125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja. I denne anskaffelsen ligger det en samarbeidsavtale til grunn mellom Bymiljøetaten og Vann- og avløpsetaten. Bymiljøetaten har ansvaret for å forvalte fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord, samt ansvaret for byens luft, støy, vann og jord. etatens mål er å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Vann- og avløpsetaten forsyner Oslos befolkning med drikkevann og håndterer avløpsvannet. Etaten har ansvar for drift, vedlikehold og fornyelse av byens renseanlegg, ledningsnett og pumpestasjoner for både drikkevann og avløpsvann. Bymiljøetaten er tiltakshaver og byggherre og er ansvarlig for gjennomføringen/ prosjektledelsen. Vann- og avløpsetaten bidrar inn i prosjektet med kvalitetssikring, faglig kontroll og oppfølging under utførelse med egen byggeleder.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja
Description
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja. I denne anskaffelsen ligger det en samarbeidsavtale til grunn mellom Bymiljøetaten og Vann- og avløpsetaten. Bymiljøetaten har ansvaret for å forvalte fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord, samt ansvaret for byens luft, støy, vann og jord. etatens mål er å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Vann- og avløpsetaten forsyner Oslos befolkning med drikkevann og håndterer avløpsvannet. Etaten har ansvar for drift, vedlikehold og fornyelse av byens renseanlegg, ledningsnett og pumpestasjoner for både drikkevann og avløpsvann. Bymiljøetaten er tiltakshaver og byggherre og er ansvarlig for gjennomføringen/ prosjektledelsen. Vann- og avløpsetaten bidrar inn i prosjektet med kvalitetssikring, faglig kontroll og oppfølging under utførelse med egen byggeleder.
Procedure identifier
2022-339313
Internal identifier
22/9502
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Byggearbeid i forbindelse med anlegg av veier
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja
Description
Kontraktsarbeidet skal omfatte oppgradering av vei og fornying av spillvannsledning i Frysjaveien fra Kjelsåsveien til Svensenga. Oppgradering av vei og fortau, belysning og overvannsanlegg. Kontraktsarbeidet omfatter utskiftning av veioverbygning, asfalt og nytt overvannsanlegg. Prosjektet omfatter også tosidig sykkelfelt og grøntrabatt på deler av strekningen samt midlertidig opparbeidelse av sykkelfelt på østsiden av Frysjaveien. Bymiljøetaten er ansvarlig for kvalitetssikring og faglig kontroll under prosjektering og utførelse. Fornying av VA-anlegg. Kontraktsarbeidet omfatter utskifting av eksisterende spillvannsledning i Frysjaveien. Dette inkluderer graving, boring, legging av ledning, samt strømperehabilitering av deler av eksisterende ledning. Vann- og avløpsetaten er ansvarlig for kvalitetssikring og faglig kontroll under prosjektering og utførelse av VA anlegget. Formålet med anskaffelsen er å oppgradere Frysjaveien til å bli et mer trafikksikker, estetisk og bedre tilrettelagt for myke trafikanter. Det kommer stadig flere beboere i området som har behov for en mer trafikksikker og fremkommelig gate. Det er nødvendig å bygge i 3 faser på grunn av pågående og fremtidig transformasjon. Denne anskaffelsen gjelder byggefase 1 og det skal etableres fortau, sykkelfelt, grøntrabatt slik som beskrevet i vedlagte tegninger og beskrivelse. I tillegg skal eksisterende spillvannsledning skiftes ut.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Byggearbeid i forbindelse med anlegg av veier
Additional classification
Stolper til gatebelysning
Additional classification
Veibelysning
Additional classification
Utformning av grøntområder
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Spillvannsrørledninger
Additional classification
Anlegg av vei
Additional classification
Veiarbeid
Additional classification
Overflatearbeid på veier
Additional classification
Grunnarbeid i forbindelse med anlegg av veier
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av spillvannsrenseanlegg
Additional classification
Installasjon av utstyr til gatebelysning
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Se Mengdebeskrivelsen: Prosessene 54.4 og 55.12 under kap. 3-3 Veianlegg i mengdebeskrivelsen (vedlegg 2) er opsjoner. Postene kommer eventuelt til utførelse etter avtale med byggherre.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
21 MONTH
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Oppdragsgiver vil innhente kredittvurdering.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Tilbyderen skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1) En beskrivelse av tilbyderens mest relevante oppdrag i løpet av de siste fem årene. Beskrivelsen må inkludere: o Oppdragsgiver og kontaktinformasjon (navn, telefon og e-post) o Arbeidenes art, omfang og verdi o Tidspunkt for utførelse Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for klargjøring av oppdragets relevans. Det er likevel slik at det er tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. 2) En beskrivelse av tilbyderens kvalitetssikringssystem. Hvis tilbyderen er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten. 3) En beskrivelse av tilbyderens miljøledelsestiltak, herunder en beskrivelse av miljøpolicy, klima- og miljømålsettinger, samsvarsvurdering og tiltak og rutiner med kontinuerlig forbedringstiltak. Dersom tilbyderen har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet relevant for kontraktsarbeidet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1) Erfaring: Tilbyder skal ha erfaring fra oppdrag av tilsvarende art og vanskelighetsgrad, og skal vise til erfaring fra prosjekter i vei/gate i urbane strøk med mange brukergrupper og kompleks teknisk infrastruktur, overvannshåndtering, samt erfaring med metode for strømpekjøring av va-ledninger. 2) Tilbyderen skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset kontraktens innhold. 3) Miljøledelsestiltak: Leverandør skal ha et miljøstyrings-/miljøledelsessystem.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=331695&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
17.06.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
17.06.2022 12:15:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av Norsk bygg og anleggskontrakt standard NS 8405 med Oslo kommunes kontraktsformular for NS8405. Se vedlagte kontrakt, vedlegg 4.1. Se spesielt Oslo kommunes seriøsitetsbestemmelser under punkt 22, sosiale vilkår under punkt 23 og miljøkrav under punkt 25.
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Registration number
996 922 766
Postal address
Postboks 636 Løren
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
Contact point
Jannicke Andersen
jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no
Telephone
+47 23482030
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-339313 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
14.05.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
14.05.2022
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
- Referanse
- 2022-339313
- Kunngjøringsdato
- 14.05.2022
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter