Rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
GKI skal inngå rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy. Det skal inngås to delkontrakter, hver med én leverandør: • Delkontrakt 1 omfatter arbeidstøy og fottøy for teknisk sektor • Delkontrakt 2 omfatter arbeidstøy og fottøy for helse, oppvekst og renhold. Samme tilbyder kan bli tildelt en eller begge delkontraktene. Tilbydere må selv ha, eller inngå forpliktende samarbeid med, en butikk hvor oppdragsgiver kan få utlevert produkter på rammeavtalen.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Grenlandskommunenes innkjøpsenhet] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Skien kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Bamble kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Drangedal kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Kragerø kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Porsgrunn kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Siljan kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy
Description
GKI skal inngå rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy. Det skal inngås to delkontrakter, hver med én leverandør: • Delkontrakt 1 omfatter arbeidstøy og fottøy for teknisk sektor • Delkontrakt 2 omfatter arbeidstøy og fottøy for helse, oppvekst og renhold. Samme tilbyder kan bli tildelt en eller begge delkontraktene. Tilbydere må selv ha, eller inngå forpliktende samarbeid med, en butikk hvor oppdragsgiver kan få utlevert produkter på rammeavtalen.
Procedure identifier
2022-370138
Internal identifier
20/01962
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
21 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
2
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
Rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy - teknisk
Description
GKI skal inngå rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy. Det skal inngås to delkontrakter, hver med én leverandør: • Delkontrakt 1 omfatter arbeidstøy og fottøy for teknisk sektor • Delkontrakt 2 omfatter arbeidstøy og fottøy for helse, oppvekst og renhold. Samme tilbyder kan bli tildelt en eller begge delkontraktene. Tilbydere må selv ha, eller inngå forpliktende samarbeid med, en butikk hvor oppdragsgiver kan få utlevert produkter på rammeavtalen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
Additional classification
Klær, fottøy, bagasjeartikler og tilbehør
Additional classification
Arbeidsklær
Additional classification
Klær til bruk i industrien
Additional classification
Spesialbekledning
Additional classification
Arbeidsklær tilbehør
Additional classification
Arbeidshansker
Additional classification
Beskyttelsesutrustning
Additional classification
Uteklær
Additional classification
Værbestandige klær
Additional classification
Vanntette klær
Additional classification
Klesartikler av overtrukket eller impregnerte tekstilstoffer
Additional classification
Diverse yttertøy
Additional classification
Bukser
Additional classification
Klesgjenstander
Additional classification
Spesialklær og tilbehør
Additional classification
Tilbehør til klesartikler
Additional classification
Hansker
Additional classification
Belter
Additional classification
Hodeplagg
Additional classification
Hodeplagg
Additional classification
Fottøy
Additional classification
Fottøy, unntatt sports- og beskyttelsesfottøy
Additional classification
Vanntett fottøy
Additional classification
Fottøy med deler av gummi eller plast
Additional classification
Gummistøvler
Additional classification
Sandaler
Additional classification
Vanlig fottøy
Additional classification
Fottøy med overdel av tekstilmaterialer
Additional classification
Beskyttelsesfottøy
Additional classification
Spesialfottøy
Additional classification
Deler til fottøy
Additional classification
Såler
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
I tillegg til oppdragsgiver er 17 kommunale og interkommunale selskaper medlem av Grenlandssamarbeidet. Selskapene skal hver for seg ha mulighet til å tilslutte seg avtalen ved skriftlig varsel til leverandørene i løpet av avtaleperioden, inkl. opsjon for forlengelse. Det skal være samme pris og kontraktsvilkår for selskapene som for oppdragsgiverne. Følgende selskaper skal ha opsjon for å benytte avtalen: • GREP Kompetanseutvikling Grenland AS • Delecto AS • Grenland brann og redning IKS • Grenland Havn IKS • Renovasjon Grenland IKS • Skien Fritidspark KF • Kragerø Havnevesen KF • KEOPS KF • Bamble Kirkelige Fellesråd • Drangedal Kirkelige Fellesråd • Kragerø Kirkelige Fellesråd • Porsgrunn Kirkelige Fellesråd • Siljan Kirkelige Fellesråd • Skien Kirkelige Fellesråd • Skien Kommunale Pensjonskasse • Porsgrunn kommunale boligstiftelse • Opplæringskontoret for offentlig sektor i Telemark (OKOS)
5.1.2 Place of performance
Postal address
Skien kommune
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Avtaleperioden er 2 år fra kontraktsignering. Oppdragsgiver skal i tillegg ha opsjon på forlengelse av kontrakten en eller flere ganger i inntil ytterligere 2 år, til sammen maksimalt 4 (fire) år. Utløsing av opsjon på forlengelse må varsles senest før utløpet av kontraktsperioden.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
10 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som forskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandør skal tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan det dokumenteres ved å fremlegge erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav 1: Tilbyder skal ha god erfaring fra gjennomføring av tilsvarende leveranser/sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Liste med oversikt og beskrivelse over leverandørens 3 mest relevante oppdrag de 3 siste årene. Listen/beskrivelsen bør som minimum inneholde: • Navn kunde/mottaker • Beskrivelse av firmaets rolle • Oppdragets verdi • Tidspunkt for leveransen • Kort beskrivelse av leveransen Vedlegg 5 skal benyttes Krav 2: Leverandøren skal ha et velfungerende system for kvalitetssikring. Dokumentasjonskrav: • Enten: Beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring • Eller: Kopi av gyldig sertifisering etter ISO 9001 eller tilsvarende standarder Krav 3: Leverandøren skal ha et godt system for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: • Enten: Beskrivelse av miljøledelsestiltak som er implementert i virksomheten. • Eller: Kopi av gyldig sertifisering etter ISO 14001, miljøfyrtårn eller tilsvarende standarder.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327457&B=KGVLIGHT ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
09.05.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
92 DAY
Information about public opening
Date/time
09.05.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Nedre Telemark tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grenlandskommunenes innkjøpsenhet ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grenlandskommunenes innkjøpsenhet ] ---
5.1 Lot LOT-0002
Title
Rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy - helse, oppvekst og renhold
Description
GKI skal inngå rammeavtale for kjøp av arbeidstøy og fottøy. Det skal inngås to delkontrakter, hver med én leverandør: • Delkontrakt 1 omfatter arbeidstøy og fottøy for teknisk sektor • Delkontrakt 2 omfatter arbeidstøy og fottøy for helse, oppvekst og renhold. Samme tilbyder kan bli tildelt en eller begge delkontraktene. Tilbydere må selv ha, eller inngå forpliktende samarbeid med, en butikk hvor oppdragsgiver kan få utlevert produkter på rammeavtalen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
Additional classification
Klær, fottøy, bagasjeartikler og tilbehør
Additional classification
Arbeidsklær
Additional classification
Klær til bruk i industrien
Additional classification
Spesialbekledning
Additional classification
Arbeidsklær tilbehør
Additional classification
Arbeidshansker
Additional classification
Beskyttelsesutrustning
Additional classification
Uteklær
Additional classification
Værbestandige klær
Additional classification
Vanntette klær
Additional classification
Klesartikler av overtrukket eller impregnerte tekstilstoffer
Additional classification
Diverse yttertøy
Additional classification
Bukser
Additional classification
Klesgjenstander
Additional classification
Spesialklær og tilbehør
Additional classification
Tilbehør til klesartikler
Additional classification
Hansker
Additional classification
Belter
Additional classification
Hodeplagg
Additional classification
Hodeplagg
Additional classification
Fottøy
Additional classification
Fottøy, unntatt sports- og beskyttelsesfottøy
Additional classification
Vanntett fottøy
Additional classification
Fottøy med deler av gummi eller plast
Additional classification
Gummistøvler
Additional classification
Sandaler
Additional classification
Fottøy med overdel av tekstilmaterialer
Additional classification
Beskyttelsesfottøy
Additional classification
Spesialfottøy
Additional classification
Deler til fottøy
Additional classification
Såler
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
I tillegg til oppdragsgiver er 17 kommunale og interkommunale selskaper medlem av Grenlandssamarbeidet. Selskapene skal hver for seg ha mulighet til å tilslutte seg avtalen ved skriftlig varsel til leverandørene i løpet av avtaleperioden, inkl. opsjon for forlengelse. Det skal være samme pris og kontraktsvilkår for selskapene som for oppdragsgiverne. Følgende selskaper skal ha opsjon for å benytte avtalen: • GREP Kompetanseutvikling Grenland AS • Delecto AS • Grenland brann og redning IKS • Grenland Havn IKS • Renovasjon Grenland IKS • Skien Fritidspark KF • Kragerø Havnevesen KF • KEOPS KF • Bamble Kirkelige Fellesråd • Drangedal Kirkelige Fellesråd • Kragerø Kirkelige Fellesråd • Porsgrunn Kirkelige Fellesråd • Siljan Kirkelige Fellesråd • Skien Kirkelige Fellesråd • Skien Kommunale Pensjonskasse • Porsgrunn kommunale boligstiftelse • Opplæringskontoret for offentlig sektor i Telemark (OKOS)
5.1.2 Place of performance
Postal address
Skien kommune
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Avtaleperioden er 2 år fra kontraktsignering. Oppdragsgiver skal i tillegg ha opsjon på forlengelse av kontrakten en eller flere ganger i inntil ytterligere 2 år, til sammen maksimalt 4 (fire) år. Utløsing av opsjon på forlengelse må varsles senest før utløpet av kontraktsperioden.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
11 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som forskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandør skal tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan det dokumenteres ved å fremlegge erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav 1: Tilbyder skal ha god erfaring fra gjennomføring av tilsvarende leveranser/sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Liste med oversikt og beskrivelse over leverandørens 3 mest relevante oppdrag de 3 siste årene. Listen/beskrivelsen bør som minimum inneholde: • Navn kunde/mottaker • Beskrivelse av firmaets rolle • Oppdragets verdi • Tidspunkt for leveransen • Kort beskrivelse av leveransen Vedlegg 5 skal benyttes Krav 2: Leverandøren skal ha et velfungerende system for kvalitetssikring. Dokumentasjonskrav: • Enten: Beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring • Eller: Kopi av gyldig sertifisering etter ISO 9001 eller tilsvarende standarder Krav 3: Leverandøren skal ha et godt system for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: • Enten: Beskrivelse av miljøledelsestiltak som er implementert i virksomheten. • Eller: Kopi av gyldig sertifisering etter ISO 14001, miljøfyrtårn eller tilsvarende standarder.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327457&B=KGVLIGHT ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
09.05.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
92 DAY
Information about public opening
Date/time
09.05.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Nedre Telemark tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grenlandskommunenes innkjøpsenhet ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grenlandskommunenes innkjøpsenhet ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Grenlandskommunenes innkjøpsenhet
Registration number
991 799 710
Postal address
Torggata 10
Town
Skien
Postcode
3724
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Telephone
+47 41147254
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Skien kommune
Registration number
938 759 839
Postal address
Pb. 158
Town
Skien
Postcode
3702
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Bamble kommune
Registration number
940 244 145
Postal address
Postboks 80
Town
Langesund
Postcode
3993
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Drangedal kommune
Registration number
933 277 461
Postal address
Gudbrandsveien 7
Town
Drangedal
Postcode
3750
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0005
Official name
Kragerø kommune
Registration number
963 946 902
Postal address
Pb. 128
Town
Kragerø
Postcode
3791
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0006
Official name
Porsgrunn kommune
Registration number
939991034
Postal address
Postboks 128
Town
Porsgrunn
Postcode
3901
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0007
Official name
Siljan kommune
Registration number
864953042
Postal address
Postboks 16
Town
Siljan
Postcode
3749
Country
Norge
Contact point
Jannicke Klepp Tryggestad
jannicke@odinprosjekt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0008
Official name
Nedre Telemark tingrett
Postal address
Gjerpensgate 16
Town
Skien
Postcode
3716
Country
Norge
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-370138 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
01.04.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
01.04.2022
Grenlandskommunenes innkjøpsenhet, Skien kommune, Bamble kommune, Drangedal kommune, Kragerø kommune, Porsgrunn kommune, Siljan kommune
- Referanse
- 2022-370138
- Kunngjøringsdato
- 01.04.2022
- Estimert verdi
- 21 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter