Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja. I denne anskaffelsen ligger det en samarbeidsavtale til grunn mellom Bymiljøetaten og Vann- og avløpsetaten. Bymiljøetaten har ansvaret for å forvalte fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord, samt ansvaret for byens luft, støy, vann og jord. etatens mål er å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Vann- og avløpsetaten forsyner Oslos befolkning med drikkevann og håndterer avløpsvannet. Etaten har ansvar for drift, vedlikehold og fornyelse av byens renseanlegg, ledningsnett og pumpestasjoner for både drikkevann og avløpsvann. Bymiljøetaten er tiltakshaver og byggherre og er ansvarlig for gjennomføringen/ prosjektledelsen. Vann- og avløpsetaten bidrar inn i prosjektet med kvalitetssikring, faglig kontroll og oppfølging under utførelse med egen byggeleder.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja

Description

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja. I denne anskaffelsen ligger det en samarbeidsavtale til grunn mellom Bymiljøetaten og Vann- og avløpsetaten. Bymiljøetaten har ansvaret for å forvalte fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord, samt ansvaret for byens luft, støy, vann og jord. etatens mål er å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Vann- og avløpsetaten forsyner Oslos befolkning med drikkevann og håndterer avløpsvannet. Etaten har ansvar for drift, vedlikehold og fornyelse av byens renseanlegg, ledningsnett og pumpestasjoner for både drikkevann og avløpsvann. Bymiljøetaten er tiltakshaver og byggherre og er ansvarlig for gjennomføringen/ prosjektledelsen. Vann- og avløpsetaten bidrar inn i prosjektet med kvalitetssikring, faglig kontroll og oppfølging under utførelse med egen byggeleder.

Procedure identifier

2022-339313

Internal identifier

22/9502

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Byggearbeid i forbindelse med anlegg av veier

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

125-BYM-2021 Entreprenør til oppgradering av vei i byutviklingsområde Frysja

Description

Kontraktsarbeidet skal omfatte oppgradering av vei og fornying av spillvannsledning i Frysjaveien fra Kjelsåsveien til Svensenga. Oppgradering av vei og fortau, belysning og overvannsanlegg. Kontraktsarbeidet omfatter utskiftning av veioverbygning, asfalt og nytt overvannsanlegg. Prosjektet omfatter også tosidig sykkelfelt og grøntrabatt på deler av strekningen samt midlertidig opparbeidelse av sykkelfelt på østsiden av Frysjaveien. Bymiljøetaten er ansvarlig for kvalitetssikring og faglig kontroll under prosjektering og utførelse. Fornying av VA-anlegg. Kontraktsarbeidet omfatter utskifting av eksisterende spillvannsledning i Frysjaveien. Dette inkluderer graving, boring, legging av ledning, samt strømperehabilitering av deler av eksisterende ledning. Vann- og avløpsetaten er ansvarlig for kvalitetssikring og faglig kontroll under prosjektering og utførelse av VA­ anlegget. Formålet med anskaffelsen er å oppgradere Frysjaveien til å bli et mer trafikksikker, estetisk og bedre tilrettelagt for myke trafikanter. Det kommer stadig flere beboere i området som har behov for en mer trafikksikker og fremkommelig gate. Det er nødvendig å bygge i 3 faser på grunn av pågående og fremtidig transformasjon. Denne anskaffelsen gjelder byggefase 1 og det skal etableres fortau, sykkelfelt, grøntrabatt slik som beskrevet i vedlagte tegninger og beskrivelse. I tillegg skal eksisterende spillvannsledning skiftes ut.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Byggearbeid i forbindelse med anlegg av veier

Additional classification

Stolper til gatebelysning

Additional classification

Veibelysning

Additional classification

Utformning av grøntområder

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Spillvannsrørledninger

Additional classification

Anlegg av vei

Additional classification

Veiarbeid

Additional classification

Overflatearbeid på veier

Additional classification

Grunnarbeid i forbindelse med anlegg av veier

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av spillvannsrenseanlegg

Additional classification

Installasjon av utstyr til gatebelysning

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Se Mengdebeskrivelsen: Prosessene 54.4 og 55.12 under kap. 3-3 Veianlegg i mengdebeskrivelsen (vedlegg 2) er opsjoner. Postene kommer eventuelt til utførelse etter avtale med byggherre.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

21 MONTH

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Oppdragsgiver vil innhente kredittvurdering.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Tilbyderen skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

1) En beskrivelse av tilbyderens mest relevante oppdrag i løpet av de siste fem årene. Beskrivelsen må inkludere: o Oppdragsgiver og kontaktinformasjon (navn, telefon og e-post) o Arbeidenes art, omfang og verdi o Tidspunkt for utførelse Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for klargjøring av oppdragets relevans. Det er likevel slik at det er tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. 2) En beskrivelse av tilbyderens kvalitetssikringssystem. Hvis tilbyderen er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten. 3) En beskrivelse av tilbyderens miljøledelsestiltak, herunder en beskrivelse av miljøpolicy, klima- og miljømålsettinger, samsvarsvurdering og tiltak og rutiner med kontinuerlig forbedringstiltak. Dersom tilbyderen har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet relevant for kontraktsarbeidet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

1) Erfaring: Tilbyder skal ha erfaring fra oppdrag av tilsvarende art og vanskelighetsgrad, og skal vise til erfaring fra prosjekter i vei/gate i urbane strøk med mange brukergrupper og kompleks teknisk infrastruktur, overvannshåndtering, samt erfaring med metode for strømpekjøring av va-ledninger. 2) Tilbyderen skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset kontraktens innhold. 3) Miljøledelsestiltak: Leverandør skal ha et miljøstyrings-/miljøledelsessystem.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=331695&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

17.06.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

17.06.2022 12:15:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av Norsk bygg og anleggskontrakt standard NS 8405 med Oslo kommunes kontraktsformular for NS8405. Se vedlagte kontrakt, vedlegg 4.1. Se spesielt Oslo kommunes seriøsitetsbestemmelser under punkt 22, sosiale vilkår under punkt 23 og miljøkrav under punkt 25.

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Registration number

996 922 766

Postal address

Postboks 636 Løren

Town

Oslo

Postcode

0507

Country

Norge

Contact point

Jannicke Andersen

Email

jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no

Telephone

+47 23482030

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo Tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2022-339313 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

14.05.2022 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

14.05.2022

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Referanse
2022-339313
Kunngjøringsdato
14.05.2022
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter