22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Havforskningsinstituttet (Oppdragsgiver) ønsker å leie et hurtiggående fartøy til årlige kystselundersøkelser, i hovedsak bestandstellinger av havert og steinkobbe langs norskekysten.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Havforskningsinstituttet] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet
Description
Havforskningsinstituttet (Oppdragsgiver) ønsker å leie et hurtiggående fartøy til årlige kystselundersøkelser, i hovedsak bestandstellinger av havert og steinkobbe langs norskekysten.
Procedure identifier
2022-382208
Internal identifier
22/00709
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Utleie av skip med besetning
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
7 200 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet
Description
Havforskningsinstituttet skal inngå rammeavtale for leie av fartøy for innsamling av DNA fra steinkobber og bestandsestimering av steinkobbe og havert langs norskekysten fra Oslofjorden til Finnmark. Fartøyet brukes til å frakte 2-3 forskere fra Havforskningsinstituttet mellom sel-lokalitetene og som boenhet for forskerne. Alt praktisk arbeid gjennomføres med bruk av drone og/eller gummibåt av forskningspersonell. Ved bruk av gummibåt til haverttellinger er det en båtfører og 1-2 personer som går i land på holmer og teller unger. Ved steinkobbetellinger brukes gummibåt til å sette personell på land når det er best egnet å telle vha fotografering og drone. Drone opereres oftest direkte fra leiefartøyet. DNA innsamling av steinkobbeunger gjennomføres kun ved bruk av gummibåt med 2 personer. Fartøyet må ha plass til oppdragsgivers 15 fots gummibåt med 20 hk påhengsmotor. Det må være lett å ta ombord og sette ut gummibåten. Utsetting og opptaking av gummibåt må skje på en sikker og trygg måte i alle vær og sjø-forhold. Erfaringsmessig er det foretrukne å trekke gummibåten inn på en type badeplattform for å unngå bruk av kran eller lignende. Gummibåten er ikke bygget for å heises i kran. Horisontal oppbevaring av gummibåt er nødvendig da det ikke er hensiktsmessig å ta motoren av. Kaptein/mannskap skal være behjelpelig med utsetting og opptaking av gummibåt. DNA innsamling fra steinkobbeunger gjennomføres i løpet av 2-3 uker fra ca 10. juni. Tellinger av steinkobber i perioden 10. - 31.august gjennomføres ved fjære sjø da flest dyr ligger på land. Det er vanlig med to økter i døgnet når det er lys nok, særlig i Nord-Norge. Hvert område telles tre ganger på forskjellige dager. Telling av havertunger fra gummibåt vil anslagsvis ta 5-7 timer pr dag. Hver koloni telles 2-3 ganger i løpet av fire uker. Mens gummibåten er ute ligger fartøyet standby i ro eller ved anker, eller forflytter seg etter anvisning fra toktleder i gummibåten. Transitt-tiden før, under og/eller etter arbeidsøkten kan anslagsvis være 6-7 timer pr døgn. Gjennomsnittlig transitt pr døgn er 120 nm. Toktene vil foregå i ca 2 perioder gjennom året og ha et omfang på totalt ca. 70 døgn per år i perioden (inkl sporadisk behov). Oppdragsgiver skal ha opsjon til å forlenge avtalen med 2 år. De fleste toktene vil ha Bodø som start/slutthavn, men noen tokt kan ha Tromsø som start/slutthavn. Det avtales i forkant av hvert tokt hvor toktet starter, men i forbindelse med tilbudet ber vi alle ta utgangspunkt i Tabellen som viser start og stopp for de ulike toktene/turene. For å redusere risikoen for prissvingninger på drivstoff og smøreolje, betaler oppdragsgiver for dette utenom døgnleie. Rederen er den som kjenner fartøyet best og den nærmeste til å vite hva fartøyet forbruker av drivstoff og smøreolje, og dermed den nærmeste til å ha risikoen for å oppgi riktig forbruk. Reder skal oppgi gjennomsnittlig (for hele året, alle slags vær) forbruk i forbruk liter pr time. Oppdragsgiver legger til grunn følgende forbrukskategorier: Transitt med 25-27 knop Kailigge uten landstrøm Det oppgitte forbruket vil inngå i evalueringen. For å unngå pris-spekulasjoner i tilbudene, vil det oppgitte forbruk i tilbudet være bindende for det som reder kan fakturere for etter toktene. Reder kan fakturere drivstoff etter antall faktiske medgåtte timer x oppgitt forbruk i liter pr time x faktisk dokumentert pris fra siste faktura på tokttidspunktet. Eksempel for planlagt toktvirksomhet i for 2022 og 2023 Det er to perioder i året på til sammen ca 44 og 58 døgn. Se tabell. Periode Tidsrom Antall døgn Strekning 1 10.06-30.06 2022 Ca 21 Bodø - Rogaland og Hvaler 2 10.08-31.08 2022 Ca 23 Bodø- Oslofjorden, Agder og Rogaland 3 08.08-31.08 2023 Ca 25 Bodø-Rogaland-Sogn og Fjordane 4 28.09-30.10 2023 Ca 33 Bodø-Trøndelag-Nordland-Lofoten Se mer i konkurransegrunnlaget.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Utleie av skip med besetning
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Forlenges med 1 + 1 år, totalt 4 år
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Nordland (NO071)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
7 200 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/177465849.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
23.05.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
30 DAY
Information about public opening
Date/time
23.05.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klageorgan for offentlige anskaffelser (KOFA) ] ---
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Havforskningsinstituttet ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Havforskningsinstituttet
Registration number
971349077
Postal address
Postboks 1870 Nordnes
Town
BERGEN
Postcode
5817
Country
Norge
Contact point
Tarjei Slemmen
tarjei.slemmen@hi.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klageorgan for offentlige anskaffelser (KOFA)
Town
Bergen
Country
Norge
post@knse.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-382208 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
19.04.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
19.04.2022
Havforskningsinstituttet
- Referanse
- 2022-382208
- Kunngjøringsdato
- 19.04.2022
- Estimert verdi
- 7 200 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter