Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret. Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste
Description
I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret. Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.
Procedure identifier
2022-352378
Internal identifier
21/18303
Type of procedure
Competitive dialogue
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste
Description
NAV ønsker å dekke sitt behov for klientutstyr som PC-klienter, MAC, mobiltelefoner, skjermer og nettbrett samt tilleggsutstyr på en langt mer kostnadseffektiv og fleksibel måte og igjennom én kontrakt. Klientutstyr fra standardutvalget skal leveres som en tjeneste, men Kunden kjøper utstyr fra spesialutvalget som en vare. NAV ser et betydelig innsparingspotensial ved en høy grad av automatisering av bestillingsprosess og livsløpet for utstyret. Oppfølging av livsløpet samt Asset Management skal baseres på løpende utveksling av data slik at NAV til enhver tid kan hente rapporter fra eget datavarehus. Avtalen skal dekke klientutstyr som PC-klienter, MAC, mobiltelefoner, skjermer og nettbrett samt tilleggsutstyr for om lag 24 000 brukere lokalisert over hele Norge. Mer enn 85% av brukerne har utstyr med liten eller ingen mulighet for å tilpasse utstyret til egne preferanser. Dette er en strategi fra NAV basert på en vurdering av reelle behov, og dette skal gi reduserte kostnader og forenklet håndtering. Kontrakten skal dekke NAV sitt behov for klientutstyr i avtaleperioden. I den initielle avtaleperioden på 5 år vil dette gi et forpliktende minimum omfang for klientutstyr for 400 MNOK inkl. mva. Kunden vil ved en eventuell utløsning av opsjoner for forlengelse av avtalen ha en tilsvarende forholdsmessig årlig forpliktelse for klientutstyr. Kontrakten skal dekke hele livsløpet for utstyret (Full Lifecycle Management) og håndtere utstyret med et høyt tjenestenivå over hele landet. For NAV er det viktig at hele livssyklusen håndteres effektivt og miljøvennlig. Oversikt over livsløpet og krav til trinnene i livsløpet er beskrevet i konkurransegrunnlagets Vedlegg 1 Bilag 1. NAV ønsker et langsiktig samarbeid med én leverandør som skal være Kundens kontaktpunkt og den ansvarlige for leveransen. Det er ønskelig at leverandør skal kunne overta service- og garantiansvaret for Kundens eksisterende utstyr som fortsatt er på garanti. I et samarbeid mellom NAV og leverandør skal utvalget av utstyr og livsløpet være under kontinuerlig utvikling for maksimalt å bidra til utvikling og effektivisering av NAV. For NAV er det viktig med et godt planlagt etableringsprosjekt for å etablere løpende leveranser av definerte deler av utstyret i parallell med etablering av tjenesten.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Support- og konsulentvirksomhet i forbindelse med edb
Additional classification
Datautstyr og -materiell
Additional classification
Personlige Datamaskiner (PC)
Additional classification
Bærbare datamaskiner
Additional classification
Dataskjermer
Additional classification
Berøringsskjermer (touch screen)
Additional classification
Mobiltelefoner
Additional classification
Vedlikehold og reparasjon av datamaskinutstyr
Additional classification
Finansiell leasingstjenester
Additional classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Tjenester relatert til oppgradering av datamaskiner
Additional classification
Teknisk support i forbindelse med datamaskiner
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Avtalen skal ha en varighet på 5 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av avtalen i ytterligere 1 + 1 + 1 år.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
60 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Avtalen skal ha en varighet på 5 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av avtalen i ytterligere 1 + 1 + 1 år.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Det kreves at leverandøren er et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: Firmaattest fra Brønnøysundregisteret. Utenlandske leverandører: Attest for registrering i foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Kvalifikasjonskrav: Det kreves at leverandøren har god økonomisk soliditet. Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver innhenter selv kredittvurdering gjennomført av Experian, se www.experian.no. Dersom leverandøren mener kredittvurderingen ikke vil gi et riktig bilde, bes utfyllende opplysninger sendt med kvalifiseringsforespørselen. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift fra skattemyndighetene, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra utløp av frist for mottak av forespørsel om å delta i konkurransen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kvalifikasjonskrav 1: Det kreves god gjennomføringsevne Kvalifikasjonskrav 2: Det kreves god erfaring fra lignende leveranser. Kvalifikasjonskrav 3: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Dokumentasjonskrav 1: Beskrivelse av leverandørens tekniske kapasitet og faglige kvalifikasjoner. Vedrørende kapasitet bes om en beskrivelse av relevante enheter hos leverandøren. Vedrørende kvalifikasjoner bes om en kortfattet oversikt over generell relevant kompetanse hos leverandøren. Det skal ikke angis hvilke personer som vil tilbys og det skal ikke leveres inn CV-er. Dokumentasjonskrav 2: Leverandørens 3 viktigste leveranser de siste 3 årene, inkludert en beskrivelse av oppdraget, deres verdi/omfang, tidspunkt og mottaker. Benytt kvalifikasjonsgrunnlagets vedlegg 2 Mal for erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav 3: En beskrivelse av leverandørens kvalitetssikringstiltak/metoder for kvalitetssikring
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
5
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/173303115.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
24.03.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
6 MONTH
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
Registration number
889640782
Postal address
Postboks 354
Town
Mo i Rana
Postcode
8601
Country
Norge
Contact point
Tor Harald Løvstad
tor.harald.lovstad@nav.no
Telephone
+47 97647669
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Town
PB2106 Vika
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-352378 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
17.02.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2021/S 240-634119
Publication date
17.02.2022
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN
- Referanse
- 2022-352378
- Kunngjøringsdato
- 17.02.2022
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter