Rammeavtale - service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune v/Oslobygg KF (OBF) skal inngå rammeavtale med én leverandør for service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner/anlegg. OBF har per i dag en portefølje bestående av 12 idretts- og publikumsbad samt 7 skolebad. Flere nye badeanlegg er planlagt ferdigstilt de neste årene. Porteføljen vil være dynamisk og badeanlegg kan tas ut eller legges til ved behov. Rammeavtalen omfatter badetekniske installasjoner/anlegg i oppdragsgivers portefølje. Skolebadene vil pr signering av kontrakt ikke inngå i oppdraget. Rammeavtalen er ikke eksklusiv. Rammeavtalen omfatter som hovedregel ikke prosjekter i forbindelse med nyetablering av anlegg eller rehabiliteringer. Nye anlegg eller rehabiliterte anlegg vil kunne bli tillagt porteføljen. For øvrig vises det til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Oslobygg KF] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale - service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner
Description
Oslo kommune v/Oslobygg KF (OBF) skal inngå rammeavtale med én leverandør for service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner/anlegg. OBF har per i dag en portefølje bestående av 12 idretts- og publikumsbad samt 7 skolebad. Flere nye badeanlegg er planlagt ferdigstilt de neste årene. Porteføljen vil være dynamisk og badeanlegg kan tas ut eller legges til ved behov. Rammeavtalen omfatter badetekniske installasjoner/anlegg i oppdragsgivers portefølje. Skolebadene vil pr signering av kontrakt ikke inngå i oppdraget. Rammeavtalen er ikke eksklusiv. Rammeavtalen omfatter som hovedregel ikke prosjekter i forbindelse med nyetablering av anlegg eller rehabiliteringer. Nye anlegg eller rehabiliterte anlegg vil kunne bli tillagt porteføljen. For øvrig vises det til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Procedure identifier
2022-310002
Internal identifier
websak 21/23931
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Diverse reparasjons- og vedlikeholdstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
30 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Se konkurransegrunnlag med vedlegg
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale - service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner
Description
Oslo kommune v/Oslobygg KF (OBF) skal inngå rammeavtale med én leverandør for service og vedlikehold samt rådgivning - badetekniske installasjoner/anlegg. Rammeavtalen omfatter badetekniske installasjoner/anlegg i oppdragsgivers portefølje. Nåværende portefølje inkluderer 7 skolebad. Disse vil pr signering av kontrakt ikke inngå i oppdraget. Disse vil imidlertid kunne bli innlemmet i rammeavtalen i avtaleperioden. Rammeavtalen er ikke eksklusiv. Rammeavtalen omfatter som hovedregel ikke prosjekter i forbindelse med nyetablering av anlegg eller rehabiliteringer. Nye anlegg eller rehabiliterte anlegg vil kunne bli tillagt porteføljen. Den forventede verdi av rammeavtalen antas å utgjøre inntil kroner 5 mill. pr år og med en antatt samlet verdi på inntil kroner 20 mill. over 4 år. For å ta høyde for uforutsette forhold, settes et makstak for bruk av rammeavtalen på kroner 30 mill. for hele rammeavtaleperioden.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Diverse reparasjons- og vedlikeholdstjenester
Additional classification
Reperasjons- og vedlikeholdstjenester
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av pumper, ventiler, tappekraner og metallbeholdere, anlegg og maskiner
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av pumper, ventiler, tappekraner og metallbeholdere
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av pumper
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av væskepumper
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av maskiner
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av ikke-elektrisk maskineri
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Installasjon av maskiner og utstyr
Additional classification
Installasjon av maskiner og apparater til filtrering eller rensing av vesker
Additional classification
Installasjon av maskiner og apparater til filtrering eller rensing av vann
Additional classification
Vanndistribusjon og beslektede tjenester
Additional classification
Teknisk bistand
Additional classification
Tekniske støttetjenester
Additional classification
Rådgivning
Additional classification
Drift av sports- og idrettsanlegg
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo kommune
5.1.3 Estimated duration
Duration
48 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
30 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Alle leveranser/oppdrag på denne rammeavtalen, skal fra 01.01.2023 foretas ved hjelp av elektrisk kjøretøy. Overgangen til elektrisk kjøretøy skal være inkludert i prisen for oppdraget. For nærmere detaljer vises til kontraktsformularet.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering. For nærmere detaljer, vises til konkurransegrunnlaget
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Se konkurransegrunnlag med vedlegg
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og leveringsdyktighet til å gjennomføre kontrakten Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens tekniske personell og tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten enten de tilhører foretaket eller ikke. Krav kan dokumenteres med kompetansematrise eller organisasjonskart. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring fra tilsvarende oppdrag/anlegg. Det er ikke nødvendig med erfaring fra tilsvarende rammeavtaler. Men leverandøren må ha erfaring fra gjennomføring av service og vedlikehold på/av badetekniske installasjoner; herunder kompetanse på anlegg med sandfiltrering, ultrafiltrering og vanngjenvinner (dvs kompetanse på alle de tre nevnte områder) Dokumentasjonskrav: En oversikt over de viktigste arbeidene som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene; herunder opplysninger om verdi, tidspunkt samt mottaker; de 3 – 5 mest relevante oppdragene. Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset kontraktens innhold Dokumentasjonskrav: - Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse/dokumentasjon av leverandørens kvalitetssikringstiltak. Dette kan være leverandørens egen beskrivelse av slike tiltak eller fremleggelse av styringssystem/kvalitetssikringssystem; herunder prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten samt at avvik dokumenteres og følges opp. (Inntil ca 2 sider) - Alternativt er det tilstrekkelig at leverandøren fremlegger attest for firmaets kvalitetsledelsessystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder, eksempelvis ISO 9001, EMAS. Krav: Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. Dokumentasjonskrav: - Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse/dokumentasjon av leverandørens miljøstyringstiltak/system. Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. Leverandørens skal dokumentere at systemet revideres jevnlig, og at de har et aktivt system for avviksbehandling og forbedringer. (Inntil ca 2 sider.) - Alternativt er det tilstrekkelig at leverandøren fremlegger sertifikat på Miljøfyrtårnsertifisering, ISO14001 eller tilsvarende.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Se konkurransegrunnlag med vedlegg
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=330584&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.06.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
107 DAY
Information about public opening
Date/time
15.06.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Se konkurransegrunnlag med vedlegg.
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemndssekretariatet ] ---
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Oslobygg KF ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Oslobygg KF ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Oslobygg KF
Registration number
924 599 545
Postal address
Grenseveien 78C
Town
Oslo
Postcode
0661
Country
Norge
Contact point
Marit Nygaard
marit.nygaard@obf.oslo.kommune.no
Telephone
+47 91673792
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Postal address
C. J. Hambros plass 4
Town
Oslo
Postcode
0164
Country
Norge
Telephone
+47 22035200
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klagenemndssekretariatet
Postal address
Zander Kaaes gate 7
Town
BERGEN
Postcode
5015
Country
Norge
post@knse.no
Telephone
+47 55193000
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Oslobygg KF
Postal address
Grenseveien 78 C
Town
OSLO
Postcode
0663
Country
Norge
postmottak@obf.oslo.kommune.no
Telephone
+47 21802180
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2022-310002 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
11.05.2022 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
11.05.2022
Oslo kommune v/ Oslobygg KF
- Referanse
- 2022-310002
- Kunngjøringsdato
- 11.05.2022
- Estimert verdi
- 30 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter