Brakkerigg Brattbakken skole Hånes
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
- - Brakkerigg skal være i 2 etasjer pga. liten plass på uteområdet. - - Leverandør skal prosjektere anlegget. Kommunen utfører grunnundersøkelser på disponibelt areal. - - Brakkemodulene skal tilfredsstille krav i den til enhver tid gjeldende plan og bygningslov med tilhørende tekniske forskrift. - - Oppdragsgiver er ansvarlig for grunn- og gravearbeider for fremføring av vann, avløp, elektro og IT fram til utsiden av brakkemodulene og eventuelle grunnarbeider for fundamentering, samt utarbeiding av nødvendige søknader i forbindelse med dette. - -Fremføring av strøm/ it og vann/ avløp leveres til aktuelt område av oppdragsgiver i traséer gravd av oppdragsgiver. - -Alle arbeider knyttet til innvendig løsninger i moduler må medtas av utleier, samt fundament over grunn. Tilbyder har alt ansvar for søknader i tilknytning til selve modulene, inkl søknad til arbeidstilsynet og miljøretta helsevern. - - Vask i alle undervisningsrom. - - Inngangsdører skal være overbygget for å hindre «vær og vind», spesielt ift. nedbør i vinterhalvåret. - - Normalt opplegg for data (Cat 6 kabling, elevnett og administrasjonsnett.) Faste tilkoblingspunkter (strøm og nettverk) ved arbeidsplasser, og tavler, samt takpunkter til bruk for trådløs dekning av hele arealet for både elev og administrasjonsnett. - - Tilstrekkelig antall sterkstrømspunkter for renhold , samt teknisk utstyr for øvrig. - - Belegg i alle rom - 2,5 mm homogen PVC. - - Universell utforming iht. gjeldende krav for undervisningsbygg. - - Garderobeplass iht antall barn (30 cm pr barn) - - Sklisikring på utvendige trapper. - - Ventilasjon iht. Arbeidstilsynets bestemmelser for undervisningsbygg. - -Ventilasjonsanlegg tillates oppført på tak, forutsatt tilstrekkelig lyddemping. - - Bøttekott iht. Arbeidstilsynets krav. Bøttekott skal ha låsbare dører. - - Projektorer/tavler flyttes av skolen, men det skal avsettes plass til tavle, og fremføres strøm og videokontakt til projektor - - God utendørs belysning ved alle innganger. - - Krav til garderobeinnredning: elevgarderober: Leveres med knaggrekker og benker under. - - Forsvarlig sikring av trapper etter gjeldende krav. - - Må sikres slik at uvedkommende ikke gis naturlig tilgang til tak. - - Ventilasjon må plasseres slik at det gir minst mulig støy for omgivelsene herunder elever og naboer. Om nødvendig må anlegget støyskjermes. - -Brannalarmsentral med fjernvarsling : I leveransen må ligge leveranse av komplett adresserbart brannalarmanlegg og etablering av abonnement for alarmoverføring samt mottak på alarmstasjon ( kommunen skal stå som abonnent) - -Søknad arbeidstilsynet : Entreprenør utarbeider søknad , kommunen skaffer dokumentasjon på brukers /verneombudets medvirkning - -Internt nett for data: Patchepanel skal inngå i leveransen. - -Antall datapunkter i tillegg til trådløst nett (inkl. sterkstrøm)pr klasserom/ Grupperom : 1. - -Det må klargjøres for oppkopling mellom bærbar PC og Prosjektor i samtlige grupperom og klasserom. - -Leieperiode på 2 år med opsjon på videre leie på 1 + 1 år. - -Ved endt leieavtale skal brakene fjernes fra området innen 1 måned etter endt leieavtale. - -Modulene må være innflyttingsklare fra 15 juni 2022 Arealbehov midlertidige løsninger Brattbakken skole fra skoleåret 2022-23. Rom Antall elever/ansatte Merknad Moduler til undervisning: Modulene kan settes samlet, eller delt, men det er et krav at hvert trinn er etablert i samme bygningsmasse med de nødvendige fasiliteter. 1.trinn: 60 elever. Innskriving pågår. Garderober iht. krav til skole Toaletter iht. krav til skole Bøttekott, evt. teknisk osv. Behov 1.trinn: To klasserom a 75m2 To grupperom a 6m2 1 grupperom på 30m2
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[KRISTIANSAND KOMMUNE] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Brakkerigg Brattbakken skole Hånes
Description
- - Brakkerigg skal være i 2 etasjer pga. liten plass på uteområdet. - - Leverandør skal prosjektere anlegget. Kommunen utfører grunnundersøkelser på disponibelt areal. - - Brakkemodulene skal tilfredsstille krav i den til enhver tid gjeldende plan og bygningslov med tilhørende tekniske forskrift. - - Oppdragsgiver er ansvarlig for grunn- og gravearbeider for fremføring av vann, avløp, elektro og IT fram til utsiden av brakkemodulene og eventuelle grunnarbeider for fundamentering, samt utarbeiding av nødvendige søknader i forbindelse med dette. - -Fremføring av strøm/ it og vann/ avløp leveres til aktuelt område av oppdragsgiver i traséer gravd av oppdragsgiver. - -Alle arbeider knyttet til innvendig løsninger i moduler må medtas av utleier, samt fundament over grunn. Tilbyder har alt ansvar for søknader i tilknytning til selve modulene, inkl søknad til arbeidstilsynet og miljøretta helsevern. - - Vask i alle undervisningsrom. - - Inngangsdører skal være overbygget for å hindre «vær og vind», spesielt ift. nedbør i vinterhalvåret. - - Normalt opplegg for data (Cat 6 kabling, elevnett og administrasjonsnett.) Faste tilkoblingspunkter (strøm og nettverk) ved arbeidsplasser, og tavler, samt takpunkter til bruk for trådløs dekning av hele arealet for både elev og administrasjonsnett. - - Tilstrekkelig antall sterkstrømspunkter for renhold , samt teknisk utstyr for øvrig. - - Belegg i alle rom - 2,5 mm homogen PVC. - - Universell utforming iht. gjeldende krav for undervisningsbygg. - - Garderobeplass iht antall barn (30 cm pr barn) - - Sklisikring på utvendige trapper. - - Ventilasjon iht. Arbeidstilsynets bestemmelser for undervisningsbygg. - -Ventilasjonsanlegg tillates oppført på tak, forutsatt tilstrekkelig lyddemping. - - Bøttekott iht. Arbeidstilsynets krav. Bøttekott skal ha låsbare dører. - - Projektorer/tavler flyttes av skolen, men det skal avsettes plass til tavle, og fremføres strøm og videokontakt til projektor - - God utendørs belysning ved alle innganger. - - Krav til garderobeinnredning: elevgarderober: Leveres med knaggrekker og benker under. - - Forsvarlig sikring av trapper etter gjeldende krav. - - Må sikres slik at uvedkommende ikke gis naturlig tilgang til tak. - - Ventilasjon må plasseres slik at det gir minst mulig støy for omgivelsene herunder elever og naboer. Om nødvendig må anlegget støyskjermes. - -Brannalarmsentral med fjernvarsling : I leveransen må ligge leveranse av komplett adresserbart brannalarmanlegg og etablering av abonnement for alarmoverføring samt mottak på alarmstasjon ( kommunen skal stå som abonnent) - -Søknad arbeidstilsynet : Entreprenør utarbeider søknad , kommunen skaffer dokumentasjon på brukers /verneombudets medvirkning - -Internt nett for data: Patchepanel skal inngå i leveransen. - -Antall datapunkter i tillegg til trådløst nett (inkl. sterkstrøm)pr klasserom/ Grupperom : 1. - -Det må klargjøres for oppkopling mellom bærbar PC og Prosjektor i samtlige grupperom og klasserom. - -Leieperiode på 2 år med opsjon på videre leie på 1 + 1 år. - -Ved endt leieavtale skal brakene fjernes fra området innen 1 måned etter endt leieavtale. - -Modulene må være innflyttingsklare fra 15 juni 2022 Arealbehov midlertidige løsninger Brattbakken skole fra skoleåret 2022-23. Rom Antall elever/ansatte Merknad Moduler til undervisning: Modulene kan settes samlet, eller delt, men det er et krav at hvert trinn er etablert i samme bygningsmasse med de nødvendige fasiliteter. 1.trinn: 60 elever. Innskriving pågår. Garderober iht. krav til skole Toaletter iht. krav til skole Bøttekott, evt. teknisk osv. Behov 1.trinn: To klasserom a 75m2 To grupperom a 6m2 1 grupperom på 30m2
Procedure identifier
2022-376293
Internal identifier
2022012502
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Montering og oppføring av prefabrikkerte konstruksjoner
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Brakkerigg Brattbakken skole Hånes
Description
Se vedlegg.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Montering og oppføring av prefabrikkerte konstruksjoner
Additional classification
Prefabrikkerte bygninger
Additional classification
Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
Additional classification
Utleie eller leasing av egen fast eiendom til næringsformål
Additional classification
Leie eller salg av bygninger
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Agder (NO092)
5.1.3 Estimated duration
Start date
29.04.2022
End date
29.04.2026
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/176283843.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Deadline for receipt of tenders
22.04.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ KRISTIANSAND KOMMUNE ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
KRISTIANSAND KOMMUNE
Registration number
820852982
Postal address
Postboks 4
Town
NODELAND
Postcode
4685
Country
Norge
Contact point
Odd-Arild Furunes
odd-arild.furunes@kristiansand.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-376293 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
31.03.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
31.03.2022
KRISTIANSAND KOMMUNE
- Referanse
- 2022-376293
- Kunngjøringsdato
- 31.03.2022
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter