Anskaffelse - Arbeidstøy, tilbehør og fottøy til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO, 2022
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for arbeidstøy, tilbehør og fottøy, hovedsakelig til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO. Det skal likevel være mulig for kundes øvrige enheter å benytte denne avtalen ved behov. Hovedsortimentet i denne avtalen består av varmedresser, allværstøy, regntøy, støvler, tursko, hansker og votter. Produktene i hovedsortimentet fremkommer av, og er nærmere spesifisert i, pris- og produktskjema. Det er viktig for oppdragsgiver at produktene i hovedsortimentet i størst mulig grad er: av god kvalitet, velegnet og funksjonelle for det tiltenkte bruksområde, komfortable å ha på og bevege seg i, brukervennlige, av god design og passform/fasong. Kunde vil ha behov for å kunne kjøpe andre typer eller andre modeller enn hovedsortimentet, og det skal derfor også tilbys rabatter på øvrig sortiment innenfor kategoriene arbeidstøy, tilbehør og fottøy i pris- og produktskjema.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Ålesund kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Anskaffelse - Arbeidstøy, tilbehør og fottøy til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO, 2022
Description
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for arbeidstøy, tilbehør og fottøy, hovedsakelig til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO. Det skal likevel være mulig for kundes øvrige enheter å benytte denne avtalen ved behov. Hovedsortimentet i denne avtalen består av varmedresser, allværstøy, regntøy, støvler, tursko, hansker og votter. Produktene i hovedsortimentet fremkommer av, og er nærmere spesifisert i, pris- og produktskjema. Det er viktig for oppdragsgiver at produktene i hovedsortimentet i størst mulig grad er: av god kvalitet, velegnet og funksjonelle for det tiltenkte bruksområde, komfortable å ha på og bevege seg i, brukervennlige, av god design og passform/fasong. Kunde vil ha behov for å kunne kjøpe andre typer eller andre modeller enn hovedsortimentet, og det skal derfor også tilbys rabatter på øvrig sortiment innenfor kategoriene arbeidstøy, tilbehør og fottøy i pris- og produktskjema.
Procedure identifier
2022-383082
Internal identifier
20/370
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
3 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Mercell kunngjøring: https://opic.com/id/afigsakgeo
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Anskaffelse - Arbeidstøy, tilbehør og fottøy til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO, 2022
Description
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for arbeidstøy, tilbehør og fottøy, hovedsakelig til ansatte i barnehage, 1. klasse og SFO. Det skal likevel være mulig for kundes øvrige enheter å benytte denne avtalen ved behov. Hovedsortimentet i denne avtalen består av varmedresser, allværstøy, regntøy, støvler, tursko, hansker og votter. Produktene i hovedsortimentet fremkommer av, og er nærmere spesifisert i, pris- og produktskjema. Det er viktig for oppdragsgiver at produktene i hovedsortimentet i størst mulig grad er: av god kvalitet, velegnet og funksjonelle for det tiltenkte bruksområde, komfortable å ha på og bevege seg i, brukervennlige, av god design og passform/fasong. Kunde vil ha behov for å kunne kjøpe andre typer eller andre modeller enn hovedsortimentet, og det skal derfor også tilbys rabatter på øvrig sortiment innenfor kategoriene arbeidstøy, tilbehør og fottøy i pris- og produktskjema.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
Additional classification
Arbeidsklær
Additional classification
Arbeidsklær tilbehør
Additional classification
Uteklær
Additional classification
Værbestandige klær
Additional classification
Vanntette klær
Additional classification
Hansker
Additional classification
Votter
Additional classification
Fottøy
Additional classification
Vanntett fottøy
Additional classification
Støvler
5.1.2 Place of performance
Postal address
Følgende kommuner deltar i avtalen: - Ålesund - Giske - Fjord - Sande - Volda - Ørsta
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
2 utvidels/er á 12 måneder
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
3 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Det er vanskelig å anslå verdi/omfang. Det estimeres at det vil bli kjøpt for ca. NOK 2,5 million ekskl. mva. totalt (inkl. opsjoner). Omfang vil variere fra år til år, og er avhengig av mange ulike rammefaktorer. Oppdragsgiver har satt en øvre grense på avtalen for å sikre kontinuitet i leveransene og økt forutsigbarhet. Øvre tak på avtalen er satt til NOK 3 million ekskl. mva.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter: For norske leverandører: Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. (Leverandør kan selv hente ut elektronisk skatte- og MVA-attest, og umiddelbart få den tilsendt på e-post.) For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet leverandøren er etablert. Attest skal fortrinnsvis være oversatt til norsk, men det aksepteres også svensk, dansk og engelsk språk. Kredittvurdering: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Oppdragsgiver godtar ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske leverandører.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Kredittvurdering: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves minimum at leverandør er kredittverdig, A i henhold til Bisnode AS med tjenesten CreditPro, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn i henhold til vedlagt dokumentasjon fra leverandør. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Produkt
Weight (percentage, exact)
30
Criterion
Type
Quality
Description
Miljø
Weight (percentage, exact)
30
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
40
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afigsakgeo&GoTo=Docs ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
31.08.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
91 DAY
Information about public opening
Date/time
31.08.2022 12:30:00+02:00
Place
Ålesund
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Møre og Romsdal tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Ålesund kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Ålesund kommune
Registration number
920 415 288
Postal address
Keiser Wilhelms gate 11
Town
Ålesund
Postcode
6003
Country
Norge
Contact point
Jonette Valaas Skare
jonette.valaas.skare@alesund.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Møre og Romsdal tingrett
Town
Ålesund
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-383082 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
07.07.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
07.07.2022
Ålesund kommune
- Referanse
- 2022-383082
- Kunngjøringsdato
- 07.07.2022
- Estimert verdi
- 3 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter