltak, av relevans for denne kontrakt. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn eller tilsvarende, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat under forutsetning av at miljøledelsestiltakene er omfattet av sertifiseringsordningen.
Use of this criterion
Used
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=390217&B= ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Obligatorisk
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
Tillatt
Deadline for receipt of tenders
29.01.2024 12:00:00+01:00
Information about public opening
Date/time
29.01.2024 12:00:00+01:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Obligatorisk
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Sør-Rogaland tingrett ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Sandnes kommune
Registration number
964965137
Postal address
Rådhusgata 1
Town
Sandnes
Postcode
4306
Country
Norge
Contact point
Simona Rimkute
simona.rimkute@sandnes.kommune.no
Telephone
+47 47747915
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Sør-Rogaland tingrett
Registration number
926723448
Department
SANDNES KOMMUNE
Postal address
Olav VS plass
Town
Sandnes
Postcode
4306
Country
Norge
sor-rogaland.tingrett@domstol.no
Telephone
52 00 46 00
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
9a730e45-990e-442a-9ed3-d4e75373b253 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
21.12.2023 12:48
Languages in which this notice is officially available
norsk, English
Sandnes kommune
- Referanse
- 2023-103180
- Kunngjøringsdato
- 26.12.2023
- Estimert verdi
- 8 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter