Rammeavtale for kjøp av kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Det skal anskaffes en ny rammeavtale for Kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr (isolatorer, UDF-benker, terminalfilter) for Sykehusapotekene HF. Avtalen med dagens leverandør utløper i slutten av første halvår 2022. Bruksområde for rommene, inklusiv utstyr plassert i rommet, er til produksjon av legemidler (inkludert cytostatika og annen aseptisk produksjon). Apotekene er underlagt tilsyn fra Statens Legemiddelverk (SLV). Lokalene og utstyr er klassifisert i henhold til GMP (Good Manufacturing Practice).
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Sykehusapotekene HF] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for kjøp av kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr
Description
Det skal anskaffes en ny rammeavtale for Kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr (isolatorer, UDF-benker, terminalfilter) for Sykehusapotekene HF. Avtalen med dagens leverandør utløper i slutten av første halvår 2022. Bruksområde for rommene, inklusiv utstyr plassert i rommet, er til produksjon av legemidler (inkludert cytostatika og annen aseptisk produksjon). Apotekene er underlagt tilsyn fra Statens Legemiddelverk (SLV). Lokalene og utstyr er klassifisert i henhold til GMP (Good Manufacturing Practice).
Procedure identifier
2022-363993
Internal identifier
2022 0001
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Laboratorietjenester
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for kjøp av kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr
Description
Oppdragsgiver for denne konkurransen er Sykehusapotekene HF (SAHF) som er eid av Helse Sør-Øst RHF. Apotekene i SAHF er varierende i størrelse, antall rom og utstyr. Det vil inngå 14 lokasjoner (16 produksjonslokaler) i denne rammeavtalen. Arbeidet omfatter blant annet partikkelmåling i klassifisert renrom, integritetstesting av filter i tak, kontroll av UFD-, sikkerhetsbenker og isolatorer, måling og revalidering av renromsventilasjon. Viktige hensyn som berører anskaffelsens formål: - Lokalene som skal testes er i daglig bruk, og selv om en prøver å tilpasse arbeid/aktiviteter mens testing pågår vil det av driftshensyn kunne være nødvendig at deler av arbeidet skjer om ettermiddager og/eller lørdager. - Det er vesentlig at arbeidet fullføres i løpet av en så kort periode som mulig. For enkelte lokasjoner skal kontrollene utføres i rom uten bemanning, altså i hviletilstand («at rest»). - All dokumentasjon skal være egnet for ekstern gjennomgang og foreligge raskt etter oppdrag. - Det er vesentlig at arbeidet fullføres i løpet av en så kort periode som mulig. - Lokalene skal valideres med ett års intervall, etter avtale med den enkelte lokasjon. Arbeidet må planlegges i god tid.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Laboratorietjenester
Additional classification
Inspeksjon av ventilasjonssystemer
Additional classification
Bakteriologiske analysetjenester
Additional classification
Tjenester i tilknytning til hygiene
Additional classification
Fasilitetsspesifikke sanitetstjenester.
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av rammeavtalen med inntil 2 år (1+1 år) inntil maksimalt 4 års varighet
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Sykehusapotekene HF ] ---
Del 6: Results
Maximum value of the framework agreements in this procedure
3 637 000 NOK
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
At least one winner was chosen.
6.1.2 Information about winners
Winner
Official name
[ Bryn Byggklima AS ] ---
Identifier of lot or group of lots
LOT-0000
Value of the result
3 637 000 NOK
Subcontracting
no
Subcontracting value is known
0
Subcontracting percentage is known
0
Contract information
Title
[ Rammeavtale for kjøp av kontrollmåling og revalidering av renrom og utstyr ] ---
Date of the conclusion of the contract
2022-05-23
The contract is awarded within a framework agreement
true
6.1.4 Statistical information
Received tenders or requests to participate
Type of received submissions
Tenders
Number of tenders or requests to participate received
2
Type of received submissions
Tenders from micro, small or medium tenderers
Number of tenders or requests to participate received
1
Type of received submissions
Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer
Number of tenders or requests to participate received
2
Type of received submissions
Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders submitted electronically
Number of tenders or requests to participate received
2
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Sykehusapotekene HF
Registration number
992281618
Postal address
Biskop Gunnerus`gate 14, 12. etasje
Town
OSLO
Postcode
0185
Country
Norge
Contact point
Eystein C. Husebye
eystein.christopher.husebye@sykehusapotekene.no
Telephone
+47 92657997
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Bryn Byggklima AS
Size of the economic operator
sme
Postal address
Nye Vakås vei 14
Town
HVALSTAD
Postcode
1395
Country
Norge
Telephone
+47 66765950
Roles of this organisation
Winner of these lots
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Official name
Oslo Tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Sykehusapotekene HF
Postal address
Biskop Gunnerus' gate 14A
Town
OSLO
Postcode
0185
Country
Norge
eysteinch@sykehusapotekene.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-363993 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – standard regime
Notice dispatch date
28.05.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2022/S 045-118262
Publication date
28.05.2022
Sykehusapotekene HF
Tildelt til:
Bryn Byggklima AS
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 2
Antall mottatte tilbud: 2
- Referanse
- 2022-363993
- Kunngjøringsdato
- 28.05.2022
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Helse
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.