Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022
Planlegging
Veiledende kunngjøring
Kunngjort i EØS

RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Konkurranse
0
Resultat
0

Statens pensjonskasse (SPK) har i dag avtale med Intrum AS for bistand til behandling av boliglån. SPK ønsker med denne markedsundersøkelsen å få kjennskap til potensielle leverandører i markedet og motta innspill på hvordan tjenesten kan tilbys.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

Social protection

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022

Description

Statens pensjonskasse (SPK) har i dag avtale med Intrum AS for bistand til behandling av boliglån. SPK ønsker med denne markedsundersøkelsen å få kjennskap til potensielle leverandører i markedet og motta innspill på hvordan tjenesten kan tilbys.

Internal identifier

22/035699

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Porteføljeforvaltningstjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

50 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 3: Part

3.1 Part PAR-0000

Title

RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022

Description

SPK tilbyr boliglån til medlemmene av vår pensjonskasse. Etterspørselen etter dette produktet varierer over tid basert på parametere som rentenivå etc. For å bedre håndtere variasjon i vår oppgavemengde har vi behov for bistand fra en ekstern leverandør til låneadministrasjon. Leverandøren vil bistå SPK med behandling av lånesøknader ved endringer i volum for å sikre tilstrekkelig kapasitet slik at søknadene blir behandlet innenfor våre målkrav. Volumene for bistandsbehovet varierer fra år til år, med et grovt volumanslag mellom ca. 1 000 til 10 000 saker pr år. Vi vil likevel poengetere at volumene til tider også kan være høyere enn dette. Siden etterspørselen av låneproduktet varierer over tid, vil også det økonomiske omfanget være usikkert. Et volum på 5000 saker ett år vil etter våre erfaringer tilsvare et økonomisk omfang på 6.5 mill kr. SPK ønsker med denne undersøkelsen å kartlegge mulige leverandører som kan tilby en slik tjeneste. Vi vil benytte informasjonen i besvarelsen til mulig fremtidig anskaffelse av en slik tjeneste, samt å få grunnlag for budsjettering i forbindelse med en mulig anskaffelse. Beskrivelse av oppdraget: - Leverandøren har en supplerende behandling av lånesøknader i tillegg til SPKs egen låneavdeling. - Leverandøren skal ha kapasitet til å håndtere SPKs behov for bistand som ikke kan dekkes med egen bemanning. - Leverandørens personell sitter i leverandørens egne lokaler og benytter SPKs eksisterende systemløsninger gjennom virtuell klient. - Leverandørens personell besitter nødvendig fagkompetanse for behandling av søknader om boliglån. - Leverandøren behandler lånesøknader etter SPKs retningslinjer og rutiner og i et omfang som løpende avtales med SPK. - SPK vil sørge for nødvendig opplæring av leverandørens saksbehandlere på oppdraget. - Hovedoppgavene vil være vurdering av lånesøknader i henhold til SPKs retningslinjer, innvilge eller avslå søknad om boliglån, etablere lån med pantesikkerhet i bolig og klargjøre lån til utbetaling. - Leverandøren har også kundekontakt med lånesøker i forbindelse med behandlingen. - Leverandøren styrer sin egen oppgaveløsning og rapporterer resultater til SPK. - Leverandørens innsats og resultater baseres på avtalt tjenestenivå.  Besvarelse Vi ønsker at leverandører som kan levere en slik tjeneste gir respons på denne markedsundersøkelsen. Vi ønsker gjerne at leverandøren beskriver sine tjenester/løsninger relatert til de beskrevne behov og angir relevant erfaring og faglig kompetanse. Videre ønsker vi at leverandøren opplyser om standard prismodell og beskrivelse av tjenestenivå. SPK kjenner kun til én leverandør i dette markedet. Dersom vi ikke mottar tilbakemelding fra andre leverandører planlegger vi å gå videre med direkte avtale uten konkurranse. Det er ingen mal for besvarelse, leverandøren står fritt til å utforme sitt svar. Svarfrist for undersøkelsen er 02.11.2022 kl 16:00.

3.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Porteføljeforvaltningstjenester

Additional classification

Bankformidlingstjenester

Additional classification

Kredittgivningstjenester

Additional classification

Tjenester i forbindelse med Forvaltning av aktiva

Additional classification

Inkassovirksomhet

3.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

3.1.5 Generell informasjon

3.1.9 Further information, mediation and review

Organisation providing additional information about the procurement procedure

STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT

Registration number

982583462

Postal address

Verkstedveien 1

Town

OSLO

Postcode

0277

Country

Norge

Contact point

Stig Morten Garcia

Email

stig.garcia@spk.no

Telephone

+47 22241500

Fax

+47 22241501

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2022-911552 01

Form type

Planning

Notice type

Prior information notice or a periodic indicative notice used only for information

Notice dispatch date

13.10.2022 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

13.10.2022

STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT

Referanse
2022-911552
Kunngjøringsdato
13.10.2022
Estimert verdi
50 000 000 NOK
Type kunngjøring
Veiledende kunngjøring
Hovedaktivitet
Sosial beskyttelse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.