P 03-21 Kontraktstildeling: Fremtidens kontortjeneste for bedre pasientflyt - Vestre Viken Drammen
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Vestre Viken HF er et av landets største helseforetak med nesten 10.000 ansatte som tilbyr spesialhelsetjenester til over en halv million innbyggere. Nå bygges det et helt nytt sykehus på Brakerøya i Drammen, hvor somatikk og psykiatri skal samlokaliseres. Det er behov for å skape en felles kontortjeneste for fremtidens sykehus, der formålet er å arbeide som et nav for HELE sykehuset, for å ivareta pasientene best mulig. Informasjon/tips til leverandører StimuLab-midlene skal gå til å kjøpe kompetanse i markedet. For dere som er eller ønsker å bli leverandører på StimuLab-prosjekter - les mer om tips, informasjon og tidligere stilte spørsmål her: https://www.digdir.no/innovasjon/leverandorer/1885
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Digitaliseringsdirektoratet] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
P 03-21 Kontraktstildeling: Fremtidens kontortjeneste for bedre pasientflyt - Vestre Viken Drammen
Description
Vestre Viken HF er et av landets største helseforetak med nesten 10.000 ansatte som tilbyr spesialhelsetjenester til over en halv million innbyggere. Nå bygges det et helt nytt sykehus på Brakerøya i Drammen, hvor somatikk og psykiatri skal samlokaliseres. Det er behov for å skape en felles kontortjeneste for fremtidens sykehus, der formålet er å arbeide som et nav for HELE sykehuset, for å ivareta pasientene best mulig. Informasjon/tips til leverandører StimuLab-midlene skal gå til å kjøpe kompetanse i markedet. For dere som er eller ønsker å bli leverandører på StimuLab-prosjekter - les mer om tips, informasjon og tidligere stilte spørsmål her: https://www.digdir.no/innovasjon/leverandorer/1885
Procedure identifier
2022-371008
Internal identifier
21/00685
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med design
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
P 03-21 Kontraktstildeling: Fremtidens kontortjeneste for bedre pasientflyt - Vestre Viken Drammen
Description
Prosjektet Prosjektet «Fremtidens kontortjeneste for bedre pasientflyt» skal sørge for å ha rett person på rett sted, og se til at vi har den rette kompetansen i kontortjenesten for fremtiden. Nye digitale løsninger er allerede innført og flere er på vei inn. Dette øker den digitale samhandlingen med pasientene og vil endre måten vi jobber på. Den fysiske flyttingen til et nytt sykehus gir oss et gyllent mulighetsrom til å arbeide frem et fundament for en helt ny kontortjeneste. Vi ønsker en revolusjon innen kontortjenestefaget i spesialisthelsetjenesten og vil gjennom dette prosjektet søke etter svar på hvilken organisering, kompetanse og plassering som er mest hensiktsmessig for fremtidens kontortjeneste i spesialisthelsetjenesten. Mål for anskaffelsen Gjennom denne anskaffelsen ønsker vi å få inn riktig kompetanse for å få gjennomført et godt StimuLab-prosjekt. Alle StimuLab- prosjekter skal følge den triple diamanten og leverandøren må tilby kompetanse på gjennomføring av alle diamantene, selv om vi ved oppstart av prosjektet ikke vet hva leveransen er. Diagnosefasen vil avdekke hva leveransen vil være og hvor langt man kommer i implementering. Siden prosjektet er en del av StimuLab, skal det ha en åpen og eksperimenterende tilnærming og det er derfor ikke gitt på forhånd hva den konkrete leveransen i hvert prosjekt vil være. Men prosjektene skal resultere i en forankret og forpliktet løsning som enten er implementert eller skal implementeres, eller en plattform for videreutvikling. Dette vil avhenge av prosjektets kompleksitet og størrelse og avdekkes nærmere i diagnosefasen. Roller og ansvar Oppdragsgiver er Vestre Viken HF Drammen Digdir gjennomfører denne anskaffelsen på vegne av oppdragsgiver, som del av StimuLab. Budsjett: kr 3.100.000,- + opsjon på inntil kr 3.100.000,-. ekskl.mva. Avtalens varighet: Kontrakten skal vare 1 år med mulighet for forlengelse inntil 1 + 1 år.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med design
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Kontrakten kan forlenges med inntil 1+1 år og har en opsjon på inntil kr 3.100.000,-. Opsjonen kan løses ut helt eller delvis i løpet av 3 år.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Oppdragsforståelse
Weight (percentage, exact)
50
Criterion
Type
Quality
Description
Sammensetning av team, kompetanse, kapasitet
Weight (percentage, exact)
40
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
10
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Del 6: Results
Value of all contracts awarded in this procedure
6 200 000 NOK
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
At least one winner was chosen.
6.1.2 Information about winners
Winner
Official name
[ PricewaterhouseCoopers AS (hovedenhet) ] ---
Identifier of lot or group of lots
LOT-0000
Value of the result
6 200 000 NOK
Subcontracting
no
Subcontracting value is known
0
Subcontracting percentage is known
0
Contract information
Title
[ P 03-21 Oppdrag: Fremtidens kontortjenester for bedre pasientflyt - Vestre Viken Drammen ] ---
Date of the conclusion of the contract
2021-11-30
The contract is awarded within a framework agreement
false
6.1.4 Statistical information
Received tenders or requests to participate
Type of received submissions
Tenders
Number of tenders or requests to participate received
1
Type of received submissions
Tenders from micro, small or medium tenderers
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer
Number of tenders or requests to participate received
1
Type of received submissions
Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders submitted electronically
Number of tenders or requests to participate received
1
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Digitaliseringsdirektoratet
Registration number
991825827
Postal address
Lørenfaret 1C
Town
OSLO
Postcode
0580
Country
Norge
Contact point
Per Erik Skogan
per.erik.asko.skogan@digdir.no
Telephone
+47 22451000
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
PricewaterhouseCoopers AS (hovedenhet)
Postal address
Dronning Eufemias gate 71
Town
OSLO
Postcode
0194
Country
Norge
oystein.vik@pwc.com
Telephone
+47 02316
Fax
+47 23161000
Roles of this organisation
Winner of these lots
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Official name
Oslo tingrett
Town
OSLO
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-371008 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – standard regime
Notice dispatch date
07.01.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2021/S 148-395368
Publication date
07.01.2022
Digitaliseringsdirektoratet
Tildelt til:
PricewaterhouseCoopers AS (hovedenhet)
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 1
Antall mottatte tilbud: 1
- Referanse
- 2022-371008
- Kunngjøringsdato
- 07.01.2022
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.