RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Statens pensjonskasse (SPK) har i dag avtale med Intrum AS for bistand til behandling av boliglån. SPK ønsker med denne markedsundersøkelsen å få kjennskap til potensielle leverandører i markedet og motta innspill på hvordan tjenesten kan tilbys.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Social protection
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022
Description
Statens pensjonskasse (SPK) har i dag avtale med Intrum AS for bistand til behandling av boliglån. SPK ønsker med denne markedsundersøkelsen å få kjennskap til potensielle leverandører i markedet og motta innspill på hvordan tjenesten kan tilbys.
Internal identifier
22/035699
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Porteføljeforvaltningstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
50 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 3: Part
3.1 Part PAR-0000
Title
RFI / markedsundersøkelse om bistand til låneadministrasjon - svarfrist 2.11.2022
Description
SPK tilbyr boliglån til medlemmene av vår pensjonskasse. Etterspørselen etter dette produktet varierer over tid basert på parametere som rentenivå etc. For å bedre håndtere variasjon i vår oppgavemengde har vi behov for bistand fra en ekstern leverandør til låneadministrasjon. Leverandøren vil bistå SPK med behandling av lånesøknader ved endringer i volum for å sikre tilstrekkelig kapasitet slik at søknadene blir behandlet innenfor våre målkrav. Volumene for bistandsbehovet varierer fra år til år, med et grovt volumanslag mellom ca. 1 000 til 10 000 saker pr år. Vi vil likevel poengetere at volumene til tider også kan være høyere enn dette. Siden etterspørselen av låneproduktet varierer over tid, vil også det økonomiske omfanget være usikkert. Et volum på 5000 saker ett år vil etter våre erfaringer tilsvare et økonomisk omfang på 6.5 mill kr. SPK ønsker med denne undersøkelsen å kartlegge mulige leverandører som kan tilby en slik tjeneste. Vi vil benytte informasjonen i besvarelsen til mulig fremtidig anskaffelse av en slik tjeneste, samt å få grunnlag for budsjettering i forbindelse med en mulig anskaffelse. Beskrivelse av oppdraget: - Leverandøren har en supplerende behandling av lånesøknader i tillegg til SPKs egen låneavdeling. - Leverandøren skal ha kapasitet til å håndtere SPKs behov for bistand som ikke kan dekkes med egen bemanning. - Leverandørens personell sitter i leverandørens egne lokaler og benytter SPKs eksisterende systemløsninger gjennom virtuell klient. - Leverandørens personell besitter nødvendig fagkompetanse for behandling av søknader om boliglån. - Leverandøren behandler lånesøknader etter SPKs retningslinjer og rutiner og i et omfang som løpende avtales med SPK. - SPK vil sørge for nødvendig opplæring av leverandørens saksbehandlere på oppdraget. - Hovedoppgavene vil være vurdering av lånesøknader i henhold til SPKs retningslinjer, innvilge eller avslå søknad om boliglån, etablere lån med pantesikkerhet i bolig og klargjøre lån til utbetaling. - Leverandøren har også kundekontakt med lånesøker i forbindelse med behandlingen. - Leverandøren styrer sin egen oppgaveløsning og rapporterer resultater til SPK. - Leverandørens innsats og resultater baseres på avtalt tjenestenivå. Besvarelse Vi ønsker at leverandører som kan levere en slik tjeneste gir respons på denne markedsundersøkelsen. Vi ønsker gjerne at leverandøren beskriver sine tjenester/løsninger relatert til de beskrevne behov og angir relevant erfaring og faglig kompetanse. Videre ønsker vi at leverandøren opplyser om standard prismodell og beskrivelse av tjenestenivå. SPK kjenner kun til én leverandør i dette markedet. Dersom vi ikke mottar tilbakemelding fra andre leverandører planlegger vi å gå videre med direkte avtale uten konkurranse. Det er ingen mal for besvarelse, leverandøren står fritt til å utforme sitt svar. Svarfrist for undersøkelsen er 02.11.2022 kl 16:00.
3.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Porteføljeforvaltningstjenester
Additional classification
Bankformidlingstjenester
Additional classification
Kredittgivningstjenester
Additional classification
Tjenester i forbindelse med Forvaltning av aktiva
Additional classification
Inkassovirksomhet
3.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
3.1.5 Generell informasjon
3.1.9 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT
Registration number
982583462
Postal address
Verkstedveien 1
Town
OSLO
Postcode
0277
Country
Norge
Contact point
Stig Morten Garcia
stig.garcia@spk.no
Telephone
+47 22241500
Fax
+47 22241501
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-911552 01
Form type
Planning
Notice type
Prior information notice or a periodic indicative notice used only for information
Notice dispatch date
13.10.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
13.10.2022
STATENS PENSJONSKASSE FORVALTNINGSBEDRIFT
- Referanse
- 2022-911552
- Kunngjøringsdato
- 13.10.2022
- Estimert verdi
- 50 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Veiledende kunngjøring
- Hovedaktivitet
- Sosial beskyttelse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.