Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Havforskningsinstituttet (Oppdragsgiver) ønsker å leie et hurtiggående fartøy til årlige kystselundersøkelser, i hovedsak bestandstellinger av havert og steinkobbe langs norskekysten.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Havforskningsinstituttet] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet

Description

Havforskningsinstituttet (Oppdragsgiver) ønsker å leie et hurtiggående fartøy til årlige kystselundersøkelser, i hovedsak bestandstellinger av havert og steinkobbe langs norskekysten.

Procedure identifier

2022-382208

Internal identifier

22/00709

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Utleie av skip med besetning

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

7 200 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

22/00709 Rammeavtale for leie av hurtiggående fartøy til overvåking av kystsel ved Havforskningsinstituttet

Description

Havforskningsinstituttet skal inngå rammeavtale for leie av fartøy for innsamling av DNA fra steinkobber og bestandsestimering av steinkobbe og havert langs norskekysten fra Oslofjorden til Finnmark. Fartøyet brukes til å frakte 2-3 forskere fra Havforskningsinstituttet mellom sel-lokalitetene og som boenhet for forskerne. Alt praktisk arbeid gjennomføres med bruk av drone og/eller gummibåt av forskningspersonell. Ved bruk av gummibåt til haverttellinger er det en båtfører og 1-2 personer som går i land på holmer og teller unger. Ved steinkobbetellinger brukes gummibåt til å sette personell på land når det er best egnet å telle vha fotografering og drone. Drone opereres oftest direkte fra leiefartøyet. DNA innsamling av steinkobbeunger gjennomføres kun ved bruk av gummibåt med 2 personer. Fartøyet må ha plass til oppdragsgivers 15 fots gummibåt med 20 hk påhengsmotor. Det må være lett å ta ombord og sette ut gummibåten. Utsetting og opptaking av gummibåt må skje på en sikker og trygg måte i alle vær og sjø-forhold. Erfaringsmessig er det foretrukne å trekke gummibåten inn på en type badeplattform for å unngå bruk av kran eller lignende. Gummibåten er ikke bygget for å heises i kran. Horisontal oppbevaring av gummibåt er nødvendig da det ikke er hensiktsmessig å ta motoren av. Kaptein/mannskap skal være behjelpelig med utsetting og opptaking av gummibåt. DNA innsamling fra steinkobbeunger gjennomføres i løpet av 2-3 uker fra ca 10. juni. Tellinger av steinkobber i perioden 10. - 31.august gjennomføres ved fjære sjø da flest dyr ligger på land. Det er vanlig med to økter i døgnet når det er lys nok, særlig i Nord-Norge. Hvert område telles tre ganger på forskjellige dager. Telling av havertunger fra gummibåt vil anslagsvis ta 5-7 timer pr dag. Hver koloni telles 2-3 ganger i løpet av fire uker. Mens gummibåten er ute ligger fartøyet standby i ro eller ved anker, eller forflytter seg etter anvisning fra toktleder i gummibåten. Transitt-tiden før, under og/eller etter arbeidsøkten kan anslagsvis være 6-7 timer pr døgn. Gjennomsnittlig transitt pr døgn er 120 nm. Toktene vil foregå i ca 2 perioder gjennom året og ha et omfang på totalt ca. 70 døgn per år i perioden (inkl sporadisk behov). Oppdragsgiver skal ha opsjon til å forlenge avtalen med 2 år.  De fleste toktene vil ha Bodø som start/slutthavn, men noen tokt kan ha Tromsø som start/slutthavn. Det avtales i forkant av hvert tokt hvor toktet starter, men i forbindelse med tilbudet ber vi alle ta utgangspunkt i Tabellen som viser start og stopp for de ulike toktene/turene. For å redusere risikoen for prissvingninger på drivstoff og smøreolje, betaler oppdragsgiver for dette utenom døgnleie. Rederen er den som kjenner fartøyet best og den nærmeste til å vite hva fartøyet forbruker av drivstoff og smøreolje, og dermed den nærmeste til å ha risikoen for å oppgi riktig forbruk. Reder skal oppgi gjennomsnittlig (for hele året, alle slags vær) forbruk i forbruk liter pr time. Oppdragsgiver legger til grunn følgende forbrukskategorier: Transitt med 25-27 knop Kailigge uten landstrøm Det oppgitte forbruket vil inngå i evalueringen. For å unngå pris-spekulasjoner i tilbudene, vil det oppgitte forbruk i tilbudet være bindende for det som reder kan fakturere for etter toktene. Reder kan fakturere drivstoff etter antall faktiske medgåtte timer x oppgitt forbruk i liter pr time x faktisk dokumentert pris fra siste faktura på tokttidspunktet. Eksempel for planlagt toktvirksomhet i for 2022 og 2023 Det er to perioder i året på til sammen ca 44 og 58 døgn. Se tabell. Periode  Tidsrom                    Antall døgn   Strekning 1             10.06-30.06 2022    Ca 21             Bodø - Rogaland og Hvaler 2             10.08-31.08 2022    Ca 23             Bodø- Oslofjorden, Agder og Rogaland 3             08.08-31.08 2023    Ca 25             Bodø-Rogaland-Sogn og Fjordane 4             28.09-30.10 2023    Ca 33             Bodø-Trøndelag-Nordland-Lofoten Se mer i konkurransegrunnlaget.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Utleie av skip med besetning

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Forlenges med 1 + 1 år, totalt 4 år

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Nordland (NO071)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

7 200 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/177465849.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

23.05.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

30 DAY

Information about public opening

Date/time

23.05.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klageorgan for offentlige anskaffelser (KOFA) ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Havforskningsinstituttet ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Havforskningsinstituttet

Registration number

971349077

Postal address

Postboks 1870 Nordnes

Town

BERGEN

Postcode

5817

Country

Norge

Contact point

Tarjei Slemmen

Email

tarjei.slemmen@hi.no

Buyer profile

http://www.hi.no/

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Email

oslo.tingrett@domstol.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Klageorgan for offentlige anskaffelser (KOFA)

Town

Bergen

Country

Norge

Email

post@knse.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2022-382208 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

19.04.2022 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

19.04.2022

Havforskningsinstituttet

Referanse
2022-382208
Kunngjøringsdato
19.04.2022
Estimert verdi
7 200 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter