Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret.   Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste

Description

I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret.   Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.

Procedure identifier

2022-352378

Internal identifier

21/18303

Type of procedure

Competitive dialogue

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste

Description

NAV ønsker å dekke sitt behov for klientutstyr som PC-klienter, MAC, mobiltelefoner, skjermer og nettbrett samt tilleggsutstyr på en langt mer kostnadseffektiv og fleksibel måte og igjennom én kontrakt. Klientutstyr fra standardutvalget skal leveres som en tjeneste, men Kunden kjøper utstyr fra spesialutvalget som en vare. NAV ser et betydelig innsparingspotensial ved en høy grad av automatisering av bestillingsprosess og livsløpet for utstyret. Oppfølging av livsløpet samt Asset Management skal baseres på løpende utveksling av data slik at NAV til enhver tid kan hente rapporter fra eget datavarehus. Avtalen skal dekke klientutstyr som PC-klienter, MAC, mobiltelefoner, skjermer og nettbrett samt tilleggsutstyr for om lag 24 000 brukere lokalisert over hele Norge. Mer enn 85% av brukerne har utstyr med liten eller ingen mulighet for å tilpasse utstyret til egne preferanser. Dette er en strategi fra NAV basert på en vurdering av reelle behov, og dette skal gi reduserte kostnader og forenklet håndtering. Kontrakten skal dekke NAV sitt behov for klientutstyr i avtaleperioden. I den initielle avtaleperioden på 5 år vil dette gi et forpliktende minimum omfang for klientutstyr for 400 MNOK inkl. mva. Kunden vil ved en eventuell utløsning av opsjoner for forlengelse av avtalen ha en tilsvarende forholdsmessig årlig forpliktelse for klientutstyr. Kontrakten skal dekke hele livsløpet for utstyret (Full Lifecycle Management) og håndtere utstyret med et høyt tjenestenivå over hele landet. For NAV er det viktig at hele livssyklusen håndteres effektivt og miljøvennlig. Oversikt over livsløpet og krav til trinnene i livsløpet er beskrevet i konkurransegrunnlagets Vedlegg 1 Bilag 1. NAV ønsker et langsiktig samarbeid med én leverandør som skal være Kundens kontaktpunkt og den ansvarlige for leveransen. Det er ønskelig at leverandør skal kunne overta service- og garantiansvaret for Kundens eksisterende utstyr som fortsatt er på garanti. I et samarbeid mellom NAV og leverandør skal utvalget av utstyr og livsløpet være under kontinuerlig utvikling for maksimalt å bidra til utvikling og effektivisering av NAV. For NAV er det viktig med et godt planlagt etableringsprosjekt for å etablere løpende leveranser av definerte deler av utstyret i parallell med etablering av tjenesten.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb

Additional classification

Datautstyr og -materiell

Additional classification

Personlige Datamaskiner (PC)

Additional classification

Bærbare datamaskiner

Additional classification

Dataskjermer

Additional classification

Berøringsskjermer (touch screen)

Additional classification

Mobiltelefoner

Additional classification

Vedlikehold og reparasjon av datamaskinutstyr

Additional classification

Finansiell leasingstjenester

Additional classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Additional classification

Tjenester relatert til oppgradering av datamaskiner

Additional classification

Teknisk support i forbindelse med datamaskiner

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Avtalen skal ha en varighet på 5 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av avtalen i ytterligere 1 + 1 + 1 år.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Norge (NO0)

5.1.3 Estimated duration

Duration

60 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Avtalen skal ha en varighet på 5 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av avtalen i ytterligere 1 + 1 + 1 år.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Det kreves at leverandøren er et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: Firmaattest fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske leverandører: Attest for registrering i foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Kvalifikasjonskrav: Det kreves at leverandøren har god økonomisk soliditet. Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver innhenter selv kredittvurdering gjennomført av Experian, se www.experian.no. Dersom leverandøren mener kredittvurderingen ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med kvalifiseringsforespørselen. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift fra skattemyndighetene, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra utløp av frist for mottak av forespørsel om å delta i konkurransen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Kvalifikasjonskrav 1: Det kreves god gjennomføringsevne Kvalifikasjonskrav 2: Det kreves god erfaring fra lignende leveranser. Kvalifikasjonskrav 3: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Dokumentasjonskrav 1: Beskrivelse av leverandørens tekniske kapasitet og faglige kvalifikasjoner. Vedrørende kapasitet bes om en beskrivelse av relevante enheter hos leverandøren. Vedrørende kvalifikasjoner bes om en kortfattet oversikt over generell relevant kompetanse hos leverandøren. Det skal ikke angis hvilke personer som vil tilbys og det skal ikke leveres inn CV-er. Dokumentasjonskrav 2: Leverandørens 3 viktigste leveranser de siste 3 årene, inkludert en beskrivelse av oppdraget, deres verdi/omfang, tidspunkt og mottaker. Benytt kvalifikasjonsgrunnlagets vedlegg 2 Mal for erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav 3: En beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak/metoder for kvalitetssikring

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

3

Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

5

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/173303115.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

24.03.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

6 MONTH

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN

Registration number

889640782

Postal address

Postboks 354

Town

Mo i Rana

Postcode

8601

Country

Norge

Contact point

Tor Harald Løvstad

Email

tor.harald.lovstad@nav.no

Telephone

+47 97647669

Buyer profile

http://www.nav.no/

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo Tingrett

Town

PB2106 Vika

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2022-352378 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

17.02.2022 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2021/S 240-634119

Publication date

17.02.2022

ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN

Referanse
2022-352378
Kunngjøringsdato
17.02.2022
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter